atol

“Αγκάθι” για τους κατόχους ATOL οι λανθασμένες πρακτικές του Thomas Cook

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η κατασπατάληση των χρημάτων των πελατών του, από τον Thomas Cook, προκειμένου να κρατηθεί στη ζωή, τον τελευταίο χρόνο πριν την πτώχευσή του, έθεσε σε κίνδυνο τα επιχειρηματικά μοντέλα πολλών ταξιδιωτικών εταιριών, όπως υποστηρίζει ο Alan Bowen, νομικός σύμβουλος του ATOL, ο οποίος επιρρίπτει ευθύνες στον τουριστικό οργανισμό για τις λογιστικές πρακτικές που εφάρμοζε και τη λανθασμένη και επικίνδυνη οικονομική διαχείριση.

Ο Bowen θεωρεί ότι, μια βασική πτυχή των τρεχουσών προτάσεων της βρετανικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας  (CAA) για τη μεταρρύθμιση του ATOL “προέρχονται άμεσα από την πτώχευση του Thomas Cook, όταν διαπιστώθηκε ότι οι πελάτες είχαν δελεαστεί να ξοδέψουν, σε μερικές περιπτώσεις δεκάδες χιλιάδες λίρες περισσότερο, απ’ ότι ένα χρόνο νωρίτερα”.

Η διαβούλευση για τη μεταρρύθμιση του ATOL, η οποία αναμένεται να κλείσει στις 15 Αυγούστου, προτείνει όλα τα χρήματα των πελατών που εισπράττονται πριν από το ταξίδι, από έναν κάτοχο του ATOL ή από έναν αντιπρόσωπο για λογαριασμό του κατόχου του ATOL, πρέπει να τοποθετούνται σε ξεχωριστό λογαριασμό.

Μιλώντας σε μια διαδικτυακή εκπομπή, εκφράζοντας την προσωπική του άποψη και όχι για λογαριασμό της CAA, ο Bowen σημείωσε ότι, όταν ο Thomas Cook πτώχευσε τον Σεπτέμβριο του 2019, ανακαλύφθηκε ότι είχε συγκεντρώσει πληρωμές από πελάτες τους, ένα χρόνο νωρίτερα, και δεν είχε μεταβιβάσει τίποτα, σε κανέναν.

“Χρησιμοποιούσαν χρήματα που δεν ήταν δικά τους -ήταν είτε του πελάτη, είτε του κατόχου τoυ ATOL. Έτσι, οι κάτοχοι ATOL κατέληξαν, είτε να προσφέρουν διακοπές, έναντι μηδενικών χρημάτων, είτε, επειδή ο Covid έκανε την εμφάνισή του, να επιστρέψουν χρήματα που δεν είχαν εισπράξει. Βρισκόμαστε σε δύσκολη θέση τώρα, με τις προτάσεις μεταρρύθμισης, λόγω του Thomas Cook και του τρόπου λειτουργίας του”, είπε ο Bowen.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο Thomas Cook, επέμενε κάθε ταξιδιωτικός πράκτορας να του δίνει πίστωση. “Υποψιάζομαι ότι αυτό γινόταν για περισσότερο από ένα χρόνο, χωρίς οι ταξιδιωτικοί πράκτορες να έχουν αντιληφθεί το παραμικρό.

“Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες έδιναν πίστωση στον Thomas Cook. Δεν περίμεναν να καταβληθούν τα χρήματα μέχρι μια συγκεκριμένη ημερομηνία και τα τελικά υπόλοιπα να πληρωθούν αργότερα. Δεν είχαν ιδέα ότι συγκεντρώνονταν πολλά τελικά υπόλοιπα κατά την κράτηση. Οι διευθυντές του τμήματος λιανικής του Thomas Cook retail, κλήθηκαν να δώσουν έκπτωση για να λάβουν τα μετρητά. Χρησιμοποιούσαν μετρητά ταξιδιωτικών γραφείων που δεν ήταν δικά τους. Αυτές δεν ήταν διακοπές του Thomas Cook. Ήταν διακοπές άλλων, των κατόχων του ATOL. Περίπου 70 από αυτούς ανακάλυψαν, όταν ο τουριστικός οργανισμός πτώχευσε, ότι όλα τα χρήματά τους είχαν εξαφανιστεί. Περίμεναν, στη χειρότερη περίπτωση, να χάσουν τις καταθέσεις και ανακάλυψαν ότι, σε ορισμένες περιπτώσεις, οι πελάτες είχαν πληρώσει δεκάδες χιλιάδες λίρες. Γι’ αυτό βρισκόμαστε στην κατάσταση που είμαστε τώρα”, είπε ο Bowen.

Ο ίδιος επιρρίπτει ευθύνες και στους ελεγκτές, λέγοντας ότι, θα έπρεπε, ίσως, να ήταν πιο προσεκτικοί.

“Οι ελεγκτές άλλαξαν ένα χρόνο πριν από την πτώχευση, επειδή οι προηγούμενοι ελεγκτές παραιτήθηκαν. Ελπίζω ότι οι εκκαθαριστές θα εξετάσουν προσεκτικά τον τρόπο λειτουργίας του Thomas Cook, καθώς μπορεί να ήταν αφερέγγυος για αρκετό χρόνο πριν από την πτώχευση”.

Ο ελεγκτής του Thomas Cook, τη στιγμή που ο τουριστικός οργανισμός πτώχευσε ήταν η μεγάλη λογιστική εταιρία EY, η οποία ανέλαβε την PwC το 2017. Υπενθυμίζεται ότι, η PwC έλεγχε τον Thomas Cook από το 2008. Στη συνέχεια το βρετανικό Συμβούλιο Χρηματοοικονομικής Αναφοράς, ξεκίνησε μια έρευνα σχετικά με τις ελεγκτικές και λογιστικές πρακτικές του Thomas Cook, που εκτείνεται έως τον Σεπτέμβριο του 2017.

Tagged

1 σχόλιο στο ““Αγκάθι” για τους κατόχους ATOL οι λανθασμένες πρακτικές του Thomas Cook

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *