ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Λεωνίδας Δημητριάδης – Beleon Group

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Έχει συνδέσει το όνομά του με την προσέλκυση τουρισμού πολυτελείας στη χώρα μας, καθώς και με τη μεγάλη αύξηση ενδιαφέροντος που παρατηρείται για τέλεση γάμων στην Ελλάδα, από ζευγάρια απ’ όλο τον κόσμο.
Ο λόγος για τον κ. Λεωνίδα Δημητριάδη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Beleon, ενός από τους εμβληματικούς και πολυβραβευμένους τουριστικούς ομίλους της χώρας, ο οποίος πρόσθεσε πρόσφατα στην ευρεία γκάμα των βραβεύσεών του κάποιες ακόμη σημαντικές διακρίσεις, όπως είναι τα βραβεία Greece’s Leading Travel Agency 2018 και Greece’s Leading Destination Management Company 2018 στα World Travel Awards 2018.

Aκόμη, ο όμιλος βραβεύτηκε με τον τίτλο Diamonds of the Greek Economy, για τη συμβολή του στην ανάπτυξη του εισερχόμενου τουρισμού πολυτελείας στην Ελλάδα.

Μιλώντας στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, στο τεύχος Ιουνίου, σε μια συνέντευξη που θα συζητηθεί, ο κ. Δημητριάδης υπογραμμίζει τη δυναμική του τουρισμού πολυτελείας, ενώ δεν συμφωνεί με την άποψη ότι η φετινή τουριστική σεζόν θα είναι καλύτερη από την περσινή.

Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι η αύξηση των φόρων οδηγεί στην αύξηση της τιμής του τουριστικού προϊόντος κι αυτό κατ’ επέκταση καθίσταται η αιτία της μείωσης της ζήτησης.

Με μια αμεσότητα που καθηλώνει τον συνομιλητή του και την επίκτητη, αφοπλιστική του ειλικρίνεια, ο κ. Δημητριάδης, απαντάει με νόημα πως η «απαγκίστρωση» από το τουριστικό μοντέλο του «ήλιος και θάλασσα» δεν είναι εφικτό να γίνει με μεμονωμένες προσπάθειες, κάποιων «παικτών» της αγοράς, χωρίς την παρέμβαση και τη συμβολή του κράτους.

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης, έχει ως εξής:

Πως βλέπετε να διαμορφώνεται η φετινή τουριστική σεζόν στη χώρα μας; Συμφωνείτε με την άποψη ότι θα είναι καλύτερη από την περσινή και που οφείλεται αυτό;

Όχι, δεν συμφωνώ με αυτή την άποψη. Πιστεύω πως η σεζόν του 2018 διακρίνεται από περισσότερες δυσκολίες, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή. Αυτό επιβεβαιώνεται από την εκ νέου πρόσβαση των Ρώσων στην Τουρκία, ενώ σε αυτή την εξέλιξη σημαντικό ρόλο έχει η αύξηση του κόστους διαμονής στα ξενοδοχεία της Ελλάδας.

Παράλληλα, η κατάσταση επιδεινώθηκε λόγω της διοργάνωσης του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου 2018, το οποίο φέτος διεξήχθη στη Ρωσία.

Τα τελευταία χρόνια το Beleon Group έχει προσανατολιστεί στην αγορά των VIP τουριστών. Ποια είναι η δυναμική της αγοράς αυτής και ποιες οι δυνατότητες της Ελλάδας σε αυτή την κατηγορία ταξιδιωτών;

Ναι, έχετε απόλυτο δίκαιο. Ξεκινώντας από το 2015, αναπτύσσουμε αυτόν τον τομέα του τουρισμού με ραγδαίους ρυθμούς στην Ελλάδα και σήμερα η εταιρία μας κατέλαβε τον ηγετικό ρόλο στην κατηγορία luxury. Ως εκ τούτου δεν πρόκειται να σταματήσουμε εδώ, συνεχίζουμε προβλέποντας ακόμη καλύτερα αποτελέσματα!

Σε ότι αφορά τη δυναμική του πολυτελούς τουρισμού και τον διαχωρισμό του από τον κλασικό τουρισμό, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, τα τελευταία τρία χρόνια, στον συγκεκριμένο τομέα έχουν γίνει πραγματικά τεράστια βήματα.

Ένα από τα σημαντικότερα κίνητρα για την ανάπτυξη του εν λόγω τομέα αποτέλεσε ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση της αυτοτελούς υποδομής της Ελλάδας, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα του VIP τουρισμού.

Αξίζει ιδιαίτερα να σημειωθεί το γεγονός ότι πολλοί από τους συνεργάτες μας, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον χώρο του luxury τουρισμού εδώ και πολλά χρόνια, επιλέγουν συχνότερα ως προορισμό την Ελλάδα για τις διακοπές των πελατών τους μέσω του Beleon Group.

Τι πρέπει να γίνει προκειμένου η Ελλάδα να «απαγκιστρωθεί» από το τουριστικό μοντέλο του «ήλιος και θάλασσα» και να εξελιχθεί σε αν όχι 12μηνο τουριστικό προορισμό, σε προορισμό για ταξιδιώτες πέραν της καλοκαιρινής σεζόν;

Αυτό το θέμα απασχολεί εδώ και καιρό την ελληνική τουριστική βιομηχανία, όμως η αλλαγή της σημερινής κατάστασης δεν είναι εφικτή να γίνει με μεμονωμένες προσπάθειες, κάποιων «παικτών» της αγοράς. Είναι ένα αρκετά δύσκολο και σοβαρό ζήτημα που δεν μπορεί να επιλυθεί χωρίς κρατικές επιδοτήσεις. Είμαι πεπεισμένος ότι ούτε ένας tour operator δεν θα πάρει την απόφαση αυτοβούλως να παρατείνει την τουριστική σεζόν στην Ελλάδα, αφού κινδυνεύει να υποστεί σημαντικές οικονομικές απώλειες.

Μετά τους Κινέζους και οι Ρώσοι φαίνεται να επιλέγουν την Ελλάδα για την τέλεση των γάμων τους. Δεδομένου ότι γνωρίζετε όσο λίγοι τη ρωσική, τουριστική αγορά, τι πρέπει να γίνει για την ανάπτυξη αυτού του τμήματος (τέλεση γάμων) της ρωσικής τουριστικής αγοράς και εν γένει των Ρώσων τουριστών;

Αναλαμβάνουμε την οργάνωση γαμήλιων τελετών από την ίδρυση της εταιρίας μας, δηλαδή από το 2003, και τα στατιστικά μας δεδομένα δείχνουν ότι, η ζήτηση αυτού του προϊόντος σε επισκέπτες της Ελλάδας, από χρόνο σε χρόνο, παρουσιάζει αυξητική τάση.

Το πελατολόγιό μας αποτελείται από τουρίστες από τη Ρωσία, μέχρι και τον Καναδά. Στηριζόμενος στην εμπειρία μου και στη γνώση της ελληνικής αγοράς, μπορώ να πω με σιγουριά ότι παρατηρείται αξιοσημείωτη αύξηση του ενδιαφέροντος ζευγαριών από τη Ρωσία για την υλοποίηση της γαμήλιας τελετής τους στην Ελλάδα, ωστόσο ο αριθμός τους δεν μπορεί να συγκριθεί με τον αντίστοιχο των ζευγαριών από την Κίνα. Φέτος, μάλιστα, εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των επισκεπτών από τη Ρωσία, αλλά να πούμε ότι θα σπάσει το ρεκόρ των Κινέζων, ούτε συζήτηση!

Η υπερφορολόγηση του τουριστικού-ξενοδοχειακού κλάδου σε συνδυασμό με την εφαρμογή του νέου φόρου διανυκτέρευσης, καθιστούν το ελληνικό τουριστικό προϊόν λιγότερο ανταγωνιστικό. Ποιο είναι το σχόλιό σας;

Πιστεύω ότι οποιαδήποτε αύξηση φόρων οδηγεί στην αύξηση της τιμής του τουριστικού προϊόντος κι αυτό κατ’ επέκταση καθίσταται η αιτία της μείωσης της ζήτησης. Τα τελευταία χρόνια η φορολογική επιβάρυνση της τουριστικής αγοράς στην Ελλάδα αυξήθηκε αισθητά, με συνέπεια την άνοδο του κόστους διαμονής στα ξενοδοχεία, του κόστους μεταφοράς, κ.λπ.. Όλα αυτά φυσικά, δεν συμβάλλουν στην προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και στην αύξηση της ζήτησης.

Ποιος είναι ο αριθμός των τουριστών που εξυπηρέτησε το Beleon Group το 2017 και ποιες οι εκτιμήσεις για φέτος;

Προτιμώ να επιχειρώ όχι με βάση τον αριθμό των τουριστών που εξυπηρετήθηκαν, αλλά με βάση την ποιότητα των κρατήσεων. Το 2016 πετύχαμε αύξηση τις τάξης του 92% σε room nights, σε πολυτελή ξενοδοχεία της Ελλάδας και το 2017 βελτιώσαμε τους δείκτες μας κατά 33%.

Πιστεύω ότι στο τέλος της φετινής σεζόν θα σπάσουμε και πάλι το ρεκόρ! Αυτό αποδεικνύουν τα ήδη υπάρχοντα στατιστικά στοιχεία μας, σύμφωνα με τα οποία τα πρώτα δυο τρίμηνα του 2018 εξασφαλίσαμε αυξημένο κατά 45% αριθμό κρατήσεων, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2017, σε πεντάστερα ξενοδοχεία της χώρας μας.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *