Ο κ. Γρηγόρης Τάσιος | ©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ – ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΑΣΙΟΣ: «Κατεβαίνω στις εκλογές για τον τόπο μου, οδεύουμε σε νέο ρεκόρ στον ελληνικό Τουρισμό»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων – Υποψήφιος Βουλευτής ΝΔ Χαλκιδικής

  • Να μειωθεί στο 11% ο ΦΠΑ στον Τουρισμό
  • Δεν πρωταγωνιστεί τυχαία στον Τουρισμό η Ελλάδα

Σε ένα πολύ σημαντικό μεταίχμιο για την χώρα, αλλά και προσωπικό, με τις εκλογές σε λίγες ημέρες, ο Γρηγόρης Τάσιος, ανοίγει τα χαρτιά, αλλά και την καρδιά του στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ. Με μερικές δεκαετίες σε θέσεις ευθύνης, παρά το νεαρό της ηλικίας του, και αποχωρώντας από την ΠΟΞ, καθώς συμπλήρωσε το ανώτατο όριο των επιτρεπόμενων θητειών, χτυπάει με αξιώσεις την πόρτα της Βουλής.

Όπως τονίζει, «…το έκανα για τον τόπο μου, για τη Χαλκιδική μας. Γνωρίζοντας την κατάσταση από πρώτο χέρι, πιστεύω ότι ήρθε η ώρα της Χαλκιδικής μας να ανανεωθεί και να βγει μπροστά. Πρέπει να πρωταγωνιστήσει στην ανάπτυξη, αλλά και να διεκδικήσει το μέρισμα που και αυτή δικαιούται από τις εθνικές επιτυχίες, όπως είναι τα ρεκόρ του τουρισμού μας».

Για τον Τουρισμό, ο κ. Τάσιος αναμένει -εκτός συγκλονιστικού απροόπτου- νέο ρεκόρ για την Ελλάδα εφέτος, με μεγέθη που θα ξεπεράσουν τα μεγέθη του 2019!

Σημειώνει ωστόσο με νόημα ότι «…έχουν να γίνουν ακόμα πολλά, όπως για παράδειγμα στην περαιτέρω μείωση των φόρων, διότι το ξενοδοχείο εξακολουθεί να σηκώνει αρκετά βάρη που συμπιέζουν το κέρδος που του απομένει τελικά στο ταμείο, το αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερα πέρυσι». Και προσθέτει: «Ενώ κάναμε σχεδόν τους ίδιους τζίρους με το 2019, δεν είδαμε τα αντίστοιχα κέρδη εκείνης της χρονιάς ώστε να καλύψουμε μέρος των χαμένων εσόδων που είχαμε μέσα στα δύο χρόνια της πανδημίας».

Αναφερόμενος στην επόμενη ημέρα, ο πρόεδρος της ΠΟΞ κα υποψήφιος βουλευτής Χαλκιδικής, υπογραμμίζει: «…Για να κερδίσουμε αυτό το στοίχημα δεν υπάρχουν μαγικά ραβδιά. Ούτε θα συμβεί με κάποιο «αυτόματο πιλότο». Ένας δρόμος υπάρχει και είναι αυτός του σχεδιασμού και της  συνεργασίας. Η εμπειρία έχει αποδείξει πέρα από κάθε αμφιβολία πως  ο τουρισμός της Χαλκιδικής και η τοπική ανάπτυξη είναι «ομαδικό» άθλημα».

Και βέβαια δεν παραλείπει να τονίσει την ανάγκη μείωσης του ΦΠΑ στον Τουρισμό στο 11%, τονίζοντας παράλληλα: «Το ότι η χώρα μας «έβαλε τα γυαλιά» στις ανταγωνίστριες της Μεσογείου για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε την πανδημία και κατόρθωσε να επανεκκινήσει με ασφάλεια τον τουρισμό της νωρίτερα από όλες, είναι ένα δείγμα ότι το brand Ελλάδα δεν βρίσκεται τυχαία στην πέμπτη θέση παγκοσμίως».

Η συνέντευξη

Η συνέντευξη του Γρηγόρη Τάσιου στον Κωνσταντίνο Στ. Δεριζιώτη στο τεύχος Απριλίου του μηνιαίου περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, έχει ως εξής:

Σε κλίμα αισιοδοξίας ξεκίνησε η φετινή τουριστική σεζόν και ήδη υπάρχουν εκτιμήσεις ότι οδεύουμε προς νέο ρεκόρ. Συμμερίζεστε αυτήν την άποψη ή είστε από τους συγκρατημένα αισιόδοξους για φέτος; 

Κύριε Δεριζιώτη, η εμπειρία έχει αποδείξει ότι ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος. Το είδαμε αυτό ξεκάθαρα το 2020 όταν ξέσπασε η πανδημία – που συμβαίνει μια φορά στα 100 χρόνια και το αντιμετωπίσαμε και πέρυσι με τον πόλεμο στην Ουκρανία και την ενεργειακή – πληθωριστική κρίση. Παρόλα αυτά, όλες οι ενδείξεις που έχουμε από τις βασικές μας αγορές, φανερώνουν ότι φέτος, αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά και εφόσον δεν έχουμε απρόοπτα, οδεύουμε προς νέο ρεκόρ και σε κάθε περίπτωση εκτιμώ ότι θα πιάσουμε τουλάχιστον τα νούμερα του 2019 που ήταν η καλύτερη χρονιά του ελληνικού Τουρισμού. Αλλά αν κάτι πρέπει να κρατήσουμε για φέτος, είναι το γεγονός ότι επιστρέψαμε στην κανονικότητα και αυτό είναι το πιο ενθαρρυντικό σημάδι από όλα.

Πιστεύουμε, ότι το 2023 θα αποτελέσει τον βατήρα για να πάμε ακόμη ψηλότερα. Να μην ξεχνάμε βέβαια ότι έχουν να γίνουν ακόμα πολλά, όπως για παράδειγμα στην περαιτέρω μείωση των φόρων, διότι το ξενοδοχείο εξακολουθεί να σηκώνει αρκετά βάρη που συμπιέζουν το κέρδος που του απομένει τελικά στο ταμείο, το αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερα πέρυσι. Ενώ κάναμε σχεδόν τους ίδιους τζίρους με το 2019, δεν είδαμε τα αντίστοιχα κέρδη εκείνης της χρονιάς ώστε να καλύψουμε μέρος των χαμένων εσόδων που είχαμε μέσα στα δύο χρόνια της πανδημίας.

Υπάρχει αντίστοιχη ζήτηση για τα επόμενα χρόνια; Και επειδή γίνεται μεγάλη συζήτηση για τις διαπραγματεύσεις με τους tour operators στο μοντέλο του μαζικού τουρισμού, που βλέπετε να κλείνουν οι τιμές;

Για τους ανθρώπους της αγοράς, το ότι βλέπουμε την Ελλάδα μας να «πουλάει», όχι μόνο για φέτος αλλά και για τα επόμενα χρόνια, είναι το πιο ενθαρρυντικό στοιχείο που πρέπει να κρατήσουμε μετά την περιπέτεια της πανδημίας. Το ότι η χώρα μας «έβαλε τα γυαλιά» στις ανταγωνίστριες της Μεσογείου για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε την πανδημία και κατόρθωσε να επανεκκινήσει με ασφάλεια τον τουρισμό της νωρίτερα από όλες, είναι ένα δείγμα ότι το brand Ελλάδα δεν βρίσκεται τυχαία στην πέμπτη θέση παγκοσμίως. Ήταν βεβαίως μια τεράστια προσπάθεια που με αγώνες και θυσίες, οι τουριστικές επιχειρήσεις κατάφεραν να κρατηθούν όρθιες και αυτό για μένα δείχνει τον επαγγελματισμό και την υπευθυνότητα, αλλά και την ενότητα του κλάδου.

Μέσα στη δυσμενή συγκυρία, είχαμε την τύχη να έχουμε στο τιμόνι της χώρας ανθρώπους που με τους οποίους,  παρά τις δυσκολίες, καταφέραμε στο τέλος να συνεννοηθούμε στα βασικά. Υπήρξε στήριξη από την κυβέρνηση προς τις επιχειρήσεις για να μην καταρρεύσουν και προς τους εργαζόμενους για να μην μείνουν χωρίς εισόδημα.  Όλα αυτά, η Ελλάδα πλέον τα κεφαλαιοποιεί στο κομμάτι της ζήτησης και μαζί με τις επενδύσεις που γίνονται στον τουρισμό μας, μπορούμε να βλέπουμε το μέλλον με αισιοδοξία. Έτσι για φέτος, πετύχαμε μια μεσοσταθμική αύξηση της τάξης του 10% – 12% στο μαζικό μοντέλο και ήδη έχουν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τους tour operators για το 2024, με αυξήσεις της τάξης του 5% ή και υψηλότερα. Οφείλουμε βεβαίως, να αξιοποιήσουμε αυτό το momentum, ώστε να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητα του Τουρισμού μας, με όρους βιωσιμότητας και με μείωση του ΦΠΑ στο τουριστικό πακέτο στο 11%, για να παραμείνουμε στις υψηλότερες θέσεις της διεθνούς κατάταξης.

Είστε ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας και δραστηριοποιείστε σχεδόν από τα τέλη της δεκαετίας του ’80 στη Χαλκιδική. Με βάση την πολυετή εμπειρία σας, με ποιον τρόπο θα καταφέρει η Χαλκιδική να επεκτείνει τη σεζόν της και να γίνει δωδεκάμηνος τουριστικός προορισμός;

Για να κερδίσουμε αυτό το στοίχημα δεν υπάρχουν μαγικά ραβδιά. Ούτε θα συμβεί με κάποιο «αυτόματο πιλότο». Ένας δρόμος υπάρχει και είναι αυτός του σχεδιασμού και της  συνεργασίας. Η εμπειρία έχει αποδείξει πέρα από κάθε αμφιβολία πως  ο τουρισμός της Χαλκιδικής και η τοπική ανάπτυξη είναι «ομαδικό» άθλημα. Και ο καθένας μας έχει τη δική του συνεισφορά. Κανένας δεν περισσεύει και όλοι πρέπει να έχουν λόγο και ρόλο. Ο ξενοδόχος με το να παίρνει ρίσκα και να κάνει επενδύσεις.

Ο εργαζόμενος με την ευγένειά του και την υψηλή κατάρτισή του. Ο παραγωγός με την ποιότητα των προϊόντων που θα δοκιμάσει ο επισκέπτης μας, είτε στα ξενοδοχεία μας είτε στα εστιατόρια. Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής με τις δράσεις προβολής. Η Αυτοδιοίκηση και η κεντρική διοίκηση με τις υποδομές που είναι κατεπείγουσες πλέον, γιατί σε αυτό το κομμάτι έχουμε μείνει πίσω ως προορισμός. Οι τοπικές κοινωνίες μας με τη ζεστή αυθεντική φιλοξενία τους.  Πάνω σε αυτή τη βάση υποστηρίζω σταθερά ένα σχέδιο ολιστικής τοπικής ανάπτυξης σε επίπεδο νομού με πρόσημο βιωσιμότητας, το οποίο υποστηρίζω και προωθώ από κάθε θέση ευθύνης που βρίσκομαι, αξιοποιώντας το σύνολο των επαφών μου σε πολιτικό και κλαδικό επίπεδο.

Για τον πολύ κόσμο, θεωρείστε ένα από τα πλέον προβεβλημένα στελέχη του Τουρισμού, θυμίζω ότι ασχολείστε με τα κοινά από θέσεις ευθύνης εδώ και μια εικοσαετία, με αποκορύφωμα αυτή του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων. Για ποιο λόγο αποφασίσατε να κατεβείτε στην πολιτική και να είστε υποψήφιος βουλευτής με τη ΝΔ στη Χαλκιδική;

Ο λόγος που αποφάσισα να είμαι υποψήφιος βουλευτής στις εκλογές της 21ης Μαΐου, είναι ένας: Το έκανα για τον τόπο μου, για τη Χαλκιδική μας. Γνωρίζοντας την κατάσταση από πρώτο χέρι, πιστεύω ότι ήρθε η ώρα της Χαλκιδικής μας να ανανεωθεί και να βγει μπροστά. Πρέπει να πρωταγωνιστήσει στην ανάπτυξη, αλλά και να διεκδικήσει το μέρισμα που και αυτή δικαιούται από τις εθνικές επιτυχίες, όπως είναι τα ρεκόρ του τουρισμού μας.

Όπως ξέρετε, ο τουρισμός δεν είναι μόνο οι ξενοδόχοι, τα ενοικιαζόμενα, οι μεταφορές και όλες οι άλλες τουριστικές επιχειρήσεις. Είναι μια σειρά από πολλούς κρίκους της αλυσίδας που δημιουργούν την ταυτότητα, το «πλέγμα» ενός προορισμού. Από το περίπτερο, μέχρι τα ταξί, τα ΚΤΕΛ, τις εμπορικές επιχειρήσεις, την εστίαση, το κομμωτήριο, το ιατρείο, τους πολιτιστικούς χώρους, την πρωτογενή παραγωγή και τους αγρότες μας, την εκπαίδευσή μας και γενικότερα ο τουρισμός μας, αγγίζει όλη τη μεσαία τάξη και τους ανθρώπους του μεροκάματου. Πρέπει να δώσουμε ίσες ευκαιρίες στους κατοίκους της περιφέρειας για να μην αισθάνονται ότι στέκονται στο περιθώριο, να στηρίξουμε τους νέους ανθρώπους και τις γυναίκες που θέλουν να δημιουργήσουν δικές τους επιχειρήσεις και να δώσουμε διέξοδο στη νέα γενιά, ώστε να γνωρίσει καλύτερα τις ικανότητές της, να τις βελτιώσει και να εξελιχθεί στον εργασιακό στίβο.

Βεβαίως όλα αυτά, δεν μπορούν να γίνουν εάν δεν βελτιώσουμε πρώτα τις υποδομές μας και εάν δεν δώσουμε έμφαση στο να επιλύσουμε προβλήματα της καθημερινότητάς μας. Για όλους τους παραπάνω λόγους, ενώνω τις δυνάμεις μου με απλούς ανθρώπους που θέλουν να έχουν μια όμορφη ζωή, μια καθωσπρέπει καθημερινότητα, να αισθάνονται προστατευμένοι, να ευημερούν και να μην σταματούν να κάνουν όνειρα για το αύριο. Ένα από τα «στοιχήματα» που βάζω αν θέλετε και στον ίδιο μου τον εαυτό, είναι να θέλουν και να επιλέγουν οι συντοπίτισσες και οι συντοπίτες μου να ζουν την κάθε ημέρα τους στη Χαλκιδική και να στηρίζουν την ελληνική περιφέρεια.

Γιατί επιλέξατε να συστρατευτείτε με την ΝΔ και τον Κυριάκο Μητσοτάκη και όχι με κάποιο άλλο κόμμα;

Διότι πιστεύω ότι ο δρόμος που χάραξε η κυβέρνηση της ΝΔ με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη είναι ο σωστός δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουμε ως χώρα για να πάμε μπροστά. Για την ακρίβεια είναι μονόδρομος και κάθε μέρα που περνάει, όσο πλησιάζουμε προς τις κάλπες της 21ης Μαΐου,  αυτό γίνεται ολοένα και πιο ξεκάθαρο στο μυαλό του μέσου πολίτη που συγκρίνει το σήμερα με το χθες. Θεωρώ ότι τώρα είναι η στιγμή της Χαλκιδικής και ταυτόχρονα και η δική μου η στιγμή για να ενώσω τις δυνάμεις μου, ώστε να γίνει πραγματικότητα ένα όνειρο που και εγώ ο ίδιος το πιστεύω.

Η προηγούμενη εμπειρία με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ήταν «πικρή» για το επιχειρείν και για την ανάπτυξη της χώρας γενικότερα. Δείτε για παράδειγμα πόσες επενδύσεις πραγματοποιούνται κατά τα τελευταία τέσσερα χρόνια και πόσες νέες θέσεις εργασίας ανοίγουν, δείτε την απλούστευση των διαδικασιών στις συναλλαγές του δημότη και των επιχειρήσεων με το κράτος, τον ψηφιακό μας μετασχηματισμό. Θα μπορούσα να σας απαριθμήσω μια σειρά από λόγους για τους οποίους αισθάνομαι και εγώ, ως πολίτης αυτής της χώρας υπερήφανος και αισιόδοξος, γνωρίζοντας και τις δυσκολίες που μας είχε επιβάλλει η δεκαετής οικονομική κρίση. Η απόφασή μου να κατέβω στην πολιτική, έχει να κάνει με το πως αντιλαμβάνομαι τα πράγματα και με το ότι πιστεύω στα ίδια ιδανικά με τους ανθρώπους που σήμερα κατέχουν τα ηνία της χώρας μου. Η σημερινή κυβέρνηση με βρίσκει σύμφωνο μαζί της στα περισσότερα και αν κάπου χρειάζεται βελτίωση, εδώ είμαστε για να βρούμε λύσεις και να τις προωθήσουμε. Αποφάσισα να συμπορευτώ με τη ΝΔ, διότι όπως σας είπα, το κόμμα μου είναι η μόνη αξιόπιστη επιλογή για το τιμόνι της χώρας και ο Κυριάκος Μητσοτάκης το δικαιούται, το αξίζει και πιστεύω ακράδαντα ότι ο κόσμος θα τον επιλέξει και πάλι για πρωθυπουργό.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *