©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

WTTC: 2,2 δισ. £ από τον Τουρισμό έχασε το Ηνωμένο Βασίλειο | Οι λόγοι που προειδοποιεί η Julia Simpson

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού ( WTTC ) προειδοποίησε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο έχασε τουριστικά έσοδα άνω των 2,2 δισεκατομμυρίων λιρών, καθώς οι δαπάνες των διεθνών επισκεπτών μειώθηκαν πέρυσι, σε σύγκριση με το 2019, την στιγμή που η βρετανική κυβέρνηση συνεχίζει να συσσωρεύει φόρους, γραφειοκρατία και να μειώνει τον προϋπολογισμό του βραχίονα μάρκετινγκ VisitBritain. 

Σύμφωνα με την Έρευνα Οικονομικών Επιπτώσεων του 2025 (EIR) του WTTC, ο κλάδος συνεισέφερε 286 δισεκατομμύρια £ στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου πέρυσι, δηλαδή 3,9% έναντι του 2019, αντιπροσωπεύοντας το 10% του συνολικού ΑΕΠ του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι θέσεις εργασίας στον τομέα Ταξίδια και Τουρισμός υποστήριξαν 4,2 εκατομμύρια βιοποριστικούς πόρους πέρυσι, ακόμα πιο κάτω από τα επίπεδα του 2019.

Ωστόσο, παρά το γεγονός αυτό, η διεθνής δαπάνη επισκεπτών παραμένει 5,3% κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα στα 40,3 δισεκατομμύρια £, αντιπροσωπεύοντας μια εκπληκτική απώλεια 2,2 δισεκατομμυρίων λιρών για την οικονομία, σχεδόν ισοδύναμη με τα 2,3 δισεκατομμύρια £ που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για την πρόσληψη 6.500 νέων δασκάλων στην Αγγλία και περισσότερα από τα 2,1 δισεκατομμύρια £ στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο παγκόσμιος οργανισμός τουρισμού λέει ότι το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ήδη ένας από τους πιο ακριβούς προορισμούς στην Ευρώπη και η πρόσφατα ανακοινωθείσα ETA, η έλλειψη αγορών χωρίς ΦΠΑ, οι αυξανόμενοι φόροι για τις επιχειρήσεις, η αύξηση των αεροπορικών τελών επιβατών και τώρα οι περικοπές άνω του 40% στον προϋπολογισμό του VisitBritain θα παρεμποδίσουν την ανάπτυξη το 2025.

Δεν πρόκειται για παγκόσμιες πιέσεις. Είναι σκόπιμες πολιτικές επιλογές. Και κοστίζουν στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου.

Ενώ η πρόσφατη έγκριση της κυβέρνησης για το πρώτο θεματικό πάρκο Universal της Ευρώπης στο Ηνωμένο Βασίλειο και τα σχέδια για την επέκταση των αεροδρομίων Heathrow, Gatwick και Luton, σηματοδοτούν ευρύτερες φιλοδοξίες, το WTTC προειδοποιεί ότι αυτά τα έργα θα αποφέρουν πραγματικά οφέλη μόνο σε κάποια χρόνια από τώρα και μόνο εάν αρθούν τα εμπόδια στα ταξίδια.

Το WTTC προτρέπει τον πρωθυπουργό Starmer να αναγνωρίσει την αξία ανάπτυξης του τουρισμού, μιας ιστορικής επιτυχίας του ιδιωτικού τομέα, για την οικονομία και τις θέσεις εργασίας.

Η Julia Simpson, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του WTTC προειδοποίησε: “Άλλες ευρωπαϊκές χώρες δίνουν σημασία στην οικονομική αξία των Ταξιδιών και Τουρισμού, που στο Ηνωμένο Βασίλειο θεωρείται δεδομένη. Τώρα η κυβέρνηση βλάπτει ενεργά την ανάπτυξη. Οι πολύτιμοι ξένοι επισκέπτες αντιμετωπίζουν άσκοπες ETA, έναν φόρο που ισχύει μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσον αφορά στους επιβάτες και δεν επιβαρύνουν τους προϋπολογισμούς της κυβέρνησης. Ιδανικό είναι να το οδηγεί αυτό, όχι να το δεσμεύει με χίλιες περικοπές από το Υπουργείο Οικονομικών.

«Η κυβέρνηση διακινδυνεύει τη στασιμότητα και τη μακροπρόθεσμη παρακμή του Travel & Tourism, χωρίς στοχευμένες ενέργειες και επενδύσεις. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι ταξιδιώτες ξοδεύουν περισσότερα από ποτέ, ενώ άλλες χώρες επωφελούνται. Η απώλεια περιφερειακής στήριξης είναι ιδιαίτερα ανησυχητική. Χωρίς αποκλειστικό μάρκετινγκ και επενδύσεις, οι περιοχές εκτός Λονδίνου θα αγωνιστούν ακόμη περισσότερο για να προσελκύσουν διεθνείς τουρίστες, παρά τις τεράστιες αναξιοποίητες δυνατότητές τους».

Καθώς ο παγκόσμιος τουρισμός αυξάνεται, το Ηνωμένο Βασίλειο υπονομεύει τη δική του ανάπτυξη. Τα πιο πρόσφατα δεδομένα αποκαλύπτουν ένα διευρυνόμενο χάσμα μεταξύ του τι θα μπορούσε να προσφέρει ο τομέας Ταξιδιών και Τουρισμού του Ηνωμένου Βασιλείου και του τι μπορεί να προσφέρει. Χωρίς επείγουσα διόρθωση πορείας, το WTTC προειδοποιεί ότι το Ηνωμένο Βασίλειο κινδυνεύει να μείνει ακόμα πιο πίσω.

Το WTTC καλεί την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να: 

  1. Αντιστρέψει τις περικοπές στο VisitBritain
  2. Επαναφέρει τις αφορολόγητες αγορές για διεθνείς επισκέπτες
  3. Ξανασκεφτεί τους τιμωρητικούς φόρους ταξιδιών
  4. Επενδύσει για να διατηρήσει το Ηνωμένο Βασίλειο ανταγωνιστικό παγκοσμίως

Ο κόσμος ταξιδεύει ξανά και ξοδεύει περισσότερα από ποτέ. Εάν το Ηνωμένο Βασίλειο θέλει ένα μερίδιο από την πίτα, πρέπει να σταματήσει να σαμποτάρει τη δική του επιτυχία.

Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει το εμπορικό σήμα, την απήχηση και την υποδομή. Αυτό που του λείπει είναι η πολιτική βούληση που θα επιτρέψει στο Travel & Tourism να ευδοκιμήσει.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *