ryanair

Άνοιξε ο δρόμος για τις αποζημιώσεις για ακυρωμένα ταξίδια | Η Ryanair αποζημιώνει και δεύτερη εταιρία

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Ryanair κατέβαλε σε μια δεύτερη ταξιδιωτική εταιρία αποζημιώσεις για το πτητικό μέρος των οργανωμένων διακοπών που ακυρώθηκαν, κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, μετά την απόφαση-σταθμό του Ανώτατου Δικαστηρίου του Ην. Βασιλείου για τις επιστροφές χρημάτων από ακυρωμένα ταξίδια.

Η εταιρία Travel Republic, ιδιοκτησίας της Dnata, έλαβε αποζημίωση από τη Ryanair κοντά στο ποσό των 2 εκατομμυρίων λιρών, που η αεροπορική εταιρία κλήθηκε να καταβάλει στην On the Beach με απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου, στα τέλη Οκτωβρίου, η οποία επιβεβαίωσε το δικαίωμα των διοργανωτών ταξιδιών να ζητούν επιστροφές χρημάτων από τους προμηθευτές για ακυρώσεις ταξιδιών, σύμφωνα με τον κανονισμό για τα οργανωμένα ταξίδια (PTR).

Αυτό δεν είχε επικυρωθεί προηγουμένως από κάποιο δικαστήριο, αν και ο κανονισμός αναφέρει: “Όταν ένας διοργανωτής καταβάλλει αποζημίωση [σε έναν καταναλωτή, αυτός] . . μπορεί να ζητήσει αποζημίωση από τρίτους που συνέβαλαν στο γεγονός που προκάλεσε την αποζημίωση”.

Ο ανώτερος νομικός σύμβουλος του Dnata Travel Group, Matt Vaggers, αναφέρθηκε στην απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου όταν μίλησε στο συνέδριο της ABTA για τους ταξιδιωτικούς κανονισμούς, που διοργανώθηκε στο Λονδίνο την περασμένη εβδομάδα, λέγοντας: “Είχαμε εμπλακεί σε παρόμοια δικαστική διαμάχη, η οποία έχει πλέον διευθετηθεί”.

Ο κ. Vaggers αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες, αλλά δήλωσε: “Προφανώς κάτι δεν πάει καλά αν πρέπει να ξοδέψετε τεράστια ποσά για να ανακτήσετε χρήματα από έναν προμηθευτή. Οι κανονισμοί προβλέπουν αποζημίωση, αλλά πρέπει να είναι σαφέστεροι”.

Ο ίδιος υποστήριξε: “Ένας διοργανωτής πακέτου διακοπών δεν μπορεί να αποποιηθεί την ευθύνη έναντι των καταναλωτών, οπότε οι προμηθευτές δεν θα πρέπει να μπορούν να αποποιηθούν την ευθύνη έναντι των διοργανωτών ταξιδιωτικών πακέτων”.

Η απόφαση είναι δεσμευτική για τα κατώτερα δικαστήρια, εκτός εάν η Ryanair κερδίσει την έφεση. Σύμφωνα με νομικούς κύκλους, ανοίγει ο δρόμος για αξιώσεις ύψους ενδεχομένως εκατομμυρίων.

Ο δικηγόρος Jack Harding του δικηγορικού γραφείου Deka Chambers, που ενήργησε για λογαριασμό της Ryanair, χαρακτήρισε την απόφαση “θεμελιώδη”, υποστηρίζοντας: “Το Ανώτατο Δικαστήριο ερμήνευσε τον Κανονισμό 29 ως αυτοτελές δικαίωμα του διοργανωτή ταξιδιών να ζητήσει αποζημίωση. Δεν μπορώ να πω αν θα γίνει έφεση, αλλά σε περίπτωση που κερδηθεί δίνει στους διοργανωτές ταξιδιών το δικαίωμα να ασκήσουν αγωγή ανάκτησης κατά οποιουδήποτε παρόχου υπηρεσιών. Πρόκειται για μια εντελώς νέα διάταξη για την οποία δεν υπάρχει καμία καθοδήγηση. Μένει να δούμε πώς θα ποσοτικοποιηθούν αυτές οι αξιώσεις και βάσει ποιου νόμου”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *