Photo by Artem Beliaikin on Pexels

Euromonitor: Αυτές είναι οι κατηγορίες των ταξιδιωτών του μέλλοντος | Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Από τους οικολογικούς και τους πολιτιστικούς εξερευνητές, μέχρι τους ψηφιακούς ταξιδιώτες κι εκείνους που έχουν “σημαία” τους την πολυτέλεια, η Euromonitor International παρουσιάζει στην έρευνα Voice of the Consumer: Travel Survey τις κατηγορίες ταξιδιωτών που θα απασχολήσουν τη βιομηχανία του τουρισμού στο μέλλον. 

Στις νέες κατηγορίες ταξιδιωτών ανήκουν:

Οι Eco-Adventurers και οι Cultural Explorers υιοθετούν μια ολιστική προσέγγιση της βιωσιμότητας

Η βιωσιμότητα αναδεικνύεται ως θέμα σε πολλές κατηγορίες ταξιδιωτών. Ορισμένες, όπως οι Eco-Adventurers, εστιάζουν στην ίδια την αειφορία. Άλλοι, όπως οι Cultural Explorers, μπορεί να έλκονται περισσότερο από την αξία της εμπειρίας. Το κλειδί για να ξεκλειδώσουν οι ταξιδιωτικές εταιρίες το ενδιαφέρον για βιώσιμα ταξίδια σε όλους τους τομείς είναι ο τρόπος με τον οποίο  πλαισιώνουν τις πρωτοβουλίες τους για τη βιωσιμότητα.

Οι Eco-Adventurers δείχνουν πολύ μεγαλύτερη προτίμηση σε περιβαλλοντικά βιώσιμες πρωτοβουλίες από άλλες κατηγορίες ταξιδιωτών, όπως η επιλογή του οικολογικού τουρισμού (23% των ερωτηθέντων) και εναλλακτικές επιλογές μεταφοράς αντί για πτήσεις (33%).

Οι Cultural Explorers ενδιαφέρονται σχεδόν πέντε φορές περισσότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο για την εμβάθυνση στον τοπικό πολιτισμό, που αποτελεί συνώνυμο των κοινωνικά βιώσιμων ταξιδιών, σε ποσοστό 63% των ερωτηθέντων.

 

Εν τω μεταξύ, το 79% των Eco-Adventurers και των Cultural Explorers είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν έως και 10% περισσότερο για βιώσιμα χαρακτηριστικά στα ταξίδια τους.

Οι Luxury Seekers και οι Digital Travellers αναζητούν εμπειρίες υψηλού επιπέδου με προνόμια

Οι Luxury Seekers και οι Digital Travellers είναι οι κατηγορίες των ταξιδιωτών που εστιάζουν περισσότερο στα ταξίδια υψηλών προδιαγραφών. Αυτοί οι ταξιδιώτες έχουν γίνει ιδιαίτερα σημαντικοί μετά την πανδημία, καθώς οι ταξιδιωτικές εταιρίες αναζητούν ταξιδιώτες αναψυχής με υψηλές δαπάνες για να αναπληρώσουν τα χαμένα έσοδα από επαγγελματικά ταξίδια.

Το 60% των Luxury Seekers και το 59% των Digital Travellers πιστεύουν ότι τα οικονομικά τους θα βελτιωθούν στο μέλλον, περισσότερο από 10 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.

Το ενδιαφέρον που επιδεικνύουν για πολυτελή ταξίδια τους καθιστά επίσης ιδανικούς υποψήφιους για έναν από τους μεγαλύτερους τομείς εστίασης της ταξιδιωτικής βιομηχανίας: τα προγράμματα αφοσίωσης. Εταιρίες όπως η Expedia, η Delta και η Accor έχουν ξεκινήσει σημαντικές πρωτοβουλίες σε επίπεδο αφοσίωσης φέτος. Η σημασία της επιβράβευσης έχει αυξηθεί, καθώς αποτελεί παράγοντα κερδοφορίας για τον κλάδο, χάρη στις co-branded πιστωτικές κάρτες.

Το 34% των Luxury Seekers και το 32% των Digital Travellers προτιμούν να πραγματοποιούν αγορές από εμπόρους που προσφέρουν πρόγραμμα επιβράβευσης, καθιστώντας τις κατηγορίες αυτές ιδιαίτερα προσοδοφόρες για τις ταξιδιωτικές εταιρίες.

Ακόμη και αν και οι δύο κατηγορίες ταξιδιωτών ενδιαφέρονται για την αφοσίωση, οι Luxury Seekers έχουν ως γνώμονα την εμπειρία και επιθυμούν πρόσβαση σε αποκλειστικές, πολυτελείς εμπειρίες σε αντάλλαγμα κάποιου προγράμματος αφοσίωσης. Οι Digital Travellers, εν τω μεταξύ, αναζητούν απρόσκοπτες ψηφιακές εμπειρίες και εξατομικευμένες προσφορές.

Η εστίαση στην πολυτέλεια θα είναι σημαντική για τις ταξιδιωτικές εταιρίες τα επόμενα χρόνια. Η Euromonitor προβλέπει ότι τα πολυτελή ξενοδοχεία θα παρουσιάσουν Σύνθετο Ετήσιο Ρυθμό Ανάπτυξη (CAGR) 7,1% κατά την περίοδο 2023-2028. Θα είναι επίσης το πρώτο τμήμα της ξενοδοχειακής αγοράς που θα ανακάμψει πλήρως. Με τους καταναλωτές υψηλού εισοδήματος να είναι πιο ανθεκτικοί και λιγότερο ευάλωτοι στην κρίση του κόστους ζωής, οι δαπάνες τους θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στο ποιες εταιρείες θα κερδίσουν ή θα χάσουν μερίδιο αγοράς.

Η κρίση του κόστους ζωής επηρεάζει σημαντικά τις αποφάσεις των ταξιδιωτών

Καθώς οι ταξιδιωτικές κρατήσεις ανακάμπτουν από την πανδημία, οι ταξιδιώτες αισθάνονται το βάρος της κρίσης του κόστους ζωής. Η Euromonitor προβλέπει ότι η παγκόσμια μέση δαπάνη ανά διεθνές ταξίδι θα αυξηθεί περισσότερο από 8% το 2023 στα 1.360 δολάρια ΗΠΑ λόγω της αύξησης του κόστους ζωής και του πληθωρισμού. Η αύξηση του κόστους ζωής έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην κατηγορία των ταξιδιωτών Leisure Seeker, οι οποίοι αναζητούν φιλικές προς τον προϋπολογισμό ταξιδιωτικές επιλογές. Οι Leisure Seekers έχουν μεγαλύτερη εκπροσώπηση στα χαμηλότερα και μεσαία εισοδηματικά στρώματα, σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες ταξιδιωτών.

Ενώ το 23% των ταξιδιωτών παγκοσμίως ανήκει στο τμήμα Leisure Seeker, το ποσοστό αυτό στη Λατινική Αμερική ανέρχεται στο 32%. Η υπερεκπροσώπηση της Λατινικής Αμερικής αντικατοπτρίζει τις προκλήσεις της περιοχής με τον πληθωρισμό και την ανάγκη ορισμένων Λατινοαμερικανών να αναζητήσουν οικονομικότερες ταξιδιωτικές επιλογές.

Η κρίση του κόστους ζωής δεν σημαίνει ότι οι ταξιδιώτες δεν θα σπαταλήσουν για τα ταξίδια τους. Αντίθετα, θα είναι πιο απαιτητικοί στις αποφάσεις που αφορούν τις δαπάνες τους. Οι Blended Travellers, για παράδειγμα, μπορεί να αντικαταστήσουν τα διεθνή ταξίδια με ταξίδια στο εσωτερικό.

Στο σύνολό τους οι ταξιδιώτες δείχνουν προθυμία να πληρώσουν επιπλέον χρήματα για να εξασφαλίζουν κάποια στοιχεία στα ταξίδια τους, όπως η άνεση και η βιωσιμότητα. Η εμβάθυνση στον τοπικό πολιτισμό και η ποιότητα του φαγητού και της εστίασης βρίσκουν απήχηση στους Digital Travellers και στους Luxury Seekers. Η προώθηση της μοναδικής αξίας αυτών των εμπειριών θα βοηθήσει να πειστούν οι ταξιδιώτες να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για ποιότητα στα ταξίδια τους, ακόμη κι αν η παγκόσμια οικονομία συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *