theoxaris
money tourism copyright photo

Αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του ΕΟΤ|Διάταξη στη Βουλή|ΚΕΙΜΕΝΟ

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Τροποποιείται, με διάταξη που έχει εισαχθεί στο προς ψήφιση νομοσχέδιο “Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση και άλλα επείγοντα ζητήματα”, που συζητείται στη Βουλή, το καθεστώς λειτουργίας του ΕΟΤ και συγκεκριμένα το διοικητικό του συμβούλιο και οι αρμοδιότητες των μελών του, με ενδυνάμωση του ρόλου του προέδρου.

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, “Στο π.δ. 72/2018 στο άρθρο 3 προβλέπεται η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Ο.Τ. Συγκεκριμένα, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Ο.Τ. αποτελείται από Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο, Γενικό Γραμματέα του Ε.Ο.Τ. και άλλα έξι μέλη. Η εισαγόμενη τροποποίηση έχει ως στόχο, στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού και της ανάγκης διαμόρφωσης ενός συλλογικού οργάνου με μεγαλύτερη ευελιξία στη δράση του, την τροποποίηση στις αρμοδιότητες που κατανέμονται μεταξύ των οργάνων της Διοίκησης του ΕΟΤ. Ειδικότερα, επιδιώκεται ορθολογικότερος καταμερισμός αρμοδιοτήτων μεταξύ Προέδρου, Αντιπροέδρου και Γενικού Γραμματέα με στόχο την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη διαχείριση των θεμάτων που εμπίπτουν στο πεδίο των αρμοδιοτήτων τους”.

Σημειώνεται ότι στο ρεπορτάζ του money-tourism.gr, αναφερόταν ότι θα γίνουν αλλαγές στην λειτουργία του ΕΟΤ, ώστε να περάσουν ουσιαστικές αρμοδιότητες στον πρόεδρο του οργανισμού.

Η τοποθέτηση Θεοχάρη

Στην τοποθέτησή του ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης, στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής επι των διατάξεων του Υπουργείου Τουρισμού, είπε τα εξής:”Δε θα χρειαστώ πολύ χρόνο και δε θα έπαιρνα καν και τον λόγο εαν δεν άκουγα την αποστροφή του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, με ένα – θα έλεγα- αλαζονικό ύφος που μας έχει συνηθίσει, να αναρωτιέται κατά  πόσον είναι κατεπείγουσες ακόμα και οι διατάξεις  του Υπουργείου Τουρισμού.

Και θα ήθελα τουλάχιστον να εξηγήσω και την ουσία αλλά και τον λόγο για τον οποίο είναι πράγματι κατεπείγουσες οι διατάξεις. Τρία πράγματα εισάγει σε αυτό το νομοσχέδιο το Υπουργείο Τουρισμού.

Το πρώτο είναι να λύσουμε τον Γόρδιο δεσμό του Υπουργείου Τουρισμού με την επένδυση του Ελληνικού. Η κυβέρνση του ΣΥΡΙΖΑ επί τεσσεράμισι χρόνια δεν έλυνε το εξής απλό πράγμα, να εισάγει μέσα στο νόμο του Ελληνικού, το Υπουργείο Τουρισμού. Ως αποτέλεσμα, προσπαθούσαν οι υπηρεσίες του Υπουργείου  όταν τις κάλεσα –  διότι είναι πρώτη πολιτική προτεραιότητα για τη Νέα Δημοκρατια να λύσουμε το θέμα του Ελληνικού, και να ξεκινήσουν επιτέλους και να μπουν οι μπουλντόζες σε αυτή την εμβληματική επένδυση– να μου εξηγήσουν  για μισή ώρα, διάφορα νομικά κόλπα  που θα τους επέτρεπαν να υπογράψουν υπουργικές αποφάσεις χωρίς να έχουν εξουσιοδοτική από τον νόμο. Τις «έσπαζαν»  στα δυο, μια δεύτερη λόγω των αρμοδιοτήτων, κ.λπ., και όταν  ρώτησα για ποιον λόγο δε βάζετε τη λέξη Υπουργός Τουρισμού μέσα στον αρχικό νόμο εφόσον δεν υπήρχε, δεν μπορούσαν να μου δώσουν λύση. Η μόνη εξηγήση λοιπόν είναι ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν ειχε κανένα σκοπό να ολοκληρώσει αυτή την επένδυση ώστε να χωροθετηθεί τουλάχιστον σε ό,τι μας αφορά και ο λιμένας του Αγίου Κοσμά για να είναι ένας τουριστικός λιμένας σε αυτή την επένδυση.

Συμφωνώ, λοιπόν, κ. Πολάκη ότι δεν είναι επείγουσα αυτή η διάταξη, είναι κατεπείγουσα, διότι αυτή η διάταξη έπρεπε να είχε ψηφιστεί εδώ και τεσσεράμισι χρόνια, και είναι δείγμα οτι δεν έχουμε τις ίδιες προτεραιότητες γιατι για μας ειναι επείγον να βρούνε 50.000  Έλληνες συμπολίτες μας δουλειά στα έργα αυτά που θα γίνουν.Για μας ειναι επείγον να ξεκινήσει η επένδυση αυτή, είναι επείγον να γίνουν επενδύσεις, να έρθουν ξένα χρήματα σ’αυτή τη χώρα,να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας καλά αμειβόμενες και με αυτόν τον τρόπο να μπορέσουμε να μειώσουμε και τη λιτότητα η οποία σφίγγει τον λαιμό κάθε Ελληνίδας και κάθε Έλληνα”.

Και συνέχισε: “Η δεύτερη διάταξη που εισάγουμε είναι για να υπάρχουν χρήματα για το πρόγραμμα μετεκπαίδευσης. Πράγματι ο ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε το πρόγραμμα μετεκπαίδευσης το ‘17, όμως σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει τη Δεξιά παρένθεση, τουλάχιστον σε αυτά τα θέματα που έχουν σχέση με το Υπουργείο Τουρισμού τα άφησε χωρίς χρηματοδότηση για φέτος και για τα επόμενα χρόνια. Εμείς λοιπόν συνεχίζουμε τη χρηματοδότηση για τα επόμενα τρία χρόνια ώστε να μπορέσουμε από Σεπτέμβριο να ξεκινήσουν αυτά τα πολύ σημαντικά προγράμματα μετεκπαίδευσης για τους ανθρώπους, τους επαγγελματίες του Τουρισμού. Πρέπει λοιπόν να ψηφιστεί αυτή η διάταξη σήμερα και είναι η απόδειξη ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας βάζει πρώτους τους εργαζόμενους του Τουρισμού, τους στηρίζει μέσα απο προγράμματα εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης και εδώ θα είμαστε να αναπτύξουμε τα επόμενα χρόνια τη συνολική επανεξέταση της εκπαίδευσης στον Τουρισμό”.

Κατέληξε δε ο κ. Θεοχάρης με τις ρυθμίσεις για τον ΕΟΤ, ως ακολούθως: “Ο ΕΟΤ αυτή τη στιγμή ιδιαίτερα με τις μη εξαιρέσεις από τον νόμο πέρι προμηθειών, είναι ένας οργανισμός που θα έπρεπε να είναι οργανισμός εξωστρέφειας και είναι οργανισμος, ο οποίος ασχολειται με τον αν θα πληρώνει ΦΠΑ, με το πώς μπορεί να κάνει τις προμήθειές του, με το πώς μπορεί να γίνει συνδιαφήμηση στη Google και τι διαγωνισμούς πρέπει να κάνει. Πρέπει να ξανασκεφτούμε τον ΕΟΤ, την ψηφιακή του στρατηγική και την εξωστρέφεια. Ξεκινάμε λοιπόν με τις αλλαγές, ώστε να έχουμε ένα διοικητικό συμβούλιο λειτουργικό, με αρμοδιότητες, και έναν πρόεδρο εκτελεστικό και το επόμενο διάστημα θα έρθουμε με αλλαγές συνολικά και στο οργανόγραμμα του οργανισμού ώστε να το κάνουμε έναν οργανισμό που θα δίνει λύσεις, θα εκπροσωπεί πραγματικά τη χώρα μας στο εξωτερικό και θα στηρίζει την εικόνα της χώρας αλλά και το Ελληνικό τουριστικό προϊόν. Αυτές ειναι οι διατάξεις που εισάγουμε σ’αυτό το νομοσχέδιο και είναι όλες επείγουσες και κατεπείγουσες εαν θέλουμε να βάλουμε σε μια νέα ρότα τον Τουρισμό, εάν θέλουμε να δείξουμε πραγματικά ποια είναι η διαφοράμεταξύ της απελθούσας κυβέρνησης και της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.  Σας καλώ όλες και όλους να ψηφίσετε και τις τρεις αυτές διατάξεις, γιατίείναι διατάξεις απαραίτητες για τον Ελληνικό τουρισμό και τις επενδύσεις στη χώρα μας».

gkerekou
Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης με την πρόεδρο του ΕΟΤ κα. Άντζελα Γκερέκου
Η διάταξη

Η διάταξη που προτείνεται προς ψήφιση, έχει ως εξής:

Άρθρο 107
Τροποποίηση π.δ. 72/2018 «Οργανισμός Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.)»
Το άρθρο 3 του π.δ. 72/2018 (Α΄ 141) «Οργανισμός Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 3
Διοίκηση
1. Ο Ε.Ο.Τ. διοικείται από ενδεκαμελές Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.), το οποίο αποτελείται από τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο, τον Γενικό Γραμματέα του Ε.Ο.Τ., και άλλα οκτώ (8) μέλη. Το Διοικητικό Συμβούλιο διορίζεται με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η θητεία όλων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου είναι τριετής, μπορεί να ανανεώνεται και τα μέλη του είναι ελευθέρως ανακλητά.
2. Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, καθώς και Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ. διορίζονται πρόσωπα αναγνωρισμένου κύρους που διαθέτουν διοικητική πείρα.
3. Το Διοικητικό Συμβούλιο ενεργεί κάθε αναγκαία πράξη για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του Ε.Ο.Τ., εκτός από εκείνες που ρητά ανατίθενται από το νόμο στον Πρόεδρο του Δ.Σ. και στον Γενικό Γραμματέα του Ε.Ο.Τ. Το Διοικητικό Συμβούλιο αποφασίζει ύστερα από εισήγηση του Προέδρου του Δ.Σ. και του Γενικού Γραμματέα του Ε.Ο.Τ.
Ειδικότερα:
α. Αποφασίζει για τον ετήσιο τακτικό προϋπολογισμό των εσόδων και εξόδων του Οργανισμού, τον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων, τον απολογισμό της ετήσιας διαχείρισης και τον ισολογισμό του, τον οποίο παραπέμπει προς έλεγχο σε ορκωτό ελεγκτή και τον δημοσιοποιεί.
β. Αποφασίζει για το επικοινωνιακό πρόγραμμα των πάσης φύσεως δράσεων και ενεργειών
προς υλοποίηση της τουριστικής πολιτικής.
γ. Εγκρίνει τη δαπάνη προγραμμάτων τουριστικής προβολής, διαφήμισης, δημόσιων σχέσεων και τουριστικών εκδηλώσεων καθώς και προγραμμάτων συμπαραγωγής και συνδιαφήμισης στην ημεδαπή και αλλοδαπή, από κοινού με οργανισμούς, επιμελητήρια και τρίτους, φυσικά ή νομικά πρόσωπα της ημεδαπής ή αλλοδαπής.
δ. Εγκρίνει την αγορά ή παραχώρηση ή μίσθωση ακινήτων τρίτων, ανεξάρτητα από την αξία τους.
ε. Εγκρίνει την καταβολή των δαπανών, ανεξάρτητα από την αξία τους, σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του Ε.Ο.Τ.
στ. Εγκρίνει την ανάληψη υποχρεώσεων εκ μέρους του Ε.Ο.Τ. για οποιαδήποτε αιτία,
ανεξάρτητα από την αξία τους.
ζ. Εγκρίνει τη συνομολόγηση πάσης φύσεως συμβιβασμών, ανεξάρτητα από την αξία τους.
η. Εγκρίνει ειδικές χορηγίες υπέρ του προσωπικού για κατασκηνώσεις και επετειακές
εκδηλώσεις.
θ. Εγκρίνει τις αποφάσεις-εντολές μετακίνησης εντός και εκτός Επικράτειας των υπαλλήλων
του Ε.Ο.Τ.
ι. Διαχειρίζεται και διακινεί τους λογαριασμούς διαχείρισης διαθεσίμων και δημοσίων
επενδύσεων που διατηρεί ο Ε.Ο.Τ. στην Τράπεζα της Ελλάδος.
ια. Αποφασίζει για την άσκηση ή μη ένδικων μέσων και βοηθημάτων ή την παραίτηση από
αυτά.
ιβ. Δύναται να μεταβιβάζει αρμοδιότητες στον Πρόεδρο του Δ.Σ. και στον Γενικό Γραμματέα του Ε.Ο.Τ. και να τις ανακαλεί ελεύθερα, με απόφασή του που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
ιγ. Προβαίνει σε κάθε άλλη νόμιμη ενέργεια για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του Ε.Ο.Τ. πλην αυτών που εκ του νόμου ανατίθενται σε άλλα όργανα.
4. Ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ. ή ο Πρόεδρος του Δ.Σ., με την επιφύλαξη αντίθετης
απόφασης του Δ.Σ., μπορούν να μεταβιβάζουν περαιτέρω στους Γενικούς Διευθυντές, τους
Προϊσταμένους των Διευθύνσεων, τους Προϊσταμένους των Γραφείων Εξωτερικού και τους
Προϊστάμενους των Τμημάτων που κατέχουν θέσεις ευθύνης του Ε.Ο.Τ. τις μεταβιβασθείσες σε αυτούς από το Διοικητικό Συμβούλιο αρμοδιότητες και οφείλουν να ενημερώσουν το Δ.Σ. στην αμέσως προσεχή συνεδρίαση.
5. Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Ε.Ο.Τ. ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α. Συγκαλεί το Δ.Σ., καθορίζει την ημερήσια διάταξη, διευθύνει τις συνεδριάσεις του και
κατευθύνει τις εργασίες του.
β. Παρακολουθεί την εφαρμογή των αποφάσεων του Δ.Σ. Προς τούτο ενημερώνεται από τον Γενικό Γραμματέα του Ε.Ο.Τ. και τις αρμόδιες υπηρεσίες.
γ. Ασκεί τις αρμοδιότητες του Δ.Σ. που του μεταβιβάζονται από αυτό.
δ. Εισηγείται στο Δ.Σ. για τη διαδικασία υλοποίησης συμφωνιών για τα προγράμματα
συμπαραγωγής και συνδιαφήμισης του Ε.Ο.Τ.
ε. Εκπροσωπεί τον Οργανισμό στο εσωτερικό ή το εξωτερικό σε διεθνείς οργανισμούς,
πανεπιστημιακές κοινότητες, φορείς και ομάδες κοινού ειδικού ενδιαφέροντος, σε διεθνείς
τουριστικές εκθέσεις, ημερίδες, σεμινάρια, εργαστήρια κατάρτισης, εκδηλώσεις, δράσεις,
φόρουμ, συναντήσεις με διεθνείς ή άλλους φορείς.
στ. Εισηγείται προς το Δ.Σ. τα θέματα της αρμοδιότητας του Δ.Σ. και κάθε άλλο ζήτημα κατά την κρίση του και εκτελεί τις αποφάσεις του Δ.Σ.
ζ. Υποβάλλει προτάσεις στον Υπουργό Τουρισμού για συνεργασίες με φορείς του ιδιωτικού
τομέα σε θέματα ενίσχυσης της εικόνας της χώρας σε παγκόσμια κλίμακα.
η. Υποβάλλει προτάσεις στον Υπουργό Τουρισμού για τη σύνδεση όλων των τουριστικών
μονάδων και επιχειρήσεων στο διαδίκτυο και την ενίσχυση της ενεργής ψηφιακής παρουσίας τους.
θ. Υποβάλλει προτάσεις στον Υπουργό Τουρισμού για τη δημιουργία καινοτόμων
προγραμμάτων προώθησης του ελληνικού τουρισμού.
ι. Εκπροσωπεί τον Ε.Ο.Τ. στη διαδικασία κατάρτισης και εκτέλεσης των τουριστικών
προγραμμάτων των Περιφερειών.
ια. Εισηγείται στον Υπουργό Τουρισμού προτάσεις για την ανάπτυξη ψηφιακής στρατηγικής
(μάρκετινγκ) στον Ε.Ο.Τ.
6. Αν ο Πρόεδρος του Δ.Σ. απουσιάζει, κωλύεται, παραιτηθεί ή εκλείψει, αναπληρώνεται από τον Αντιπρόεδρο και αν αυτός απουσιάζει, κωλύεται, παραιτηθεί ή εκλείψει από μέλος του Δ.Σ. που ορίζεται από αυτό.
7. Ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ. ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α. Προΐσταται του προσωπικού του Ε.Ο.Τ., διευθύνει το έργο των υπηρεσιών του, έχει την
ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία του και επιλαμβάνεται κάθε υπηρεσιακής μεταβολής του προσωπικού του Οργανισμού και υπογράφει κάθε σχετική απόφαση τηρουμένης της
προβλεπόμενης από το νόμο διαδικασίας.
β. Εισηγείται τον ετήσιο προϋπολογισμό του Οργανισμού τον οποίο υποβάλλει στο Δ.Σ. προς έγκριση.
γ. Διαχειρίζεται την περιουσία και τους πόρους του Ε.Ο.Τ. και υπογράφει τα εντάλματα
πληρωμής των προβλεπόμενων στον προϋπολογισμό δαπανών.
δ. Εισηγείται προς το Δ.Σ. τα θέματα της αρμοδιότητας του Δ.Σ. και κάθε άλλο ζήτημα κατά την κρίση του και εκτελεί τις αποφάσεις του Δ.Σ.
ε. Εκπροσωπεί τον Ε.Ο.Τ. δικαστικώς και εξωδίκως, ενώπιον αντισυμβαλλομένων, τρίτων,
δικαστηρίων και κάθε αρχής.
στ. Συγκροτεί επιτροπές για θέματα αρμοδιότητας του Ε.Ο.Τ. και εγκρίνει τις σχετικές δαπάνες εντός του εγκεκριμένου προϋπολογισμού.
ζ. Εγκρίνει τις σχετικές δαπάνες εντός του εγκεκριμένου προϋπολογισμού, καθώς και
οποιαδήποτε άλλη διαχειριστική πράξη μέχρι του ποσού των πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ.
η. Παρέχει τη δικαστική πληρεξουσιότητα και εντολή σε δικηγόρους του Ε.Ο.Τ. για την άσκηση των ένδικων μέσων και βοηθημάτων και για τη νόμιμη παράσταση του Οργανισμού ενώπιον των αρμοδίων Δικαστηρίων και κάθε άλλης Αρχής σύμφωνα με τις αποφάσεις του Δ.Σ. του Οργανισμού. Ειδικότερα, χορηγεί στους δικηγόρους του Ε.Ο.Τ. τη δικαστική πληρεξουσιότητα και εντολή.
θ. Ασκεί τις αρμοδιότητες που του μεταβιβάζει το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.)
ι. Εκπροσωπεί τον Οργανισμό στο εσωτερικό ή το εξωτερικό σε διεθνείς οργανισμούς,
πανεπιστημιακές κοινότητες, φορείς και ομάδες κοινού ειδικού ενδιαφέροντος, σε διεθνείς
τουριστικές εκθέσεις, ημερίδες, σεμινάρια, εργαστήρια κατάρτισης, εκδηλώσεις, δράσεις,
φόρουμ, συναντήσεις με διεθνείς ή άλλους φορείς.
Επίσης, δύναται κατ’ εξουσιοδότηση του Δ.Σ. να ορίζει ένα ή περισσότερα μέλη του Δ.Σ. να τον συνοδεύουν κατά την εκπροσώπηση του Ε.Ο.Τ. στο εσωτερικό ή το εξωτερικό ή και να
εκπροσωπούν τα ίδια τον Οργανισμό.
ια. Μεριμνά για την εκτέλεση του εγκριθέντος τουριστικού προγράμματος προβολής.
ιβ. Εγκρίνει ή απορρίπτει τις προτάσεις για την υλοποίηση πάσης φύσεως δράσεων προβολής και προώθησης, ύστερα από εισήγηση των κατά περίπτωση αρμόδιων διευθύνσεων.
ιγ. Εισηγείται στον Υπουργό Τουρισμού μέτρα για την ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού. ιδ. Εισηγείται στον Υπουργό Τουρισμού προτάσεις για την ανάπτυξη ψηφιακής στρατηγικής
(μάρκετινγκ) στον Ε.Ο.Τ.
ιε. Υποβάλλει προτάσεις στον Υπουργό Τουρισμού για συνεργασίες με φορείς Ο.Τ.Α. σε θέματα τουριστικής προβολής και προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
8. Ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος αναπληρώνεται από μέλος του Δ.Σ. που ορίζεται από αυτόν.
9. Με αποφάσεις του Υπουργού Τουρισμού εγκρίνονται οι αποφάσεις του Δ.Σ. του Ε.Ο.Τ. που αφορούν:
α. στην έγκριση του ετήσιου προϋπολογισμού εσόδων και εξόδων.
β. στη σύναψη συμβάσεων και εν γένει ανάληψη οικονομικών δεσμεύσεων του Οργανισμού που υπερβαίνουν το ποσό των 500.000 ευρώ κατά περίπτωση.
10. Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Ο.Τ. και ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ. έχουν το βαθμό και τις αποδοχές Γενικού Γραμματέα Υπουργείου και κατά τη διάρκεια της θητείας τους δεν μπορούν να ασκούν ιδιωτική επιχείρηση ή άλλο ελεύθερο επάγγελμα. Η θητεία των υπηρετούντων στις θέσεις του ΔΣ του ΕΟΤ λήγει με τη δημοσίευση του παρόντος.

Τι ίσχυε

Το άρθρο που αλλάζει με την ψήφιση του νομοσχεδίου αύριο, έχει ως εξής:

Αντικαθίσταται το Άρθρο 3 του πδ 72/2018, το οποίο είχε ως εξής:
« Άρθρο 3 Διοίκηση
1. Ο Ε.Ο.Τ. διοικείται από εννεαμελές Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.), το οποίο αποτελείται από τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο, τον Γενικό Γραμματέα του Ε.Ο.Τ. και άλλα έξι (6) μέλη. Το Διοικητικό Συμβούλιο διορίζεται με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού, η οποία
δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η θητεία όλων των μελών του Διοικητικού
Συμβουλίου είναι τριετής, μπορεί να ανανεώνεται και τα μέλη του είναι ελευθέρως ανακλητά [παρ. 5 του α. 8 του ν. 4369/2016 (Α`33)].
2. Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, καθώς και Γενικός Γραμματέας
του Ε.Ο.Τ. διορίζονται πρόσωπα αναγνωρισμένου κύρους που διαθέτουν διοικητική πείρα.
3. Το Διοικητικό Συμβούλιο ενεργεί κάθε αναγκαία πράξη για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του Ε.Ο.Τ., εκτός από εκείνες που ρητά ανατίθενται από το νόμο στον Πρόεδρο του Δ.Σ. και στον Γενικό Γραμματέα του Ε.Ο.Τ. Αποφασίζει ύστερα από εισήγηση του Γενικού Γραμματέα του Ε.Ο.Τ.

Ειδικότερα:
α. Αποφασίζει για τον ετήσιο τακτικό προϋπολογισμό των εσόδων και εξόδων του
Οργανισμού, τον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων, τον απολογισμό της ετήσιας
διαχείρισης και τον ισολογισμό του, τον οποίο παραπέμπει προς έλεγχο σε ορκωτό ελεγκτή
και τον δημοσιοποιεί.
β. Αποφασίζει για το επικοινωνιακό πρόγραμμα των πάσης φύσεως δράσεων και ενεργειών
προς υλοποίηση της τουριστικής πολιτικής.
γ. Εγκρίνει τη δαπάνη προγραμμάτων τουριστικής προβολής, διαφήμισης, δημόσιων
σχέσεων και τουριστικών εκδηλώσεων καθώς και προγραμμάτων συμπαραγωγής και
συνδιαφήμισης στην ημεδαπή και αλλοδαπή, από κοινού με οργανισμούς, επιμελητήρια και
τρίτους, φυσικά ή νομικά πρόσωπα της ημεδαπής ή αλλοδαπής.
δ. Εγκρίνει την αγορά ή παραχώρηση ή μίσθωση ακινήτων τρίτων, ανεξάρτητα από την αξία τους.
ε. Εγκρίνει την καταβολή των δαπανών, ανεξάρτητα από την αξία τους, σε βάρος της
πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του Ε.Ο.Τ.
στ. Εγκρίνει την ανάληψη υποχρεώσεων εκ μέρους του Ε.Ο.Τ. για οποιαδήποτε αιτία,
ανεξάρτητα από την αξία τους.
ζ. Εγκρίνει τη συνομολόγηση πάσης φύσεως συμβιβασμών, ανεξάρτητα από την αξία τους.
η. Εγκρίνει ειδικές χορηγίες υπέρ του προσωπικού για κατασκηνώσεις και επετειακές
εκδηλώσεις.
θ. Εγκρίνει τις αποφάσεις-εντολές μετακίνησης εντός και εκτός Επικράτειας των υπαλλήλων
του Ε.Ο.Τ.
ι. Διαχειρίζεται και διακινεί τους λογαριασμούς διαχείρισης διαθεσίμων και δημοσίων
επενδύσεων που διατηρεί ο Ε.Ο.Τ. στην Τράπεζα της Ελλάδος.
ια. Αποφασίζει για την άσκηση ή μη ένδικων μέσων και βοηθημάτων ή την παραίτηση από
αυτά.
ιβ. Δύναται να μεταβιβάζει αρμοδιότητες στον Πρόεδρο του Δ.Σ. ή στον Γενικό Γραμματέα
του Ε.Ο.Τ. και να τις ανακαλεί ελεύθερα, με απόφασή του που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
ιγ. Προβαίνει σε κάθε άλλη νόμιμη ενέργεια για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του Ε.Ο.Τ.
πλην αυτών που εκ του νόμου ανατίθενται σε άλλα όργανα.
4. Ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ. ή ο Πρόεδρος του Δ.Σ., με την επιφύλαξη αντίθετης
απόφασης του Δ.Σ., μπορούν να μεταβιβάζουν περαιτέρω στους Γενικούς Διευθυντές, τους
Προϊσταμένους των Διευθύνσεων, τους Προϊσταμένους των Γραφείων Εξωτερικού και τους
Προϊστάμενους των Τμημάτων που κατέχουν θέσεις ευθύνης του Ε.Ο.Τ. τις μεταβιβασθείσες σε αυτούς από το Διοικητικό Συμβούλιο αρμοδιότητες και οφείλουν να ενημερώσουν το Δ.Σ. στην αμέσως προσεχή συνεδρίαση.
5. Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Ε.Ο.Τ. ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α. Συγκαλεί το Δ.Σ., καθορίζει την ημερήσια διάταξη, διευθύνει τις συνεδριάσεις του και
κατευθύνει τις εργασίες του.
β. Παρακολουθεί την εφαρμογή των αποφάσεων του Δ.Σ. Προς τούτο ενημερώνεται από τον Γενικό Γραμματέα του Ε.Ο.Τ. και τις αρμόδιες υπηρεσίες.
γ. Ασκεί τις αρμοδιότητες του Δ.Σ. που του μεταβιβάζονται από αυτό.
6. Αν ο Πρόεδρος του Δ.Σ. απουσιάζει, κωλύεται, παραιτηθεί ή εκλείψει αναπληρώνεται από
τον Αντιπρόεδρο και αν αυτός απουσιάζει, κωλύεται, παραιτηθεί ή εκλείψει από μέλος του
Δ.Σ. που ορίζεται από αυτό.
7. Ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ. προΐσταται του προσωπικού του Ε.Ο.Τ., διευθύνει το έργο των υπηρεσιών του, έχει την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία του, εκπροσωπεί τον Οργανισμό δικαστικώς και εξωδίκως, χορηγεί στους δικηγόρους του Ε.Ο.Τ. τη δικαστική πληρεξουσιότητα και εντολή, ασκεί τις αρμοδιότητες που του μεταβιβάζει το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) και εκπροσωπεί τον Οργανισμό στο εσωτερικό ή το εξωτερικό σε διεθνείς οργανισμούς, πανεπιστημιακές κοινότητες, φορείς και ομάδες κοινού ειδικού
ενδιαφέροντος, σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, ημερίδες, σεμινάρια, εργαστήρια
κατάρτισης, εκδηλώσεις, δράσεις, φόρουμ, συναντήσεις με διεθνείς ή άλλους φορείς. Επίσης δύναται κατ’ εξουσιοδότηση του Δ.Σ. να ορίζει ένα ή περισσότερα μέλη του Δ.Σ. να τον συνοδεύουν κατά την εκπροσώπηση του Ε.Ο.Τ. στο εσωτερικό ή το εξωτερικό ή και να
εκπροσωπούν τα ίδια τον Οργανισμό.
8. Ειδικότερα:
α. Επιλαμβάνεται κάθε υπηρεσιακής μεταβολής του προσωπικού του Οργανισμού και
υπογράφει κάθε σχετική απόφαση τηρουμένης της προβλεπόμενης από το νόμο
διαδικασίας.
β. Εισηγείται τον ετήσιο προϋπολογισμό του Οργανισμού τον οποίο υποβάλλει στο Δ.Σ. προς έγκριση.
γ. Μεριμνά για την εκτέλεση του εγκριθέντος τουριστικού προγράμματος προβολής.
δ. Διαχειρίζεται την περιουσία και τους πόρους του Ε.Ο.Τ. και υπογράφει τα εντάλματα
πληρωμής των προβλεπόμενων στον προϋπολογισμό δαπανών.
ε. Εισηγείται προς το Δ.Σ. τα θέματα της αρμοδιότητας του Δ.Σ. και κάθε άλλο ζήτημα κατά την κρίση του και εκτελεί τις αποφάσεις του Δ.Σ.
στ. Εκπροσωπεί τον Ε.Ο.Τ. ενώπιον αντισυμβαλλομένων, τρίτων, δικαστηρίων και κάθε
αρχής.
ζ. Συγκροτεί επιτροπές για θέματα αρμοδιότητας του Ε.Ο.Τ. και εγκρίνει τις σχετικές δαπάνες εντός του εγκεκριμένου προϋπολογισμού.
η. Εγκρίνει ή απορρίπτει τις προτάσεις για την υλοποίηση πάσης φύσεως δράσεων προβολής και προώθησης, ύστερα από εισήγηση των κατά περίπτωση αρμόδιων διευθύνσεων.
θ. Εγκρίνει τις σχετικές δαπάνες εντός του εγκεκριμένου προϋπολογισμού, καθώς και
οποιαδήποτε άλλη διαχειριστική πράξη μέχρι του ποσού των 50.000 ευρώ.
ι. Παρέχει τη δικαστική πληρεξουσιότητα και εντολή σε δικηγόρους του Ε.Ο.Τ. για την άσκηση των ένδικων μέσων και βοηθημάτων και για την νόμιμη παράσταση του Οργανισμού ενώπιον των αρμοδίων Δικαστηρίων και κάθε άλλης Αρχής σύμφωνα με τις αποφάσεις του Δ.Σ. του Οργανισμού.
9. Ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ. σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος αναπληρώνεται
από μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο ορίζεται από τον ίδιο με απόφαση που
δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
10. Με αποφάσεις του Υπουργού Τουρισμού εγκρίνονται οι αποφάσεις του Δ.Σ. του Ε.Ο.Τ.
που αφορούν:
α. στην έγκριση του ετήσιου προϋπολογισμού εσόδων και εξόδων.
β. στη σύναψη συμβάσεων και εν γένει ανάληψη οικονομικών δεσμεύσεων του Οργανισμού που υπερβαίνουν το ποσό των 500.000 ευρώ κατά περίπτωση.
11. Ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ. έχει το βαθμό Γενικού Γραμματέα Υπουργείου και κατά τη διάρκεια της θητείας του δεν μπορεί να ασκεί ιδιωτική επιχείρηση ή άλλο ελεύθερο
επάγγελμα».

Αλλαγές

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονταικαι άλλες αλλαγές, στην Αδειοδότηση Τουριστικών Λιμένων και στα προγράμματα και τις δράσεις του Υπουργείου Τουρισμού για την κατάρτιση και μετεκπαίδευση εργαζομένων.

Τα προτεινόμενα άρθρα έχουν ως εξής:

Άρθρο 105

Αδειοδότηση Τουριστικών Λιμένων
Η περίπτωση α της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του ν. 4062/2012 (Α΄ 70) αντικαθίσταται ως εξής:
«α. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του
Υπουργού Τουρισμού στις περιπτώσεις όπου εγκρίνεται η χωροθέτηση ή η τροποποίηση
χωροθέτησης τουριστικών λιμενικών υποδομών, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2160/1993 (Α΄118), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, που εκδίδονται μετά από αίτηση της εταιρείας «Ελληνικό Α.Ε.» ή θυγατρικών της εταιρειών ή τρίτων στους οποίους έχει παραχωρηθεί η εκτέλεση και εκμετάλλευση των έργων και εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας που προβλέπεται στο άρθρο 16 του ν. 3986/2011 (Α΄ 152) και οι οποίες δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται, ανά ζώνη ανάπτυξης ή τμήμα αυτής, τα εξής:
αα. η ειδικότερη χωρική οργάνωση της ζώνης ανάπτυξης, με τον καθορισμό της διάταξης των κτιριακών ενοτήτων, οι χρήσεις γης και οι όροι δόμησης, τηρουμένων συνολικά των ορίων που ορίζονται για το σύνολο της ζώνης,
ββ. η διαμόρφωση των ελεύθερων χώρων, με αναφορά σε σχέδιο γενικής διάταξης κλίμακας 1:2.000 ή άλλης κατάλληλης κλίμακας.

Άρθρο 106

Προγράμματα μετεκπαίδευσης
Το άρθρο 56 του ν. 4465/2017 (Α΄ 47) αντικαθίσταται ως εξής:
«Τα προγράμματα και οι δράσεις του Υπουργείου Τουρισμού για την κατάρτιση και
μετεκπαίδευση εργαζομένων και πρόσκαιρα ανέργων εμπειροτεχνών στον τουριστικό τομέα με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και την ενίσχυση της
ανταγωνιστικότητας στον τουριστικό κλάδο δύναται να χρηματοδοτούνται από το εθνικό
σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Τουρισμού των ετών 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 και 2022».

Ολόκληρο το κείμενο του νομοσχεδίου, η αιτιολογική έκθεση, οι καταργούμενες διατάξεις και οι νέες, ΕΔΩ.
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *