Photo by Asad Photo Maldives on Pexels

ΕΡΕΥΝΑ: Στη “μάχη” των κρυπτονομισμάτων ξενοδοχεία και Τουρισμός | Οι νέες τάσεις στο fintech

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ

Την “επανάσταση” στις πληρωμές στην ξενοδοχειακή, τουριστική και ταξιδιωτική βιομηχανία αποτελούν τα κρυπτονομίσματα, με ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό ταξιδιωτών να επιδεικνύει ενδιαφέρον για πληρωμές με crypto. Την ίδια στιγμή, τα κρυπτονομίσματα συνιστούν μία από τις καινοτομίες του fintech, ή χρηματοοικονομική τεχνολογία, όπως αποδίδεται στα ελληνικά. 

Οι νέες αυτές εξελίξεις απασχόλησαν εκπροσώπους νεοφυών επιχειρήσεων, ειδικούς από τον χώρο της τεχνολογίας και brands, κατά την εναρκτήρια ημέρα των εργασιών της WTM 2022.

Πολλές ταξιδιωτικές εταιρίες, συμπεριλαμβανομένων των ξενοδοχείων, επανεξετάζουν με πιο στρατηγικό τρόπο το πως οι επισκέπτες μπορούν να πληρώνουν, καθώς και σχετικά με τις ροές χρημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Πολλά καταλύματα αναγκάστηκαν να προσαρμόσουν τα συστήματα και τις επιχειρηματικές τους σχέσεις προκειμένου να επιτρέψουν στους επισκέπτες να πληρώνουν στο δικό τους νόμισμα, χρησιμοποιώντας τη δική τους πιστωτική κάρτα. Για παράδειγμα, επιτρέποντας στους Κινέζους επισκέπτες να πληρώνουν χρησιμοποιώντας την κινεζική τους τράπεζα.

Ωστόσο, οι καινοτομίες στον τομέα της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας έχουν προχωρήσει πέρα από την αποδοχή ενός ευρύτερου φάσματος νομισμάτων. Τα κρυπτονομίσματα έχουν τη δυνατότητα να αναπτυχθούν σημαντικά, σύμφωνα με τον Rohit Talwar, έναν φουτουριστή, ο οποίος άνοιξε με την ομιλία του την εφετινή WTM.

Ο κ. Talwar υπογράμμισε ότι τα ξενοδοχεία πρέπει να αντιμετωπίζουν τα κρυπτονομίσματα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως τα παραδοσιακά νομίσματα. Είπε στους παρευρισκόμενους ότι 350 εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο κατέχουν κρυπτονομίσματα, ότι το 25% των Αμερικανών ταξιδιωτών θα ήθελαν να πληρώσουν με κρυπτονομίσματα και ότι υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός εργαζομένων που πληρώνονται με κρυπτονομίσματα. Πρόσθεσε ότι η Visa, η Mastercard και τα περισσότερα μεγάλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα είναι πλέον συμβατά με τα κρυπτονομίσματα.

Ωστόσο, ο ίδιος πρότεινε στο κοινό να εξετάσει εναλλακτικές μεθόδους πληρωμής πέραν των κρυπτονομισμάτων. “Οτιδήποτε κατέχουμε είναι περιουσιακό στοιχείο, από τη θέση στάθμευσης έξω από το σπίτι μας μέχρι τα ρούχα που φοράμε”, είπε. Σύμφωνα με τον κ. Talwar, υπάρχουν πλατφόρμες, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να μετατρέψουν αυτά τα περιουσιακά στοιχεία σε μέσο πληρωμή,ς που μπορούν να δεχτούν οι ταξιδιωτικές εταιρίες και τα ξενοδοχεία.

Μια πλατφόρμα με γνώμονα την καινοτομία, η οποία μπορεί να ενδιαφέρει τους ξενοδόχους, έκανε την εμφάνισή της κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίασης, που διοργάνωσε η Travolution. Η Pinktada είναι μια αγορά όπου οι ταξιδιώτες μπορούν να “πουλήσουν” την κράτησή τους σε άλλον ταξιδιώτη, ανεξάρτητα από το ξενοδοχείο ή το αρχικό κανάλι αγοράς. Ο συνιδρυτής της, Ronald Homsy, εξήγησε ότι η πλατφόρμα είναι ένα παιχνίδι του Web3.0, κατασκευασμένη με τη χρήση blockchain. Το πλεονέκτημά της για τα ξενοδοχεία είναι ότι μπορούν να αυξήσουν τον όγκο των μη επιστρεπτέων πωλήσεων, επειδή οι ταξιδιώτες έχουν τη δυνατότητα να ξαναπουλήσουν το δωμάτιο μόνοι τους, οι ίδιοι, στην περίπτωση που χρειαστεί να το ακυρώσουν.

Η Phocuswire φιλοξένησε μια συνεδρία στην οποία αποκαλύφθηκε ότι οι αγορές βάσει χαρακτηριστικών (ABS) είναι μία από τις τάσεις. Το ABS επιτρέπει στα ξενοδοχεία να καθορίζουν τις τιμές τους βάσει των χαρακτηριστικών συγκεκριμένων δωματίων και των παροχών, οδηγώντας σε καλύτερα έσοδα. Ωστόσο, για να αξιοποιήσουν πλήρως τις ευκαιρίες, τα ξενοδοχεία πρέπει να είναι σε θέση όχι μόνο να αναπροσαρμόζουν τα χαρακτηριστικά ενός ακινήτου, αλλά και να ενσωματώνουν αυτή την αναπροσαρμογή στη ροή αναζήτησης, αγορών και κρατήσεων, ενώ παράλληλα πρέπει να διασφαλίζουν ότι τα λειτουργικά συστήματα είναι επίσης ευθυγραμμισμένα.

Η Sabre Hospitality Solutions, χορηγός της tech stage, έχει δεσμευτεί για το ABS και έχει κάποιους πελάτες ξενοδοχείων που το χρησιμοποιούν σήμερα. Ο αντιπρόεδρός της, Frank Trampert, χρησιμοποίησε το παράδειγμα των καμπανών δίπλα στην παραλία ή την πισίνα ως χαρακτηριστικό που τα ξενοδοχεία μπορούν να τιμολογούν διαφορετικά κατά τη διάρκεια ή σε διαφορετικές ώρες της ημέρας, της εβδομάδας ή της σεζόν. “Αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα του πώς το ABS μπορεί να βοηθήσει τους ξενοδόχους να πωλούν “πέρα από το δωμάτιο” και να σκέφτονται σαν πωλητές λιανικής”, είπε.

Ενώ πολλοί ομιλητές επικεντρώθηκαν σε μεσομακροπρόθεσμους ορίζοντες, ορισμένοι ξενοδόχοι έχουν εστιάσει στον ρόλο της τεχνολογίας σήμερα και στον τρόπο με τον οποίο θα υποστηρίξει την ανάκαμψη του κλάδου. Σε μια συζήτηση προς το τέλος της ημέρας, ο Markus Keller, από την Accor, είπε στο ακροατήριο ότι η τάση “εργασία από το σπίτι/εργασία από οπουδήποτε”, η οποία προέκυψε ως αποτέλεσμα του του lockdown για τον κορωνοϊό, όχι μόνο ενσωματώθηκε στον κλάδο, αλλά αποτελεί επίσης μια ευκαιρία για τις ξενοδοχειακές αλυσίδες, τις εταιρίες διαχείρισης ταξιδιών και τους τεχνολογικούς εταίρους.

“Είμαστε ενθουσιασμένοι με τις νέες ευκαιρίες που αναδύονται ως απάντηση στον τρόπο με τον οποίο αλλάζουν τα ξενοδοχεία και πώς η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να γεφυρώσει αυτές τις νέες ανάγκες”, είπα ο κ. Keller.

Ενδιαφέρον για τα κρυπτονομίσματα επιδεικνύουν οι Βρετανοί ταξιδιώτες

Έρευνα της World Travel Market  αποκαλύπτει ότι ένα σημαντικό ποσοστό των Βρετανών παραθεριστών ενδιαφέρεται να πληρώσει για ταξίδια χρησιμοποιώντας κρυπτονομίσματα.

Photo by David McBee on Pexels

Τα ευρήματα, από ένα εθνικά αντιπροσωπευτικό δείγμα 2.000 ατόμων, δείχνουν ότι σχεδόν ένας στους τέσσερις (23%) θα σκεφτόταν σίγουρα ή ίσως να χρησιμοποιήσει κρυπτονομίσματα για να πληρώσει για το ταξίδι του.

Ταυτόχρονα, σχεδόν τρεις στους δέκα (28%) του συνολικού δείγματος παραδέχθηκαν ότι δεν κατανοούν αρκετά τα κρυπτονομίσματα ώστε να έχουν άποψη και το υπόλοιπο (49%) ήταν ανένδοτο ότι δεν θα πλήρωναν ποτέ για το ταξίδι τους με αυτόν τον τρόπο.

Οι πιο νέοι σε ηλικία ήταν πιο πιθανό να εξετάσουν το crypto ως επιλογή πληρωμής, με το 47% των ατόμων 18-24 ετών να λέει “ναι”, εκ των οποίων το 18% ενδιαφερόταν “σίγουρα” και το 29% απάντησε “ίσως”.

Αυτή η ηλικιακή ομάδα ήταν επίσης η πιο ενημερωμένη για τα κρυπτονομίσματα, καθώς μόνο το 17% δήλωσε ότι δεν γνώριζε αρκετά. Μόνο το 36%, η χαμηλότερη απάντηση από οποιαδήποτε ηλικιακή ομάδα, δεν ενδιαφερόταν ενεργά.

Αντίθετα, περισσότεροι από ένας στους τρεις (35%) ηλικίας 55-64 ετών παραδέχθηκαν την άγνοιά τους, με αυτή τη γενιά να είναι λιγότερο ενημερωμένη για τα κρυπτονομίσματα από τους άνω των 65 ετών, από τους οποίους μόνο το 30% δεν ήταν αρκετά ενημερωμένοι ώστε να έχουν άποψη. Ωστόσο, οι άνω των 65 ετών ήταν οι λιγότερο πιθανοί (4%) από όλες τις ηλικιακές ομάδες να πληρώσουν για ένα ταξίδι με κρυπτονομίσματα.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *