santo

ΞΕΕ – ΙΤΕΠ: Τα ελληνικά ξενοδοχεία στηρίζουν την πρωτογενή παραγωγή της Χώρας | Το 88% των δαπανών για τρόφιμα σε ελληνικά προϊόντα | Μόλις το 6% είναι all inclusive | ΕΡΕΥΝΑ

ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το 88% των δαπανών των ξενοδοχείων για τρόφιμα και ποτά αφορούν σε ελληνικά προϊόντα, το 97% των κρασιών που καταναλώνουν τα ξενοδοχεία είναι ελληνικά,ενώ μόλις το 6% των ξενοδοχείων λειτουργούν ως all inclusive.

Τα εξόχως αυτά εντυπωσιακά στοιχεία που καταδεικνύουν την συμβολή του Τουρισμού και στον πρωτογενή τομέα της Οικονομίας, προκύπτουν από την Έρευνα για τη Διασύνδεση του Ξενοδοχειακού Κλάδου με τον Πρωτογενή Τομέα που πραγματοποίησε για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) το ΙΤΕΠ, που παρουσιάστηκε στην εκδήλωση -Workshop με τίτλο «Οινοτουρισμός: Η επόμενη Μέρα», που πραγματοποιήθηκε σήμερα  στις εμβληματικές εγκαταστάσεις της Achaia Clauss στην Πάτρα.

Σύμφωνα με τα σημαντικότερα ευρήματα από την Έρευνα:

  • Το 88% της δαπάνης των ξενοδοχείων για αγορά τροφίμων και ποτών αφορά σε αγορά ελληνικών προϊόντων. Το 36% από παραγωγούς εντός του νομού και το 52% από την υπόλοιπη Ελλάδα.
  • Το 97% των κρασιών που καταναλώνουν τα ξενοδοχεία είναι ελληνικά.
  • 250 ξενοδοχεία έχουν πιστοποιηθεί στη δράση του ΞΕΕ «Ελληνικό Πρωινό».
  • Ο μικρός όγκος παραγωγής και το υψηλό κόστος εναλλάσσονται ως οι κύριοι ανασταλτικοί παράγοντες προμήθειας τροφίμων και ποτών από τοπικούς παραγωγούς σε όλες τις Ελληνικές Περιφέρειες.
  • Προϊόντα «πρωταθλητές» στις αγορές σε τοπικό επίπεδο αποτελούν η μαναβική, τα αυγά και τα αρτοπαρασκευάσματα και ακολουθούν το λάδι, το κρασί και το μέλι.

Πιο αναλυτικά και σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 64% των ξενοδοχείων προσφέρει μόνο πρωϊνό, το 17% προσφέρει πλήρη διατροφή, το 12% έχει ala carte εστιατόριο και μόλις το 6% είναι all inclusive, καταρρίπτοντας έναν μεγάλο μύθο…

Ακόμη, το 92,5% των ξενοδοχείων χρησιμοποιούν υπηρεσίες από την τοπική αγορά, ενώ η  δαπάνη για την αγορά των υπηρεσιών από την τοπική αγορά ανέρχεται στο 71% της συνολικής δαπάνης για αγορά υπηρεσιών (Ενδεικτικά, οι υπηρεσίες που μπορεί να αγοράζει ένα ξενοδοχείο από την τοπική αγορά είναι οι μεταφορές, catering, πλυντήρια, εκδηλώσεις, απολύμανση, φύλαξη, συντήρηση, κ.ά.).

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΡΕΥΝΑ, ΕΔΩ

Υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας για το Επώνυμο Ελληνικό Κρασί

Η  αναβάθμιση της οινικής εμπειρίας και της εμπειρίας φιλοξενίας στη χώρα μέσω της ανάδειξης του Επώνυμου Ελληνικού Κρασιού ως συγκριτικού πλεονεκτήματος για τη διαφοροποίηση του τουρισμού και την ενίσχυση της τοπικής κατά περιοχή  οικονομίας,  είναι στο  επίκεντρο του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας, που υπέγραψαν ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδος (ΞΕΕ) κ. Αλέξανδρος Βασιλικός και ο Πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) κ. Κωνσταντίνος Ευσταθίου, παρουσία της Υφυπουργού Τουρισμού κ. Σοφίας Ζαχαράκη, αρμόδια για θέματα τουριστικής εκπαίδευσης και ειδικών μορφών Τουρισμού, στο πλαίσιο της Εκδήλωσης στην Πάτρα.

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με βάση το Πρωτόκολλο Συνεργασίας,  τα δύο μέρη θα αναπτύξουν από κοινού συνέργειες και δράσεις, όπως μεταξύ άλλων:

  • Η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο των μελών του ΞΕΕ και της ΕΔΟΑΟ σχετικά με την υπεραξία της οινικής εμπειρίας για τον τουρισμό μέσω της πραγματοποίησης, σε πρώτη φάση, συναντήσεων γνωριμίας σε τοπικό/περιφερειακό επίπεδο αλλά και μέσω της τακτικής διοργάνωσης ημερίδων/συνεδρίων
  • Η καθιέρωση διαδικασίας και όρων για την πιστοποίηση της ορθής οινικής εμπειρίας και της εκπροσώπησης του ελληνικού αμπελώνα στα εστιατόρια των ξενοδοχείων.
  • Η δέσμευση από πλευράς των μελών της ΕΔΟΑΟ για την πραγματοποίηση ετήσιας παρουσίασης των κρασιών της χρονιάς στα μέλη του ΞΕΕ
  • Η διοργάνωση τακτικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων γευσιγνωσίας και παρουσίασης του κρασιού που θα απευθύνονται στους εργαζόμενους στα ελληνικά ξενοδοχεία
  • Οι Αδελφοποιήσεις οινοποιείων με ξενοδοχεία .
  • Η ενημέρωση των μελών του ΞΕΕ και προτροπή τους για την συμπερίληψη στην λίστα κρασιών τους Επώνυμων Ελληνικών Κρασιών προερχόμενων και από την αμπελουργική ζώνη στην οποία βρίσκεται το εκάστοτε ξενοδοχείο.
  • Η φιλοξενία από τα μέλη του ΞΕΕ των νικητών των διαγωνισμών που προκηρύσσονται στο πλαίσιο του portal για το Επώνυμο Ελληνικό Κρασί (www.winesofgreece.org) αλλά και των δημοσιογράφων οίνου που επισκέπτονται τη χώρα στο πλαίσιο ταξιδιών γνωριμίας (familiarization trips).
  • Η συνεργασία των μελών του ΞΕΕ και της ΕΔΟΑΟ σε τοπικό επίπεδο ώστε τα εποχιακά δώρα που προσφέρουν τα μέλη του ΞΕΕ να περιλαμβάνουν Επώνυμα Ελληνικά Κρασιά
  • Η συνεργασία των μελών του ΞΕΕ και της ΕΔΟΑΟ με την περιφερειακή/τοπική αυτοδιοίκηση προκειμένου να αναπτυχθούν δίκτυα και δράσεις οινοτουρισμού (δρόμοι κρασιού, δίκτυα ποιότητας κ.τ.λ.)
  • Η συνεργασία των μελών του ΞΕΕ και της ΕΔΟΑΟ με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) ώστε η δέσμευση και οι δράσεις τους για την αναβάθμιση της οινικής εμπειρίας και της εμπειρίας φιλοξενίας στη χώρα να εντάσσονται στην εθνική στρατηγική για την προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Επίσης, συμφωνήθηκε η δημιουργία μόνιμης επιτροπής- ομάδας εργασίας,  η οποία θα παρακολουθεί και θα συμβάλλει στην υλοποίηση των στόχων του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας.

Σε σχετική δήλωσή του ο Πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός υπογραμμίζει:

«Τα ελληνικά ξενοδοχεία στηρίζουν την πρωτογενή παραγωγή της Χώρας, όπως ξεκάθαρα αποτυπώνεται στην έρευνα που παρουσιάσαμε. Γι’ αυτό και είμαστε εδώ σήμερα. Για να αγκαλιάσουμε το Επώνυμο Ελληνικό Κρασί και να ενώσουμε δυνάμεις προκειμένου να εμπλουτίσουμε την εμπειρία φιλοξενίας με τη μοναδικότητά του και ταυτόχρονα, να ανοίξουμε νέους δρόμους εξωστρέφειας για την ελληνική οινοποιία, όπως και για το σύνολο της ποιοτικής πρωτογενούς παραγωγής.  Το ελληνικό ξενοδοχείο συνεχίζει να είναι ο βασικός κινητήρας για την τοπική ανάπτυξη και να διαχέει μέρισμα επιτυχίας στον πρωτογενή τομέα. Κι αυτό μας κάνει να νιώθουμε περήφανοι για την προσφορά μας στην οικονομία και την κοινωνία.».

Tagged

1 σχόλιο στο “ΞΕΕ – ΙΤΕΠ: Τα ελληνικά ξενοδοχεία στηρίζουν την πρωτογενή παραγωγή της Χώρας | Το 88% των δαπανών για τρόφιμα σε ελληνικά προϊόντα | Μόλις το 6% είναι all inclusive | ΕΡΕΥΝΑ

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *