ksd copyright
money tourism copyright photo

Τι έγινε φέτος στην WTM …

ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

του Κωνσταντίνου Στ. Δεριζιώτη
Με ρωτούν πολλοί φίλοι και αναγνώστες, τι έγινε φέτος στην WTM …
Τίποτα!!!

Η απάντηση είναι κυριολεκτική.
Δεν έγινε τίποτα!

Όλες τις προηγούμενες χρονιές, τέτοια εποχή, έχοντας επιστρέψει από το Λονδίνο, συζητούσαμε τι έγινε στο Excel, που βρίσκονται οι προκρατήσεις, τι μας είπαν οι tour operators, ποια ήταν η εικόνα των ανταγωνιστών, και άλλα πολλά.

Ήταν η τελευταία έκθεση της χρονιάς που έκλεινε και ολοκλήρωνε την τουριστική σεζόν, αφού έκλειναν και τα τελευταία ξενοδοχεία.

Φέτος λοιπόν οι διοργανωτές της WTM, αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν την έκθεση ψηφιακά.

Το αποτέλεσμα ήταν τραγικό.

Ουδείς ασχολήθηκε, τίποτα σημαντικό πρόεκυψε, ουδεμία δουλειά έγινε, εκτός από την φασαρία που έκαναν κάποιοι συμμετέχοντες, ότι δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες τους, ζητώντας ταυτόχρονα τα χρήματα που κατέβαλλαν πίσω.

Όλα αυτά όμως, είναι ένα μονόστηλο, άντε δίστηλο, θεματάκι, για όσους επιμένουμε στις εφημερίδες και τα περιοδικά.

Η είδηση λοιπόν είναι ότι η μετάβαση από την πραγματικότητα στην ψηφιακή αντιγραφή της, είναι δύσκολη αν όχι αδύνατη.

Η ανθρώπινη επαφή, η διαπραγμάτευση, η συζήτηση, ακόμη και η ανταλλαγή δώρων και αναμνηστικών, ακόμη ακόμη και μια φωτογραφία, δεν μπορούν να γίνουν ψηφιακά.

Είναι σαν αυτούς που επιχειρηματολογούν ότι μπορούν να γεμίσουν ένα ξενοδοχείο με 2.000 κρεβάτια, χωρίς tour operators, αλλά με social media, εναλλακτικές μορφές τουρισμού, ταυτότητα και στρατηγική…

Ας ελπίσουμε ότι η κατάρα του κορονοϊού θα είναι σύντομα παρελθόν.

Και ας ελπίσουμε ακόμη, ότι η παγκόσμια κοινότητα θα καταφέρει με κάποιο τρόπο να σταματήσει τους Κινέζους να βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές δισεκατομμυρίων ανθρώπων σε ολόκληρο τον πλανήτη, επειδή επιμένουν να τρώνε και να συμβιώνουν με ότι πιο βρώμικο και ανθυγιεινό υπάρχει.

Μέχρι τότε ανυπομονώ για τις επόμενες εκθέσεις που ελπίζω να γίνουν γρήγορα…

ΥΓ: Εκτός αν αυτοί οι … γνώστες, επιθυμούν ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ. Όπως κάποιοι πρότειναν σε μία καμπάνια…

(*) Το κείμενο είναι το άρθρο του εκδότη στο τεύχος Νοεμβρίου 2020 του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ksd WTM
adv
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *