Η ανάγκη για ισορροπία στην αντιμετώπιση της εποχικότητας στον Τουρισμό | Προκλήσεις και λύσεις

ΓΝΩΜΗ

της Νατάσας Βραχλιώτη (*)
Στον τουριστικό κλάδο, ιδιαίτερα στα ξενοδοχεία, η εποχικότητα αποτελεί συνεχή πρόκληση για τη διαχείριση του προσωπικού. Η αντιμετώπιση αυτής της προκλητικής πραγματικότητας απαιτεί έξυπνες στρατηγικές και συνεχή προσαρμογή από τους εργοδότες.

Συχνά όμως παρατηρείται η αντιμετώπιση της μέσω δύο αντίθετων προσεγγίσεων: η πρώτη περιλαμβάνει την αύξηση των μισθών προκειμένου να προσελκυσθεί και να διατηρηθεί το τοπικό εργατικό δυναμικό, ενώ η δεύτερη εστιάζει στη φθηνή εργατική δύναμη από άλλες χώρες.

Ο μύθος ότι οι μισθοί στον τουριστικό κλάδο είναι πλέον παχυλοί και φουσκωμένοι δεν αντανακλά πάντα την πραγματικότητα. Παρά τις προσπάθειες ορισμένων εργοδοτών να προσελκύσουν και να διατηρήσουν το τοπικό εργατικό δυναμικό μέσω υψηλών μισθών, πολλοί ξενοδόχοι καταφεύγουν σε εναλλακτικές λύσεις, όπως το ξένο προσωπικό.

Η προσέλκυση και η διατήρηση του τοπικού εργατικού δυναμικού είναι κρίσιμη για την αειφορία του κλάδου. Για να επιτευχθεί αυτό, οι εργοδότες πρέπει να εστιάσουν στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την παροχή δίκαιων αμοιβών.

Η διαπραγμάτευση και η σύναψη συμφωνιών από νωρίς είναι ουσιαστική για τη μείωση των ανασφαλειών των εργαζομένων και την δημιουργία σταθερού εργασιακού περιβάλλοντος.

Ωστόσο, η προσφορά καλών συνθηκών εργασίας δεν αρκεί μόνο για την προσέλκυση και τη διατήρηση του προσωπικού. Είναι επίσης σημαντικό να δοθεί έμφαση στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των εργαζομένων, καθώς και στην αναγνώριση της εργασίας τους. Η δημιουργία ενός περιβάλλοντος εργασίας που ενθαρρύνει την επαγγελματική ανάπτυξη και την αίσθηση εκτίμησης μπορεί να οδηγήσει στην πιστότητα και την προσήλωση των εργαζομένων στην επιχείρηση.

Συνοψίζοντας, η αντιμετώπιση της εποχικότητας στον τουριστικό κλάδο απαιτεί ισορροπημένη προσέγγιση που συνδυάζει την προσφορά ανταγωνιστικών μισθών με την παροχή καλών συνθηκών εργασίας και την επένδυση στην ανάπτυξη του προσωπικού. Η εφαρμογή πολιτικών που προωθούν την αειφορία του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των μέτρων για την προστασία του τοπικού εργατικού δυναμικού και την αποτροπή της υπερβολικής εξάρτησης από ξένους εργαζομένους, μπορεί επίσης να συμβάλει στην επίλυση αυτού του προβλήματος.
(*) Η κα. Νατάσα Βραχλιώτη είναι Operation Hospitality Manager

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *