money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η CAA υποχρεώνει το Heathrow να μειώσει τα τέλη των αεροπορικών εταιριών

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Σε μείωση των τελών που μπορεί να χρεώνει τις αεροπορικές εταιρίες υποχρεώνει το αεροδρόμιο Heathrow η βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκαλώντας την έντονη αντίδραση του αεροδρομίου.

Η ρυθμιστική αρχή αεροπορικών μεταφορών εξέδωσε σήμερα τις τελικές προτάσεις της για τα ανώτατα τέλη που μπορεί να χρεώνει ο κόμβος του Λονδίνου στους αερομεταφορείς, σε βάθος πενταετίας, με τη μέση μέγιστη τιμή ανά επιβάτη που θα καταβάλλουν οι αεροπορικές εταιρίες στο Heathrow να μειώνεται από 30,19 λίρες σήμερα σε 26,31 λίρες το 2026.

Το αεροδρόμιο Heathrow επιθυμούσε να μπορεί να χρεώνει τις αεροπορικές εταιρίες με 43 λίρες για κάθε επιβάτη που διακινείται , προκειμένου να αποκαταστήσει τα οικονομικά του μετά την πανδημία.

Ωστόσο, η CAA δήλωσε: “Όταν απαλειφθούν οι επιπτώσεις του πληθωρισμού, αυτό ισοδυναμεί με σχεδόν 6% μείωση κάθε χρόνο από το σημερινό επίπεδο μέχρι το 2026. Αυτό το προφίλ τιμολόγησης αντικατοπτρίζει την αναμενόμενη αύξηση του αριθμού των επιβατών, καθώς συνεχίζεται η ανάκαμψη από την πανδημία και το υψηλότερο επίπεδο του ανώτατου ορίου τιμών το 2022, το οποίο τέθηκε σε ισχύ το 2021 για να ανταποκριθεί στις τότε προκλήσεις από την πανδημία. Ενώ ο αριθμός των επιβατών αναμένεται να συνεχίσει να ανακάμπτει το 2022 και το 2023, οι προτάσεις περιλαμβάνουν νέους μηχανισμούς για την αντιμετώπιση της εναπομένουσας αβεβαιότητας όσον αφορά τον αριθμό των επιβατών”.

Μιλώντας στην εκπομπή Today του BBC Radio 4, ο διευθύνων σύμβουλος της CAA, Richard Moriarty, είπε: “Θα περιμέναμε ότι οι αεροπορικές εταιρίες θα το μετακυλήσουν αυτό στους καταναλωτές με την πάροδο του χρόνου”.

Ανακοινώνοντας το ανώτατο όριο για τις μελλοντικές χρεώσεις, είπε: “Η σημερινή ανακοίνωση αφορά το σωστό για τους καταναλωτές. Ακούσαμε πολύ προσεκτικά τόσο το αεροδρόμιο Heathrow, όσο και τις αεροπορικές εταιρίες, που έχουν διαφορετικές απόψεις μεταξύ τους σχετικά με το μελλοντικό επίπεδο των τελών. Η ανεξάρτητη και αμερόληπτη ανάλυσή μας εξισορροπεί τις προσιτές χρεώσεις για τους καταναλωτές, επιτρέποντας παράλληλα στο Heathrow να κάνει τις επενδύσεις που απαιτούνται για το μέλλον”.

Οι αντιδράσεις…

Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος του Heathrow, John Holland-Kaye, κατηγόρησε την ΥΠΑ ότι υποτιμά το τι χρειάζεται για να παρασχεθεί καλή εξυπηρέτηση στους επιβάτες.

Ανέφερε χαρακτηριστικά: “Καθώς ο κλάδος ανοικοδομείται, η έμφαση που δίνουμε είναι να συνεργαστούμε με τις αεροπορικές εταιρίες και τους επίγειους χειριστές τους για να προσφέρουμε στους επιβάτες ένα αξιόπιστο και συνεπές ταξίδι μέσω του Heathrow. Η ΥΠΑ συνεχίζει να υποτιμά το τι χρειάζεται για την παροχή καλών υπηρεσιών για τους επιβάτες, τόσο όσον αφορά το επίπεδο των επενδύσεων και του λειτουργικού κόστους που απαιτούνται όσο και το δίκαιο κίνητρο που πρέπει να δοθεί στους ιδιώτες επενδυτές για τη χρηματοδότησή τους. Αν δεν διορθωθούν αυτά τα στοιχεία της πρότασης της ΥΠΑ, θα έχουν ως αποτέλεσμα οι επιβάτες να έχουν μια επιδεινούμενη εμπειρία στο Heathrow, καθώς οι επενδύσεις στις υπηρεσίες θα περιορίζονται. Η οικονομική ρύθμιση θα πρέπει να οδηγεί σε οικονομικά προσιτές ιδιωτικές επενδύσεις στις υποδομές της Βρετανίας προς όφελος των καταναλωτών και όχι να τις παρεμποδίζει”.

Φανερά απογοητευμένος, ο κ. Holland-Kaye συνέχισε: ” Η πρόταση της ΥΠΑ θα υπονομεύσει την υλοποίηση βασικών βελτιώσεων για τους επιβάτες, ενώ παράλληλα θα εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την ελκυστικότητα της Βρετανίας για τους ιδιώτες επενδυτές. Θα χρειαστούμε χρόνο για να αξιολογήσουμε λεπτομερέστερα την πρόταση της ΥΠΑ και θα δώσουμε περαιτέρω απάντηση βάσει στοιχείων σε αυτή την τελευταία γνωμοδότηση. Υπάρχει ακόμη χρόνος για την ΥΠΑ να πράξει σωστά, με ένα σχέδιο που θα θέτει τους επιβάτες σε προτεραιότητα και θα ενθαρρύνει τον σύνολο του κλάδου να συνεργαστεί για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *