ΕΡΕΥΝΑ: Μειώνονται οι συγχωνεύσεις και εξαγορές εταιριών που δραστηριοποιούνται στις εκδρομές | Συμβουλές για όσους επιθυμούν να πουλήσουν την επιχείρησή τους

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι πρόσφατες συμφωνίες στον χώρο της τεχνολογίας εμπειριών -όπως η συμφωνία Rezdy – Checkfront – Regiondo και η εξαγορά της Livn από την Respax- δημιούργησαν υψηλές προσδοκίες στον χώρο των συγχωνεύσεων και εξαγορών. Ωστόσο, για τις ίδιες τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των εκδρομών και δραστηριοτήτων, παρατηρείται μια επιβράδυνση αυτή τη στιγμή στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, σε αντίθεση με την ευρωπαϊκή αγορά, όπως αποκαλύπτει έρευνα που πραγματοποιήθηκε στα μέσα της τουριστικής σεζόν μεταξύ των αμερικανικών φορέων εκμετάλλευσης, από την Arival και τους εμπειρογνώμονες της Chenmark.

Η έρευνα του Ιουλίου 2023, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 120 φορείς εκμετάλλευσης στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, διαπίστωσε ότι μόλις οι μισοί από τους φορείς εκμετάλλευσης στις ΗΠΑ δηλώνουν ότι οι δραστηριότητές τους είναι ανοδικές το πρώτο εξάμηνο του 2023. Συγκριτικά, οι φορείς εκμετάλλευσης στην Ευρώπη παρουσιάζουν καλύτερη εικόνα -τέσσερις στους πέντε υποστηρίζουν ότι οι επιχειρηματικές τους δραστηριότητες είναι αυξημένες σε σχέση με το 2022.

Παρά ταύτα, η Trish Higgins -συνέταιρος στην Chenmark, μια οικογενειακή εταιρία χαρτοφυλακίου που επικεντρώνεται στην αγορά επιχειρήσεων από ιδιοκτήτες – χειριστές όταν αυτοί θέλουν να αποσυρθούν- αναφέρει ότι ποτέ δεν είναι πολύ νωρίς για να αρχίσει κανείς να προετοιμάζει μια τουριστική επιχείρηση προς πώληση. Οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων θα πρέπει, ωστόσο, να εξετάσουν πώς οι συνθήκες της αγοράς μπορεί να επηρεάσουν τις προοπτικές τους.

“Η Βόρεια Αμερική βρίσκεται στον απόηχο της μετα-πανδημικής ταξιδιωτικής έκρηξης, γεγονός που επιφέρει αβεβαιότητα σχετικά με το αν τα επίπεδα κρατήσεων θα συνεχίσουν να παραμένουν ισχυρά ή όχι, όπως δείχνει η πρόσφατη έρευνα σφυγμού της Arival”, εξηγεί η κα. Higgins.

“Με τις κρατήσεις να “ψυχραίνονται” και την οικονομική αβεβαιότητα στον ορίζοντα, οι πωλητές μπορεί να θέλουν να πουλήσουν, αλλά οι αγοραστές είναι επιφυλακτικοί”, σημειώνει. Και προσθέτει: “Οι επιχειρηματικοί αριθμοί του 2022 μπορεί να είναι καλοί, αλλά τα αποτελέσματα του 2023 μέχρι τον Ιούνιο ενδέχεται να είναι χαμηλότερα. Παρατηρείται μια μικρή κατάσταση αναμονής για το υπόλοιπο του έτους, με τους αγοραστές να υιοθετούν μια “στάση αναμονής” για το πώς τα αποτελέσματα του 2023 αντικατοπτρίζουν τη “νέα κανονικότητα””.

 

Ξεχωρίζουν οι εταιρίες που προσφέρουν εμπειρίες

Ακόμα κι έτσι, η έρευνα δείχνει ότι υπάρχουν ορισμένες εταιρίες που μπορεί να είναι πιο ελκυστικές για τους δυνητικούς αγοραστές. Οι ταξιδιώτες αναζητούν μοναδικές εμπειρίες και έτσι οι εταιρίες που τις προσφέρουν μπορεί να αντέξουν ακόμη και εν μέσω ευρύτερης αβεβαιότητας στην αγορά.

“Οι άνθρωποι εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν για αυτές τις ιδιαίτερες εμπειρίες και νομίζω ότι αυτό αποτελεί μια μετατόπιση: ακόμη και αν οι άνθρωποι παραιτούνται από τις δαπάνες σε άλλες υπηρεσίες, εξακολουθούν να εκτιμούν τις εμπειρίες. Έτσι, νομίζω ότι όσοι προσφέρουν μια ξεχωριστή εμπειρία αντέχουν και θα συνεχίσουν να αντέχουν”, παρατηρεί η κα. Higgins.

Η κα. Higgins προσφέρει τις καλύτερες συμβουλές της για όσους σκέφτονται να προβούν σε πώληση, τόσο στο εγγύς, όσο και στο απώτερο μέλλον:

– Ακόμα και αν δεν είναι κάτι που θέλετε να κάνετε, όσο περισσότερο προετοιμαστείτε τόσο καλύτερο θα είναι το αποτέλεσμα αν το κάνετε. Αυτό που δεν θέλετε είναι να βρεθείτε σε μια κατάσταση όπου πρέπει να πουλήσετε την επιχείρησή σας, αλλά δεν έχετε πραγματικά σκεφτεί πώς θα πρέπει να ρυθμίσετε τα πράγματα.

– Βάλτε τα πράγματα σε τάξη – Κρατήστε τα οικονομικά σας στοιχεία σε τάξη (ώστε να μπορείτε εύκολα να τα στείλετε σε έναν υποψήφιο αγοραστή) και εκπαιδεύστε το προσωπικό σας για να σας βοηθήσει να διευθύνετε την επιχείρησή σας (ώστε να διασφαλίσετε ότι μπορεί να συνεχίσει χωρίς εσάς). Αυτό αποτελεί καλή διοίκηση και θα σας βοηθήσει αν και όταν είστε έτοιμοι να πουλήσετε.

– Σκεφτείτε σε ποιον θα θέλατε να πουλήσετε, επενδύοντας σε σχέσεις ακόμη και χρόνια πριν. Αυτό θα κάνει τη διαδικασία εύρεσης του κατάλληλου αγοραστή, εάν ή όταν αποφασίσετε να πουλήσετε, πολύ πιο ομαλή.

– Εξετάστε ποια είναι η αξία της επιχείρησής σας. Μάθετε για τα είδη των μηχανισμών που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για την αποτίμηση μιας επιχείρησης. Υπάρχουν πολλαπλά πλαίσια που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον προσδιορισμό της αξίας της επιχείρησής σας, όπως η αξία των περιουσιακών σας στοιχείων και ο πολλαπλασιασμός των κερδών ή ο πολλαπλασιασμός των εσόδων. Τελικά, η αποτίμηση μιας επιχείρησης είναι τέχνη και όχι επιστήμη.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *