maggioros
Ο κ. Δ. Μαγγιώρος | money tourism copyright photo

Το υπόμνημα του ΣΤΕΕΑΕ στην Βουλή

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Αναλυτικό υπόμνημα για τις θέσεις του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΤΕΕΑΕ) επί του Σχεδίου Νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις», κατέθεσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Δημήτρης Μαγγιώρος.

Το υπόμνημα, έχει ως εξής:

“Το κατατεθέν στη Βουλή, στις 08.03.2018, Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών με τίτλο «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις», περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων,  διατάξεις που αναφέρονται στη λειτουργία των Επιχειρήσεων Ενοικίασης Ι.Ε.Χ. αυτοκινήτων και ειδικότερα στη δραστηριότητα Ενοικίασης με Οδηγό.

Στο παρόν Υπόμνημα επισημαίνονται τα ζητήματα που χρήζουν διαλόγου και διευκρινίσεων ή τροποποιήσεων ώστε να αποφευχθούν παρερμηνείες των διατάξεων και επιβολή άδικων κυρώσεων.

Συγκεκριμένα:

  1. Άρθρο 20, παρ. 2: Σκοπός της διάταξης είναι η ρύθμιση και όχι ο περιορισμός του έργου μεταφοράς επιβατών.  Η ύπαρξη 3ωρης ελάχιστης διάρκειας είναι περιοριστική διάταξη και θεωρούμε ότι

α. η υποχρέωση προκράτησης και

β. η έναρξη της μίσθωσης από τις εγκαταστάσεις της Επιχείρησης Ενοικίασης Αυτοκινήτων με την έκδοση του σχετικού Μισθωτηρίου Συμβολαίου,

είναι αναγκαίες και ικανές συνθήκες ώστε να μη δημιουργείται σύγκρουση με άλλους φορείς που εκτελούν μεταφορικό έργο (όπως τα ΤΑΧΙ) και λειτουργούν:

  1. i. χωρίς προκράτηση,
  2. ii. με κόμιστρο,

iii. με έναρξη της μίσθωσης από το σημείο επιβίβασης του πελάτη.

Προτείνουμε την κατάργηση της ελάχιστης 3ωρης διάρκειας της Σύμβασης Ενοικίασης Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων με Οδηγό.

  1. Άρθρο 21: Ορίζεται το σημείο έναρξης της μίσθωσης οχήματος με οδηγό παραβλέποντας όμως ότι σημαντικός αριθμός των κρατήσεων για Ενοικίαση με ή χωρίς Οδηγό εξυπηρετούνται εκτός εγκαταστάσεων των Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων (π.χ. αεροδρόμια, λιμάνια, ξενοδοχεία κλπ). Για τον λόγο αυτό προτείνουμε  την αντικατάσταση του 1ου εδαφίου του άρθρου 21 ως εξής:

«Ως χρόνος έναρξης της μίσθωσης Ε.Ι.Χ. οχήματος με οδηγό ορίζεται ο χρόνος που αναφέρεται στο Μισθωτήριο Συμβόλαιο το οποίο θα πρέπει να έχει εκδοθεί στην έδρα ή το υποκατάστημα ή τον νομίμως δηλωμένο χώρο στάθμευσης της επιχείρησης που εκμισθώνει το όχημα.»

  1. Άρθρο 31, παρ. 2: Αναφέρεται στην «απαιτούμενη άδεια οδήγησης» που θα πρέπει να έχει ο μισθωτής οχήματος και προβλέπει βαριά πρόστιμα σε Εκμισθωτή, Μισθωτή και Οδηγό που μάλιστα φτάνουν μέχρι την κατάσχεση του οχήματος.  Επισημαίνουμε ότι πρέπει σαφώς να διευκρινισθεί ότι η διάταξη αναφέρεται στην Άδεια Οδήγησης που θα πρέπει να έχει ο Μισθωτής ανάλογα με το όχημα που μισθώνει, δηλ. κατηγορίας Α’ για ενοικίαση μοτοσικλέτας, Β΄ για ενοικίασης Ε.Ι.Χ κοκ ώστε να μη γίνεται παρερμηνεία με την ανάγκη κατοχής Διεθνούς Άδειας Οδήγησης.
  2. Άρθρο 13, παρ. 6 δ: Ο οδηγός ΕΙΧ αυτοκινήτου πρέπει να διαθέτει ειδική άδεια οδήγησης. Σύμφωνα με το άρθρο 95 του ν. 4070/2012 (Α’ 82), η ειδική άδεια οδήγησης αφορά στο δικαίωμα οδήγησης Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου. Θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι στις περιπτώσεις παροχής Υπηρεσίας με Οδηγό από Επιχειρήσεις Ενοικίασης Αυτοκινήτων, αρκεί η Άδεια Οδήγησης τύπου Β΄ όπως σαφώς καθορίζεται στον ν. 4093/2012 (περ. 2β, υποπαράγραφος Η.2).
  3. Τέλος, θα θέλαμε να αναφερθούμε στην υπηρεσία μεταφοράς επιβατών τουριστικών καταλυμάτων (shuttle service). Εκφρασμένη πρόθεση του υπουργείου Μεταφορών & Υποδομών είναι να μην αποκλείεται η μεταφορά άνευ κομίστρου πελατών τουριστικών καταλυμάτων από τα σημεία άφιξης ή αναχώρησης μέχρι τις εγκαταστάσεις των καταλυμάτων και αντίστροφα με Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα μισθωμένα με Οδηγό από νόμιμα λειτουργούσες Επιχειρήσεις Ενοικίασης Αυτοκινήτων.

Ζητούμενο για τα τουριστικά καταλύματα είναι να βρουν αυτοκίνητα και οδηγό για να καλύψουν αυτήν την πτυχή των προσφερόμενων υπηρεσιών τους η οποία, επισημαίνουμε,  δεν ταυτίζεται με την Ενοικίαση με Οδηγό που προϋποθέτει:

(α) προκράτηση από τον Μισθωτή του αυτοκινήτου με Οδηγό και

(β) συμφωνία τιμής απευθείας με αυτόν.

Στην περίπτωση του shuttle service, τα συμβαλλόμενα μέρη είναι το Τουριστικό Κατάλυμα και η Επιχείρηση Ενοικίασης Αυτοκινήτων για την μεταφορά πελατών των καταλυμάτων χωρίς καταβολή κόμιστρου από τον μεταφερόμενο.   Άρα, αυτή η υπηρεσία έχει διακριτά και διαφορετικά χαρακτηριστικά από την κλασική Ενοικίαση Ε.Ι.Χ. με Οδηγό.  Πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να αποκλεισθούν οι Επιχειρήσεις Ενοικίασης Αυτοκινήτων από τη δυνατότητα παροχής αυτής της υπηρεσίας στα καταλύματα με τα οποία έχουν συμβληθεί και τα οποία έχουν επιλέξει το outsourcing (ανάθεση έργου σε εξωτερικό συνεργάτη), μη επιθυμώντας να δεσμεύουν Ίδια Κεφάλαια για αυτό.

Συνεπώς, για τους παραπάνω λόγους παρακαλούμε να προστεθεί στο Ν/Σ «Ρυθμίσεις θεμάτων Επιβατικών Μεταφορών» τροπολογία της  περιπ. 5 της παρ. Η2 του Ν.4093/2012 ως εξής:«Επιτρέπεται η μεταφορά άνευ κομίστρου πελατών τουριστικών καταλυμάτων με επιβατηγά ιδιωτικής χρήσεως οχήματα, είτε ιδιοκτησίας των καταλυμάτων, είτε μισθωμένων κατά τις κείμενες διατάξεις, από τα σημεία αφίξεως ή αναχωρήσεως μέχρι τις εγκαταστάσεις αυτών και αντίστροφα.  Η υπηρεσία αυτή μπορεί να παρέχεται και για λογαριασμό των τουριστικών καταλυμάτων από Γραφεία Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων με την προϋπόθεση ότι έχουν συνάψει σχετική σύμβαση με τα σχετικά τουριστικά καταλύματα διαρκείας τουλάχιστον 3 μηνών».

Παρακαλούμε όπως επανεξετασθούν τα παραπάνω σημεία σύμφωνα με όσα εκθέτουμε ώστε πράγματι να επιτευχθεί ο σκοπός του παρόντος Σχεδίου Νόμου που, σε μεγάλο μέρος, είναι η ρύθμιση της υπηρεσίας Ενοικίασης με Οδηγό και ο οποίος μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους”.

 

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *