KAFOUNIS

Σ. Καφούνης: Πρέπει να γίνουν πολλά για να γίνει η Αθήνα προορισμός Shopping|ΕΡΕΥΝΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Η πτώση τζίρου κατά την περίοδο των εκπτώσεων, η χαμηλή συμμετοχή των πωλήσεων σε τουρίστες, η έλλειψη διαθέσιμου εισοδήματος και φυσικά η ασφάλεια, που είναι το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα της πόλης, είναι οι κρίσμοι παράγοντες που κατέδειξε η εξαμηνιαία έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.

Ο Πρόεδρος του Ε.Σ.Α Σταύρος Καφούνης σχολίασε σχετικά: “Οι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες πληροφορίες που μας έδωσε η σχετική έρευνα πρέπει να κινητοποιήσουν όλους μας άμεσα γιατί τα προβλήματα που κατεγράφησαν είναι και οι μεγάλες ευκαιρίες που έχουμε μπροστά μας. Ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για το «Shopping» στην Αθήνα που θα διπλασιάσει το ποσό που οι τουρίστες δαπανούν για αγορές από τα καταστήματα, σε συνδυασμό με τη σταδιακή ελάφρυνση των φορολογικών υποχρεώσεων των Ελλήνων πολιτών, μπορούν σε σύντομη περίοδο να διαμορφώσουν ένα αναπτυξιακό σοκ στην αγορά της Αθήνας και γι’ αυτό με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων από τους νέους άρχοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών θα αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση”.

Η έρευνα

Σύμφωνα με την έρευνα, οι εθνικές εκλογές που διεξήχθησαν στις 7 Ιουλίου 2019 επισκίασαν την έναρξη της εκπτωτικής περιόδου και επηρέασαν αρνητικά τον τζίρο της πρώτης εβδομάδας. Ο Ιούλιος, ως είθισται, ήταν παραγωγικότερος μήνας από τον Αύγουστο, ενώ πολλοί καταστηματάρχες αναφέρθηκαν στην εμπορική πρακτική των ενδιάμεσων εκπτώσεων και των συνεχόμενων χρονικών περιόδων προσφορών και την επίπτωση τους στη χαμένη αίγλη των εκπτωτικών περιόδων.

Το 2,4% των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εκτός της Τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι το ποσοστό του τζίρου τους που οφείλεται στον Τουρισμό, είναι από 21% και άνω.
 Το 5,4% των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εκτός της Τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι το ποσοστό του τζίρου τους που οφείλεται στον Τουρισμό, είναι από 11% έως 20%.
 Το 25,0% των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εκτός της Τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι το ποσοστό του τζίρου τους που οφείλεται στον Τουρισμό, είναι έως 10%.
 Το 67,2% των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εκτός της Τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι δεν επηρεάζει καθόλου τον τζίρο τους ο Τουρισμός.

Η Ασφάλεια

Το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη, σύμφωνα με την έρευνα, είναι:
52,9% …… η Ασφάλεια και η Παραβατικότητα 108/204 καταστήματα
21,6% …… η Διαχείριση δημόσιου χώρου 44/204 καταστήματα
21,1% …… η Προσβασιμότητα 43/204 καταστήματα
2,0% …… η Χωροταξία & οι Χρήσεις γης 4/204 καταστήματα
2,5% …… Δεν ξέρω – Δεν απαντώ 5/204 καταστήματα

Συμπεράσματα

Από τα αποτελέσματα της έρευνας, φαίνεται ότι μεγάλο μερίδιο των καταστηματαρχών (57,9%), δήλωσε πως ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων του 2019 ήταν χειρότερος σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του 2018.
Όμως 1 στις 4 επιχειρήσεις δήλωσε καλύτερο τζίρο για την φετινή περίοδο των θερινών εκπτώσεων και το 16,7% δήλωσε ότι κατέγραψε τα ίδια επίπεδα εμπορικής κίνησης.
Τα παραπάνω δείχνουν ότι έχουμε ακόμα δρόμο μέχρι την πραγματική ανάκαμψη, αν και η σύγκριση με τους αντίστοιχους δείκτες της έρευνας του Ε.Σ.Α για τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2019, δείχνουν μικρή βελτίωση, ειδικά στο ποσοστό των επιχειρηματιών που δήλωσαν καλύτερο τζίρο.

Αποτελέσματα Χειμερινών Εκπτώσεων 2019   Αποτελέσματα Θερινών Εκπτώσεων 2019
καλύτερο τζίρο δήλωσε το ……11,0%            καλύτερο τζίρο δήλωσε το .……24,9%
ίδιο τζίρο δήλωσε το……………..24,1%             ίδιο τζίρο δήλωσε το……………..16,7%
χειρότερο τζίρο δήλωσε το…….63,5%            χειρότερο τζίρο δήλωσε το…….57,9%
δεν ξέρω-δεν απαντώ το…..…..…1,4%           δεν ξέρω-δεν απαντώ το…..…..…0,5%

Περίπου 1 στα 5 καταστήματα (18,1%) δεν άνοιξαν την Κυριακή 14 Ιουλίου και το φαινόμενο δείχνει να είναι εντονότερο στις μικρές περιφερειακές αγορές.
Καλύτερο τζίρο σε σύγκριση με την αντίστοιχη Κυριακή του 2018 δήλωσε το 10,8%, ίδιο τζίρο το 22,1% και περίπου 1 στα 2 καταστήματα (47%) καταγράψανε χειρότερο τζίρο.

Ο επιχειρηματικός κόσμος θεωρεί πως το διαθέσιμο εισόδημα του Έλληνα καταναλωτή είναι υπεύθυνο για το χαμηλό επίπεδο τζίρου των τελευταίων ετών και πως ελάχιστα καταστήματα εκτός Τουριστικής περιοχής επωφελούνται από τον Τουρισμό.

Είναι αναγκαίος ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για το «Shopping» στην Αθήνα και χρειάζονται συντονισμένες ενέργειες της τοπικής αυτοδιοίκησης και του Ε.Σ.Α για τη δημιουργία ταυτότητας της Αγοράς (Market Branding), με σκοπό την αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης των επισκεπτών της χώρας μας, που σήμερα βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Για μία ακόμα φορά είναι ολοφάνερο πως η Ασφάλεια και η αντιμετώπιση της παραβατικότητας, παραμένουν σταθερά οι πρώτοι παράγοντες που χρειάζονται σημαντική βελτίωση για την αναβάθμιση της λειτουργίας της αγοράς και κατ΄επέκταση της πρωτεύουσας.

Σε περιοχές που τα θέματα της ασφάλειας είναι περιορισμένα, όπως στο Κολωνάκι και στις περιφερειακές αγορές, το πρόβλημα εστιάζεται στη διαχείριση του δημόσιου χώρου.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΡΕΥΝΑ, ΕΔΩ.
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *