money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στα ύψη η ταξιδιωτική ζήτηση στη Βρετανία λένε οι ειδικοί του κλάδου | Άλλη γνώμη έχουν οι αεροπορικές εταιρίες

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σημαντικά αυξημένη είναι η ταξιδιωτική ζήτηση στο Ην. Βασίλειο εφέτος το Φθινόπωρο, με τις κρατήσεις να είναι “ζωηρές”, τόσο για τις σχολικές διακοπές του Οκτωβρίου, όσο και για χειμερινές αποδράσεις, υπερβαίνοντας τα προ-πανδημικά επίπεδα.

Πρόσφατη μελέτη του τμήματος ATOL της βρετανικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας διαπίστωσε ότι περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα καταναλωτές στο Ην. Βασίλειο είναι πιθανό να κλείσουν ένα ταξίδι στο εξωτερικό πριν από τα Χριστούγεννα.

Η Advantage Travel Partnership ανέφερε ότι το 32% του συνόλου των μελλοντικών κρατήσεών της πρόκειται να αναχωρήσει τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο, με τη μέση αξία των κρατήσεων να έχει αυξηθεί κατά 10%, σε σχέση με πέρυσι.

Η εμπορική διευθύντρια της εταιρία, Kelly Cookes, δήλωσε ότι ο πελάτες θέλουν να επωφεληθούν από τον ασυνήθιστα ζεστό καιρό σε όλη τη Μεσόγειο. “Βλέπουμε να παρατείνεται η ενδιάμεση περίοδος σε ορισμένους παραδοσιακούς καλοκαιρινούς προορισμούς”, είπε.

Από την άλλη, αυξημένες κατά 13% είναι οι κρατήσεις της Ski Solutions για τον φετινό χειμώνα, σε σχέση με το 2022, με το 96% του Δεκεμβρίου να έχει πωληθεί.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Craig Burton, είπε σχετικά: “Για τις αναχωρήσεις της προηγούμενης σεζόν, έχουμε δει μια πιο έντονη προτίμηση προς τα αλπικά θέρετρα με μεγαλύτερο υψόμετρο και ασφάλεια χιονιού, καθώς και προς τα νορβηγικά μας θέρετρα”.

Οι μελλοντικές κρατήσεις της Travel Counsellors είναι πάνω από 20% υψηλότερες από πέρυσι και “σημαντικά” πάνω από τα προπανδημικά επίπεδα.

Όπως είπε ο διευθυντής πωλήσεων της εταιρίας, Jim Eastwood, ενόψει του χειμώνα, οι πελάτες ρωτούν για τη Νέα Υόρκη, το Ντουμπάι, τον Μαυρίκιο, τα Μπαρμπάντος και τη νοτιοανατολική Ασία.

Ο ιδιοκτήτης του Spires Travel, Paul Knapper, δήλωσε ότι οι κρατήσεις για το φθινόπωρο/χειμώνα στο πρακτορείο του στο Worcester αυξήθηκαν κατά 25%, σε σύγκριση με πέρυσι, όταν η εταιρεία σημείωσε ρεκόρ 12 μηνών.

“Η πιο δημοφιλής εποχή είναι το επόμενο καλοκαίρι, αλλά περίπου το 25%-30% των κρατήσεών μας αφορούν τον φετινό χειμώνα”, σημείωσε.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Dawson & Sanderson, Annelene Hutton, από την πλευρά της υπογράμμισε πως ισχυρή ζήτηση καταγράφει η αγορά των καθυστερημένων κρατήσεων. “”Υπάρχει θετική ζήτηση για την αγορά οικογενειακών διακοπών για τις διακοπές του Οκτωβρίου”.

Η ακμάζουσα αγορά αντανακλάται σε έρευνα καταναλωτών της Travel Counsellors, σε 2.000 Βρετανούς, σύμφωνα με την οποία για το 45% οι διακοπές είναι η πρώτη προτεραιότητα όσον αφορά τις δαπάνες του επόμενου έτους. Το 76% σχεδιάζει να ξοδέψει τουλάχιστον τόσα χρήματα για ταξίδια το 2024, όσα τον τελευταίο χρόνο, ενώ το 75% σχεδιάζει ένα ταξίδι στο εξωτερικό τους επόμενους έξι μήνες.

Η βρετανική αγορά διακοπών πρόκειται να ξεπεράσει τα προ-πανδημικά επίπεδα, με τις δαπάνες του 2023 να αυξάνονται κατά 13% σε ετήσια βάση, σε 63 δισεκατομμύρια λίρες, σύμφωνα με τα ευρήματα έκθεσης της Mintel, με τίτλο “British Lifestyles”.

Αντίθετες οι αεροπορικές εταιρίες όσον αφορά τη ζήτηση

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Michael O’Leary προειδοποίησε για πτώση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, λέγοντας: “Αναμένουμε ότι θα πρέπει να τονώσουμε τη ζήτηση [αυτόν τον χειμώνα]”.

Αλλά ο διευθύνων σύμβουλος της easyJet, Johan Lundgren, χαιρέτισε την περασμένη εβδομάδα “οικονομικές επιδόσεις ρεκόρ” και το “καλύτερο καλοκαίρι όλων των εποχών”, προσθέτοντας: “Πάντα χρειάζεται να τονώσουμε τις τιμές τον χειμώνα και εκτός των περιόδων αιχμής. Αυτός ο χειμώνας δεν θα είναι διαφορετικός. Σύμφωνα με τις ενδείξεις, η ζήτηση παραμένει ισχυρή”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τα μοτίβα κρατήσεων έχουν επιστρέψει στο επίπεδο που ήταν το 2019.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *