Η Boeing απέφυγε τις συνήθεις οικονομικές της προβλέψεις για το επόμενο έτος και υποσχέθηκε να επικεντρωθεί στην ασφάλεια και την ποιότητα των δραστηριοτήτων της, καθώς η αμερικανική εταιρία κατασκευής αεροσκαφών προσπαθεί να περιορίσει τις επιπτώσεις, μετά το συμβάν με την αποκόλληση πάνελ αεροσκάφους 737 Max 9, που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια πτήσης, στις αρχές Γενάρη.
Τα στελέχη της Boeing Co δήλωσαν ότι η εταιρία εργάζεται σκληρά για να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των ρυθμιστικών αρχών και των πελατών της, όμως ο διευθύνων σύμβουλός της, Dave Calhoun, δεν παρείχε, όπως αναμενόταν, οικονομικές προβλέψεις ή προβλέψεις σχετικά με την παράδοση για το 2024, δηλώνοντας ότι η εταιρία πρέπει να επικεντρωθεί στην παράδοση ποιοτικών αεροσκαφών.
Ωστόσο, ο γενικός οικονομικός διευθυντής, Brian West, δήλωσε για τα κέρδη ότι η εταιρία παραμένει πεπεισμένη ότι θα επιτύχει ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων και παραγωγή 50 737 ανά μήνα το χρονικό διάστημα 2025-2026, όπως είχε περιγράψει η εταιρία τον Νοέμβριο του 2022.
Ο κ. West πρόσθεσε ότι η Boeing αναμένει ένα σταθερό έτος ταμειακών ροών με βάση την παραγωγή 737 με τον τρέχοντα ρυθμό των 38 αεροσκαφών ανά μήνα, καθώς και τις παραδόσεις 737 και 787 από το απόθεμά της.
Το ατύχημα με ένα αεροσκάφος Max 9 της Alaska Airlines, τον περασμένο μήνα, έχει μετατραπεί σε μια ολοκληρωμένη κρίση ασφάλειας και φήμης για την εταιρία, η οποία ενδέχεται να οδηγήσει σε επιβράδυνση της παραγωγής αεροσκαφών και σε απώλεια μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς στενών αεροσκαφών από την Airbus.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) απαγόρευσε στην εταιρία να άρει την παραγωγή νωρίτερα μέσα στον Ιανουάριο, αυξάνοντας παράλληλα την εποπτεία της. Τη Δευτέρα, η Boeing απέσυρε το αίτημά της προς την FAA για εξαίρεση που επεδίωκε προκειμένου να επιταχύνει την πιστοποίηση του επερχόμενου Max 7.
Τα στελέχη της Boeing αρνήθηκαν να καθορίσουν νέα χρονοδιαγράμματα πιστοποίησης για τα Max 7 και Max 10, τα οποία διαθέτουν επίσης ορισμένα συστήματα που θα πρέπει να επανασχεδιαστούν πριν από την κυκλοφορία τους. Ωστόσο, μια “μηχανική λύση” για το Max 7 θα μπορούσε να ολοκληρωθεί εντός ενός έτους, δήλωσε ο κ. West.
Από την πλευρά του ο κ. Calhoun πρόσθεσε ότι η πιστοποίηση των Max 7 και 10 “εξελισσόταν αρκετά καλά”, με το Max 7 “κοντά στη γραμμή τερματισμού”, μέχρι που η Boeing απέσυρε το αίτημα εξαίρεσης, το οποίο χαρακτήρισε “το σωστό για την αεροπορία”.
Παρά το ανώτατο όριο παραγωγής της Boeing, τα στελέχη της δήλωσαν ότι θα εξακολουθήσουν να παράγουν οι προμηθευτές της 737 με τους υψηλότερους ρυθμούς που καθορίζονται στο κύριο πρόγραμμά της, το οποίο προβλέπει αύξηση σε 42 ανά μήνα τον Φεβρουάριο.
“Αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κρατήσουμε περισσότερα αποθέματα, ας είναι έτσι”, δήλωσε ο κ. West. Ενώ ο κ. Calhoun πρόσθεσε ότι “η κίνηση αυτή θα επιτρέψει σε ορισμένους προμηθευτές να προλάβουν τις τρέχουσες αυξήσεις των τιμών”.
Η κατασκευάστρια εταιρία αεροσκαφών ανακοίνωσε μικρότερες από τις αναμενόμενες τριμηνιαίες ζημίες, καθώς και καλύτερα από τα αναμενόμενα έσοδα και ελεύθερες ταμειακές ροές, αν και οι επενδυτές είναι πιο πιθανό να εστιάσουν στις προσδοκίες της εταιρίας καθώς διανύει την τρέχουσα κρίση.
Σημειώνεται ότι, από τα 171 Max 9 που καθηλώθηκαν από την FAA νωρίτερα αυτό τον μήνα, τα 129 επέστρεψαν στην κυκλοφορία\.
Μειωμένες ζημίες
Η αύξηση της παραγωγής των αεροσκαφών 737 Max είναι ζωτικής σημασίας για την ανάκαμψη της Boeing από μια ξεχωριστή κρίση ασφάλειας που προέκυψε από δύο θανατηφόρα δυστυχήματα το 2018 και το 2019 και την επακόλουθη ύφεση της αεροναυπηγικής που ακολούθησε λόγω της πανδημίας Covid-19. Όμως ο k. Calhoun δήλωσε επανειλημμένα ότι η εταιρεία πρέπει να είναι πρόθυμη να επιβραδύνει αν χρειαστεί για να αντιμετωπίσει τα ζητήματα ποιότητας.
“Δεν θα προβλέψουμε το χρονοδιάγραμμα. Δεν θα προλάβουμε τη ρυθμιστική μας αρχή. Θα πάμε αργά για να πάμε γρήγορα”, δήλωσε.
Η Boeing έχει περίπου 200 αεροσκάφη Μαχ και 60 αεροσκάφη 787 Dreamliners στο απόθεμά της, τα περισσότερα από τα οποία θα παραδοθούν φέτος, σύμφωνα με τον κ. West.
Ο ρυθμός παραγωγής του 787 είναι πέντε ανά μήνα, δήλωσε η Boeing, προσθέτοντας ότι επανέλαβε επίσης την παραγωγή του 777X κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου.
Για το τέταρτο τρίμηνο, η Boeing ανακοίνωσε προσαρμοσμένη ζημία ανά μετοχή 47 σεντς, μικρότερη από τις εκτιμήσεις των αναλυτών για ζημία 78 σεντς, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.
Ο προβληματικός αμυντικός τομέας της εταιρίας κατέγραψε απώλειες ύψους 139 εκατομμυρίων δολαρίων από αναπτυξιακά προγράμματα σταθερής αξίας.
Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 10% στα 22,02 δισ. δολάρια, πάνω από τις προσδοκίες των 21,1 δισ. δολαρίων περίπου.
Ανέφερε ελεύθερες ταμειακές ροές για το 2023 ύψους 4,43 δισ. δολαρίων, επιτυγχάνοντας τον στόχο της για 3 έως 5 δισ. δολάρια για το έτος.