Photo by Shamia Casiano on Pexels

IATA: Όχι στην απόφαση του EASA για μη χρήση του εναέριου χώρου της Λευκορωσίας

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) καλεί τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) να διατηρήσει τον κρίσιμο διαχωρισμό μεταξύ πολιτικών θεμάτων και θεμάτων ασφάλειας στις αερομεταφορές, θεωρώντας πως η γενική απαγόρευση που εξέδωσε τα ευρωπαϊκά αεροσκάφη να μην εισέρχονται στον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας, είναι στη λάθος κατεύθυνση.

Αυτή η οδηγία του EASA έρχεται σε συνέχεια του περιστατικού με το αεροσκάφος της Ryanair FR4978, το οποίο αναχαιτίστηκε στον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας και αναγκάστηκε να προσγειωθεί στο Μινσκ.

Στις 2 Ιουνίου, ο EASA αντικατέστησε τη σύστασή του προς τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες, να αξιολογούν προσεκτικά τον κίνδυνο πτήσης στον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας, με μια γενική απαγόρευση (οδηγία ασφαλείας) τα ευρωπαϊκά αεροσκάφη να μην εισέρχονται στον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας.

Παίρνοντας θέση στην οδηγία του EASA, η IATA εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει: “Η ασφάλεια της αεροπορίας δεν πρέπει ποτέ να πολιτικοποιείται. Η IATA καταδίκασε τις ενέργειες της κυβέρνησης της Λευκορωσίας και ζήτησε ανεξάρτητη έρευνα. Η απαγόρευση της χρήσης ευρωπαϊκών αεροσκαφών από τη Λευκορωσία, με οδηγία ασφαλείας, αποτελεί επίσης πολιτικοποίηση της ασφάλειας των αερομεταφορών. Αυτή είναι μια οπισθοδρομική και απογοητευτική εξέλιξη. Ο EASA πρέπει να ακυρώσει την απαγόρευσή του και να επιτρέψει στις αεροπορικές εταιρίες να διαχειρίζονται την ασφάλεια όπως κάνουν κάθε μέρα, με τις συνήθεις εκτιμήσεις λειτουργικού κινδύνου”.

“Δύο λάθη δεν κάνουν ένα σωστό. Η πολιτική δεν πρέπει ποτέ να παρεμβαίνει στην ασφαλή λειτουργία των αεροσκαφών και οι πολιτικοί δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιούν την ασφάλεια των αερομεταφορών ως κάλυψη για την επιδίωξη πολιτικής ή διπλωματικής ατζέντας”, σημειώνει ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.

Το ιστορικό

Στις 23 Μαΐου 2021, η πτήση της Ryanair FR4978, από την Αθήνα προς το Βίλνιους, εξαναγκάστηκε σε εκτροπή και προσγείωση στο Μινσκ από τις αρχές της Λευκορωσίας.

ksd PRIMAGEL
adv

Αμέσως μετά το συμβάν, ο EASA εξέδωσε δελτίο πληροφοριών ασφαλείας, που συμβούλευε τις αεροπορικές εταιρίες να αποφεύγουν τις επιχειρήσεις στον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας. Αυτό δεν απαγόρευε στα ευρωπαϊκά αεροσκάφη να χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο, αλλά απαιτούσε από οποιαδήποτε αεροπορική εταιρία που συνέχιζε να τον χρησιμοποιεί να βεβαιώνεται ότι η ασφάλεια του αεροσκάφους, των επιβατών και του πληρώματος, δεν κινδύνευε. Η ΙΑΤΑ υποστήριξε αυτό το μέτρο ως αναλογική αντίδραση στις ενέργειες της κυβέρνησης της Λευκορωσίας.

Αρκετές αεροπορικές εταιρίες συνέχισαν να χρησιμοποιούν τον Λευκορωσικό εναέριο χώρο, με την IATA να  υποστηρίζει την απόφασή τους να το πράττουν.

Στις 27 Μαΐου 2021, το Συμβούλιο του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας αποφάσισε να διεξαγάγει διερευνητική έρευνα για το περιστατικό της Λευκορωσίας, κίνηση, η οποία, επίσης, βρήκε σύμφωνη την IATA.

Στις 2 Ιουνίου, μετά από διαβουλεύσεις με τα κράτη-μέλη του EASA και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο EASA εξέδωσε οδηγία για την ασφάλεια, η οποία απαγορεύει τις αεροπορικές εταιρίες να χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας. Η IATA αντιτίθεται με αυτή την ενέργεια, καθώς, όπως υποστηρίζει, στην πραγματικότητα πολιτικοποιεί την ασφάλεια των αερομεταφορών.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *