Photo: belverapartners

“Πρωταγωνίστρια” η AI στην αναζήτηση ταξιδιών | Μπροστά από social media και OTAs

ΔΙΕΘΝΗ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη (gen AI) διεισδύει ταχύτατα σχεδόν σε κάθε πτυχή της ζωής και αυτό περιλαμβάνει και τα ταξίδια. Στην πραγματικότητα, η χρήση της gen AI ξεπερνά πλέον επίσημα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τους OTA ως η κύρια πηγή αναζήτησης ταξιδιών, σύμφωνα με μια νέα έρευνα καταναλωτών, που διενήργησε η Accenture.

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει εξελιχθεί το νούμερο ένα κανάλι για την ανακάλυψη ταξιδιών για τους ενεργούς χρήστες της γενικής τεχνητής νοημοσύνης, οι οποίοι ορίζονται ως άτομα που χρησιμοποιούν εργαλεία της AI τουλάχιστον σε εβδομαδιαίασ βάσγ για προσωπικούς ή επαγγελματικούς λόγους.

Η παγκόσμια έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 18.000 καταναλωτές σε 14 χώρες, αποκαλύπτει επίσης ότι:

– Πάνω από τους μισούς ταξιδιώτες αισθάνονται έτοιμοι για πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης που σχεδιάζουν και κλείνουν ολόκληρα ταξίδια.
-Το 93% των χρηστών θα εμπιστευόταν την τεχνητή νοημοσύνη για την υποστήριξη αποφάσεων αφοράς.
– Οκτώ στους 10 (80%) ταξιδιώτες του δείγματος χρησιμοποιούν πλέον εργαλεία gen AI για αναζήτηση σε αεροπορικές εταιρίες, ξενοδοχεία και ταξιδιωτικές πλατφόρμες.

Όλες αυτές οι πληροφορίες είναι εξαιρετικά σημαντικές εάν συγκριθούν με την αντίστοιχη, περυσινή έρευνα, σύμφωνα με την οποία,  οι ταξιδιώτες θεωρούσαν ότι η απλή πράξη της κράτησης ενός ξενοδοχείου ήταν πιο δύσκολη από την αγορά αυτοκινήτου και ότι η επιλογή μιας πτήσης ήταν σχεδόν τόσο δύσκολη όσο η επιλογή ενός στεγαστικού δανείου.

Επιπλέον, σχεδόν τα τρία τέταρτα (73%) των καταναλωτών που συμμετείχαν στην περσινή έρευνα δήλωσαν ότι αντιμετωπίζουν “υπερφόρτωση πληροφοριών”, ως αποτέλεσμα του τεράστιου αριθμού επιλογών, μηνυμάτων και διαφημίσεων που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές όταν προσπαθούν να κάνουν μια κράτηση μόνοι τους.

Αυτή η “πλημμύρα” πληροφοριών οδήγησε περίπου το 73% να εγκαταλείψει εντελώς μια κράτηση ξενοδοχείου ή πτήσης.

Η AI “αντίδοτο” στην “πλημμύρα” πληροφοριών

Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και η νεότερη γεννητική AI (gen AI) και η agentic AI επιτρέπουν στις ταξιδιωτικές εταιρίες να επιλύσουν αυτά τα ζητήματα, δίνοντας στους ταξιδιώτες τη δυνατότητα να ανακαλύψουν και να αγοράσουν τις σωστές εμπειρίες, προσαρμοσμένες στις ατομικές τους ανάγκες, όπως αναφέρει η έκθεση.

“Σε διάστημα ενός έτους, βλέπουμε ήδη την τεχνητή νοημοσύνη να αρχίζει να επιλύει το πρόβλημα των επιλογών και της πληθώρας των αποφάσεων, με μια πραγματική ευκαιρία να επαναφέρει την ευχαρίστηση στην επίπονη διαδικασία ανακάλυψης και αγοράς αξέχαστων ταξιδιωτικών εμπειριών”, δήλωσε η Emily Weiss, επικεφαλής της Accenture για τα ταξίδια παγκοσμίως.

Σύμφωνα με την ίδια, η Gen AI βοηθά τους ταξιδιώτες να απολαύσουν εμπειρίες προσαρμοσμένες στις μοναδικές τους ανάγκες και προτιμήσεις με έναν πιο ανθρώπινο και φυσικό τρόπο.

“Σκεφτείτε ότι αντί να κατακλύζονται από αμέτρητες επιλογές και αντικρουόμενες κριτικές, η gen AI μπορεί να λειτουργήσει ως προσωπικός ταξιδιωτικός θυρωρός, παρέχοντας εξατομικευμένες προτάσεις με βάση τις προτιμήσεις, τον προϋπολογισμό και την τοποθεσία. Μπορεί να λάβει υπόψη παράγοντες όπως το προηγούμενο ταξιδιωτικό ιστορικό ενός ατόμου, την κατάσταση του προγράμματος επιβράβευσης και ακόμη και δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τοπικές εκδηλώσεις και αξιοθέατα”, πρόσθεσε η κα. Weiss.

Πόσο επηρεάζει η αυξανόμενη δημοτικότητα της AI τους ταξιδιωτικούς συμβούλους

Η Tara Minson, πρόεδρος της InteleTravel, μιας εταιρίας, η οποία διαθέτει ένα δίκτυο εκατοντάδων χιλιάδων ταξιδιωτικών συμβούλων, κατανεμημένων στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, προσφέρει πληροφορίες σχετικά με την επίδραση της AI στη δουλειά των ταξιδιωτικών συμβούλων και πρακτόρων.

Το πιο σημαντικό είναι -σύμφωνα με την κα. Minson- ότιη τεχνητή νοημοσύνη δεν θα αντικαταστήσει ποτέ τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, αν και όντως έχουν γίνει κάποιες συζητήσεις σχετικά με αυτό.

“Όταν άρχισε να εμφανίζεται η τεχνητή νοημοσύνη, επανήλθε και πάλι το ερώτημα “Θα αντικαταστήσει η τεχνητή νοημοσύνη τους ταξιδιωτικούς πράκτορες;”. Διότι, πλέον, μπορείτε να απευθυνθείτε στην AI και να πείτε “Θέλω να πάω στη Ρώμη για 10 ημέρες, ποιες πόλεις πρέπει να επισκεφθώ; Θέλω να περάσω δύο νύχτες σε κάθε πόλη και είμαι καλοφαγάς, οπότε θα ήθελα να βρεθώ δίπλα σε μεγάλες γαστρονομικές πόλεις”, εξήγησε η κα. Minson. “Μπορείς να βάλεις μια ολόκληρη λίστα με όλα όσα θα ήθελες να κάνεις και θα σου στείλει ένα πρόγραμμα”.

Όμως, χωρίς να χάσει ούτε λεπτό, η ίδια επισημαίνει τι δεν είναι ικανή να κάνει η τεχνητή νοημοσύνη σε τέτοια σενάρια: “Για αρχή, η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να κλείσει το ταξίδι σας για εσάς. (Τουλάχιστον όχι ακόμα.) Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι η AI δεν θα μπορέσει ποτέ να γνωρίσει και να κατανοήσει πραγματικά τον πελάτη”.

“Δεν θα μάθει ποτέ, όταν ζητάτε έναν πολυτελή προορισμό για ένα ταξίδι για κορίτσια, για τέσσερις ημέρες στην Καραϊβική, για παράδειγμα, τι εννοείτε με τον όρο πολυτέλεια. Η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα μάθει ποτέ ότι δεν θέλετε απλώς ένα καθαρό θέρετρο με ωραία παραλία. Θέλετε υπηρεσίες μπάτλερ. Χρειάζεστε ένα pillow top menu, όπου μπορείτε να διαλέξετε το μαξιλάρι στο οποίο θα κοιμάστε κάθε βράδυ. Και θέλετε κρατήσεις που γίνονται για εσάς εκ των προτέρων, μαζί με πολλαπλές επιλογές για φαγητό, σύγχρονες ανέσεις και θέα στον ωκεανό”, ανέφερε η κα. Minson.

Και πρόσθεσε με νόημα: “Η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα μπορέσει ποτέ να το κάνει αυτό. Ναι, μπορείτε να ανατρέξετε και να βελτιώσετε τα ταξιδιωτικά σας πλάνα με την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης. Αλλά αυτό θα εξακολουθήσει να περιλαμβάνει τη δική σας έρευνα”.

Συμπέρασμα

Σύμφωνα με την κα. Minson, στο μέλλον οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι και οι πράκτορες θα μπορούν να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους. Ωστόσο, δεν προβλέπεται ένα μέλλον όπου η τεχνητή νοημοσύνη θα τους αντικαταστήσει ποτέ εντελώς τους συμβούλους.

“Αλλά ένας ταξιδιωτικός πράκτορας θα αντικατασταθεί από έναν άλλο ταξιδιωτικό πράκτορα που χρησιμοποιεί AI”, επισήμανε η κα. Minson.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *