Αλ. Βασιλικός: Η επόμενη ημέρα του Τουρισμού, μετά από 2 δύσκολες χρονιές | Ο πρόεδρος του ΞΕΕ μιλάει αποκλειστικά στο Χ&Τ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Για τις εξελίξεις στον Τουρισμό, μετά την πανδημία Covid, την σεζόν που έκλεισε, την σεζόν που έρχεται, αλλά και όσα έγιναν στο πολύ σημαντικό φετινό International Hospitality Forum, μίλησε αποκλειστικά αμέσως μετά την λήξη του, στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός.

Ο κ. Βασιλικός υπογραμμίζει ότι μετά από δύο χρονιές με μειώσεις 75 και 50% στην τουριστική δραστηριότητα, τα ελληνικά ξενοδοχεία και ο ελληνικός Τουρισμός, χρειάζονται στήριξη, με άξονα συγκεκριμένες μελέτες, ανάγκες και στοιχεία.

Με περισσότερους από 1.000 θεατές, δια ζώσης και on line, το συνέδριο ανέβασε ακόμη πιο ψηλά τον πήχη.

Όπως λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΞΕΕ, “…Στεκόμαστε πάνω σε ένα μεταιχμιακό ορόσημο. Το μπροστά δεν είναι η επιστροφή πίσω, όσο κι αν αισθανόμαστε οικεία με το παρελθόν. Τίποτα δεν μπορεί να είναι ίδιο από δω και πέρα. Τα πάντα έχουν τεθεί υπό αμφισβήτηση, την ίδια στιγμή που προϋπάρχουσες τάσεις έχουν έρθει με ανατρεπτική ορμή στο προσκήνιο. Αυτό ισχύει για όλο το φάσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας. Για τις κοινωνικές σχέσεις και τις κοινωνικές ανάγκες, για την οικονομία και τις προτεραιότητές της, για την παγκόσμια παραγωγή και την κατανάλωση. Στο κέντρο αυτών των σαρωτικών αλλαγών που διαμορφώνουν το καινούργιο που έρχεται, βρίσκεται ασφαλώς και η Φιλοξενία”.

Και ξεκαθαρίζει ευθέως ότι “η Φιλοξενία πριν την πανδημία και η Φιλοξενία μετά την πανδημία είναι δύο τελείως διαφορετικές πραγματικότητες. Και γι’ αυτό ακριβώς βρισκόμαστε εδώ. Διότι το «πριν» το έχουμε ζήσει και το γνωρίζουμε. Το «μετά» όμως προβάλλει μπροστά μας ως κάτι καινούργιο και αχαρτογράφητο”.

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό, “Η μόνη βεβαιότητα που μπορούμε να έχουμε για τη μεταπανδημική πραγματικότητα στο χώρο της Φιλοξενίας είναι η ένταση του ανταγωνισμού. Κι αυτό σημαίνει πως όποιος έχει καταφέρει να δει πιο μακριά και έχει προσαρμόσει κατάλληλα τη στρατηγική του, θα έχει ένα τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι όσων μείνουν πίσω και βρεθούν παγιδευμένοι στις λογικές της βολικής συνήθειας και του «βλέποντας και κάνοντας»”.

Αναφερόμενος στο συνέδριο, ο πρόεδρος του ΞΕΕ, υπογραμμίζει: “Ο τίτλος του φετινού 5ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας ”Hospitality in the post-covid era” συμπυκνώνει αυτή την αναγκαιότητα της έγκαιρης αλλά και έγκυρης αναζήτησης και προσέγγισης του καινούργιου. Η χαρτογράφηση της νέας τουριστικής πραγματικότητας στην μεταπανδημική περίοδο και τα κλειδιά για την επιτυχημένη προσαρμογή των ελληνικών ξενοδοχείων σε αυτή, θα βρεθούν στο επίκεντρο των εργασιών του συνεδρίου. Η υπεύθυνη πληροφόρηση, η έγκυρη ενημέρωση και η εξειδικευμένη γνώση έχουν πρωτεύοντα ρόλο στην διαμόρφωση μιας επιτυχημένης επιχειρηματικής στρατηγικής και αυτή είναι η μεγάλη προστιθέμενη αξία του Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας για κάθε ξενοδόχο, για κάθε μέλος του ΞΕΕ. Ανταποκρινόμαστε έτσι στην πιο θεμελιώδη αποστολή του ΞΕΕ που δεν είναι άλλη από το να εξασφαλίζει στα μέλη του τη γνώση και την πληροφόρηση που είναι αναγκαία ώστε να μπορούν να πάρουν τις σωστές επιχειρηματικές αποφάσεις”.

Και καταλήγει: “Η γνώση είναι δύναμη λέγαμε πάντα αλλά αυτό ισχύει πολύ περισσότερο στους σημερινούς μεταβατικούς καιρούς καθώς η δύναμη αυτή είναι που θα κάνει τη διαφορά μεταξύ επιτυχίας κι αποτυχίας στα χρόνια που έρχονται”.

Και βέβαια δεν παραλείπει να υπογραμμίσει την πολύ σημαντική συζήτηση που είχε με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Accor, Sebastian Bazin.

Η έρευνα της Phocuswright

Όπως είπε ο πρόεδρος του ΞΕΕ, η φετινή έρευνα της Phocuswright,  «Drivers of customer satisfaction in a renewed travel market”, είναι ένα σοβαρό επιστημονικό εργαλείο για την αποκωδικοποίηση της νέας πραγματικότητας που έχουμε μπροστά μας.

Τέλος, επεσήμανε τρία βασικά χαρακτηριστικά της φετινής διοργάνωσης του 5ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας (International Hospitality Forum):

  1. Τον υβριδικό χαρακτήρα του 5ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας, δίνοντας την ευκαιρία για φυσική αλλά και ψηφιακή συμμετοχή, διασφαλίζοντας και στις δυο περιπτώσεις τη μέγιστη δυνατή διαδραστικότητα με τις εργασίες του Φόρουμ καθώς και τη δικτύωση μεταξύ των συμμετεχόντων.
  2. Τη διεθνοποίηση του θεσμού καθώς η ψηφιακή τεχνολογία μας επιτρέπει πέρα από καταξιωμένους διεθνείς ομιλητές να έχουμε συμμετέχοντες που παρακολουθούν τις εργασίες μας απ’ όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Κι αυτό το γεγονός είναι εξαιρετικά τιμητικό για μας ως ΞΕΕ ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την εικόνα της Ελλάδας ως παγκόσμιας δύναμης στο χώρο της Φιλοξενίας.
  3. Τη σταθερή επικοινωνία και πέρα από την ετήσια διοργάνωση. Σχεδιάζουμε την έκδοση ειδικών newsletters που θα μας επιτρέπουν να είμαστε σε σταθερή επικοινωνία σε όλη τη διάρκεια του χρόνου με περιεχόμενο που θα συνδέεται με τις θεματικές κάθε διοργάνωσης και θα έχει αξία για τους αποδέκτες του.

Έκλεισε δε λέγοντας χαρακτηριστικά: “«Εξέλιξη – προσαρμογή – επιτυχία» είναι το τρίπτυχο της μεγάλης πρόκλησης και στο ΞΕΕ είμαστε βέβαιοι πως όσα θα συζητηθούν εδώ θα δώσουν τροφή όχι μόνο για σκέψη αλλά και για δράση προκειμένου η πρόκληση αυτή να αντιμετωπιστεί με τρόπο που θα οδηγεί σε νέες νίκες και σε νέες κορυφές”.

Μπορείτε να δείτε την συνέντευξη του Αλέξανδρου Βασιλικού και στο κανάλι του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ στο youtube.Βασιλικός

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *