Photo by PhotoMIX Company on Pexels

Google: Εισάγει την σύγκριση τιμών στις αναζητήσεις για ενοικιάσεις διακοπών και βραχυχρόνιες μισθώσεις | Μοναχικός… καβαλάρης η Airbnb

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όπως κάνει για τις πτήσεις και τα ξενοδοχεία, η Google εισάγει τώρα συγκρίσεις τιμών στις ταξιδιωτικές αναζητήσεις για ενοικιάσεις διακοπών και βραχυχρόνιες μισθώσεις. Μια νέα εφαρμογή που μέχρι τις αρχές 2024 θα έχει κάνει την εμφάνισή της σε όλο τον κόσμο, στην οποία, ωστόσο, φαίνεται να “γυρίζει την πλάτη” η Airbnb.

Οι χρήστες που κάνουν αναζήτηση στην Google και κάνουν “κλικ” σε ένα συγκεκριμένο κατάλυμα θα μπορούν πλέον να συγκρίνουν το κόστος από πολλούς ταξιδιωτικούς ιστότοπους στους οποίους είναι καταχωρημένο το κατάλυμα και στη συνέχεια να κάνουν “κλικ” για να πραγματοποιήσουν την κράτηση.

Τα καταλύματα που εμφανίζονται στα αποτελέσματα της αναζήτησης είναι αυτά που είναι καταχωρημένα μόνο σε διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία, σε ιστότοπους μετα-αναζήτησης ή σε παρόχους συνδεσιμότητας που είναι ενσωματωμένοι με την Google, ώστε να μπορούν να μοιράζονται τους συνδέσμους τιμολόγησης και κράτησης.

Μια εμφανής απουσία φαίνεται να είναι αυτή της Airbnb. Αν και η Google δεν θα προσδιορίσει όλους τους συνεργάτες της, ο κυρίαρχος OTA για βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις δεν έχει διαθέσει την προσφορά του στην Google στο παρελθόν. Ούτε το Vrbo θα βρει κανείς ως επιλογή κράτησης στην Google, καθώς ο όμιλος Expedia απέσυρε τα καταλύματά του από τον τεχνολογικό “γίγαντα” το 2021.

Ακόμη και χωρίς αυτές τις εταιρίες, η Google διαφήμισε την ευκολία της νέας της εφαρμογής. “Ελπίζουμε ότι η σύγκριση τιμών θα βοηθήσει τους ταξιδιώτες να εξοικονομήσουν χρήματα, να κάνουν κρατήσεις με αυτοπεποίθηση και να κάνουν τον προγραμματισμό των ταξιδιών λίγο πιο εύκολο”, ανέφερε η εταιρία σε ανακοίνωσή της.

Σε πλήρη συμφωνία ήταν ο David Weiss, ο διευθύνων σύμβουλος της Whimstay, μιας πλατφόρμας ενοικίασης διακοπών, που απευθύνεται σε ταξιδιώτες της τελευταίας στιγμής.

“Με αυτό το νέο στοιχείο της Google, περισσότεροι καταναλωτές θα αισθάνονται πιο άνετα, γνωρίζοντας ότι πετυχαίνουν καλές προσφορές για ενοικιάσεις διακοπών, κάτι που αναμένουμε ότι θα επιταχύνει την ανάπτυξη του κλάδου και της μικρής μας επιχείρησης”, δήλωσε ο κ. Weiss.

Οποιαδήποτε βελτίωση στην προβολή των στοιχείων βραχυχρόνιων μισθώσεων από την Google αυξάνει την προβολή και οδηγεί σε περισσότερες άμεσες κρατήσεις για τα καταλύματα που εμφανίζονται εκεί.

Από τότε που η Whimstay ενσωματώθηκε με την Google, πριν από ένα χρόνο και κάτι, ο κ. Weiss δήλωσε ότι οι επισκέψεις στον ιστότοπο, οι χρήστες και οι κρατήσεις είναι 10 φορές μεγαλύτερες, ενώ οι συναλλαγές έχουν τριπλασιαστεί.

Τα αποτελέσματα αναζήτησης σύγκρισης κόστους της Google μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην ενίσχυση της αξιοπιστίας μιας καταχώρισης καταλύματος, δήλωσε ο Philip Kennard, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Futurestay, μιας εταιρίας τεχνολογίας ενοικίασης διακοπών.

“Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι μικροί οικοδεσπότες και οι “ενοικιαστές” από την πλευρά της ζήτησης είναι να κερδίσουν την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία των ταξιδιωτών”, είπε.

“Ενώ η καταχώριση μέσω ενός OTA μπορεί να βοηθήσει, απαιτώντας από τους οικοδεσπότες να πληρούν βασικά πρότυπα, το νέο εργαλείο της Google θα κάνει πολύ περισσότερα από το να εμφανίζει στους καταναλωτές το κανάλι κρατήσεων με τις καλύτερες τιμές -θα βοηθήσει τους οικοδεσπότες να επωφεληθούν από την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία που έχουν κερδίσει στις καταχωρήσεις τους στους OTAs, συγκρίνοντας τις απευθείας με τη δική τους ιστοσελίδα απευθείας κρατήσεων”, πρόσθεσε.

Η ανάπτυξη της αναζήτησης σύγκρισης κόστους από την Google θα είναι διαθέσιμη μέχρι τον Νοέμβριο παντού εκτός από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την εταιρία να σχεδιάζει να ξεκινήσει τη λειτουργία εκεί στις αρχές του 2024.

Εκτός η Airbnb

Η Google άρχισε να καταχωρεί στην πλατφόρμα αναζήτησής της ενοικιάσεις διακοπών το 2019, με καταχωρίσεις από συνεργάτες που περιλάμβαναν, μεταξύ άλλων, την RedAwning και το Tripadvisor, αλλά όχι την Airbnb.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Airbnb, Brian Chesky, δεν έχει διστάσει να δηλώσει την προτίμησή του για άμεση επισκεψιμότητα στον ιστότοπο της εταιρίας.

“Η Airbnb αποτελεί μια κατηγορία από μόνη της”, δήλωσε ο κ. Chesky κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής επικοινωνίας με αναλυτές τον περασμένο Φεβρουάριο, μετά την ανακοίνωση των κερδών του πρώτου τριμήνου της εταιρίας. “Είμαστε ένα ουσιαστικό και ένα ρήμα που χρησιμοποιείται σε όλο τον κόσμο. …Τελικά, το 90% της επισκεψιμότητάς μας προέρχεται απευθείας. Αυτό συμβαίνει επειδή έχουμε κάτι που είναι μοναδικό”, πρόσθεσε.

Δεδομένης της θέσης της στην αγορά, η Airbnb είναι απίθανο να πληγεί από τη νέα εφαρμογή της Google, σύμφωνα με την ανώτερη αντιπρόεδρο της Phocuswright για την έρευνα και τη στρατηγική προϊόντων, Charuta Fadnis.

“Η Airbnb έχει τόσο υψηλή αναγνωρισιμότητα -πολλοί που κάνουν κρατήσεις ξεκινούν την αναζήτησή τους από τον ιστότοπο της Airbnb. Είναι απίθανο αυτό να αναγκάσει την Airbnb να συμμετάσχει”, συμπλήρωσε.

Όμως η νέα λειτουργία της Google μπορεί να βοηθήσει στην εξίσωση των όρων ανταγωνισμού.

“Ενώ τα οφέλη του νέου χαρακτηριστικού μπορεί να χαθούν για τους μεμονωμένους ιδιοκτήτες ακινήτων, που καταχωρούν μόνο στην Airbnb, την Vrbo ή άλλες πλατφόρμες που δεν συνεργάζονται με την Google, οι εταιρίες διαχείρισης ακινήτων και οι έμπειροι οικοδεσπότες είναι πιθανό να διαφοροποιηθούν περισσότερο”, δήλωσε η κα. Carla Chicharro, επικεφαλής μάρκετινγκ στην Lodgify, μια εταιρία λογισμικού ενοικίασης διακοπών.

“Οι μεμονωμένοι οικοδεσπότες γίνονται επαγγελματίες. Δεν είναι πλέον μόνο στην Airbnb”, σημείωσε η ίδια. Και πρόσθεσε: “Δεν είναι μόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προσπαθώντας να κάνουν κρατήσεις. Επενδύουν στο να αποκτήσουν τις δικές τους ιστοσελίδες, να προωθήσουν το σήμα τους προς τα έξω και στη συνέχεια, φυσικά, να συνδεθούν με διαφορετικά κανάλια”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *