Αχ. Κωνσταντακόπουλος: Μηδενικό αποτύπωμα έως το 2030 | Μέχρι το 2025 το “Ελ. Βενιζέλος”

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στόχος για την Ελλάδα είναι να αποτελέσει πρότυπο βιώσιμου τουρισμού, δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας στο πλαίσιο του 1ου Καθημερινή Summits – ESG, συζητώντας με τον επιχειρηματικό συντάκτη της Καθημερινής και του Money Review Ηλία Μπέλλο. Κεντρικός άξονας της φιλοδοξίας αυτής είναι η μείωση 50% των πλαστικών στις θάλασσες και η απαγόρευση της αλιείας στο 10% των θαλασσών της Ελλάδας.

Ερωτώμενος σχετικά με τις τουριστικές οντότητες που επενδύουν στην Ελλάδα και το εάν ενδιαφέρονται για τη βιωσιμότητα, ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, δήλωσε πως οι επενδύσεις που έχουν γίνει στην Πύλο, στην Καλαμάτα βασίζονται σε ένα ολιστικό σχέδιο μίας βιώσιμης επιχείρησης. Υπάρχουν δείκτες εξέλιξης του τρόπου με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε το τουριστικό προϊόν, επεσήμανε ο ίδιος, μεταξύ άλλων οι προσλαμβάνουσες μείωσης του αποτυπώματος και αφομοίωσης των επενδύσεων στις τοπικές κοινωνίας.

«Αυτό που θα εισάγουμε ως κυβέρνηση θα είναι καθιέρωση μέτρων επιτυχίας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός εξηγώντας ότι θα λαμβάνονται υπόψιν όλοι οι ευρύτεροι παράγοντες, όπως η αξία που δημιουργείται στις τοπικές κοινωνίες, η βιώσιμη ανάπτυξη, η δίκαιη κατανομή των οφελών, η ποιότητα ζωής και ευημερία.

Η αερομεταφορά θα γίνει ακριβότερη – Δέσμευση για μηδενικό αποτύπωμα του Ελ. Βενιζέλος το 2025

Ο κλάδος των αερομεταφορών ευθύνεται για το 2% με 3% των αέριων ρύπων, επεσήμανε ο Γιάννης Παράσχης, CEO Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε., τ. Πρόεδρος Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων – Airports Council International / ACI Europe. Δεν υπάρχουν όμως εύκολες λύσεις για το ζήτημα αυτό, τόνισε ο ίδιος, εξηγώντας επίσης ότι μία μεγάλη μερίδα των τουριστών κινούνται αεροπορικώς. Κατά συνέπεια, ο ίδιος διαπίστωσε ότι η αερομεταφορά θα γίνει «μάλλον ακριβότερη παρά φθηνότερη στο μέλλον»

Στο κομμάτι της αυτορρύθμισης αναφέρθηκε ο ίδιος όσον αφορά τα αεροδρόμια. Το πρόγραμμα «Μέτρηση, Μείωση, Μηδενισμός» αντιπροσωπεύει ακριβώς αυτό το ζήτημα, πριν παρέμβει δηλαδή η πολιτική και η κοινωνία, η βιομηχανία πρόλαβε τις εξελίξεις. Ο ίδιος μάλιστα ανέφερε ότι το αποτύπωμα του κλάδου των αερομεταφορών μειώθηκε από 67.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα σε περίπου 42.000 τόνους το 2019 μέσω μέτρων βιωσιμότητας.

Το «Route 2025» δρομολογεί την πορεία για τον κλάδο της αερομεταφοράς εφεξής, με στόχο το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος να καταστεί το πρώτο αεροδρόμιο με μηδενικό αποτύπωμα, μέχρι το 2025. Βασικός σύμμαχος στην προσπάθεια αυτή θα είναι η ηλεκτρική ενέργεια.

Στόχο για μηδενικό αποτύπωμα μέχρι το 2030 δήλωσε και από τη δική του πλευρά ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, πρόεδρος της ΤΕΜΕΣ. Αν εστιάσει κανείς στη λύση και όχι στο πρόβλημα μπορεί κανείς να κάνει βήματα μπροστά όσον αφορά τα θέματα της βιωσιμότητας, τόνισε ο ίδιος κάνοντας αναφορά στην ανάγκη συνεργασίας με οργανώσεις που ασχολούνται έμπρακτα με τα ζητήματα του περιβάλλοντος. Ο ίδιος επεσήμανε επίσης ότι γίνονται σημαντική στροφή προς τις ΑΠΕ.

Όσον αφορά το Ελληνικό, ο κ. Κωνσταντακόπουλος δήλωσε πως είναι ευκολότερο να έχει μειωμένο αποτύπωμα, διότι πρόκειται για τουριστική επένδυση μέσα σε αστικό ιστό. Το ελληνικό θα γίνει ενδεχομένως μία «έξυπνη πόλη», αφού θα αξιοποιεί καινούργιες υποδομές και τεχνολογίες.

Στο τέλος της συζήτησης, ο υπουργός Τουρισμού δήλωσε πως το νέο νομοσχέδιο σχετικά με τη βιωσιμότητα στον τουρισμό θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων DMOs(Destination Management Organization) και μάλιστα τόνισε ότι θα είναι τόσο απλοποιημένες οι διαδικασίες, έτσι ώστε να μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα. Προσέθεσε πως ο νομοσχέδιο περιλαμβάνει συνεργασία του ιδιωτικού τομέα και του δημοσίου, καθώς και εργαλεία για την διευκόλυνση των επενδύσεων με κριτήρια βιωσιμότητας.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *