Nana Princess
Το πολυβραβευμένο Nana Princess

Υψηλή η ικανοποίηση των τουριστών από το ελληνικό τουριστικό προϊόν | Αμερικανοί και Βρετανοί δίνουν τις υψηλότερες βαθμολογίες

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • Η Ελλάδα τόσο συνολικά όσο και η κάθε Περιφέρεια ξεχωριστά, διατήρησαν την ανταγωνιστικότητά τους, ως προς την εμπειρία επίσκεψης, με βαθμολογία υψηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
  • Την υψηλότερη βαθμολογία είχαν η Θεσσαλία και η Δυτική Μακεδονία επιβεβαιώνοντας τις δυνατότητες που υπάρχουν για τη χρονική και χωρική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας.
  • Οι εργαζόμενοι, η πολιτιστική εμπειρία, η εμπειρία στη θάλασσα και η γαστρονομία λαμβάνουν τις υψηλότερες αξιολογήσεις.
  • Ο πολιτισμός και η γαστρονομία έχουν σταθερά θετική επίδραση στη διαδικτυακή φήμη.
  • Βελτίωση της φήμης σε περιβαλλοντικά θέματα.

Την υψηλότερη ικανοποίηση από όλες τις ανταγωνίστριες χώρες, προσφέρει το ελληνικό τουριστικό προϊόν στους τουρίστες που επισκέπτονται την χώρα, με τους Αμερικανούς και τους Βρετανούς, να βάζουν τις υψηλότερες βαθμολογίες, σύμφωνα με το ΙΝΣΕΤΕ, το οποίο στο πλαίσιο παρακολούθησης της τουριστικής δραστηριότητας μέσα από διαφοροποιημένες πηγές, συνεργάζεται με την εταιρεία TCI Research (που πλέον αποτελεί τμήμα της εταιρείας MMGY) σχετικά με τη συλλογή big data για την Ελλάδα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κροατία) επιτρέποντας τη σύγκριση της συνολικής εικόνας της χώρας και της Αθήνας με τον ανταγωνισμό.

Μάλιστα η έκθεση είναι πλέον εμπλουτισμένη με στοιχεία και για τις 13 Περιφέρειες της χώρας, που αποτυπώνουν την τουριστική εμπειρία ως προς την εστίαση και τα αξιοθέατα. Στα πλαίσια της ανάλυσης έχουν αξιολογηθεί 94 χιλ. σχόλια για αξιοθέατα (attractions) και 52 χιλ. για εστιατόρια / bar  στην Ελλάδα και 4,8 εκατ. και 8,8 εκατ. αντίστοιχα για ανταγωνιστικούς προορισμούς.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΡΕΥΝΑ, ΕΔΩ

Για το 4o τρίμηνο του 2023 (Q4) και με βάση την ανάλυση στοιχείων από το διαδίκτυο και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, τα κύρια σημεία έχουν ως εξής:

Η πορεία του δείκτη NSI

  • H φήμη της Ελλάδας στο διαδίκτυο σημείωσε άνοδο μετά από ένα δύσκολο τρίτο τρίμηνο που χαρακτηρίστηκε από υψηλές θερμοκρασίες, πυρκαγιές και πλημμύρες.
  • Η άνοδος συνεχίστηκε έως τον Νοέμβριο όπου άγγιξε την υψηλότερη βαθμολογία και σε σχέση με την Ισπανία και την Ιταλία, και οριακά χαμηλότερα από την Κροατία και την Πορτογαλία.  Τον Δεκέμβριο παρατηρείται μια υποχώρηση του NSI που δεν μπορεί να αποδοθεί σε κάποιο μεμονωμένο  γεγονός (όπως οι φωτιές του καλοκαιριού ή οι πλημμύρες της Θεσσαλίας) αλλά σε πολλά μικρά γεγονότα που είχαν μια συνολική επίδραση.
  • Εξετάζοντας το τέταρτο τρίμηνο συνολικά, η Ελλάδα (57) είχε υψηλότερη βαθμολογία από την Αθήνα (51) και, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, από την Ισπανία (45), ενώ υστερούσε σε σχέση με την Ιταλία (62), την Κροατία (67) και την Πορτογαλία (67).

Το περιεχόμενο των διαδικτυακών συζητήσεων

  • Η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας ενισχύθηκε σε όλες τις θεματικές. Ειδικότερα, τα θέματα του Πολιτισμού και της Γαστρονομίας συνέχισαν να επιδρούν θετικά στη φήμη της χώρας.
  • Στις διαδικτυακές συζητήσεις έμφαση δόθηκε στις πολιτιστικές πτυχές, αναγνωρίζοντας κυρίως, την Αθήνα ως τον “κορυφαίο πολιτιστικό προορισμό πόλης” στην Ευρώπη.
  • Τα περιβαλλοντικά θέματα, με τον δείκτη NSI να φτάνει τις 62 μονάδες σημείωσαν μια εντυπωσιακή βελτίωση 47 μονάδων σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.
  • Αν και οι ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή εξακολουθούν να διατυπώνονται στο διαδίκτυο, υπήρξε σημαντική μείωση του όγκου τους.
  • Επιπλέον, αυτό το τρίμηνο στις συζητήσεις αναδείχθηκαν πολλά λιγότερο γνωστά μέρη και δραστηριότητες επισημαίνοντας τη μοναδικότητά τους.

Με βάση τις αξιολογήσεις σε τουριστικά sites (online travel agents, travel review sites  κλπ.), τα κύρια σημεία έχουν ως εξής::

Η αξιολόγηση της εμπειρίας

  • Tο επίπεδο ικανοποίησης παρέμεινε πολύ υψηλό (Ελλάδα: 9,1 & Αθήνα: 9,0) και σημαντικά υψηλότερο από την βαθμολογία της Ευρώπης συνολικά (8,7).
  • Σχεδόν όλες οι Περιφέρειες είχαν βαθμολογία μεγαλύτερη του 9, με τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία να φθάνουν στο 9,5, επιβεβαιώνοντας τις δυνατότητες που υπάρχουν για τη χρονική και χωρική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας.

Τα επιμέρους συστατικά της εμπειρίας

  • Σε εθνικό επίπεδο οι αξιολογήσεις για τα επιμέρους συστατικά του τουριστικού προϊόντος (Πολιτισμός 9,4, Εμπειρία στη Θάλασσα 9,1 και Γαστρονομία 9,0), έχουν βαθμολογία μεγαλύτερη/ίση του 9 ενώ, και οι τρεις αυτοί δείκτες είναι πάνω από 8,0 σε όλες τις Περιφέρειες.
  • Η υψηλή αξιολόγηση του Πολιτισμού ακολουθούμενη από την Εμπειρία στη Θάλασσα και τη Γαστρονομία παρουσιάζει ένα μοτίβο παρόμοιο στις περισσότερες Περιφέρειες, υποδεικνύοντας μια ισχυρή εκτίμηση των ταξιδιωτών για τις πολιτιστικές πτυχές της Ελλάδας.
  • Από την ανάλυση προκύπτει ότι οι ταξιδιώτες στην Ελλάδα εκτιμούν πολύ τους εργαζόμενους δίνοντας εξαιρετική βαθμολογία, περί το  9,5 στο σύνολο της χώρας.
  • Γενικά, καταγράφεται ικανοποίηση ως προς  την αξία των εμπειριών σε σχέση με τα χρήματα (Value For Money) αποδίδοντας βαθμολογία στη χώρα 9,1 με εξαίρεση τις Κυκλάδες (8,9) και την Αν. Μακεδονία-Θράκη (8,8).
  • Σχετικά με το Βιώσιμο Ταξίδι και την Υγιεινή, ενώ η Ελλάδα λαμβάνει συνολικά θετικές αξιολογήσεις, παρατηρούνται διαφοροποιήσεις μεταξύ των περιφερειών.

Αξιολόγηση της εμπειρίας ανά αγορά

  •  Οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο αποδίδουν στην Ελλάδα τις υψηλότερες συνολικές αξιολογήσεις, ακολουθούμενοι από τους Γερμανούς και τους Ιταλούς επισκέπτες.

* Eνημερώσεις και reports για:

  • το πρώτο τρίμηνο (Q1) του 2022 εδώ
  • το δεύτερο τρίμηνο (Q2) του 2022 εδώ.
  • το τρίτο τρίμηνο (Q3) 2022 εδώ
  • το τέταρτο τρίμηνο (Q4) 2022 εδώ
  • το πρώτο τρίμηνο (Q1) του 2023 εδώ
  • το δεύτερο τρίμηνο (Q2) του 2023 εδώ
  • το τρίτο τρίμηνο (Q3) του 2023 εδώ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *