Photo by Christina Morillo on Pexels

Accor: Αυτές είναι οι πέντε κορυφαίες τάσεις στον συνεδριακό Τουρισμό | Επιστρέφουν δριμύτερες οι δια ζώσης συναντήσεις | Σε άνοδο όλα τα μεγέθη του συνεδριακού κλάδου

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Την αξία της ανθρώπινης επαφής αποκαλύπτει πρόσφατη έκθεση της Accor, η οποία ασχολείται με τον μετασχηματισμό που έχει βιώσει ο τομέας των συνεδρίων κι εκδηλώσεων, ο οποίος συνεχίζει να παρουσιάζει τάσεις ανάκαμψης, τόσο το 2024, όσο και μετά.

Σύμφωνα με την έκθεση με τίτλο “Meeting Expectations: The Future of Meetings & Events”, ο φόβος ότι ο κλάδος των εκδηλώσεων μετά την πανδημία θα δυσκολευόταν να ανακτήσει το κοινό του έχει εξαλειφθεί. Σήμερα το κοινό αυτό έχει επιστρέψει σε μεγάλο βαθμό και αναμένεται να αυξηθεί πολύ περισσότερο από την κορύφωση του 2019 τα επόμενα χρόνια, δημιουργώντας νέες προκλήσεις και ευκαιρίες, που θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο κλείνονται, σχεδιάζονται και διεξάγονται οι εκδηλώσεις.

“Το παγκόσμιο επιχειρηματικό τοπίο υφίσταται μια βαθιά μεταμόρφωση. Ο τρόπος με τον οποίο ζούμε, εργαζόμαστε και αλληλεπιδρούμε έχει αναδιαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια και οι συνέπειες αυτών των αλλαγών έχουν δημιουργήσει νέες ευκαιρίες στον κλάδο των συναντήσεων και των εκδηλώσεων”, ανέfere η Sophie Hulgard, Chief Sales Officer της Accor. Και πρόσθεσε: “Η πανδημία ήταν μια καθοριστική στιγμή για τον κλάδο. Εισήλθαμε σε έναν κόσμο εικονικών συναντήσεων, με τις προσωπικές εκδηλώσεις να παύουν να πραγματοποιούνται. Ωστόσο, προσαρμοστήκαμε και εξελιχθήκαμε. Αυτή η εξέλιξη συνεχίζεται και σήμερα και το ένα στοιχείο που συνδέει όλες τις τάσεις που προβλέπουμε είναι η ανθρώπινη επαφή. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, πρόκειται για την ανθρώπινη ανάγκη να συναντιόμαστε, να ανταλλάσσουμε απόψεις και να ευημερούμε”.

Η συνολική αξία της παγκόσμιας βιομηχανίας συναντήσεων προβλέπεται1 στα 1,78 δισ. δολάρια μέχρι το 2030, με την κα. Hulgard να λέει ότι “αυτό συμβαίνει επειδή το να βρίσκεσαι σε ένα δωμάτιο με ανθρώπους έχει σημασία -είναι ισχυρό και πολύτιμο”.

Αυξημένα μεγέθη

Τα στοιχεία της έρευνας της Accor ενισχύουν αυτή την προβλεπόμενη πορεία ανάπτυξης. Το 78% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσαν ότι οι δαπάνες των ιδίων ή των πελατών τους έχουν αυξηθεί από το 2022, ενώ το 36% δήλωσε ότι έχουν αυξηθεί κατά περισσότερο από 25%. Όσον αφορά το 2024, η αύξηση αναμένεται να συνεχιστεί, με το 80% των εμπειρογνωμόνων που συμμετείχαν στην έρευνα να αναμένουν αυξημένες δαπάνες το 2024 και το 30% αύξηση κατά περισσότερο από 25%.

Σύμφωνα με την έρευνα, προβλέπεται συνεχής ανάπτυξη σε όλα τα μεγέθη συναντήσεων και εκδηλώσεων το 2024. Τα τρία τέταρτα (78%) αναμένουν ότι ο αριθμός των συναντήσεων μικρού και μεσαίου μεγέθους (κάτω των 100 εκπροσώπων) θα αυξηθεί το επόμενο έτος και ο ίδιος αναμένει αύξηση του αριθμού των συναντήσεων άνω των 100 εκπροσώπων.

Εν τω μεταξύ, περισσότεροι από τους μισούς (57%) προβλέπουν αύξηση των μεγάλων συναντήσεων (άνω των 300 αντιπροσώπων) και σχεδόν τα τρία τέταρτα (78%) δήλωσαν ότι “θα είναι πολύ σημαντικό για τον κλάδο τους να συμμετέχουν σε εκθέσεις, συνέδρια και εμπορικές εκθέσεις το 2024”.

Το 33% των διοργανωτών συνεδρίων αναμένουν πάνω από 40% περισσότερα έσοδα από τις δια ζώσης συναντήσεις, έναντι των εικονικών συναντήσεων, και το 80% δεν θα ήταν ευτυχείς να χρησιμοποιήσουν βιντεοδιάσκεψη για το κλείσιμο συμφωνιών το 2024.

Το Top 5 των τάσεων

Η έκθεση της Accor αποκαλύπτει πέντε τάσεις που αναμένεται να διαμορφώσουν την ανάπτυξη του κλάδου των συνεδρίων κι εκδηλώσεων. Αυτές είναι:

1. Πιο ήπια παραγωγικότητα
Η ηθική “δουλεύω σκληρά, παίζω σκληρά” που κάποτε συνδεόταν με την επιχειρηματικότητα και τις εκδηλώσεις αλλάζει σύμφωνα με τις απαιτήσεις του νέου τρόπου ζωής. Σκοπός είναι η ισορροπία στόχου και παραγωγικότητας.

2. Πουλώντας το ανήκειν
Ο τομέας των συναντήσεων και των εκδηλώσεων αφορά τους ανθρώπους. Η ανθρώπινη σύνδεση και η ενίσχυση της αίσθησης του ανήκειν είναι οι ακρογωνιαίοι λίθοι του επιτυχημένου σχεδιασμού των εκδηλώσεων. Στόχος είναι ο εορτασμός της ανθρώπινης σύνδεσης.

3. Σχεδιάζοντας εμπειρίες
Οι διοργανωτές εκδηλώσεων αναζητούν απόδοση της επένδυσής τους, αλλά περισσότερο από ποτέ αναζητούν εμπειρίες. Στόχος είναι η δημιουργία αξέχαστων εμπειριών που διαμορφώνουν ουσιαστικές συνδέσεις.

4. Πράσινες συναντήσεις
Ο θετικός αντίκτυπος είναι το στοιχείο διαφοροποίησης και, περισσότερο από ποτέ, ο τομέας έχει το “πράσινο φως” για να προωθήσει την αλλαγή. Τα πράσινα πρότυπα δεν είναι πλέον ένα μπόνους στις εκδηλώσεις, αλλά αποφασιστικός παράγοντας για το ποιος θα εξασφαλίσει τη δουλειά. Στόχος είναι η βιωσιμότητα να αποτελεί την πρώτη σκέψη.

5. Ανατρεπτική τεχνολογία
Τα δια ζώσης συνέδρια είναι  ζωτικής σημασίας τρόπος για να έρθουν σε επαφή άνθρωποι που μπορεί να βλέπουν ο ένας τον άλλον μόνο μέσα από οθόνες φορητών υπολογιστών. Η ψηφιακή τεχνολογία έχει απήχηση, όμως η δια ζώσης επαφή έχει αξία.

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *