ksd copyright
©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τα ταξιδιωτικά γραφεία της Μόσχας ανακοίνωσαν τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς|”Κόπωση” στο ρεύμα προς Τουρκία

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στο τέλος της θερινής σεζόν, επιβεβαιώθηκε η μείωση ενδιαφέροντος για τα τουρκικά θέρετρα, η οποία προβλεπόταν ακόμα στη φάση των προκρατήσεων. Τα στοιχεία προέρχονται από την έρευνα για τις πιο δημοφιλείς χώρες στις προτιμήσεις των Ρώσων τουριστών που πραγματοποίησε η εταιρεία BANKO, βάση δημοσκόπησης κορυφαίων στελεχών 503 ταξιδιωτικών γραφείων της Μόσχας.

Πτώση καταγράφουν οι κορυφαίοι προορισμοί

Η Τουρκία παραμένει πρώτη στη λίστα των αγαπημένων χωρών για τις καλοκαιρινές διακοπές στους Μοσχοβίτες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της υψηλής περιόδου – 2019, η χώρα έλαβε τις περισσότερες προτιμήσεις από τα ταξιδιωτικά γραφεία της πρωτεύουσας – 25,8%. Ωστόσο, οι υψηλές και υπερεκτιμημένες απαιτήσεις τιμών των ξενοδόχων, κόστισαν στη χώρα απώλεια σχεδόν 5% σε σχέση με το περασμένο έτος. Πολλοί τουρίστες δεν ήταν έτοιμοι να πληρώσουν 20-30% περισσότερο για ταξιδιωτικά πακέτα – τόσο αύξησαν τα ξενοδοχεία τις εναρκτήριες τιμές. Ήδη κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, τα ξενοδοχεία έκαναν παραχωρήσεις τιμών στους ταξιδιωτικούς πράκτορες. Οι ειδικές προσφορές βοήθησαν εν μέρει στην τόνωση της ζήτησης, αλλά μόνο οι αγοραστές της τελευταίας στιγμής θα μπορούσαν να επωφεληθούν από αυτές.

Ελαφρώς χαμηλότερες απώλειες σε σχέση με την Τουρκία είχε η δεύτερη στη λίστα – Ελλάδα – που έχασε 4,2% σε σχέση με πέρυσι. Αφού υπέστησαν ζημίες λόγω πρακτικών ντάμπινγκ των προηγούμενων ετών, οι τουριστικοί πράκτορες μετρίασαν τις φιλοδοξίες τους. Αρχικά, τα προγράμματα πτήσεων σχεδιάστηκαν σε μικρότερους όγκους από ό, τι πριν από ένα χρόνο. Η ζήτηση και η προσφορά ήταν ισορροπημένη. Φυσικά, κατά περιόδους ήταν δυνατό να αγοράσει κανείς ταξιδιωτικά πακέτα για δύο, με κόστος αεροπορικών μεταφορών – για 30 χιλιάδες ρούβλια, όπως για παράδειγμα, στη Ρόδο, αλλά και στην Κρήτη. Δεν υπήρχαν πια τα “πακέτα των 100 €” που ήταν κατι το συνηθισμένο τα προηγούμενα χρόνια. Η οικονομική προσιτότητα του προορισμού συνδέται πάντοτε και με την δημοτικότητά του, για αυτό πιθανόν τα τουριστικά γραφεία της Μοσχάς έδωσαν στην Ελλάδα λιγότερους βαθμούς. Όμως οι ταξιδιωτικοί πράκτορες πρέπει να είναι ικανοποιημένοι με τα οικονομικά αποτελέσματα της σεζόν.

Η Κύπρος, (τρίτη πέρυσι στη λίστα) έχασε επίσης το 3,5% των προτιμήσεων και μετακινήθηκε στην πέμπτη θέση. Οι ειδικοί θεωρούν ότι φταίει το σχετικά υψηλό κόστος των ταξιδιωτικών πακέτων. Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν αυξήσει τα αεροπορικά εισιτήρια κατά 30% σε σχέση με το περασμένο καλοκαίρι – περισσότερο από ό, τι σε άλλους προορισμούς. Το μέσο κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων υπερέβη τα 18 χιλιάδες ρούβλια, το οποίο αντανακλάται και στην τιμή των πακέτων. Η Κύπρος σπάνια εμφανίστηκε με ειδικές προσφορές, για παράδειγμα διακοπές στα ξενοδοχεια τεσσάρων αστέρων κόστισαν 80-100 χιλιάδες ρούβλια για δύο, με πρωινά. Σε εναλλακτικούς προορισμούς, με το ίδιο ποσό έβρισκες πακέτα All Inclusive.

Προορισμοί που ανέβηκαν σε σχέση με πέρσι

Η Ισπανία κέρδισε 2,1% περισσότερες προτιμήσεις από ό, τι το προηγούμενο καλοκαίρι. Αυτό της επέτρεψε να ανέβει στην τρίτη θέση στην κορυφή της λίστας. Η αύξηση της δημοτικότητας του προορισμού διευκολύνθηκε από τις ευνοϊκές τιμές των πακέτων. Έτσι, τον Ιούνιο, διακοπές για μια εβδομάδα στο θέρετρο Κόστα Μπράβα κόστιζαν από 34 χιλιάδες ρούβλια για δύο, ενώ τον ίδιο μήνα πέρυσι το ταξίδι κόστιζε 10 χιλιάδες ρούβλια παραπάνω. Οι αερομεταφορείς συνέβαλαν στη μείωση του κόστους των πακέτων. Έντονος ανταγωνισμός στη διαδρομή Μόσχα – Βαρκελώνη τους ανάγκασε να προσφέρουν καλές τιμές στις πτήσεις.

Η Ιταλία ανέβηκε στην αξιολόγηση σε σχέση με πέρυσι ακόμη περισσότερο από την Ισπανία – από 4% στο 6,4% (+ 2,4%). Τα ιταλικά τουριστικά γραφεία έκλεψαν τις εντυπώσεις με μια πρωτοφανή δραστηριότητα μάρκετινγκ την παραμονή της σεζόν. Στην ανοιξιάτικη έκθεση MITT, το περίπτερο της Ιταλίας ήταν ένα από τα μεγαλύτερα. Και οι τουριστικοί πράκτορες προσέφεραν πακέτα όχι μόνο στα γνωστά τουριστικά θέρετρα, αλλά επίσης διερεύνησαν με τόλμη και νέες περιοχές. Για παράδειγμα, έβαλαν προγράμματα πτήσεων στην Καλαβρία.

Δείτε τα στοιχεία αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα:

ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ          ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2019,%        ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2018,%      +\-

ΤΟΥΡΚΙΑ                       25,8                             30,7                       ▼ 4.9

ΕΛΛΑΔΑ                        18,5                             22,7                       ▼ 4.2

ΙΣΠΑΝΙΑ                       12,0                                9,9                       ▲ 2.1

ΚΥΠΡΟΣ                        10,0                               13,5                      ▼ 3.5

ΤΥΝΗΣΙΑ                         9,9                               10,4                      ▼ 0,5

ΙΤΑΛΙΑ                            6,4                                 4,0                      ▲ 2.4

ΡΩΣΙΑ                              4,6                                3,5                      ▲ 1.1

ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ                  1,7                                1,2                      ▲ 0.5

ΓΑΛΛΙΑ                             1,4                                  –                            –

ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ                       1,2                                 0,8                      ▲ 0,4

ΔΟΜΙΝΙΚΑΝΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ  1,2                                 –                            –

ΤΑΙΛΑΝΔΗ                           0,7                                1,1                     ▼ 0,4

ΠΗΓΗ  www.tourdom.ru

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *