money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

E.E.: Προς αύξηση (;) των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων | Νέος “πράσινος” φόρος στα καύσιμα

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σχέδιο για την επιβολή ελάχιστου φόρου στις πτήσεις εντός Ε.Ε., για τη ρύπανση από τα  αεροπορικά καύσιμα, έχει εκπονήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, γεγονός που ασκεί νέες πιέσεις στον κλάδο των ευρωπαϊκών, αεροπορικών μεταφορών, με ενδεχόμενο την αύξηση των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων σε ενδοευρωπαϊκές πτήσεις, σύμφωνα με έγγραφο της Επιτροπής, το οποίο επικαλείται το Reuters.

Όπως αναφέρεται, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταρτίζει μια γενική αναθεώρηση της ενεργειακής φορολογίας της Ε.Ε., ως μέρος μιας δέσμης μέτρων, που θα προτείνει στις 14 Ιουλίου, για την επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά 55% έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Το σχέδιο της Επιτροπής στοχεύει στην αεροπορία, η οποία, μέχρι σήμερα, εξαιρείται από τον φόρο καυσίμων της Ε.Ε..

“Αυτή η απαλλαγή δεν συνάδει με τις σημερινές προκλήσεις και πολιτικές για το κλίμα”, αναφέρει το έγγραφο, προσθέτοντας ότι “οι φορολογικοί κανόνες της Ε.Ε. προωθούν τα ορυκτά καύσιμα, σε σχέση με τις πράσινες πηγές ενέργειας, κάτι το οποίο χρειάζεται επανεξέταση, προκειμένου να υποστηρίξει τους κλιματικούς στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης”.

Η πρόταση θα επιβάλει ένα ελάχιστο επίπεδο φόρου εντός Ένωσης στα ενεργειακά προϊόντα που παρέχονται ως καύσιμα αεροσκαφών, για πτήσεις εντός της Ε.Ε..

Από το 2023, ο ελάχιστος φορολογικός συντελεστής για τα αεροπορικά καύσιμα θα μπορούσε να ξεκινήσει από το μηδέν και να αυξάνεται σταδιακά για μια περίοδο 10 ετών, έως ότου επιβληθεί ο πλήρης φόρος. Ωστόσο, το σχέδιο  δεν διευκρινίζει το ύψος του τελικού φόρου.

ksd PRIMAGEL
adv

Η πρόταση της Επιτροπής μπορεί να είναι πολιτικά δύσκολη, καθώς οι αλλαγές στους φορολογικούς συντελεστές της Ε.Ε. απαιτούν ομόφωνη έγκριση και από τις 27 χώρες-μέλη της Ένωσης.  Οι χώρες της Ε.Ε. είναι υπεύθυνες για τον καθορισμό εθνικών φόρων, αν και οι Βρυξέλλες μπορούν να ορίσουν ελάχιστους συντελεστές.

Οι εισφορές θα βασίζονται στην ενεργειακή περιεκτικότητα ενός καυσίμου και στην περιβαλλοντική απόδοση, πράγμα που σημαίνει ότι τα ρυπογόνα καύσιμα θα είναι ακριβότερα.

Ο στόχος είναι να ενθαρρυνθούν οι αεροπορικές εταιρίες να αρχίσουν να προσανατολίζονται σε βιώσιμα καύσιμα, όπως η ηλεκτρονική κηροζίνη, για να περιορίσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Η κατανάλωση τέτοιων καυσίμων παρεμποδίστηκε από το υψηλό κόστος, με αποτέλεσμα να αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 1% της κατανάλωσης των αεροπορικών καυσίμων στην Ευρώπη.

Οι Βρυξέλλες αναμένεται επίσης, τον επόμενο μήνα, να απαιτήσουν από τις αεροπορικές εταιρίες να χρησιμοποιούν ένα ελάχιστο μέρος βιώσιμων καυσίμων, για να αυξήσουν τη ζήτηση για αυτά.

Ο ελάχιστος φορολογικός συντελεστής της Ε.Ε. δεν θα ισχύει για πτήσεις αποκλειστικά cargo ή για πτήσεις που σχετίζονται με ταξίδια αναψυχής και επαγγελματικά ταξίδια, αλλά για αεροσκάφη που δεν χρησιμοποιούνται για δημόσια μίσθωση, αλλά για ιδιωτική. Μάλιστα, τα κράτη-μέλη θα μπορούσαν να επιλέξουν να φορολογήσουν τα καύσιμα αυτών των πτήσεων, σε εθνική βάση.

Το σχέδιο πρότασης θα εισαγάγει, επίσης, ελάχιστους φόρους για τα ρυπογόνα καύσιμα, που χρησιμοποιούνται για την πλωτή ναυσιπλοΐα, την αλιεία και τις εμπορευματικές μεταφορές εντός της Ε.Ε..

Tagged

1 σχόλιο στο “E.E.: Προς αύξηση (;) των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων | Νέος “πράσινος” φόρος στα καύσιμα

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *