money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

“Καμπανάκι” για τις συγχωνεύσεις των αεροπορικών εταιριών | Διαμαρτύρονται καταναλωτικές ενώσεις και ταξιδιωτικοί φορείς

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ ΦΟΡΕΙΣ

Οι ευρωπαϊκές ενώσεις καταναλωτών και ταξιδιωτικοί φορείς προειδοποίησαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μην εγκρίνει μια σειρά από συγχωνεύσεις αεροπορικών εταιριών, προειδοποιώντας ότι η ενοποίηση των αερομεταφορέων εγκυμονεί τον κίνδυνο “υψηλότερων τιμών, χαμηλότερης ποιότητας υπηρεσιών και λιγότερους ικανοποιημένους επιβάτες”.

Ο συνασπισμός ενώσεων, που αποτελείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση Ταξιδιωτικών Πρακτόρων και Οργανωτών Ταξιδίων (ECTAA), την Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών BEUC, την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Επιβατών, την τεχνολογική ένωση EU Travel Tech και την ένωση αεροδρομίων ACI Europe, προειδοποιεί με επιστολή του προς την αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επίτροπο ανταγωνισμού, Margrethe Vestager, ότι “Ο ευρωπαϊκός κλάδος των αεροπορικών ταξιδιών βρίσκεται σε σταυροδρόμι”.

Οι φορείς επισημαίνουν τους “μεγάλους και ολοένα και πιο κυρίαρχους ομίλους αεροπορικών εταιριών”, που διαμορφώνονται στην Ευρώπη, σημειώνοντας πως “το μερίδιο αγοράς εντός της ΕΕ των πέντε μεγαλύτερων αεροπορικών ομίλων της Ευρώπης αυξήθηκε από 47% το 2005 σε σχεδόν 74% φέτος, ενώ πρόκειται να αυξηθεί σημαντικά με τις εξαγορές που αξιολογούνται επί του παρόντος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή”.

Σε αυτές περιλαμβάνονται η εξαγορά της ιταλικής ITA Airways, διαδόχου της Alitalia, από τον όμιλο Lufthansa, η αγορά της Air Europa από την British Airways και την IAG, ιδιοκτήτρια της Iberia, και η εξαγορά μειοψηφικού μεριδίου της SAS από την Air France-KLM, με δυνατότητα πλήρους εξαγοράς αργότερα.

Οι ενώσεις επισημαίνουν επίσης “την αναμενόμενη πώληση” της TAP Air Portugal.

Προειδοποιούν δε την κα. Vestager, αναφέροντας: “Αυτό το κύμα ενοποίησης αεροπορικών εταιριών θα μπορούσε να περιορίσει δραστικά τον ανταγωνισμό, δίνοντας περισσότερα περιθώρια στους κυρίαρχους παίκτες της αγοράς να καταχραστούν τη θέση τους. Το γεγονός ότι πολλά ευρωπαϊκά αεροδρόμια παρουσιάζουν, ή θα παρουσιάσουν, συμφόρηση σε συνδυασμό με τους ξεπερασμένους κανόνες της ΕΕ για την κατανομή των χρονοθυρίδων  εντείνει αυτές τις ανησυχίες”.

Όπως επισημαίνουν στην επιστολή του οι ενώσεις, σε άλλες αγορές, όπως στις Ηνωμένες Πολιτείες, το υψηλό επίπεδο ενοποίησης και η επακόλουθη έλλειψη ανταγωνισμού έχουν οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές, χαμηλότερη ποιότητα υπηρεσιών και λιγότερους ικανοποιημένους επιβάτες.

Υπογραμίζουν ότι ένα αμερικανικό δικαστήριο εμπόδισε πρόσφατα τη συγχώνευση μεταξύ των αμερικανικών αερομεταφορέων JetBlue και Spirit λόγω ανησυχιών για τον ανταγωνισμό και υποστηρίζουν ότι η ενοποίηση στις ΗΠΑ έχει βλάψει “τη συνδεσιμότητα, τις τοπικές κοινότητες και τους καταναλωτές”.

“Οι μεγάλοι αερομεταφορείς των ΗΠΑ εξυμνούνται στον κλάδο των αερομεταφορών για την επίτευξη ιστορικά υψηλών περιθωρίων κέρδους”, επισημαίνουν στην επιστολή τους οι ενώσεις, προτρέποντας την ΕΕ “να αποφύγει τα ίδια λάθη”.

Οι ενώσεις καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να “εξετάσει κάθε πιθανή αντιανταγωνιστική ενέργεια κατά την αξιολόγηση των συναλλαγών, ανεξάρτητα από την πολιτική πίεση”, προτρέποντάς την “να μην διστάζει να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή της, συμπεριλαμβανομένης της εξέτασης συγχωνεύσεων ασυμβίβαστων με την κοινή αγορά ή της απαίτησης σημαντικών διορθωτικών μέτρων”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *