Αυξημένη η κίνηση στις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ


Αυξημένη κατά 7,1% ήταν η κίνηση των επιβατών στις ενδο-ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες το πρώτο εξάμηνο του 2011, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Ένωση Αερομεταφορέων των Περιφερειών της Ευρώπης (ERA), έναντι 2,9% που ήταν το ποσοστό αύξησης την αντίστοιχη περίοδο το 2010…

Σύμφωνα με την ERA, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου 65 ενδο-ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες, παρά τη στρεβλή εικόνα η οποία δημιουργήθηκε αρχικά, εξαιτίας των προβλημάτων που προκάλεσε η ηφαιστειακή τέφρα στην αεροπορική κίνηση τον Απρίλιο, οι ενδο-ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες έχουν αρχίσει να παρουσιάζουν σημάδια ανάκαμψης από την παγκόσμια οικονομική κρίση.
Ωστόσο, η οικονομική αβεβαιότητα που επικρατεί στην Ευρώπη και οι προβλεπόμενες κανονιστικές ρυθμίσεις (slots, ΦΠΑ επί των αεροπορικών ναύλων, κ.ο.κ.), συνεχίζουν να απειλούν τη σταθερότητα της ευρωπαϊκής αγοράς των αερομεταφορών και να λειτουργούν ανασταλτικά στις προοπτικές ανάπτυξής της.

Το πρώτο εξάμηνο του 2011, κατά μέσο όρο η απόσταση αυξήθηκε στα 629 χιλιόμετρα, από 622 χιλιόμετρα την ίδια περίοδο το 2010. Η δυναμικότητα θέσεων συνέχισε επίσης την ανοδική της πορεία, με το μέσο όρο θέσεων να αυξάνεται από την 1η θέση στην 77. Την ίδια στιγμή, ο συντελεστής φορτίου επιβατών αυξήθηκε από 64% σε 64,7%.
Επίσης, μείωση έχουν καταγράψει οι αεροπορικές εταιρίες μέλη της ERA στην κατανάλωση καυσίμων ανά χιλιόμετρο επιβάτη, γεγονός το οποίο απεικονίζει τη χρήση σύγχρονων και πιο αποδοτικών αεροσκαφών.
«Για άλλη μια φορά οι ενδοευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες απέδειξαν την ανθεκτικότητά τους. Είναι καιρός για τους ρυθμιστικούς φορείς της Ε.Ε. να αναγνωρίσουν τις ενδοευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες, ως καταλύτες για την οικονομική ανάπτυξη της Ευρώπης και να συνεργαστούν μαζί μας, όχι εναντίον μας, για την επίτευξη κοινών στόχων για την οικονομία, την ανταγωνιστικότητα και την κοινωνική συνοχή», είπε ο γενικός διευθυντής της ERA, Mike Ambrose.