Turkish

Η Turkish Airlines υιοθετεί επιθετική στάση απέναντι στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό | Μπόνους χιλιάδων ευρώ στους 72.000 εργαζομένους της

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενώ η Lufthansa διαπραγματεύεται αυξήσεις μισθών με τους εργαζομένους της, η Turkish Airlines καταβάλλει στο προσωπικό της ένα μπόνους ίσο με μισθό αρκετών μηνών, επιχειρηματική κίνηση ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων στο σύνολό της, μέσω της οποίας επιτίθεται στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.

Τα χρήματα πρόκειται να καταβληθούν στους 72.000 υπαλλήλους το τουρκικού αερομεταφορέα την Τρίτη και  κατά μέσο όρο το ποσό αντιστοιχεί σε σχεδόν 2.800 δολάρια ΗΠΑ ανά εργαζόμενο. Για το πλήρωμα θαλάμου επιβατών, αυτό αντιστοιχεί σε τρεις έως πέντε φορές τον μηνιαίο μισθό. “Με την κίνηση αυτή θέλουμε να  ευχαριστήσουμε το ανθρώπινο δυναμικό μας για την καλή δουλειά στα δύσκολα χρόνια την πανδημίας”, εξηγεί ο πρόεδρος της εταιρίας Ahmet Bolat, σε συνέντευξή του στην Handelsblatt.

Σύμφωνα με την ανακοίνωσή της, η Turkish Airlines θα παρουσιάσει φέτος υψηλότερα κέρδη από τον όμιλο Lufthansa, για πρώτη φορά, ενώ διακαής επιθυμία της είναι να επεκταθεί στην Ευρώπη. Η αεροπορική εταιρία επιθυμεί περισσότερα slots και, συνεπώς, μερίδιο αγοράς στα γερμανικά και ευρωπαϊκά αεροδρόμια.

Στόχος της Turkish Airlines η περαιτέρω ανάπτυξη στην Ευρώπη

“Επιδίωξή μας είναι να αναπτυχθούμε κατά 20% στη Γερμανία και την Ευρώπη το επόμενο έτος”, ανακοινώνει ο κ. Bolat. Ενόψει των σχεδίων των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους easyjet και Ryanair να μην επεκτείνουν τις ευρωπαϊκές τους δυναμικότητες, οι δηλώσεις του Τούρκου κορυφαίου μάνατζερ αποτελεί ξεκάθαρη θέση ότι η εταιρία θα επιχειρήσει να καλύψει εν μέρει το κενό που θα προκληθεί στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.

Και ενώ η Lufthansa επιθυμεί επίσης να αναπτυχθεί μέσω εξαγορών, η ανάπτυξη στην Turkish Airlines θα πρέπει να συνεχίσει να είναι οργανική. Ο κ. Bolat ανανέωσε την προσφορά στον εταίρο και ανταγωνιστή της Star Alliance για επέκταση της συνεργασίας, για παράδειγμα στην Ανατολική Αφρική και την Κεντρική Ασία. “Λόγω της γεωγραφικής εγγύτητας, η Turkish Airlines μπορεί να χρησιμοποιήσει μικρότερα και πιο αποτελεσματικά αεροσκάφη από τον όμιλο Lufthansa», υποστηρίζει ο ίδιος. Η σχέση δε με το αφεντικό της Lufthansa, Carsten Spohr, φαίνεται καλή.

Η επέκταση στην Ευρώπη πρόκειται να πραγματοποιηθεί κυρίως μέσω της χαμηλού κόστους θυγατρικής Anadolu Jet. Ο τρέχων στόλος των περίπου 70 αεροσκαφών πρόκειται να επεκταθεί γρήγορα σε 100. “Μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια, υποθέτουμε ότι ο στόλος Anadolu θα αυξηθεί σε 200 αεροσκάφη”, λέει ο κ. Bolat. Η μερικώς κρατική εταιρία έχει επίσης φιλόδοξα σχέδια στις ΗΠΑ και θέλει να προσελκύσει διπλάσιο αριθμό τουριστών στην Τουρκία το επόμενο έτος, ήτοι δύο εκατομμύρια ταξιδιώτες.

Το νέο αφεντικό της Turkish Airlines είναι πολύ εξοικειωμένο με την ανάπτυξη στον τομέα των επιβατών. Από την ένταξή του στην αεροπορική εταιρία το 2005, ο κ. Bolat έχει προβεί στην εξαγορά περίπου 400 αεροσκαφών και στη μίσθωση 150.

Τον Ιανουάριο του 2022, ο 62χρονος διορίστηκε πρόεδρος αφού ο προκάτοχός του Ilker Ayci παραιτήθηκε από τη θέση του. Από την αρχή, η μεγαλύτερη πρόκληση του ήταν να βγάλει την αεροπορική εταιρεία από τη λειτουργία πανδημίας. Με τον πόλεμο στην Ουκρανία, οι τιμές της κηροζίνης και της ενέργειας έχουν επίσης αυξηθεί σημαντικά.

Πτήσεις προς τη Ρωσία

Από την άνοιξη, η Turkish Airlines είναι στα πρωτοσέλιδα κυρίως επειδή η εταιρία συνεχίζει να προσφέρει πτήσεις προς τη Ρωσία.

Όταν αρκετοί Ρώσοι πολίτες θέλησαν να εγκαταλείψουν τη χώρα, στην αρχή του πολέμου, τον Φεβρουάριο, αλλά και στη συνέχεια, τον Σεπτέμβριο, όταν ο Ρώσος πρόεδρος κήρυξε μερική επιστράτευση, πολλοί Ρώσοι μετακινήθηκαν στο εξωτερικό με την Turkish Airlines προκειμένου να ξεφύγουν από τον πόλεμο. Μερικοί Ρώσοι πλήρωσαν περισσότερα από 1.000 δολάρια ΗΠΑ για μια πτήση απλής μετάβασης από τη Μόσχα στην Κωνσταντινούπολη, για παράδειγμα. Τον Σεπτέμβριο, πύλες όπως το Flightradar24 έδειξαν ότι η Turkish Airlines χρησιμοποιούσε μεγαλύτερα αεροσκάφη από το συνηθισμένο εκείνες τις μέρες, για να καλύψει τη ζήτηση.

Παρεμπιπτόντως, για περαιτέρω ανάπτυξη, ο πρόεδρος του τουρκικού αερομεταφορέα δεν βασίζεται μόνο σε λάτρεις του ήλιου, αλλά και σε τουρίστες υγείας, που συνδυάζουν το ταξίδι στην Κωνσταντινούπολη με μια αισθητική επέμβαση. Το lifting, η μεταμόσχευση μαλλιών ή οι περίπλοκες οδοντιατρικές θεραπείες είναι σημαντικά φθηνότερες στην Τουρκία από ό,τι στην Ευρώπη.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *