Photo by resul on Unsplash
Photo by resul on Unsplash

Σε προσπάθεια αναζήτησης νέων αγορών η Τουρκία | Επικεντρώνεται σε Γερμανία, Ισραήλ και Μέση Ανατολή

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η τουριστική βιομηχανία της Τουρκίας, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη χώρα, προσπαθεί να ενισχύσει τις τουριστικές ροές από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, σε μια προσπάθεια να ελαχιστοποιήσει τη ζημιά που θα προκληθεί από την απώλεια εκατομμυρίων Ουκρανών και Ρώσων παραθεριστών αυτό το καλοκαίρι.

Οι τουριστικοί πράκτορες της χώρας ελπίζουν να προσελκύσουν μεγαλύτερο αριθμό παραθεριστών από ευρωπαϊκές χώρες, κυρίως από τη Γερμανία, και να επωφεληθούν από την πρόσφατη αναζήτηση της Τουρκίας στη Μέση Ανατολή για να προσελκύσουν περισσότερους Άραβες και Ισραηλινούς τουρίστες, αν και λίγοι έχουν αυταπάτες ότι οι προσπάθειες αυτές θα αντισταθμίσουν πλήρως τη ζημιά.

Οι Ρώσοι και οι Ουκρανοί αντιπροσώπευαν περίπου το 23% των ξένων επισκεπτών στην Τουρκία πέρυσι, με τους  Ρώσους να αποτελούν τη μεγαλύτερη από αριθμητικής πλευράς εθνικότητα τουριστών, αριθμώντας περίπου 4,7 εκατομμύρια, ενώ περίπου 2 εκατομμύρια Ουκρανοί ήταν η τρίτη μεγαλύτερη εθνικότητα, μετά τους Γερμανούς.

Παρασυρόμενος από την πανδημία του κορωνοϊού και τα οικονομικά δεινά της χώρας, ο τουριστικός τομέας της Τουρκίας ήλπιζε να ανακάμψει στα προ πανδημίας επίπεδα και να δημιουργήσει τουλάχιστον 35 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα φέτος, από 24,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021.

Τα έσοδα από σκληρό νόμισμα είναι ζωτικής σημασίας για την προβληματική οικονομία της Τουρκίας στον απόηχο της σοβαρής υποτίμησης της τουρκικής λίρας -ο κύριος μοχλός του καλπάζοντος πληθωρισμού που έφτασε το 54,4% τον Φεβρουάριο.

Η αγορά της Ουκρανίας θεωρείται χαμένη φέτος λόγω της ρωσικής εισβολής στη χώρα, ενώ ο αριθμός των Ρώσων τουριστών αναμένεται να φτάσει μόλις τα 2 εκατομμύρια στην καλύτερη περίπτωση, εν μέσω ενός μπαράζ δυτικών κυρώσεων που έχουν διαταράξει τη διεθνή εναέρια κυκλοφορία και τα δίκτυα πληρωμών, αποδυναμώνοντας εντελώς την αγοραστική δυνατότητα των Ρώσων.

Δεδομένου ότι η Τουρκία δεν έχει ενταχθεί στις κυρώσεις, οι εικασίες είναι πολλές για πιθανές λύσεις για την παράκαμψη των απαγορεύσεων που επηρεάζουν τα αεροπορικά ταξίδια και τα συστήματα πληρωμών. Οι πτήσεις τσάρτερ -το κύριο μέσο μεταφοράς Ρώσων τουριστών στην Τουρκία- παραμένουν το μεγαλύτερο πρόβλημα, ακόμη και εάν η Turkish Airlines συ συνεχίζει να πετά από και προς τη Ρωσία.

Ευρώπη, Βαλκάνια, Ισραήλ και Μ. Ανατολή στο προσκήνιο

Οι Τούρκοι τουριστικοί πράκτορες θα προσπαθήσουν να γεφυρώσουν το χάσμα με τουρίστες από την Ευρώπη, τα Βαλκάνια, τη Μέση Ανατολή, το Αζερμπαϊτζάν, το Καζακστάν, το Τουρκμενιστάν και του Ουζμπεκιστάν, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Ένωσης Ταξιδιωτικών Γραφείων της Τουρκίας (TURSAB), Firuz Baglikaya. Επίσης, όπως είπε, έχουν ενταθεί οι προσπάθειες σε χώρες όπως η Γερμανία, η Πολωνία, η Ρουμανία, η Ολλανδία, η Μολδαβία και η Λιθουανία, σημειώνοντας ότι οι εν λόγω χώρες ήταν μεταξύ των 10 κορυφαίων “πηγών” παραθεριστών για την Αττάλεια, τον κύριο κόμβο διακοπών της Τουρκίας στις ακτές της Μεσογείου.

Σύμφωνα με τον Huseyin Baraner, βετεράνο του τουρκο-γερμανικού τουριστικού τομέα, 400 Γερμανοί τουριστικοί πράκτορες και εκπρόσωποι των μέσων ενημέρωσης έχουν προγραμματιστεί να επισκεφθούν την Αττάλεια τον Απρίλιο, ως μέρος μιας εκτεταμένης εκστρατείας προώθησης για την αύξηση του αριθμού των Γερμανών παραθεριστών, που ξεπέρασε τα 3 εκατομμύρια το 2021. “Σκοπεύουμε να φέρουμε στην Τουρκία 4,5 εκατομμύρια [Γερμανούς] τουρίστες φέτος”, είπε ο κ. Baraner, μιλώντας στην Cumhuriyet.

Όσον αφορά τη Μέση Ανατολή, η αγορά του Ιράν έχει σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης, σύμφωνα με τον κ. Baglikaya. “Θα πρέπει να προσπαθήσουμε να φέρουμε [περισσότερους] τουρίστες επίσης από το Ισραήλ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Σαουδική Αραβία, χώρες με τις οποίες οι διμερείς δεσμοί έχουν βελτιωθεί τον τελευταίο καιρό”, πρόσθεσε.

Οι κινήσεις συμφιλίωσης μεταξύ Τουρκίας και Ισραήλ, οι οποίες κορυφώθηκαν με την επίσκεψη του Ισραηλινού Προέδρου, Isaac Herzog, στις 9 Μαρτίου, ενίσχυσαν τις ελπίδες ότι η ροή Ισραηλινών τουριστών στην Τουρκία θα μπορούσε να αναζωογονηθεί και να αυξηθεί εφέτος.

Ο Ismail Yitmen, ιδιοκτήτης ταξιδιωτικού πρακτορείου της Κωνσταντινούπολης, που συνεργάζεται κυρίως με Ρώσους και Ουκρανούς, είπε ότι το πρακτορείο του προσανατολίζεται τώρα στην αραβική αγορά, παρόλο που δεν είχε τέτοια σχέδια πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. “Πήραμε πρόσφατα περίπου 100 κρατήσεις για τον Απρίλιο και τον Μάιο και σχεδιάζουμε να φέρουμε 3.000 Άραβες τουρίστες μέχρι τον Νοέμβριο”, είπε.

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της TURSAB , περίπου 492.000 Ισραηλινοί τουρίστες επισκέφθηκαν την Τουρκία το 2019, αποτελώντας τον μεγαλύτερο αριθμό από το 2010, όταν οι διμερείς σχέσεις “βυθίστηκαν” σε κρίση.

Ο Mehmet Gem, πρόεδρος της Ένωσης Στελεχών Ταξιδιωτικών Γραφείων, επεσήμανε ότι ακόμη κι αν η Τουρκία καταφέρει να αντικαταστήσει τους Ουκρανούς και Ρώσους τουρίστες με επισκέπτες από άλλες χώρες, αυτό δεν θα σήμαινε απαραίτητα ότι θα καλυφθούν και τα έσοδα. Ρώσοι και Ουκρανοί, εξήγησε, επισκέπτονται την Τουρκία κυρίως για διακοπές στον ήλιο και στην παραλία, που αποφέρουν τα υψηλότερα έσοδα στον κλάδο.

Ο κ. Gem κάλεσε την Άγκυρα να δώσει κίνητρα για να στηρίξει την τουριστική βιομηχανία. “Τα ξενοδοχεία [σε παράκτιες περιοχές] έχουν αναβάλει το άνοιγμα τους από τα τέλη Μαρτίου στα τέλη Απριλίου, περιμένοντας να δουν πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα. Χωρίς κυβερνητικά σχέδια για την προστασία του τουριστικού τομέα, μπορούμε να περιμένουμε μια ακόμη μεγάλη κρίση”, είπε.

Tagged

1 σχόλιο στο “Σε προσπάθεια αναζήτησης νέων αγορών η Τουρκία | Επικεντρώνεται σε Γερμανία, Ισραήλ και Μέση Ανατολή

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *