Photo by Lucas Albuquerque on Unsplash
Photo by Lucas Albuquerque on Unsplash

Ανάλυση της ανερχόμενης για την Ελλάδα πολωνικής αγοράς από την Panadvert | Πρώτη η Ρόδος ! | ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Πολωνία αποτελεί την πιο ανερχόμενη αγορά για την Ελλάδα σύμφωνα με την ανάλυση
Η τελευταία έρευνα της Panadvert αποκαλύπτει μια σημαντική αύξηση της ζήτησης των Πολωνών για διακοπές στην Ελλάδα. Η αύξηση αυτή υπογραμμίζει μια ενδιαφέρουσα προοπτική για τον κλάδο της φιλοξενίας το 2024, με τη Ρόδο να κατέχει την πρώτη θέση στη δημοτικότητα μεταξύ των Πολωνών ταξιδιωτών. Την κορυφαία πεντάδα συμπληρώνουν η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος, η Σαντορίνη και η Κως, νησιά τα οποία, σύμφωνα με την ανάλυση, φαίνεται να προτιμάει το 66% των Πολωνών τουριστών ενώ για την περίοδο 2022-2023 σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 74,67% στην προτίμησή τους.

Επιπλέον, εξετάστηκαν λεπτομερώς οι ταξιδιωτικές συνήθειές τους, όπως το πότε αναζητούν καταλύματα και ποιές ημερομηνίες τους ενδιαφέρουν περισσότερο, αναδεικνύοντας ισχυρές εποχικές τάσεις, με τους καλοκαιρινούς μήνες να κυριαρχούν στο ημερολόγιο των πολωνικών διακοπών, ενώ οι αναζητήσεις για κρατήσεις φαίνεται να ξεκινούν ήδη από τον Ιανουάριο.

Όπως σημείωσε ο κ. Γιάννης Γιαννάτος, CEO της Panadvert, “Η παρακολούθηση των αγορών και των τάσεων είναι υψίστης σημασίας για τους εμπλεκόμενους στον κλάδο της φιλοξενίας καθώς τα συμπεράσματα από τις αναλύσεις δεδομένων είναι σε θέση να υποδείξουν την εκάστοτε στρατηγική και να δώσουν πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού, ιδιαίτερα όσον αφορά στη στόχευση αγορών μέσω του ψηφιακού μάρκετινγκ. Η Πολωνία, συγκεκριμένα, μας κίνησε το ενδιαφέρον καθώς φαίνεται να είναι η πιο ανερχόμενη αγορά για την Ελλάδα, παρουσιάζοντας μια εξαιρετική ευκαιρία προσέλκυσης Πολωνών ταξιδιωτών στους 5 κορυφαίους προορισμούς που προέκυψαν από την έρευνά μας – και όχι μόνο – μέσα από το στοχευμένο ψηφιακό μάρκετινγκ στις μηχανές αναζήτησης και τα social media.”

Έρευνα:ανάλυση της Πολωνικής αγοράς για την Ελλάδα

Εισαγωγή

Στον τομέα του τουρισμού, η κατανόηση της δυναμικής της αγοράς είναι ζωτικής σημασίας για τη χάραξη αποτελεσματικών στρατηγικών. Η λεπτομερής ανάλυση της Πολωνικής αγοράς που διεξήγαγε η ομάδα Data Analysis της Panadvert  για τους ελληνικούς προορισμούς παρέχει πληροφορίες για τις ταξιδιωτικές συνήθειες και προτιμήσεις των Πολωνών ταξιδιωτών καθώς παρουσιάζει πότε οι Πολωνοί ταξιδιώτες αναζητούν καταλύματα και τις ημερομηνίες που τους ενδιαφέρουν περισσότερο. Η ομάδα μας εξέτασε επίσης τη διείσδυση της συγκεκριμένης αγοράς στους προορισμούς που προτιμούν περισσότερο. Τέλος, εντοπίσαμε τους 5 κορυφαίους προορισμούς στους οποίους διείσδυσε περισσότερο η πολωνική αγορά το 2023, ξεκινώντας από τη Ρόδο, η οποία όχι μόνο προηγείται στη ζήτηση αλλά και παρουσιάζει ενδιαφέρουσα συμπεριφορά της αγοράς. Πριν ξεκινήσουμε, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εκθέσεις δεδομένων είναι διαδραστικές, αλλά οι αριθμοί που παρουσιάζονται είναι σε κλίμακα χιλιάδων – αυτό μας βοηθά να μελετήσουμε τη μεταβολή των επιπτώσεων όλων των παραγόντων που δεν μπορούν να μετρηθούν ή να εκτιμηθούν σε άμεση βάση.

Κατανόηση των ταξιδιωτικών συνηθειών των Πολωνών

Η Πολωνική ζήτηση από το 2020

Η τάση της ζήτησης είναι σαφώς περιοδική, υποδεικνύοντας μια επίμονη προτίμηση για ταξίδια κατά τους μήνες αιχμής των διακοπών στην Ελλάδα. Αυτές οι αιχμές που φαίνονται παρακάτω, αν και δεν μπορούν να ποσοτικοποιηθούν σε απόλυτους αριθμούς, δείχνουν πότε οι Πολωνοί ταξιδιώτες σκόπευαν να επισκεφθούν ελληνικούς προορισμούς. Η επαναλαμβανόμενη κανονικότητα αυτών των αιχμών δείχνει ότι οι Πολωνοί τουρίστες έχουν σαφώς καθορισμένες ταξιδιωτικές περιόδους που πιθανώς επηρεάζονται από τις εθνικές αργίες, τις σχολικές διακοπές και τις εποχιακές καιρικές τάσεις.

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να αλληλεπιδράσετε με το γράφημα

Μεταξύ των περιόδων αιχμής, παρατηρείται αξιοσημείωτη μείωση της ζήτησης, γεγονός που υποδηλώνει χαμηλότερο επίπεδο σχεδιασμού/δραστηριότητας ταξιδιών. Αυτή η ροή αντιστοιχεί στις περιόδους εκτός αιχμής, οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν ένα συνδυασμό λιγότερο ευνοϊκών καιρικών συνθηκών στα ελληνικά νησιά και την επιστροφή στα εργασιακά ή σχολικά προγράμματα στην Πολωνία. Βλέπουμε, ωστόσο, ότι τον Ιανουάριο η ζήτηση αρχίζει να εκτοξεύεται προς τα πάνω τα τελευταία 2 χρόνια, καθώς οι “early bookers” αρχίζουν την αναζήτησή τους για τις διακοπές του καλοκαιριού.

Οι 5 πιο περιζήτητοι ελληνικοί προορισμοί για τους Πολωνούς

Οι ταξιδιωτικές συνήθειες μπορούν να αποκαλύψουν πολλά για τις οικονομικές και πολιτιστικές προτιμήσεις μιας χώρας και τα δεδομένα μας δείχνουν ότι τα ελληνικά νησιά έχουν γίνει “Εδέμ” για τους Πολωνούς ταξιδιώτες, καθώς η έξαρση των αναζητήσεων για διαμονή το 2023 υποδηλώνει ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για αυτά. Η ανάλυσή μας αποκαλύπτει ότι οι πιο δημοφιλείς ημερομηνίες για ταξίδια συμπίπτουν με τις παραδοσιακές περιόδους διακοπών, παρέχοντας μια εικόνα ότι προτιμούν διακοπές γεμάτες ήλιο, με τον Ιούλιο και τον Αύγουστο να παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των Πολωνών για επίσκεψη στα ελληνικά νησιά.

Location % of Interest 2023 % of Interest 2022
Rhodes 25.47% 9.02%
Corfu 16.69% 5.87%
Zakynthos 9.34% 2.88%
santorini 8.80% 4.71%
Kos 5.70% 2.63%

Αυτό συμπίπτει με τις συνήθεις περιόδους διακοπών της Πολωνίας, αναδεικνύοντας την επιθυμία για “φυγή” σε πιο ζεστά μέρη κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού τους. Εμβαθύνοντας περισσότερο στην αναλυτική πλευρά (βλ. τον παρακάτω πίνακα), το 2023, ένα σημαντικό 25,47% όλων των Πολωνών ταξιδιωτών στην Ελλάδα εξέφρασε ενδιαφέρον να επισκεφθεί τη Ρόδο. Ωστόσο, αυτό το εντυπωσιακό μερίδιο του 1/4 των Πολωνών τουριστών μεταφράζεται σε μόλις 1,01% της συνολικής παγκόσμιας ζήτησης της Ρόδου.

Location % Destination Penetration 2023 % Destination Penetration 2022
Rhodes 1.01 % 0.98 %
Corfu 0.98 % 1.13 %
Zakynthos 1.15 % 1.01 %
santorini 0.36 % 0.43 %
Kos 0.65 % 0.82 %

Το χάσμα μεταξύ του ποσοστού ενδιαφέροντος και της διείσδυσης του προορισμού αναδεικνύει τον έντονο ανταγωνισμό που αντιμετωπίζει η Ρόδος για την προσέλκυση επισκεπτών από όλο τον κόσμο, παρά το γεγονός ότι εξακολουθεί να αποτελεί ολοένα και πιο συχνή επιλογή για τους Πολωνούς ταξιδιώτες. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η σημαντική αύξηση κατά 25,27% της ζήτησης για τη Ρόδο από Πολωνούς τουρίστες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Αυτή η απότομη αύξηση υποδηλώνει όχι μόνο την αυξανόμενη δημοτικότητα της Ρόδου, αλλά και μια ευρύτερη τάση των Πολωνών τουριστών που αναζητούν γνωστούς προορισμούς διακοπών. Επιπλέον, η ανάλυση της Πολωνικής αγοράς δείχνει μια παγίωση της καταναλωτικής ζήτησης σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη. Το 2022, ο πρώτος και κυρίαρχος προορισμός εξακολουθούσε να είναι η Ρόδος, αλλά μόνο το 9,02% του συνόλου των Πολωνών ταξιδιωτών επιθυμούσε να επισκεφθεί τη Ρόδο. Αυτό μπορεί επίσης να καταδειχθεί από τη συντριπτική αύξηση 74,67% που αντιπροσωπεύουν οι 5 κορυφαίοι προορισμοί και από το γεγονός ότι αυτοί οι 5 προορισμοί προτιμώνται από το 66% του συνόλου των Πολωνών τουριστών.

Η Σαντορίνη και η Κέρκυρα είναι επίσης δημοφιλείς προορισμοί για τους Πολωνούς ταξιδιώτες, αντιπροσωπεύοντας το 8,80% και το 16,69% του ενδιαφέροντος των ταξιδιωτών αντίστοιχα. Αν και το παγκόσμιο ποσοστό διείσδυσης της Σαντορίνης είναι μόλις 0,36%, τα φημισμένα τοπία και τα ηλιοβασιλέματα του νησιού είναι βέβαιο ότι προσελκύουν Πολωνούς ταξιδιώτες που αναζητούν εκπληκτικές διακοπές. Με μεγαλύτερο ποσοστό διείσδυσης 0,98% και αύξηση του ενδιαφέροντος κατά 26,16% από το 2022 έως το 2023, η Κέρκυρα γίνεται σταδιακά πιο δημοφιλής στους Πολωνούς ως ταξιδιωτικός προορισμός.

Η Ζάκυνθος και η Κως συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα, με 9,34% και 5,70% των Πολωνών τουριστών να σχεδιάζουν να την επισκεφθούν, με ποσοστά διείσδυσης 1,15% και 0,65%, αντίστοιχα. Η Ζάκυνθος παρουσίασε σημαντική αύξηση της πολωνικής ζήτησης κατά 44,08% το 2023 σε σύγκριση με το 2022. Ένα συναρπαστικό εύρημα, ωστόσο, είναι ότι παρόλο που το ενδιαφέρον για τη Ζάκυνθο έχει υπερτριπλασιαστεί το 2023, το ποσοστό διείσδυσης αυξήθηκε μόλις στο 1,15% από 0,87% που ήταν το 2022.

Οι πιο δημοφιλείς ημερομηνίες check-in

Η Πολωνία, όπως και οι περισσότερες αγορές, προτιμούν να κάνουν τις διακοπές τους τις πιο ηλιόλουστες και ζεστές ημέρες του έτους, προκειμένου να απολαύσουν τη δροσιά των μαγευτικών παραλιών που έχουν να προσφέρουν η Ελλάδα και τα ελληνικά νησιά. Όπως φαίνεται στο παρακάτω γράφημα, η περίοδος με τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι, φυσικά, η καλοκαιρινή περίοδος. Η μεγάλη άνοδος ξεκινά τον Μάιο και μόνο τον Σεπτέμβριο αρχίζει να μειώνεται για τους δύο πιο δημοφιλείς προορισμούς, τη Ρόδο και την Κέρκυρα. Για τους υπόλοιπους 3 προορισμούς, η ζήτηση ξεκινά πολύ αργότερα και πέφτει πολύ νωρίτερα.

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να αλληλεπιδράσετε με το γράφημα

Ένα άλλο ενδιαφέρον γεγονός είναι ότι, παρόλο που ο επικρατέστερος προορισμός είναι η Ρόδος, η Κέρκυρα φαίνεται να έχει ξεπεράσει τη Ρόδο κατά τους μήνες Μάιο και Ιούνιο. Αυτό πρέπει να διερευνηθεί περαιτέρω, λοιπόν, προκειμένου να κατανοήσουμε τι είναι διαφορετικό στην Κέρκυρα κατά την περίοδο αυτή και προηγείται της Ρόδου κατά τους μήνες αυτούς.

Η εποχικότητα της ζήτησης μας βάζει πάντα σε σκέψεις, ωστόσο, πότε ξεκίνησαν όλοι αυτοί οι ταξιδιώτες την αναζήτηση του καταλύματος για τις διακοπές τους;

Ποια είναι η πιο δημοφιλής περίοδος αναζήτησης διακοπών;

Στο ερώτημα σχετικά με τις συνήθειες κρατήσεων μπορούμε να παρατηρήσουμε, όπως μας έδειξε και η ανάλυσή μας νωρίτερα, ότι οι αναζητήσεις σχετικά με την Ελλάδα συνήθως αυξάνονται κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου, καθώς οι άνθρωποι θέλουν να προγραμματίσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές, ώστε να έχουν κάτι να περιμένουν με ανυπομονησία. Υπάρχουν όμως και άλλες περιπτώσεις όπου η πολιτική μιας εταιρείας, για παράδειγμα, είναι να προγραμματίζονται οι ημέρες των διακοπών στην αρχή του έτους και αυτές οι ημέρες τις περισσότερες φορές δεν μπορούν να τροποποιηθούν αργότερα. Αντιθέτως, υπάρχουν και πολλές εταιρικές πολιτικές που επιτρέπουν στους εργαζόμενους να προσθέτουν ρεπό μόνο για τον τρέχοντα μήνα, πράγμα που σημαίνει ότι πολλοί άνθρωποι θα πρέπει να φτάσουν τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου για να μπορέσουν να κάνουν κράτηση για τα μέσα/τέλη Ιουνίου.

Η εξέταση της εποχικότητας όσον αφορά στη ζήτηση των ημερομηνιών check-in των Πολωνών ταξιδιωτών είναι λίγο διαφορετική σε σχέση με το πώς “διαβάζουμε” και κατανοούμε τα γραφήματα όταν μιλάμε για ημερομηνίες αναζήτησης. Μπορείτε να παρατηρήσετε στο παρακάτω γράφημα ότι, παρόλο που είδαμε ότι η Κέρκυρα προηγείται στη ζήτηση check-in τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2023, ο όγκος αναζήτησης για τη Ρόδο ήταν πολύ μεγαλύτερος καθ’ όλη τη διάρκεια.

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να αλληλεπιδράσετε με το γράφημα

Είναι δύσκολο, ωστόσο, να απεικονιστεί κάθε σενάριο σε αυτό το γράφημα, όπως οι αναζητήσεις της τελευταίας στιγμής ή το γεγονός ότι όταν κάποιος αναζητά να κάνει κράτηση, μπορεί να μην είναι πάντα σε θέση να κάνει την κράτηση εκείνη τη στιγμή ή ότι οι περιστάσεις μπορεί να μην το επιτρέπουν πάντα, αλλά είναι πάντα ελεύθερος να ελέγξει τις τιμές και να συγκρίνει τις επιλογές. Είναι προφανές, λοιπόν, ότι το εύρος των ημερομηνιών από μόνο του δεν είναι αρκετό για να δείξει την ευρύτερη εικόνα της αγοράς, καθώς, όταν το συγκρίνουμε με το προηγούμενο γράφημα, φαίνεται ότι η Ρόδος κατακλύζεται από ζήτηση, ενώ η Κέρκυρα δεν βρίσκεται ποτέ στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Μπορούμε να συμπεράνουμε, ωστόσο, ότι η δημοτικότητα της Κέρκυρας αρχίζει νωρίτερα σε σύγκριση με τη Ρόδο, επειδή οι άνθρωποι έχουν νωρίτερα ημερομηνίες αναζήτησης.

Συμπεράσματα

Το έτος 2023 σηματοδοτεί ένα σημαντικό κεφάλαιο στη ζήτηση των Πολωνών να επισκεφτούν Ελληνικούς τουριστικούς προορισούς, γεγονός που μας κάνει να αναρωτιόμαστε πώς θα είναι το τοπίο το 2024, τώρα που η κρίση του Covid-19 φαίνεται να έχει περάσει για τα καλά και οι ταξιδιωτικές τάσεις σταθεροποιούνται. Η ανάλυσή μας αποκαλύπτει ότι πολλοί Πολωνοί ταξιδιώτες έλκονται από τα ελληνικά νησιά, όπως φάνηκε από τις συνεχείς κορυφώσεις του ενδιαφέροντος κατά τις καλύτερες εποχές διακοπών, υποδεικνύοντας μια συλλογική επιθυμία για τις εξαιρετικές παραλίες και τις πολιτιστικές εμπειρίες της Ελλάδας. Τα στοιχεία αναδεικνύουν ισχυρές εποχικές τάσεις, με τους καλοκαιρινούς μήνες να κυριαρχούν συνήθως στο ημερολόγιο των πολωνικών διακοπών. Η τάση αυτή υπογραμμίζεται περαιτέρω από το προγενέστερο και συνεχές ενδιαφέρον για την Ρόδο, γεγονός που υποδηλώνει μια διαφοροποιημένη αγορά που μπορεί να επηρεάζεται όχι μόνο από την κατάσταση του κλίματος, αλλά και από πολιτιστικά γεγονότα, μοναδικές προσφορές ή ταξιδιωτικές ευκαιρίες με γνώμονα την αξία.

Η Panadvert είναι ένα βραβευμένο boutique marketing agency με εξειδίκευση στο performance και data-driven marketing καθώς και στην παραγωγή περιεχομένου για τον ξενοδοχειακό και τουριστικό κλάδο.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *