Photo by Erriko Boccia on Unsplash

Τα βιωματικά ταξίδια στο επίκεντρο του σύγχρονου Βρετανού ταξιδιώτη | Οι εμπειρίες και όχι ο προορισμός “πρωταγωνιστούν” στον σχεδιασμό ταξιδιού

ΓΝΩΜΗ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι σημερινοί ταξιδιώτες “διψούν” για βιωματικά ταξίδια και σε ορισμένες περιπτώσεις, οι δραστηριότητες στις οποίες επιθυμούν να συμμετάσχουν θα ξεπεράσουν σε σημασία τον ίδιο τον προορισμό. Στο πλαίσιο αυτό, το 13% των Βρετανών ταξιδιωτών δηλώνουν ότι είναι πιο πιθανό να εξετάσουν τις ταξιδιωτικές δραστηριότητες και εμπειρίες που θέλουν να ζήσουν παρά τον προορισμό αυτό καθεαυτό κατά τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού, όπως αποκαλύπτει νέα δημοσκόπηση της YouGov. 

Έτσι, ενώ η επιλογή ενός ταξιδιωτικού προορισμού παραμένει αναμφίβολα ένας κρίσιμος παράγοντας, η έμφαση σε συγκεκριμένες δραστηριότητες και εμπειρίες αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι Βρετανοί ταξιδιώτες σχεδιάζουν τα ταξίδια τους.

Παρακάτω παρουσιάζονται οι εμπειρίες στις οποίες οι Βρετανοί δηλώνουν ότι θα ήθελαν να συμμετάσχουν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, είτε στο εσωτερικό, είτε στο εξωτερικό τους επόμενους έξι μήνες. Αυτές είναι:

– Εξερεύνηση πόλεων (53%)
– Επίσκεψη σε ιστορικά μνημεία (49%)
– Αγορές (40%)
– Επίσκεψη στα εθνικά πάρκα του Ηνωμένου Βασιλείου (30%)
– Παρατήρηση άγριων ζώων (24%)
– Επίσκεψη σε εκθέσεις (20%)
– Επίσκεψη σε σπα για υγεία/ευεξία (17%)
– Ταξίδι με αυτοκίνητο (16%)
– Δείπνο σε εστιατόρια υψηλών προδιαγραφών (15%)
– Παρακολούθηση αθλητικών εκδηλώσεων (14%)

Τα στοιχεία αυτά υπογραμμίζουν το ευρύ φάσμα των ενδιαφερόντων που επηρεάζουν τις αποφάσεις των ταξιδιωτών. Από τις πολιτιστικές εξερευνήσεις έως τις υψηλού επιπέδου αναζητήσεις και τις υπαίθριες περιπέτειες, κάθε δραστηριότητα αντιπροσωπεύει μια μοναδική πτυχή της ταξιδιωτικής εμπειρίας.

Ωστόσο, διαπιστώνεται ότι για το 8% των Βρετανών ταξιδιωτών, καμία από τις αναφερόμενες δραστηριότητες δεν ήταν στην άμεση ατζέντα τους, γεγονός που υποδηλώνει ένα ακόμη ευρύτερο φάσμα προτιμήσεων.

“Οι ταξιδιώτες αναζητούν διαρκώς περισσότερα πέρα από τον προορισμό τους”, λέει η Eva Satkute Stewart, επικεφαλής της YouGov.

Μερικά από τα πιο πολύτιμα ενθύμια που φέρνουμε πίσω από τις διακοπές μας, προσθέτει, είναι οι αναμνήσεις και οι ιστορίες από τα ταξίδια μας. Συχνά αυτές οι ιστορίες προέρχονται από νέες εμπειρίες, δοκιμάζοντας διαφορετικά πράγματα και νιώθοντας την έξαψη που προέρχεται από την υπέρβαση της ζώνης άνεσής μας.

Σύμφωνα με την ίδια, οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις θα πρέπει να επιμεληθούν και να προσαρμόσουν τις εμπειρίες που επιθυμούν περισσότερο οι ταξιδιώτες, ώστε να τις κάνουν προσιτές και αξέχαστες.

“Οι ξενοδόχοι, για παράδειγμα, πρέπει να αναγνωρίσουν ότι ο ρόλος τους  επεκτείνεται πέρα από την παροχή ενός καλού ύπνου… Αυτό μπορεί να σημαίνει συνεργασία με τοπικούς τεχνίτες και πολιτιστικούς οργανισμούς για να δημιουργήσουν μια αυθεντική ατμόσφαιρα για τους επισκέπτες τους ή να οργανώσουν επισκέψεις σε τοπικές αγορές και κοινότητες. Όλα αυτά σημαίνουν ότι στη σύγχρονη εποχή των ταξιδιών, δεν έχει σημασία μόνο ο προορισμός, αλλά και οι εμπειρίες που συνθέτουν ένα ταξίδι που οι άνθρωποι θα θυμούνται”, καταλήγει η κα. Stewart.

 

 

Tagged

1 σχόλιο στο “Τα βιωματικά ταξίδια στο επίκεντρο του σύγχρονου Βρετανού ταξιδιώτη | Οι εμπειρίες και όχι ο προορισμός “πρωταγωνιστούν” στον σχεδιασμό ταξιδιού

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *