Σε πορεία ανάπτυξης η γερμανική αγορά κρουαζιέρας

ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σταθερή πορεία ανάπτυξης διαγράφει η γερμανική αγορά κρουαζιέρας, με τα έσοδά της το 2015 να ανέρχονται σε περίπου € 3,4 δισ., αυξημένα κατά περίπου 5-8%, ενώ ισχυρότερη ανάπτυξη αναμένεται να παρουσιάσει το 2016.

Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του fvw, η αγορά κρουαζιέρας είναι ένας από τους βασικούς τομείς ανάπτυξης της οργανωμένης αγοράς ταξιδίων στη Γερμανία, με έσοδα τα οποία εκτιμώνται σε περίπου 3,4 δισ. ευρώ. Αυτό θα δώσει περίπου το 13% των συνολικά 27 δισ. ευρώ της αγοράς. Ο αριθμός των Γερμανών επιβατών κρουαζιέρας εκτιμάται ότι αυξήθηκε σε πάνω από 1,9 εκατομμύρια το 2015, ωστόσο η αγορά των ποτάμιων κρουαζιέρων δεν εμφανίζει ανάλογη δυναμική, με τον κορυφαίο εκπρόσωπό της Nicko Cruises να κηρύσσει πτώχευση.
Η μονοψήφια αύξηση των εσόδων της αγοράς κρουαζιέρας είναι χαμηλότερη από την διψήφια αύξηση των τελευταίων χρόνων και ως επί το πλείστον οφείλεται στη σχετικά χαμηλή αύξηση της δυναμικότητας των πλοίων στη γερμανική αγορά.
Στο πλαίσιο αυτό, η Aida, για παράδειγμα, αναγκάστηκε να αναβάλει τη δρομολόγηση του κρουαζιερόπλοιού της Prima, λόγω της καθυστέρησης που παρατηρήθηκε στην κατασκευή του. Ως αποτέλεσμα, ο ηγέτης της αγοράς αύξησε οριακά τα έσοδά του κατά περίπου 1,2% σε 1,3 δισ. ευρώ το 2015, ενώ ασθενική αύξηση σε ποσοστό 0,6% εμφάνισε και ο όγκος των πελατών της σε μόλις 823.000.
Σε αντίθεση, η TUI Cruises δίνοντας το Mein Schiff 4 σε κυκλοφορία, αύξησε τη χωρητικότητά της κατά 50%, με αποτέλεσμα τα έσοδά της να αυξηθούν κατά 57% στα 630 εκατομμύρια ευρώ και ο αριθμός των επιβατών της να αυξηθεί κατά 53% σε 331.000. Τόσο η Aida, όσο και η TUI Cruises με την προσθήκη ενός επιπλέον πλοίου στο δυναμικό τους μπορούν να προσβλέπουν σε ισχυρή ανάπτυξη το 2016.
Η Phoenix Reisen με τη σειρά της, με τέσσερα κρουαζιερόπλοια στον ωκεανό και μια μεγάλη προσφορά σε ποτάμιες κρουαζιέρες, εμφάνισε το 2015 αύξηση 9,9% στα έσοδά της τα οποία διαμορφώθηκαν σε € 301.000.000 και 8,8% στον όγκο των πελατών της, οι οποίοι ανήλθαν σε 151.000.
Η Hapag-Lloyd η οποία επικεντρώθηκε στην οικονομική της ανάκαμψη είδε μια πτώση 6,7% στα έσοδά της το 2015, τα οποία ανήλθαν σε € 266.000.000 και μια μείωση 11% στους επιβάτες, οι οποίοι ανήλθαν σε μόλις πάνω από 29.000.
Αυτές οι τέσσερις επιχειρήσεις κρουαζιέρας (Aida, TUI Cruises, Phoenix Reisen, Hapag-Lloyd) βρίσκονται στη συνολική κατάταξη των δέκα μεγαλύτερων tour operators της Γερμανίας, στην έκτη, όγδοη, ένατη και δέκατη θέση, αντίστοιχα.
Οι επόμενες μεγάλες επιχειρήσεις κρουαζιέρας στη γερμανική αγορά είναι η Costa Cruises, με τα εκτιμώμενα έσοδά της το 2015 να ανέρχονται σε € 177 εκατομμύρια και 165.000 επιβάτες, καθώς και ο ειδικός στις ποτάμιες κρουαζιέρες Arosa με € 81 εκατομμύρια έσοδα και περισσότερους από 85.000 πελάτες.

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *