Unsplash
Photo by Florian Hahn on Unsplash

“Καμπανάκι” για τον αμερικανικό εξερχόμενο Τουρισμό | Τι λένε οι ειδικοί του κλάδου

ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού του 2023 υπήρξαν πολλές αναφορές ότι από τις ΗΠΑ προερχόταν ένα “κύμα” διεθνών ταξιδιωτικών κρατήσεων, εν μέρει λόγω του συνεχιζόμενου ισχυρού δολαρίου. Παρόλο που αυτό σήμαινε ότι η ζήτηση για ταξίδια στο εσωτερικό των ΗΠΑ μειωνόταν, ο κλάδος ήταν γενικά ενθουσιασμένος που ο όγκος των διεθνών ταξιδιών του 2023 θα μπορούσε τελικά να ανέλθει στον όγκο του 2019.

Ωστόσο, αργότερα αναφορές και δημοσιεύματα που είδαν το φως έκαναν λόγο για άμβλυνση της διεθνούς ζήτησης από τις ΗΠΑ λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας. Ωστόσο, οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρίες ανέφεραν ότι εξακολουθούσε να υπάρχει συνεχής ζήτηση για διεθνή ταξίδια.

Λοιπόν, τι ισχύει; Καθώς ξεκινάμε το 2024, θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τα εξερχόμενα ταξίδια από τις ΗΠΑ να συνεχίζουν να αυξάνονται ή θα επιβραδυνθούν; Θα πρέπει οι ταξιδιωτικοί διαμεσολαβητές και οι πωλητές Β2Β να προετοιμαστούν τώρα για εναλλακτικά σενάρια;

Τι απαντούν οι εμπειρογνώμονες του κλάδου.

Μια πρόσφατη έρευνα της Arival για το ταξιδιωτικό κλίμα έδειξε μείωση του αριθμού των ταξιδιών που σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ το 2024. Όμως ο Douglas Quinby, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Arival, δεν πιστεύει ότι αυτό είναι κάτι που πρέπει να ανησυχεί.

“Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες επιστρέφουν σίγουρα και θέλουν περισσότερα από τα ταξίδια τους -ιδίως εμπειρίες. Η υποχώρηση της πρόθεσης ταξιδιού φαίνεται να αντικατοπτρίζει το κλίμα των καταναλωτών σήμερα. Υπάρχει ο πληθωρισμός, το κόστος ζωής, οι οικονομικές προοπτικές… και το χρέος των καταναλωτών βρίσκεται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Πολλοί Αμερικανοί ταξιδιώτες είναι απλώς προσεκτικοί. Αλλά η οικονομία των ΗΠΑ, η απασχόληση και το δολάριο έχουν παραμείνει ανθεκτικά, η ζήτηση για διεθνή ταξίδια υπάρχει και τα ταξίδια που κάνουν οι άνθρωποι είναι πολύ πιο σημαντικά. Κλείνουν μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα και ξοδεύουν πολύ περισσότερα ανά ταξίδι. Κάνουν επίσης περισσότερα σε αυτά τα ταξίδια”, αναφέρει ο κ. Quinby.

Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει αλλαγή στρατηγικής για τα ξενοδοχεία που αναζητούν Αμερικανούς ταξιδιώτες, σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα διαχείρισης εσόδων ξενοδοχείων BEONx. “Το γεγονός ότι τόσο οι πολίτες των ΗΠΑ, όσο και οι Ευρωπαίοι κάνουν λιγότερα ταξίδια, αλλά περνούν περισσότερο χρόνο σε αυτά και ξοδεύουν περισσότερα χρήματα είναι μια ευκαιρία για τη βιομηχανία”, λέει ο Alex Barros, επικεφαλής μάρκετινγκ και καινοτομίας της εταιρίας.

“Η διαφοροποίηση θα μπορούσε να βοηθήσει τα ξενοδοχεία και τις αεροπορικές εταιρείες να αντισταθμίσουν τις επιπτώσεις στα έσοδα από το γεγονός ότι οι άνθρωποι πραγματοποιούν λιγότερες πτήσεις, για παράδειγμα θα μπορούσαν να συνεργαστούν με ξενοδοχεία και παρόχους δραστηριοτήτων για να προσφέρουν νέα πακέτα και υπηρεσίες με έμφαση στις εμπειρίες προς τους καταναλωτές που πωλούνται κατά τη διαδικασία της κράτησης ή ακόμη και στο αεροπλάνο. Πιστεύουμε ότι το εύρος των παρεπόμενων υπηρεσιών που προσφέρουν οι αεροπορικές εταιρίες και τα ξενοδοχεία είναι πιθανό να αυξηθεί, καθώς όλο και περισσότεροι αρχίζουν να σκέφτονται σαν λιανοπωλητές”, προσθέτει.

Ένας σημαντικός παράγοντας που οδήγησε τη διεθνή ζήτηση από τις ΗΠΑ ήταν η ισχύς του δολαρίου έναντι άλλων νομισμάτων, ιδίως του ευρώ. Ο Janis Dzenis από την ιστοσελίδα σύγκρισης ταξιδιών WayAway, η οποία επικεντρώνεται στις ΗΠΑ και βοηθά τους ταξιδιώτες να βρουν τις καλύτερες εκπτώσεις, επισημαίνει ότι “ενώ η συναλλαγματική ισοτιμία του δολαρίου με το ευρώ κορυφώθηκε υπέρ των Αμερικανών το φθινόπωρο του 2022, όταν ένα δολάριο εξασφάλιζε λίγο περισσότερο από ένα ευρώ, εντούτοις βρισκόταν σταθερά σε γενικά ιστορικά υψηλά επίπεδα όλο τον χρόνο και παραμένει έτσι και τώρα. Όσο συνεχίζεται αυτό, θα βλέπουμε Αμερικανούς ταξιδιώτες να θέλουν να κάνουν διακοπές στην Ευρώπη και αλλού και όταν σταματήσει, προφανώς αυτό θα πλήξει ανάλογα τα εξερχόμενα ταξίδια των ΗΠΑ”.

Για όσους ψάχνουν να βρουν τομείς ανάπτυξης στην αγορά των ΗΠΑ, ίσως η μεγαλύτερη ευκαιρία προέρχεται από την εστίαση στα περίπου 60 εκατομμύρια ισπανόφωνους εκεί, λέει η Civitatis, ο κορυφαίος διαδικτυακός πωλητής ισπανόφωνων περιηγήσεων και εμπειριών δραστηριοτήτων στον κόσμο.

Ο επικεφαλής λειτουργίας της Enrique Espinel σχολιάζει ότι “είτε ταξιδεύουν στο εσωτερικ,ό είτε διεθνώς, η εμπειρία των ισπανόφωνων πολιτών της Αμερικής είναι ότι δεν υπάρχουν πάρα πολλές ισπανόφωνες τουριστικές υπηρεσίες που τους προσφέρονται. Εάν λοιπόν μπορείτε να εκμεταλλευτείτε αυτό το γεγονός, τόσο με το μάρκετινγκ στα ισπανικά όσο και με το να τους προσφέρετε την πραγματική υπηρεσία στη γλώσσα τους, τότε πιθανότατα θα έχετε μεγαλύτερη αποδοχή και πιο ικανοποιημένους (και συνεπώς πιστούς!) πελάτες. Πολύ σημαντικό είναι ότι πρόκειται για μια αναπτυσσόμενη αγορά τόσο δημογραφικά όσο και οικονομικά, οπότε τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να την κατακτήσετε”.

Ανεξάρτητα από την κατεύθυνση προς την οποία κινούνται τα εξερχόμενα ταξίδια στις ΗΠΑ, η εταιρία διοργάνωσης ταξιδιωτικών τεχνολογικών εκδηλώσεων και ερευνών Phocuswright πιστεύει ότι τα ταξίδια διανύουν μια τεράστια περίοδο αλλαγών, οπότε θα πρέπει να αναμένονται αιχμές και υφέσεις σε όλες τις εξερχόμενες αγορές, είτε αυτές είναι οι ΗΠΑ είτε άλλες.

“Τα ταξίδια βρίσκονται για άλλη μια φορά στο μεταίχμιο πρωτοφανών αλλαγών χάρη στις ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία και πρόκειται πάντα να αντιδρούν σε μεγάλο βαθμό στις γεωπολιτικές και οικονομικές καταστάσεις”, σημειώνει ο Eugene Ko, διευθυντής μάρκετινγκ και επικοινωνίας της Phocuswright.

“Τα ταξίδια δεν πρόκειται να χάσουν τη σημασία τους -είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη και τις ανθρώπινες σχέσεις. Η πιο πρόσφατη καταναλωτική έρευνά μας δείχνει ότι οι καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία κατατάσσουν σταθερά τα ταξίδια ως τον τομέα διακριτικής δαπάνης με την υψηλότερη προτεραιότητα. Οι ταξιδιωτικές εταιρίες πρέπει να παραμένουν ευέλικτες και να στηρίζονται στις νέες τεχνολογίες, όπως για παράδειγμα η τεχνητή νοημοσύνη, για να τις βοηθήσουν να προσαρμοστούν γρήγορα στα νέα τοπία καθώς αυτά εξελίσσονται. Τα καλά νέα είναι ότι οι προοπτικές για τα ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες είναι γενικά θετικές για όλες τις μεγάλες αγορές”, συμπληρώνει.

Αυτό είναι κάτι με το οποίο συμφωνεί ο Gareth Matthews, CMO του παγκόσμιου παρόχου διανομής ταξιδιών Didatravel. “Τα ταξιδιωτικά πρότυπα των καταναλωτών αλλάζουν τόσο συχνά -λόγω των οικονομικών συνθηκών, των αλλαγών στην επαγγελματική ζωή, των πολιτικών καταστάσεων και μιας πληθώρας άλλων παραγόντων- που οι ταξιδιωτικές εταιρίες πρέπει να προσαρμόζουν συνεχώς τις στρατηγικές τους, να διαφοροποιούνται γεωγραφικά και να είναι προσεκτικές στον τρόπο με τον οποίο προβλέπουν την προσφορά, τη ζήτηση και την τιμολόγηση”. Προσθέτει ωστόσο ότι “η κατάλληλη τεχνολογία παίζει μεγάλο ρόλο σε αυτό, καθώς αν έχετε αυτοματοποιημένες διαδικασίες, τότε μπορείτε και να επεκτείνετε και να μειώσετε γρήγορα την κλίμακα ή να μεταβείτε από μια αγορά που αποτελεί προτεραιότητα σε μια άλλη, και όλα αυτά με περιορισμένο κόστος χωρίς την ανάγκη για τεράστιες ομάδες ανθρώπων”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *