Επιβράβευση της προσπάθειας που κατέβαλε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου να στηρίξει την τουριστική εικόνα των νησιών σε διεθνές επίπεδο, σε μια πρωτοφανώς δύσκολη και αρνητική συγκυρία, χαρακτήρισε ο Περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος την εντυπωσιακή αύξηση κατά 10,61% των τουριστικών αφίξεων στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου, κατά τον μήνα Ιούλιο, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που ανακοινώθηκαν σήμερα, ο Ιούλιος του 2016 κινήθηκε ανοδικά κατά 10,61% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2015 (ποσοστό που «μεταφράζεται» σε 500.000 αφίξεις) και κατά 8,3%, σε σχέση με τον Ιούλιο του 2014.
Στην διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο κ. Χατζημάρκος τόνισε πως «μια αύξηση άνω του 10% δεν είναι απλά αύξηση, είναι έκρηξη» και πως, το εξαιρετικό αυτό αποτέλεσμα, έρχεται μετά από πολύ σκληρή δουλειά το 2015, μια χρονιά όπου τα νησιά πέρασαν δια πυρός και σιδήρου.
«Δουλέψαμε πολύ σκληρά. Ξεκινήσαμε την προσπάθεια να προστατεύσουμε τουριστικά τα νησιά μας, όταν ακόμη η “φωτιά” έκαιγε γύρω μας», ανέφερε ο Περιφερειάρχης.
«Έγκαιρη, σκληρή και μεθοδική δουλειά»
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που απαιτούσε αποτελεσματική και, ταυτοχρόνως, ιδιαίτερα προσεκτική διαχείριση, ήταν το προσφυγικό ζήτημα που έλαβε διαστάσεις ανθρωπιστικής κρίσης. Με την επισήμανση ότι το 1/3 του συνόλου των προσφύγων και μεταναστών που κινήθηκαν προς την Ευρώπη, πέρασαν από νησιά της Δωδεκανήσου, η ανάγκη αντιμετώπισης του προβλήματος με όρους ανθρωπισμού και αξιοπρέπειας απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους, αλλά και με τρόπο που δεν θα ακύρωνε την τουριστική ταυτότητα των νησιών, ήταν το μεγάλο στοίχημα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Εκτός της προσφυγικής κρίσης, ο τουρισμός ήλθε «αντιμέτωπος» με ένα καταιγισμό οικονομικών μέτρων, όπως η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ και η υπέρμετρη φορολόγηση, που έπληξε καίρια την ανταγωνιστικότητα των νησιών και γονάτισε τις τοπικές επιχειρήσεις. Παράλληλα, τα δημοσιονομικά προβλήματα της χώρας, τα capital controls, η δυσφήμιση από τα μεγάλα διεθνή ΜΜΕ, τα γεγονότα στην γείτονα χώρα Τουρκία, όπου οι θυελλώδεις πολιτικές εξελίξεις δημιουργούν ένα κλίμα αστάθειας και επηρεάζουν γενικότερα την εικόνα της ευρύτερης περιοχής, συνέθεσαν μια εκρηκτική κατάσταση, που για πρώτη φορά κλήθηκε να αντιμετωπίσει και να διαχειριστεί η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με έντονη την αγωνία για την εξέλιξη της τουριστικής περιόδου του 2016.
Το Στρατηγικό Σχέδιο Τουριστικής Ανάπτυξης των νησιών που εκπόνησε έγκαιρα η Περιφέρεια, σε συνεργασία με την marketing Greece και το InSETE, η εφαρμογή του οποίου ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2016, η σύγχρονη και άψογης αισθητικής ψηφιακή καμπάνια των νησιών της Περιφέρειας και ιδιαίτερα της Ρόδου, η ανανεωμένη επικοινωνιακή εικόνα του προορισμού και η αναβαθμισμένη παρουσία στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, έφεραν, τελικά, αποτέλεσμα, ξεπερνώντας και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, δεδομένης της συγκυρίας.
Ο κ. Χατζημάρκος, σημείωσε πως η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, χωρίς θριαμβολογίες, θα συνεχίσει να εργάζεται εντατικά, με σοβαρές και μελετημένες κινήσεις, για την ενίσχυση της τουριστικής εικόνας των νησιών.
«Πρέπει να δουλέψουμε να “χτίσουμε” πάνω σε αυτή τη μεγάλη φήμη του νησιού της Ρόδου, που στο παρελθόν έδωσε θέσεις εργασίας, έδωσε πλούτο και ευημερία στον τοπικό πληθυσμό. Ο δείκτης των αφίξεων, όπου επί δεκαετίες ήταν προσηλωμένος ο κόσμος του τουρισμού, παρουσιάζει ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Ένα ποσοστό αύξησης των αφίξεων άνω του 10% για την Ρόδο, ήταν ένα πολύ μεγάλο ποσοστό, ακόμη και για τις χρυσές εποχές του ροδιακού τουρισμού» δήλωσε.
Παράλληλα, ζήτησε σεβασμό απέναντι στις εκατοντάδες χιλιάδες των επισκεπτών που εμπιστεύονται την Ρόδο για τις διακοπές τους:
«Οι 500.000 άνθρωποι που επέλεξαν να έλθουν στη Ρόδο για τις διακοπές τους, μόνο κατά τον μήνα Ιούλιο, δεν μας επέλεξαν ούτε από συμπόνια, ούτε για ανθρωπιστικούς λόγους. Επέλεξαν να έλθουν για να ξεφύγουν από το δικό τους περιβάλλον που και αυτό τους γεμίζει άγχος, αβεβαιότητα και αγωνία, για να ξεφύγουν από το γκρίζο που έχει σκεπάσει όλη την Ευρώπη, τον φόβο της τρομοκρατίας, την αβεβαιότητα που προκαλούν οι οικονομικές αλλαγές σε ολόκληρο τον κόσμο. Σε αυτούς τους ανθρώπους χρωστάμε ένα μεγάλο “ευχαριστώ” και ένα ζεστό χαμόγελο. Τους χρωστάμε να παραδώσουμε αυτό που τους υποσχεθήκαμε, όταν έκαναν την επιλογή τους. Να τους προσφέρουμε αξέχαστες διακοπές , ώστε, γυρίζοντας πίσω, να γίνουν οι καλύτεροι διαφημιστές μας».