money tourism copyright photo
©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ – ΕΡΕΥΝΑ: Η Αθήνα κορυφαίος best value τουριστικός προορισμός στην Ευρώπη | Στη δεύτερη θέση μετά το Ζάγκρεμπ

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Αθήνα κατατάσσεται στη δεύτερη θέση μεταξύ των 15 κορυφαίων τουριστικών προορισμών στην Ευρώπη, που προσφέρουν καλή σχέση ποιότητας-τιμής, με την ελληνική πρωτεύουσα να κερδίζει τις εντυπώσεις όσον αφορά το διαθέσιμο, τουριστικό της προϊόν, αλλά και τη συνδεσιμότητά της με άλλους προορισμούς, όπως αποκαλύπτει νέα μελέτη της Mabrian.

Ο προορισμός που προσέφερε την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής κατά τη διάρκεια του Ιουνίου ήταν το Ζάγκρεμπ, στη βορειοδυτική Κροατία, σύμφωνα με την κορυφαία εταιρία πληροφοριών για τον τουρισμό.
Από την άλλη, οι μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες χάνουν θέσεις λόγω των υψηλών τιμών των ξενοδοχείων τους και της χαμηλής αξίας που δίνουν οι επισκέπτες στην τουριστική προσφορά τους.

Για τη νέα αυτή μελέτη αναλύθηκαν τα δεδομένα αεροπορικής συνδεσιμότητας, εξετάζοντας τον αριθμό των θέσεων στις προγραμματισμένες αεροπορικές πτήσεις και τον αριθμό των πόλεων και των χωρών με τις οποίες ο προορισμός έχει απευθείας σύνδεση.

Ελήφθησαν, επίσης, υπόψη η μέση τιμή του ξενοδοχείου και το επίπεδο ικανοποίησης των επισκεπτών. Αυτή η ανάλυση της ικανοποίησης των επισκεπτών αποτελεί μέρος των δεικτών της Mabrian, οι οποίοι μετρούν το επίπεδο ικανοποίησης και την εντύπωση που έχουν οι επισκέπτες για τους προορισμούς γενικά και όσον αφορά τους πιο σημαντικούς τομείς, όπως η ασφάλεια, το κλίμα, η διαμονή και η προσφορά του τουριστικού προϊόντος.

Ο προορισμός που προσέφερε την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής κατά τη διάρκεια του Ιουνίου ήταν το Ζάγκρεμπ, στη βορειοδυτική Κροατία. Παρά το γεγονός ότι είναι μεταξύ των τελευταίων όσον αφορά την αεροπορική συνδεσιμότητα, έχει πολύ υψηλό επίπεδο ικανοποίησης στους περισσότερους από τους τομείς που αναλύθηκαν. Ταυτόχρονα, προσφέρει πολύ ανταγωνιστική τιμή διαμονής σε σύγκριση με τους άλλους προορισμούς που αναλύθηκαν.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Αθήνα, η οποία έχει καλύτερη σύνδεση από το Ζάγκρεμπ, αλλά με ελαφρώς υψηλότερη μέση τιμή και χαμηλότερο επίπεδο ικανοποίησης από το Ζάγκρεμπ.

Η Λιουμπλιάνα, η πρωτεύουσα της Σλοβενίας, είναι ένας από τους προορισμούς που αναλύθηκαν με τις πιο ανταγωνιστικές τιμές ξενοδοχείων και υψηλά επίπεδα ικανοποίησης. Ωστόσο, παραμένει στην τρίτη θέση επειδή η αεροπορική της συνδεσιμότητα είναι περιορισμένη.

Το Ντουμπρόβνικ, επίσης στην Κροατία, είναι ο προορισμός με τα υψηλότερα επίπεδα ικανοποίησης μεταξύ των εξεταζόμενων προορισμών. Ωστόσο, η μέση ξενοδοχειακή τιμή είναι υψηλή και η αεροπορική συνδεσιμότητα περιορισμένη, γεγονός που το τοποθετεί στην ένατη θέση.

Το Λονδίνο και το Παρίσι, παρά την καλύτερη σύνδεση, “τιμωρούνται” από την πολύ υψηλή μέση ξενοδοχειακή τιμή. Επιπλέον, οι δύο πρωτεύουσες παρουσίασαν χαμηλότερα επίπεδα ικανοποίησης. Οι επισκέπτες είναι ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι με τις ξενοδοχειακές υπηρεσίες στο Λονδίνο και με την προσφορά τουριστικών προϊόντων στο Παρίσι.

Άλλες μεγάλες τουριστικές πόλεις όπως το Βερολίνο, η Βαρκελώνη και το Άμστερνταμ βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης για τις υψηλές τιμές των ξενοδοχείων τους και για το επίπεδο ικανοποίησης, το οποίο παραμένει χαμηλό. Αυτός ο τελευταίος δείκτης μπορεί να οφείλεται στον τουριστικό κορεσμό που είχαν από την αρχή του καλοκαιριού, αλλά και στις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις πτήσεων που σημειώνονται το τελευταίο διάστημα.

Κατά σειρά, οι καλύτεροι τουριστικοί προορισμοί, με βάση τη σχέση ποιότητας – τιμής τον Ιούνιο ήταν: Ζάγκρεμπ (Κροατία), Αθήνα (Ελλάδα), Λουμπλιάνα (Σλοβενία), Ρώμη (Ιταλία), Βιέννη (Αυστρία), Λισαβόνα (Πορτογαλία), Μαδρίτη (Ισπανία), Μιλάνο (Ιταλία), Ντουμπρόβνικ (Κροατία), Βερολίνο (Γερμανία), Άμστερνταμ (Ολλανδία), Παρίσι (Γαλλία), Βαρκελώνη (Ισπανία) και Λονδίνο (Ηνωμένο Βασίλειο).

Τι μαρτυρούν οι δείκτες

Αναλύοντας τους δείκτες, ο δείκτης αντίληψης της ασφάλειας (PSI) που αναλύεται από τη Mabrian τοποθετεί στην κορυφή το Ντουμπρόβνικ και τη Λισαβόνα, ακολουθούμενες από το Μιλάνο και τη Μαδρίτη. Στις τελευταίες θέσεις του εν λόγω δείκτη βρίσκονται το Βερολίνο, η Βαρκελώνη και η Βιέννη.

Ο δείκτης αντίληψης του κλίματος (PCI), ο οποίος επιτρέπει τη γνώση της σχέσης μεταξύ των προσδοκιών των επισκεπτών και της πραγματικότητας του κλίματος στον προορισμό, οδηγείται επίσης από το Ντουμπρόβνικ, ακολουθούμενο από τη Ρώμη και το Μιλάνο, ενώ στην άλλη άκρη της λίστας βρίσκονται το Άμστερνταμ, το Παρίσι και η Βιέννη.

Σύμφωνα με τον δείκτη ικανοποίησης για τα ξενοδοχεία (HSI), τις καλύτερες βαθμολογίες συγκεντρώνουν το Ζάγκρεμπ, το Ντουμπρόβνικ και η Λιουμπλιάνα, ενώ το Λονδίνο, το Βερολίνο και το Άμστερνταμ βρίσκονται στο τέλος της κατάταξης.

Όσον αφορά την αντίληψη του διαθέσιμου τουριστικού προϊόντος, το Ντουμπρόβνικ, η Λιουμπλιάνα και η Αθήνα βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης, ενώ στον αντίποδα βρίσκονται το Παρίσι, η Μαδρίτη και η Βαρκελώνη.

Σύμφωνα με τον Carlos Cendra, διευθυντή Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της Mabrian, “υπάρχει μια αυξανόμενη τάση της ζήτησης για λιγότερο πολυσύχναστους και πιο αυθεντικούς προορισμούς. Για τον λόγο αυτό, χώρες όπως η Κροατία και η Σλοβενία και οι πρωτεύουσές τους είναι προορισμοί που εκτιμώνται ιδιαίτερα λόγω της ισορροπίας μεταξύ ενός προορισμού που προσφέρει ασφάλεια, μιας διαφοροποιημένης προσφοράς δραστηριοτήτων και μιας πολύ ελκυστικής μέσης τιμής. Οι πιο ώριμοι αστικοί προορισμοί υφίστανται ένα φαινόμενο ανάκαμψης της ζήτησης που δημιουργεί αύξηση των μέσων τιμών και μείωση της εμπειρίας των πελατών λόγω του πιθανού κορεσμού σε ορισμένες ώρες και μέρη”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *