Photo by Kampus Production on Pexels

ΕΡΕΥΝΑ: Περισσότερα χρήματα για διακοπές σχεδιάζουν να δαπανήσουν οι Βρετανοί εφέτος

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με τις διακοπές να θεωρούνται όλο και περισσότερο ανάγκη και όχι πολυτέλεια, σχεδόν ένας στους πέντε καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο σχεδιάζει να δαπανήσει περισσότερα χρήματα για διακοπές φέτος, σύμφωνα με έρευνα της NatWest.

Η έρευνα της NatWest για τις προοπτικές του λιανικού εμπορίου και της αναψυχής το 2024, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 2.000 ατόμων, διαπίστωσε ότι το 17,3% των Βρετανών καταναλωτών σχεδιάζουν να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για διακοπές φέτος, σε σύγκριση με πέρυσι. Ακόμη και μεταξύ εκείνων που αναμένουν ότι τα οικονομικά τους θα επιδεινωθούν το 2024, το ένα τρίτο (33,5%) σχεδιάζει να αυξήσει τις δαπάνες για διακοπές.

Σε δηλώσεις του ο David Scott, επικεφαλής των καταναλωτικών επιχειρήσεων της τράπεζας, δήλωσε: “Η ταξιδιωτική βιομηχανία θα χαρεί να ακούσει ότι το ένα πέμπτο των καταναλωτών σχεδιάζει να αυξήσει τις δαπάνες για τις διακοπές του φέτος. Αυτό δείχνει πόσο πολύ οι Βρετανοί εκτιμούν τα ταξίδια και την εξερεύνηση, ακόμη και σε περιόδους υψηλής οικονομικής πίεσης”.

Η έρευνα έδειξε ότι σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (44%) προβλέπουν ότι τα οικονομικά τους θα είναι πιο αποδυναμωμένα φέτος, σε σύγκριση με το 2023. Αλλά μεταξύ αυτής της κατηγορίας, μόνο το ένα τέταρτο (27,1%) αναμένει να μειώσει τις δαπάνες για τις διακοπές του φέτος.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα μέλη της Gen Z και οι Millennials δέχονται μεγαλύτερη πίεση από τα άτομα άνω των 60 ετών να περιορίσουν τις δαπάνες για τις διακοπές.

Οι τρόποι για την εξοικονόμηση χρημάτων μπορεί να περιλαμβάνουν την πραγματοποίηση μικρότερων ταξιδιών, την επιλογή πιο σύντομων πτήσεων ή την πραγματοποίηση ενός εγχώριου ταξιδιού αντί για ταξίδι στο εξωτερικό.

Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι οι καταναλωτές θεωρούν τη δυναμική τιμολόγηση πιο αποδεκτή για τα ξενοδοχεία και τους αεροπορικούς ναύλους από ό,τι για οποιαδήποτε άλλη κατηγορία δαπανών.

Η Retail Economics πραγματοποίησε τον σχεδιασμό και την ανάλυση για την έρευνα.

Ο Richard Lim, διευθύνων σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρίας, δήλωσε: “Οι διακοπές έχουν μετατραπεί σε έναν κρίσιμο, σχεδόν αδιαπραγμάτευτο τομέα δαπανών για τα νοικοκυριά. Οι περισσότεροι καταναλωτές είναι αποφασισμένοι να ταξιδέψουν φέτος, ιδίως καθώς προσπαθούν να “καλύψουν” το κενό στα ταξίδια μετά τον “εκτροχιασμό” των ταξιδιωτικών σχεδίων κατά τη διάρκεια της πανδημίας”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι καταναλωτές δεν είναι πλέον πρόθυμοι να ακυρώσουν τις διακοπές, ακόμη και όταν τα προσωπικά τους οικονομικά δέχονται πιέσεις από τα αυξημένα επιτόκια. Αντ’ αυτού, τα νοικοκυριά λειτουργούν πιο έξυπνα, αγκαλιάζοντας τα ταξίδια εκτός αιχμής, στρέφονται σε φθηνότερους προορισμούς μικρών αποστάσεων και αναζητούν προσφορές της τελευταίας στιγμής.

“Όμως, οι συμπιεσμένοι προϋπολογισμοί σημαίνουν ότι τα νοικοκυριά θα πρέπει αναπόφευκτα να κάνουν περικοπές από αλλού. Αυτό περιλαμβάνει τις δαπάνες για θέματα κατοικιών, που αποτελούν χαμηλότερη προτεραιότητα, σε σύγκριση με τις διακοπές και τα είδη πρώτης ανάγκης, καθώς το αυξημένο κόστος δανεισμού διευρύνει το εύρος των νοικοκυριών που βρίσκονται υπό πίεση, ιδίως μεταξύ εκείνων που ανανέωσαν πρόσφατα τα στεγαστικά δάνεια ή τα συμβόλαια ενοικίασης”, καταλήγει ο κ. Lim.

 

διακοπές

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *