Την εξειδίκευση των μέτρων για την αγορά εργασίας που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στο πλαίσιο της ΔΕΘ, έκανε σήμερα σε διυπουργική συνέντευξη Τύπου η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, με έμφαση στη νέα αύξηση του κατώτατου μισθού, την μείωση των ασφαλιστικών εισφορών και την αναμόρφωση του επιδόματος ανεργίας. Παράλληλα, η κα. Κεραμέως υπέγραψε και την απόφαση για την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στον Τουρισμό, ενώ κυκλοφόρησε και τον Οδηγό Εφαρμογής.
Πιο αναλυτικά, ξεκίνησε χθες όπως έγραψε το Χ&Τ, η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου της ψηφιακής κάρτας εργασίας στους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης.
Υπενθυμίζεται ότι το μέτρο εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία σε περίπου 750.000 εργαζόμενους που απασχολούνται σε τράπεζες, σε μεγάλα σούπερ-μάρκετ, σε ασφαλιστικές εταιρείες, εταιρείες security, ΔΕΚΟ, με τον συνολικό αριθμό των επιχειρήσεων να υπολογίζεται στις 73.000.
Οι εργαζόμενοι που εμπίπτουν στο μέτρο της ψηφιακής κάρτας εργασίας, μετά και την επέκτασή του στον επισιτισμό και τον τουρισμό, εκτιμάται ότι θα ανέλθουν συνολικά σε περίπου 1.500.000.
Το μέτρο πρόκειται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία την 1η Μαρτίου του 2025, προκειμένου να δοθεί ικανός χρόνος στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους συγκεκριμένους κλάδους (π.χ. ξενοδοχεία, καταλύματα, ενοικιαζόμενα δωμάτια, camping, χώροι εστίασης) να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και για να επιλυθούν οποιαδήποτε πρακτικά ζητήματα.
Η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως έχει εξαγγείλει ότι στο διάστημα που θα μεσολαβήσει έως την πλήρη εφαρμογή του μέτρου, θα διενεργηθούν διαδικτυακά σεμινάρια (webinars), καθώς και ενημερωτικές δράσεις σε πολλά μέρη της Ελλάδας, σε συνεργασία με τους εκπροσώπους εργαζομένων και εργοδοτών. Σκοπός των παραπάνω δράσεων είναι η ενημέρωση για την ορθή εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας.
Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα, η υπουργός συναντήθηκε με εκπροσώπους εργαζομένων και εργοδοτών και συζήτησαν την επέκταση του μέτρου της ψηφιακής κάρτας εργασίας και την εφαρμογή του στον επισιτισμό και την εστίαση.
Στόχος της ψηφιακής κάρτας εργασίας είναι η πλήρης διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, καθότι εξασφαλίζεται η παρακολούθηση του πραγματικού χρόνου εργασίας και η αμοιβή των εργαζομένων για αυτόν, καταπολεμώντας καταχρηστικές πολιτικές αδήλωτων υπερωριών και παράνομων μεταβολών και υπερβάσεων του εργασιακού χρόνου.
Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΕΔΩ
Η αποτελεσματικότητα της μέχρι σήμερα εφαρμογής του μέτρου επιβεβαιώνεται από σημαντικές αυξήσεις σε δηλωθείσες υπερωρίες στους ενταγμένους κλάδους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αύξηση στις δηλωθείσες υπερωρίες στα σούπερ μάρκετ, όπου από την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου έως το τέλος του 2023, παρατηρήθηκε σωρευτική αύξηση ύψους +61,2%.
Η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, δήλωσε: «Πρωταρχικός στόχος του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης είναι η διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Από σήμερα επεκτείνουμε την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας στους κλάδους του τουρισμού και του επισιτισμού, προστατεύοντας ακόμη περισσότερους εργαζόμενους. Με το μέτρο αυτό, αφενός καταγράφονται οι πραγματικές ώρες εργασίας των εργαζομένων και αμείβονται για αυτές, αφετέρου είναι σημαντικό εργαλείο για την καταπολέμηση της αδήλωτης και της υποδηλωμένης εργασίας.».
Ο ΟΔΗΓΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΕΔΩ
Η εγκύκλιος
Η εγκύκλιος που κυκλοφόρησε μετά την ανακοίνωση της υπουργού για την έναρξη εφαρμογής του μέτρου σε τηλεοπτικό κανάλι, έχει ως ακολούθως:
“EΛΛHNIKH ΔHMOKPATIA YΠOYPΓEIO ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ, ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑ ΧΡΟΝΙΚΩΝ ΟΡΙΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Tηλ.: 2131516130, 21315160355, 2131516036, 2131516395
E-mail: [email protected]
ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΑΠΟΦΑΣΗ
Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΘΕΜΑ: Τροποποίηση του Μέρους Α «Εφαρμογή Συστήματος Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας – Υποχρέωση Καταχώρησης Ψηφιακών Στοιχείων σχετιζόμενων με το ωράριο απασχόλησης στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» της υπ’ αρ. 49758/26-5-2022 (Β’ 2668) απόφασης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Έχοντας υπόψη:
1. Το άρθρο 74, το άρθρο 75 και τις περ. β γ, ε, και ζ της παρ. 5 του άρθρου 79 του ν.
4808/2021 «Για την Προστασία της Εργασίας – Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής
«Επιθεώρηση Εργασίας» – Κύρωση της Σύμβασης 190 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για την εξάλειψη της βίας και παρενόχλησης στον κόσμο της εργασίας – Κύρωση της Σύμβασης 187 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για το Πλαίσιο Προώθησης της Ασφάλειας και της Υγείας στην Εργασία – Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1158 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για την ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής και της ιδιωτικής ζωής, άλλες διατάξεις του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις» (Α΄101).
2. Το άρθρο 80 του ν. 4144/2013 «Αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην Κοινωνικής Ασφάλιση και στην αγορά εργασίας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας» (Α΄ 88), όπως ισχύει.
3. Το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α΄ 168), όπως ισχύει.
4. Το π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων – Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών – Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α΄ 130).
5. Το π.δ. 32/2024 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 91).
6. Την υπ’ αρ. 41873/31-07-2024 «Διορισμός Γενικού Γραμματέα Εργασιακών Σχέσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης» (Υ.Ο.Δ.Δ. 813).
7. Την υπ’ αρ. 49758/26-5-2022 (Β΄ 2668) απόφαση, όπως ισχύει.
8. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, σύμφωνα με την υπ’αρ. 44440/11.09.2024 εισήγηση ΓΔΟΥ του παραπάνω Υπουργείου.
Αποφασίζουμε:
- Στο Μέρος Α της υπ’ αρ. 49758/26-5-2022 υπουργικής απόφασης «Εφαρμογή Συστήματος Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας – Υποχρέωση Καταχώρησης Ψηφιακών Στοιχείων σχετιζόμενων με το ωράριο απασχόλησης στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» (Β’ 2668), στην παράγραφο 2, η περίπτωση δ) αντικαθίσταται και προστίθενται περιπτώσεις ε) και στ) ως εξής:
ΚΛΑΔΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
«δ. Από την 11η Σεπτεμβρίου 2024 εντάσσονται υποχρεωτικά στο σύστημα της ψηφιακής κάρτας εργασίας οι επιχειρήσεις που ανήκουν κατά κύρια δραστηριότητα (βάσει ΚΑΔ) στις υπηρεσίες διαμονής στον κλάδο του τουρισμού που αναφέρονται στον Πίνακα 2 που ακολουθεί, καθώς και οι επιχειρήσεις που ανήκουν κατά κύρια δραστηριότητα (βάσει ΚΑΔ) στον κλάδο της εστίασης, που αναφέρονται αντίστοιχα στον Πίνακα 3 που ακολουθεί. ΠΙΝΑΚΑΣ 2
ΚΑΔ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΚΛΑΔΟΣ
55.1
Ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.10
Ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.10.1
Υπηρεσίες παροχής δωματίου ή μονάδας καταλύματος για επισκέπτες, με καθημερινή καθαριότητα (εκτός της χρονομεριστικής μίσθωσης)
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.10.10
Υπηρεσίες παροχής δωματίου ή μονάδας καταλύματος για επισκέπτες, με καθημερινή καθαριότητα (εκτός της χρονομεριστικής μίσθωσης)
55.10.10.01
Υπηρεσίες ξενοδοχείου ύπνου, Β κατηγορίας και κάτω, με εστιατόριο
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.10.10.02
Υπηρεσίες ξενοδοχείου ύπνου, Β κατηγορίας και κάτω, χωρίς εστιατόριο
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.10.10.03
Υπηρεσίες ξενοδοχείου ύπνου, πολυτελείας και Α κατηγορίας, με εστιατόριο
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.10.10.04
Υπηρεσίες ξενοδοχείου ύπνου, πολυτελείας και Α κατηγορίας, χωρίς εστιατόριο
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.2
Καταλύματα διακοπών και Aλλα καταλύματα σύντομης διαμονής
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.20
Καταλύματα διακοπών και Aλλα καταλύματα σύντομης διαμονής
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.20.1
Υπηρεσίες καταλυμάτων διακοπών και άλλων τύπων καταλύματος σύντομης διάρκειας
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.20.11
Υπηρεσίες παροχής δωματίου ή μονάδας καταλύματος για επισκέπτες σε ξενώνες νεότητας και σε αυτόνομες ενότητες διακοπών
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.20.11.01
Υπηρεσίες εκμίσθωσης μικρής διάρκειας δωματίων σπιτιών
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.20.11.03
Υπηρεσίες ενοικίασης επιπλωμένων διαμερισμάτων, με παροχή υπηρεσιών περιποίησης πελατών
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.20.11.04
Υπηρεσίες ενοικίασης επιπλωμένων δωματίων ή διαμερισμάτων για μικρή διάρκεια
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.20.11.05
Υπηρεσίες ενοικίασης έως επτά (7) επιπλωμένων
δωματίων για μικρή διάρκεια
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.20.11.06
Υπηρεσίες βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων μέσω των ψηφιακών πλατφορμών στο πλαίσιο της οικονομίας του διαμοιρασμού
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.20.11.07
Υπηρεσίες βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων εκτός των ψηφιακών πλατφορμών της οικονομίας του διαμοιρασμού
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.20.12
Υπηρεσίες παροχής δωματίου ή μονάδας καταλύματος για επισκέπτες σε ιδιοκτησίες χρονομεριστικής μίσθωσης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.20.19
Aλλες υπηρεσίες παροχής δωματίου ή μονάδας καταλύματος για επισκέπτες, χωρίς καθημερινή καθαριότητα
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.20.19.01
Υπηρεσίες ενοικίασης επιπλωμένων διαμερισμάτων μικρής διάρκειας, χωρίς παροχή υπηρεσιών περιποίησης πελατών
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.3
Χώροι κατασκήνωσης, εγκαταστάσεις για οχήματα αναψυχής και ρυμουλκούμενα οχήματα
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.30
Χώροι κατασκήνωσης, εγκαταστάσεις για οχήματα αναψυχής και ρυμουλκούμενα οχήματα
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.30.1
Υπηρεσίες κατασκήνωσης (κάμπιγκ), εγκαταστάσεων για οχήματα αναψυχής (τροχόσπιτα) και
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ρυμουλκούμενα οχήματα (τρέιλερ)
55.30.11
Υπηρεσίες κατασκήνωσης (κάμπιγκ)
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.30.12
Υπηρεσίες εγκαταστάσεων για οχήματα αναψυχής (τροχόσπιτα) και ρυμουλκούμενα οχήματα (τρέιλερ)
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.30.12.01
Υπηρεσίες μακρόχρονης μίσθωσης χώρου για τροχόσπιτα
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.9
Aλλα καταλύματα
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.90
Aλλα καταλύματα
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.90.1
Άλλες υπηρεσίες καταλύματος
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.90.11
Υπηρεσίες δωματίου ή μονάδας καταλύματος για σπουδαστές σε φοιτητικές εστίες και σχολικούς κοιτώνες
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.90.12
Υπηρεσίες δωματίου ή μονάδας καταλύματος για εργαζομένους σε ξενώνες εργαζομένων ή κατασκηνώσεις
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.90.14
Υπηρεσίες παροχής καταλύματος σε χώρους λειτουργικά ενοποιημένους με αγροτικές εκμεταλλεύσεις που σχετίζονται με την αγροτική παραγωγή, την προστασία και την ανάδειξη του φυσικού και ανθρωπογενούς αγροτικού τοπίου.
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.90.14.01
Υπηρεσίες παροχής καταλύματος με παροχή εστίασης σε χώρους λειτουργικά ενοποιημένους με αγροτικές εκμεταλλεύσεις που σχετίζονται με την αγροτική παραγωγή, την προστασία και την ανάδειξη του φυσικού και ανθρωπογενούς αγροτικού τοπίου.
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.90.14.02
Υπηρεσίες παροχής καταλύματος χωρίς παροχή εστίασης σε χώρους λειτουργικά ενοποιημένους με αγροτικές εκμεταλλεύσεις που σχετίζονται με την αγροτική παραγωγή, την προστασία και την ανάδειξη του φυσικού και ανθρωπογενούς αγροτικού τοπίου.
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.90.19
Aλλες υπηρεσίες καταλύματος π.δ.κ.α.
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
55.90.19.01
Υπηρεσίες ενοικίασης επιπλωμένων διαμερισμάτων μακράς διάρκειας, με παροχή υπηρεσιών περιποίησης πελατών
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΠΙΝΑΚΑΣ 3
ΚΑΔ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΚΛΑΔΟΣ
56.1
Δραστηριότητες εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10
Δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.1
Υπηρεσίες εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.11
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων με πλήρη εξυπηρέτηση εστιατορίου
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.11.01
Υπηρεσίες καφέ ζαχαροπλαστείου, με διάθεση πρόσβασης στο διαδίκτυο
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.11.02
Υπηρεσίες εστιατορίου μέσα σε ξενοδοχείο ύπνου
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.11.03
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από εστιατόριο, ταβέρνα, ψαροταβέρνα, ψησταριά, με ζωντανή μουσική από ορχήστρα τριών τουλάχιστον οργάνων, [που υπάγεται στην 1059176/625/ΠΟΛ.1087/25.6.2003 (ΦΕΚ Β 932)
απόφαση Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, όπως ισχύει κάθε φορά], με παροχή σερβιρίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.11.04
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από εστιατόριο, ταβέρνα, ψαροταβέρνα, ψησταριά, χωρίς ζωντανή μουσική ή με ορχήστρα λιγότερη των τριών οργάνων [που δεν υπάγεται στην 1059176/625/ΠΟΛ.1087/25.6.2003 (ΦΕΚ Β 932)
απόφαση Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, όπως ισχύει κάθε φορά], με παροχή σερβιρίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.11.05
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από εστιατόριο ταχείας εξυπηρετήσεως (φαστ – φουντ), με παροχή σερβιρίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.11.06
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από κέντρο διασκέδασης – κοσμική ταβέρνα
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.11.08
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από πιτσαρία, με παροχή σερβιρίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.11.09
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από ψητοπωλεία –
σουβλατζίδικα, με παροχή σερβιρίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.11.10
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων και ποτών από ουζερί, μεζεδοπωλείο, τσιπουράδικο, ζυθοπωλείο με παροχή σερβιρίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.11.11
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων και ποτών από σνακ μπαρ, με παροχή σερβιρίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.11.12
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων με διάθεση πρόσβασης στο διαδίκτυο
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.11.13
Υπηρεσίες παροχής γλυκών, παγωτών κλπ από ζαχαροπλαστείο, γαλακτοζαχαροπλαστείο, καφεζαχαροπλαστείο, με παροχή σερβιρίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.13
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων σε εστιατόρια αυτοεξυπηρέτησης (self service)
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.13.01
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από εστιατόριο ταχείας εξυπηρετήσεως (φαστ-φουντ), με παροχή καθίσματος, αλλά όχι σερβιρίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.13.02
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από εστιατόριο, ταβέρνα, ψαροταβέρνα, πιτσαρία κλπ χωρίς ζωντανή μουσική, με παροχή καθίσματος αλλά όχι σερβιρίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.13.03
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από ψητοπωλείο – σουβλατζίδικο με παροχή καθίσματος αλλά όχι σερβιρίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.13.04
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων και ποτών από σνακ μπαρ, ουζερί, μεζεδοπωλείο, τσιπουράδικο, ζυθοπωλείο, με παροχή καθίσματος αλλά όχι σερβιρίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.19
Aλλες υπηρεσίες παροχής γευμάτων
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.19.01
Υπηρεσίες γευμάτων που παρέχονται από κινητές καντίνες, που λειτουργούν υπαίθρια (ή εξυπηρετούν υπαίθριες εκδηλώσεις)
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.19.02
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από εστιατόριο ταχείας εξυπηρετήσεως (φαστ-φουντ), χωρίς παροχή καθίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.19.03
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από ψητοπωλείο –
σουβλατζίδικο), χωρίς παροχή καθίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.19.04
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων και ποτών από κυλικείο
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.19.05
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων και ποτών από κυλικείο γηπέδου
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.19.06
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων και ποτών από κυλικείο θεάτρου ή κινηματογράφου
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.19.07
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων και ποτών από κυλικείο, που βρίσκεται σε αεροδρόμια, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους δημόσιους χώρους
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.19.08
Υπηρεσίες παροχής γευμάτων και ποτών από σνακ μπαρ, ουζερί, καφέ-ουζερί, μεζεδοπωλείο, τσιπουράδικο, ζυθοπωλείο, καφέ-μπαρ, καφετέρια, χωρίς παροχή καθίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.19.10
Υπηρεσίες που παρέχονται από αλλαντοζυθοπωλείο
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.19.11
Υπηρεσίες που παρέχονται από εστιατόρια, που πωλούν μερίδες φαγητού σε πακέτα
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.19.12
Υπηρεσίες που παρέχονται από καταστήματα αναψυκτηρίων, χωρίς παροχή καθίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.19.13
Υπηρεσίες που παρέχονται από καταστήματα που πωλούν σουβλάκια, σάντουιτς και τα συναφή, χωρίς παροχή καθίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.19.14
Υπηρεσίες που παρέχονται από καταστήματα πώλησης παγωτών ή άλλων γλυκών, χωρίς παροχή καθίσματος
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.10.19.15
Υπηρεσίες πώλησης πίτσας σε πακέτο
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.2
Υπηρεσίες τροφοδοσίας για εκδηλώσεις και Aλλες
ΕΣΤΙΑΣΗ
δραστηριότητες υπηρεσιών εστίασης
56.21
Δραστηριότητες υπηρεσιών τροφοδοσίας για εκδηλώσεις
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.21.1
Υπηρεσίες τροφοδοσίας εκδηλώσεων (catering)
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.21.11
Υπηρεσίες τροφοδοσίας εκδηλώσεων (catering)
ιδιωτικών οικιών
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.21.11.01
Υπηρεσίες τροφοδοσίας συνεστιάσεων – εκδηλώσεων
(catering) σε ιδιωτικές οικίες
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.21.19
Aλλες υπηρεσίες τροφοδοσίας εκδηλώσεων (catering)
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.21.19.01
Υπηρεσίες τροφοδοσίας συνεστιάσεων – εκδηλώσεων
(catering) σε επαγγελματικούς χώρους
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.29
Aλλες υπηρεσίες εστίασης
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.29.1
Υπηρεσίες εστιατορίου επί συμβάσει
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.29.11
Υπηρεσίες εστιατορίου επί συμβάσει για μεταφορικές εταιρείες
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.29.11.01
Υπηρεσίες εφοδιασμού αεροσκαφών με έτοιμα φαγητά
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.29.11.02
Υπηρεσίες εφοδιασμού σκαφών αναψυχής με έτοιμα φαγητά
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.29.11.03
Υπηρεσίες τροφοδοσίας με έτοιμα φαγητά σκαφών αναψυχής, ιδιωτικών αεροσκαφών και οποιουδήποτε άλλου μεταφορικού μέσου ιδιωτικής χρήσης
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.29.19
Aλλες υπηρεσίες εστιατορίου επί συμβάσει
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.29.2
Υπηρεσίες καντίνας
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.29.20
Υπηρεσίες καντίνας
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.29.20.01
Υπηρεσίες γευμάτων που παρέχονται από στρατιωτικές τραπεζαρίες
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.29.20.02
Υπηρεσίες που παρέχονται από καντίνες αθλητικών εγκαταστάσεων
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.29.20.03
Υπηρεσίες που παρέχονται από καντίνες εργοστάσιων ή γραφείων
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.29.20.04
Υπηρεσίες που παρέχονται από σχολικές καντίνες (κυλικεία)
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.29.20.05
Υπηρεσίες που παρέχονται από φοιτητικά εστιατόρια
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.3
Δραστηριότητες παροχής ποτών
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.30
Δραστηριότητες παροχής ποτών
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.30.1
Υπηρεσίες παροχής ποτών
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.30.10
Υπηρεσίες παροχής ποτών
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.30.10.01
Υπηρεσίες μπαρ, που παρέχονται από χορευτικό κέντρο
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.30.10.02
Υπηρεσίες που παρέχονται από Aλλα καταστήματα πώλησης ποτών με διάθεση πρόσβασης στο διαδίκτυο
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.30.10.03
Υπηρεσίες που παρέχονται από αναψυκτήριο
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.30.10.04
Υπηρεσίες που παρέχονται από καφέ μπαρ
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.30.10.05
Υπηρεσίες που παρέχονται από καφενείο, με τεχνικά ή μηχανικά παιχνίδια
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.30.10.06
Υπηρεσίες που παρέχονται από καφενείο, χωρίς τεχνικά και μηχανικά παιχνίδια
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.30.10.07
Υπηρεσίες που παρέχονται από καφετέρια
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.30.10.08
Υπηρεσίες που παρέχονται από καφετέρια με διάθεση πρόσβασης στο διαδίκτυο (internet-cafe)
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.30.10.09
Υπηρεσίες που παρέχονται από κέντρο διασκέδασης –
καμπαρέ ή νάιτ κλαμπ
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.30.10.10
Υπηρεσίες που παρέχονται από κέντρο διασκέδασης –
καφωδείο
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.30.10.11
Υπηρεσίες που παρέχονται από κέντρο διασκέδασης –
μπουάτ
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.30.10.12
Υπηρεσίες που παρέχονται από κέντρο διασκέδασης –
ντισκοτέκ
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.30.10.13
Υπηρεσίες που παρέχονται από μπαρ ξενοδοχείων
ΕΣΤΙΑΣΗ
56.30.10.14
Υπηρεσίες που παρέχονται από παραδοσιακό καφενείο
ΕΣΤΙΑΣΗ
Για τους κλάδους του Πίνακα 2 και του Πίνακα 3, οι διοικητικές κυρώσεις του Παραρτήματος V και VI που αφορούν στην εφαρμογή του Συστήματος Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, της υπό στοιχεία 80016/31-08-2022 (Β’4629) Υπουργικής απόφασης επιβάλλονται από την 1η Μαρτίου 2025.
ε. Όλες οι επιχειρήσεις – εργοδότες που έχουν ενταχθεί στο μηχανισμό της ψηφιακής κάρτας εργασίας υποχρεούνται, από την ημερομηνία ένταξής τους, να διαθέτουν και να ενεργοποιούν αντιστοίχως, σύστημα ψηφιακής κάρτας εργασίας για το σύνολο των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, που απασχολούνται με φυσική παρουσία στο χώρο παροχής εργασίας των εν λόγω επιχειρήσεων – εργοδοτών, ανεξαρτήτως αν τα υποκαταστήματα τους είναι σε ενταγμένους ή μη ΚΑΔ, περιλαμβανομένων και των εργαζομένων που απασχολούνται στις ανωτέρω επιχειρήσεις μέσω δανεισμού, υπό την επιφύλαξη των εξαιρέσεων που περιλαμβάνονται στην περίπτωση στ’ που ακολουθεί.
Για τις εν λόγω επιχειρήσεις, εφόσον ο κύριος ΚΑΔ επιχείρησης – εργοδότη στο TAXIS εντάσσεται στην ψηφιακή κάρτα εργασίας και εκτελούνται πολλαπλές δραστηριότητες στον ίδιο χώρο, εκ των οποίων κάποιες δεν έχουν ενταχθεί ακόμα στην ψηφιακή κάρτα, υπάρχει πλέον υποχρέωση εφαρμογής του μηχανισμού για το σύνολο των εργαζομένων τους.
στ. ΕΞΑΙΡΕΣΗ από την εφαρμογή του συστήματος της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας υφίσταται:
1. Για το σύνολο της επιχείρησης, όταν:
i. Ο κύριος ΚΑΔ εργοδότη – επιχείρησης στο TAXIS δεν ανήκει στους κλάδους που έχουν ενταχθεί στον μηχανισμό της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, ακόμα και αν εκτελούνται πολλαπλές δραστηριότητες στον ίδιο χώρο, εκ των οποίων κάποιες έχουν ενταχθεί στο μηχανισμό της ψηφιακής κάρτας εργασίας, ή υπάρχουν υποκαταστήματα με ΚΑΔ που έχουν ενταχθεί στη ψηφιακή κάρτα εργασίας.
ii. Ο εργοδότης – επιχείρηση εντάσσεται στον μηχανισμό της ψηφιακής κάρτας εργασίας, βάσει κύριου ΚΑΔ εργοδότη στο TAXIS, αλλά ο ΚΑΔ αυτός δεν παράγει οικονομική δραστηριότητα (δηλαδή αυτή είναι μηδενική) γεγονός που αποδεικνύεται από το έντυπο Ε3 του τελευταίου φορολογικού έτους και ο δευτερεύων ΚΑΔ, ο οποίος αποτελεί την κυρίαρχη οικονομικά επιχειρηματική δραστηριότητα, δεν είναι ενταγμένος ΚΑΔ.
2. Για τα υποκαταστήματα, όταν ο κύριος ΚΑΔ εργοδότη – επιχείρησης στο ΤΑXIS είναι ένας από τους ενταγμένους στον Πίνακα 1, αλλά τα υποκαταστήματα αυτά ανήκουν σε κλάδους οικονομικής δραστηριότητας που δεν έχουν ενταχθεί έως τώρα στην ψηφιακή κάρτα εργασίας, και οι οποίοι, λόγω της ιδιαιτερότητάς τους, θα ενταχθούν σε επόμενο στάδιο».
Η απόφαση αυτή ισχύει από την δημοσίευσή της, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά σε επιμέρους διατάξεις της.
3. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
ΥΠΕΚΑ Ν. Κεραμέως στη Διυπουργική Συνέντευξη Τύπου: Ενισχύουμε την απασχόληση, στηρίζουμε εργαζομένους, συνταξιούχους και επιχειρήσεις
Στην εξειδίκευση των μέτρων αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης προχώρησε η Υπουργός Νίκη Κεραμέως, στο πλαίσιο της Διυπουργικής Συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου με θέμα το δημογραφικό ζήτημα, την αναμόρφωση των κοινωνικών επιδομάτων και την στήριξη των εργαζόμενων γονιών, μέσω της καλύτερης σύζευξης της επαγγελματικής με την οικογενειακή ζωή.
Στη Συνέντευξη Τύπου συμμετείχαν επίσης η Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Σοφία Ζαχαράκη, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη και ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς, με συντονιστή τον Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη.
Η κα Κεραμέως ανέπτυξε δύο άξονες κατά την παρουσίαση των μέτρων:
- Μέτρα για την τόνωση της απασχόλησης:
- Αύξηση του κατώτατου μισθού – θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο η προβλεπόμενη διαδικασία διαβούλευσης.
- Από 1/4/2024, ο κατώτατος μισθός έχει αυξηθεί στα 830€, εμφανίζοντας αύξηση κατά 27,7% από 650€ το 2019.
- Παράλληλα ανεβαίνει και ο μέσος μισθός από 1.036€ το 2019 σε 1.252€ σήμερα, εμφανίζοντας 20,8% αύξηση.
- Στόχος το 2027, ο κατώτατος μισθός στα 950€ και ο μέσος μισθός στα 1.500€.
- Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών – Από 1/1/2025, μειώνονται κατά ακόμη 1 ποσοστιαία μονάδα οι ασφαλιστικές εισφορές, 0,5% μείωση στις εισφορές των εργαζομένων, 0,5% μείωση στις εισφορές των εργοδοτών. Από το 2019 έχουν ήδη μειωθεί οι ασφαλιστικές εισφορές κατά 4,4 ποσοστιαίες μονάδες, συν μία το 2025, συνεπώς 5,4 ποσοστιαίες μονάδες. Στόχος η επιπλέον μείωση για το 2027, μισής ποσοστιαίας μονάδας.
- Αναμόρφωση του επιδόματος ανεργίας βασισμένη σε τρεις αρχές:
- Δικαιοσύνη, λαμβάνοντας υπόψη την ασφαλιστική ιστορία του ανέργου, ένα μέρος του επιδόματος θα διαμορφώνεται ανάλογα με τον χρόνο εργασίας και τις αποδοχές.
- Προσαρμογή στις πραγματικές ανάγκες του ανέργου, με το επίδομα να είναι μεγαλύτερο τους πρώτους μήνες, ώστε να τον στηρίξει στην αρχή της δύσκολης αυτής περιόδου.
- Παρακίνηση για γρήγορη επανένταξη στην αγορά εργασίας, μέσω της εμπροσθοβαρούς καταβολής του επιδόματος.
- Κίνητρα για επιχειρήσεις να στηρίζουν νέους γονείς – Οι εργοδότες που υποστηρίζουν τους νέους γονείς με οικειοθελείς μη μισθολογικές παροχές ύψους έως 5.000 € για έναν χρόνο από την απόκτηση τέκνου απαλλάσσονται από τον φόρο για αυτές τις παροχές. Το ποσό θα είναι προσαυξημένο κατά επιπλέον 5.000€ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο. Επιπλέον, δεν επιτρέπεται μείωση αποδοχών του νέου γονέα κατά την διάρκεια της παροχής καθώς και για ένα εξάμηνο πριν και ένα εξάμηνο μετά. Ταυτόχρονα, θεσπίζεται φοροαπαλλαγή των κουπονιών (vouchers) που παρέχονται στους εργαζόμενους για βρεφονηπιακούς σταθμούς.
- Μέτρα στήριξης των συνταξιούχων:
- Αυξήσεις από 1/1/2025 κατ’ εκτίμηση από 2,2% έως 2,5% σε περισσότερες από 2.000.000 συντάξεις, για τρίτη συνεχόμενη χρόνια, ξεκινώντας από τις συντάξεις του Ιανουαρίου 2025 (καταβάλλονται Δεκέμβριο 2024).
- Γίνεται πλέον κάθε χρόνο βάσει του θεσμοθετημένου αλγορίθμου (ημιάθροισμα του πληθωρισμού και της ανάπτυξης της οικονομίας).
- Από το 2023, η σωρευτική αύξηση των συντάξεων αγγίζει το 13%.
- Έκτακτη ενίσχυση συνταξιούχων με προσωπική διαφορά – Περαιτέρω ενίσχυση των συνταξιούχων που δεν είναι δικαιούχοι των αυξήσεων των συντάξεων.
- Αφορά 670.000 συνταξιούχους με εισόδημα μέχρι 1.600€ που έχουν προσωπική διαφορά μεγαλύτερη των 10€, καθώς και περίπου 37.000 δικαιούχους του εξω-ιδρυματικού επιδόματος και λοιπών επιδομάτων αναπηρίας του e-ΕΦΚΑ.
- Το ύψος της ενίσχυσης εξαρτάται από το άθροισμα κύριων συντάξεων.
Έως 700 € | Πάνω από 700€ έως 1100€ | Πάνω από 1100€ έως 1600€ |
200€ | 150€ | 100€ |
- Την τελευταία τριετία έχουν δοθεί επανειλημμένως έκτακτες ενισχύσεις σε χαμηλοσυνταξιούχους με ή χωρίς προσωπική διαφορά.
Η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, δήλωσε: «Στηρίζουμε στην πράξη τους πολίτες. Με τις πολιτικές της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, αυξάνουμε το διαθέσιμο εισόδημα των εργαζομένων και τις συντάξεις, ενδυναμώνουμε τους συνταξιούχους με προσωπική διαφορά και τους δικαιούχους επιδομάτων αναπηρίας του e-ΕΦΚΑ. Ενισχύουμε την απασχόληση, στηρίζουμε εργαζομένους, συνταξιούχους και επιχειρήσεις, ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες της κοινωνίας.».
Q&A – Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
Το υπουργείο Εργασίας προχώρησε στην έκδοση μιας σειρά ερωτήσεων και απαντήσεων για την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, που έχει ως ακολούθως:
- Τι είναι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας;
Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας είναι μέτρο που προάγει τις διαφανείς εργασιακές σχέσεις. Θεσμοθετήθηκε με στόχο την καταγραφή του πραγματικού χρόνου απασχόλησης των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα και την αμοιβή τους για αυτόν. Στους κλάδους όπου ήδη εφαρμόζεται, οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να έχουν εγκαταστήσει τον απαιτούμενο τεχνολογικό εξοπλισμό (π.χ. ταμπλέτα με εφαρμογή ωρομέτρησης) και οι εργαζόμενοι να «χτυπάνε» την ψηφιακή κάρτα τους κατά την προσέλευση και κατά την αποχώρησή τους από τον χώρο εργασίας τους, καταγράφοντας επακριβώς τον χρόνο φυσικής τους παρουσίας εκεί.
- Ποια είναι η διαδικασία για να αποκτήσω την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας;
Είμαι εργαζόμενος:
Εφόσον η επιχείρηση στην οποία εργάζεστε έχει ενταχθεί στο μέτρο, κατεβάζετε δωρεάν την εφαρμογή myΕrgani app στο κινητό σας από το Google Play ή το App Store. Την πρώτη φορά που συνδέεστε, χρησιμοποιείτε τους κωδικούς σας ΤaxisΝet. Στην οθόνη της εφαρμογής «Κάρτα», βρίσκετε την ατομική ψηφιακή κάρτα εργασίας σας, σε μορφή QR code. Αυτή είναι η ψηφιακή κάρτα που «χτυπάτε» δηλώνοντας την πραγματική έναρξη και λήξη της εργασίας σας, πληροφορίες που διαβιβάζονται και καταγράφονται στο πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ.
Μέσα από την δωρεάν εφαρμογή του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, έχετε άμεση πρόσβαση και σε άλλα στοιχεία για την απασχόλησή σας που δηλώνουν οι εργοδότες σας στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, όπως για παράδειγμα το δηλωμένο σας ωράριο, τις υπερωρίες, τις άδειες σας και τα δεδομένα για τον πραγματικό χρόνο εργασίας σας που αποστέλλονται στο ΕΡΓΑΝΗ μέσω της χρήσης της ψηφιακής σας κάρτας.
Είμαι εργοδότης:
Εφόσον η επιχείρησή σας έχει ενταχθεί, βάσει ΚΑΔ, στην ψηφιακή κάρτα εργασίας, είναι σημαντικό να μεριμνήστε για την εγκατάσταση κατάλληλου συστήματος ωρομέτρησης. Η δωρεάν εφαρμογή Ergani CardScanner του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για το Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ έχει σχεδιαστεί για τον σκοπό αυτό και για την βέλτιστη εφαρμογή του μέτρου στις ενταγμένες επιχειρήσεις.
Μέσω του Ergani CardScanner γίνεται η ανάγνωση της ψηφιακής κάρτας εργασίας των εργαζομένων (σε μορφή QR Code) κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τον χώρο εργασίας τους, και η πληροφορία υποβάλλεται αυτόματα στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
Η εφαρμογή Ergani CardScanner υποστηρίζει φορητές συσκευές (smartphone και tablet) με λειτουργικό σύστημα Android OS ή iOS και πρόσβαση στις πλατφόρμες Google Play και App Store.
Για την καλύτερη ενημέρωση των εργοδοτών και επιχειρήσεων που εντάσσονται στην ψηφιακή κάρτα εργασίας επισυνάπτεται συνοπτικός οδηγός εφαρμογής με τεχνικές οδηγίες.
-
- Ποια είναι τα οφέλη της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας;
Με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας επιτυγχάνουμε:
Πλήρη καταγραφή των πραγματικών ωρών εργασίας.
Πλήρεις απολαβές για κάθε ώρα εργασίας.
Αντιμετώπιση παράνομων μεταβολών και υπερβάσεων του εργασιακού χρόνου.
Καταπολέμηση της αδήλωτης και της υποδηλωμένης εργασίας.
Καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής.
Διαφάνεια στους ελέγχους της Επιθεώρησης Εργασίας.
-
-
- Πώς διασφαλίζεται η πιστή εφαρμογή του μέτρου από τις επιχειρήσεις;
-
Οι εντατικοί έλεγχοι της Επιθεώρησης Εργασίας αφορούν και την σήμανση της ψηφιακής κάρτας των εργαζομένων. Αν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι ο εργαζόμενος έχει ξεκινήσει την απασχόλησή του στις κτιριακές εγκαταστάσεις του εργοδότη του, χωρίς να υφίσταται σήμανση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, επιβάλλονται σημαντικά διοικητικά πρόστιμα και κυρώσεις από τους Επιθεωρητές Εργασίας που ανέρχονται σε 10.500 € για κάθε μη ορθά δηλωμένο εργαζόμενο.
Το ίδιο θα συμβεί, εάν διαπιστωθεί ότι ο εργαζόμενος έχει «νόθα» σήμανση της ψηφιακής του κάρτας, με την οποία δηλώνει δήθεν την αποχώρησή του από την επιχείρηση, ενώ στην πραγματικότητα εξακολουθεί να εργάζεται, πραγματοποιώντας αδήλωτη υπερωριακή απασχόληση.
-
-
- Ποιους κλάδους εργαζομένων αφορά η εφαρμογή του μέτρου;
-
Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία σε τράπεζες, μεγάλα σούπερ μάρκετ, ασφαλιστικές εταιρείες, εταιρείες security, ΔΕΚΟ, βιομηχανία και λιανεμπόριο.
Την Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου 2024, η χρήση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας επεκτείνεται στους κλάδους του τουρισμού και του επισιτισμού, πρώτα σε πιλοτική φάση και εν συνεχεία από την 1η Μαρτίου 2025 σε πλήρη εφαρμογή. Σταδιακά, η εφαρμογή του μέτρου επεκτείνεται στο σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας.
-
-
- Τι σημαίνει η επέκταση του μέτρου στον τουρισμό και την εστίαση;
- Τι σημαίνει η επέκταση του μέτρου στον τουρισμό και την εστίαση;
-
Η νέα επέκταση της ψηφιακής κάρτας στον τουρισμό αφορά όλα τα ξενοδοχεία, τα καταλύματα, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και τα camping της χώρας, ενώ στην εστίαση, το σύνολο των επιχειρήσεων εστίασης. Συγκεκριμένα, οι ΚΑΔ που εντάσσονται στο μέτρο σε αυτή τη φάση αναφέρονται στην Υπουργική Απόφαση της 11ης Σεπτεμβρίου 2024 η οποία επισυνάπτεται στο Δελτίο Τύπου.
-
-
- Γιατί δεν εφαρμόζεται εξαρχής πλήρως το μέτρο σε αυτούς τους κλάδους, αλλά ξεκινάει πιλοτικά;
-
Η εφαρμογή του μέτρου στον Τουρισμό και στην Εστίαση ξεκινάει πιλοτικά προκειμένου να δοθεί ικανός χρόνος στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους συγκεκριμένους κλάδους να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Η πιλοτική περίοδος θα είναι εκτενής και ο διάλογος με τους εκπροσώπους εργαζομένων και εργοδοτών θα είναι διαρκής ώστε τα όποια ζητήματα πιθανώς ανακύψουν να επιλυθούν πριν την έναρξη της πλήρους εφαρμογής του μέτρου τον Μάρτιο του 2025.
Στο διάστημα που θα μεσολαβήσει έως την πλήρη εφαρμογή του μέτρου, θα διενεργηθούν διαδικτυακά σεμινάρια (webinars) καθώς και ενημερωτικές δράσεις σε πολλά μέρη της Ελλάδας, σε συνεργασία με τους εκπροσώπους εργαζομένων και εργοδοτών. Σκοπός των παραπάνω δράσεων είναι η πλήρης ενημέρωση για την ορθή εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας.
-
-
- Πόσοι εργαζόμενοι στην χώρα είναι ενταγμένοι στην Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αυτή τη στιγμή;
-
Έως σήμερα στο μέτρο έχουν ενταχθεί περίπου 73.000 επιχειρήσεις με 750.000 εργαζομένους. Με την νέα επέκταση της εφαρμογής του μέτρου στον τουρισμό και στην εστίαση, εντάσσονται πλέον στην Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας περίπου 1.500.000 εργαζόμενοι συνολικά στον ιδιωτικό τομέα.
-
-
- Έχει φέρει αποτελέσματα το μέτρο;
-
Βάσει στοιχείων του πληροφοριακού συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, διαπιστώνεται ότι από την έναρξη εφαρμογής του μέτρου της ψηφιακής κάρτας εργασίας το 2022, η αύξηση των δηλωθεισών υπερωριών σε σχέση με τα προηγούμενα έτη είναι σημαντική για τους κλάδους που έχουν ενταχθεί. Χάρη στην Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας και την καταπολέμηση της αδήλωτης υπερωριακής εργασίας, οι υπερωρίες πλέον καταγράφονται και πληρώνονται κανονικά. Ενδεικτικά, στις δηλωθείσες υπερωρίες των σούπερ μάρκετ, από την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου έως το τέλος του 2023, παρατηρήθηκε σωρευτική αύξηση ύψους +61,2%.