ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ: Η ποιότητα και η καινοτοµία, τα «όπλα» της Ideal Standard

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Διαθέτοντας πολύχρονη εµπειρία στον τοµέα της διοίκησης κορυφαίων επιχειρήσεων και βρισκόµενος στο «τιµόνι» της Ideal Standard Ελλάδας και Μεσογείου, ο κ. Γιώργος Θεοδοσίου είναι αυτό που συχνά αποκαλούµε «ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση».

Ο ίδιος διαθέτει υψηλή τεχνογνωσία, διορατικότητα και τα κατάλληλα αντανακλαστικά, απαραίτητα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου, αποτελεσµατικού manager.

Σε συνέντευξή του στο «ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ», αναλύει τη νέα εταιρική ταυτότητα της εταιρίας και τη στρατηγική ανάπτυξής της για τα επόµενα χρόνια, η οποία εστιάζει στις «παγκόσµιες τάσεις» (Global Mega Trends), µε έµφαση στην προσεκτική διαχείριση του πολυτιµότερου φυσικού µας πόρου, που δεν είναι άλλος από το νερό.

Παράλληλα, παρουσιάζει τις τελευταίες, καινοτόµες λύσεις της Ideal Standard για τον χώρο του µπάνιου, οι οποίες θα προωθηθούν στην εγχώρια αγορά το 2018, µε την πεποίθηση ότι, θα τύχουν µεγάλης ανταπόκρισης, καθώς απαντούν σε βασικά, χρόνια ζητούµενα των ξενοδοχείων και χώρων περίθαλψης υγείας.

Αναφερόµενος στην πορεία της εταιρίας στα χρόνια της οικονοµικής κρίσης, ο κ. Θεοδοσίου αναφέρει πως, ενώ αρχικά η Ideal σηµείωσε σηµαντική πτώση του τζίρου της, την τελευταία περίπου τετραετία κατάφερε να ανακάµψει λόγω µιας σειράς κινήσεων, µε βασικότερες την αναδιάρθρωση της εµπορικής της πολιτικής και της προϊοντικής της γκάµας. Ιδιαίτερα αισιόδοξος εµφανίζεται ο κ. Θεοδοσίου για τα αποτελέσµατα του 2017, που όπως λέει, θα είναι η καλύτερη χρονιά των τελευταίων εννέα ετών, τόσο από πλευράς τζίρου, όσο και κέρδους για την εταιρία.

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης

H έλλειψη ρευστότητας, το «πάγωμα» χρηματοδοτήσεων και το ασταθές οικονομικό περιβάλλον, δημιουργούν ένα αντιστοίχως δυσμενές επιχειρηματικό περιβάλλον. Καταρχάς, πόσο έχει επηρεαστεί η πορεία της Ideal Standard στην Ελλάδα από την οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων και σε τι επίπεδα προβλέπεται να διαμορφωθούν τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας για το 2017;

SALONI– Η οικονομική κρίση, η οποία διανύει τον ένατο χρόνο ύπαρξής της στην ελληνική οικονομία, έχει επηρεάσει αναμφισβήτητα όλους τους κλάδους. Όταν το ΑΕΠ της χώρας έχει μειωθεί κατά 25% είναι σαφές ότι η κρίση είναι πολύ βαθιά. Η μείωση του τζίρου όλων των κλάδων, σε συνδυασμό με τη μείωση των εισοδημάτων των Ελλήνων κάνει πιο αντιληπτή τη δυσκολία στην οποία βρίσκεται η οικονομία μας. Ο χώρος των κατασκευών, ο οποίος κατείχε πάνω από το 20% του ΑΕΠ, έχει περιοριστεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Οι άδειες για νέα οικοδομή έχουν μειωθεί πάνω από 90%. Η ανακαίνιση κατοικιών αναβάλλεται από τον επενδυτή, από χρόνο σε χρόνο, και οι κατασκευές για εμπορική εκμετάλλευση έχουν μειωθεί επίσης πάρα πολύ. Ο μοναδικός χώρος στον τομέα των κατασκευών, ο οποίος τα τελευταία δυο χρόνια παρουσιάζει κάποια κινητικότητα είναι ο χώρος του τουρισμού. Η έλλειψη χρηματοδότησης των τραπεζών ή, για να το θέσω πιο σωστά, η σημαντική μείωση της χρηματοδότησης από τις τράπεζες για αγορά κατοικίας, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα τόσο την πολιτική, όσο και την οικονομική, συνέβαλαν σημαντικότατα σε αυτήν την τεράστια πτώση του τζίρου των κατασκευών. Η κρίση βρήκε τον κλάδο σε ένα σημείο μεγάλης ανάπτυξης, με αρκετές επενδύσεις, οι οποίες δεν είχαν ακόμα ολοκληρωθεί. Το πρόβλημα όσων επενδυτών βρέθηκαν σε αυτή την κατάσταση, δηλαδή με υψηλό δανεισμό που χρησιμοποίησαν για να αναπτύξουν την εταιρία τους, ήταν πολύ μεγάλο. Σε αυτή την κατάσταση βρέθηκαν και αντίστοιχα οι τράπεζες, οι οποίες χρηματοδότησαν αυτές τις επενδύσεις.

Η Ideal Standard σε αυτή την κρίση βίωσε σημαντική πτώση του τζίρου της στην ελληνική αγορά, ενώ τα τελευταία τρία με τέσσερα χρόνια κατάφερε να ανακάμψει σε σημαντικό βαθμό. Αυτό το πετύχαμε με πλήρη αναδιάρθρωση της εμπορικής πολιτικής μας, της προϊοντικής μας γκάμας και των αγορών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Τα «όπλα» της Ideal Standard ήταν και παραμένουν η ποιότητα των προϊόντων της, ο σύγχρονος σχεδιασμός τους, το πελατολόγιό της, που περιλαμβάνει τα καλύτερα ονόματα εμπορικών καταστημάτων στον χώρο των ειδών υγιεινής, η ταχύτητα προσαρμογής της εταιρίας στα νέα δεδομένα και επίσης το ποιοτικά υψηλό στελεχιακό δυναμικό της.

logo_IDEALΔημιουργήσαμε πολύ νωρίτερα από την κρίση μια ειδική Διεύθυνση, η οποία χειρίζεται τα μεγάλα έργα και τον χώρο της τουριστικής κατασκευής, και η οποία ήταν εξαιρετικά έμπειρη όταν έπρεπε να επικεντρωθεί η εταιρία και σε αυτό τον χώρο.

Το 2017 θα είναι η καλύτερη χρονιά των τελευταίων εννέα ετών, τόσο από πλευράς τζίρου, όσο και κέρδους για την Ideal Standard. Σε αυτή την κρίση επιτύχαμε διψήφιο και αρκετά υψηλό ποσοστό EBITA, διψήφιο αριθμό γυρίσματος των αποθεμάτων μας και συνολικά εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό κεφαλαίου κίνησης. Αυτά που επιτύχαμε οφείλονται δυστυχώς και στο ότι πολλοί ανταγωνιστές αποχώρησαν, μη μπορώντας να αντιδράσουν σωστά στο περιβάλλον της κρίσης.

Αναφορικά με το μέλλον, δεν έχω δει κανένα χρονοδιάγραμμα επαναφοράς της οικονομίας σε ομαλή κατάσταση, άρσης τoυ περιορισμού του τραπεζικού συστήματος (capital controls), εξόδου της χώρας στις διεθνείς αγορές, διευθέτησης των «κόκκινων» δανείων, που θα επιτρέψουν τις τράπεζες να δημιουργήσουν τη στρατηγική τους και όλα αυτά με κάνουν πολύ σκεπτικό.

Η εταιρία έχει δυναμική παρουσία στην ξενοδοχειακή αγορά,  αποτελώντας σημαντικό «τροφοδότη» της. Τι μερίδιο κατέχουν οι πωλήσεις της Ideal Standard στον ξενοδοχειακό χώρο, έναντι των συνολικών της πωλήσεων και πως διαφαίνονται οι εξελίξεις σε αυτό το κομμάτι δραστηριοποίησης της εταιρίας;

– Οι πωλήσεις στα ξενοδοχεία αποτελούν το 30% των συνολικών πωλήσεων της εταιρίας.

Ideal_Standard_ToniII_furnitureΟι προοπτικές είναι φυσικά ακόμη μεγαλύτερες αν αναλογιστούμε τα μεγάλα έργα που αναμένεται να ξεκινήσουν.

Επίσης, η διαρκής αύξηση επισκεπτών στη χώρα μας, τα τελευταία χρόνια, δημιουργεί ανάγκη για νέες μονάδες καθώς επίσης και για εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων, ώστε να ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές των tour operators, αλλά και να εναρμονίζονται με τις επιθυμίες των ταξιδιωτών.

Πρόσφατα, στη διεθνή έκθεση ISH, τη μεγαλύτερη διεθνή εμπορική έκθεση για τον εξοπλισμό μπάνιου, στη Φρανκφούρτη, την οποία είχαμε τη χαρά να επισκεφθούμε, προσκεκλημένοι της Ideal Standard Ελλάδος, η εταιρία κυκλοφόρησε μια σειρά από νέα προϊόντα, κάποια από τα οποία αφορούν αποκλειστικά την ξενοδοχειακή αγορά. Καταρχάς, πότε αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην εγχώρια αγορά αυτά τα προϊόντα, ποια είναι τα καινοτόμα χαρακτηριστικά τους και ποια εκτιμάτε πως θα είναι η απήχησή τους στην ελληνική, ξενοδοχειακή αγορά;

– Η διεθνής έκθεσης ISH, που διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια στην Φρανκφούρτη, συγκεντρώνει το παγκόσμιο ενδιαφέρον του κλάδου μας.

Ideal_Standard_Tesi_basin_mixer wall hungΣυνεχίζοντας την ισχυρή παράδοση καινοτομιών, η Ideal Standard παρουσίασε σημαντικές, καινοτόμες λύσεις προϊόντων και για οικιακά, αλλά και για κοινόχρηστα μπάνια:

     Η νέα σειρά νιπτήρων ελεύθερης τοποθέτησης Ipalyss™, για χρήση στον οικιακό και ξενοδοχειακό τομέα, διαθέτει την πιο πρόσφατη καινοτομία της Ideal Standard, το εξαιρετικά λεπτό κεραμικό υλικό, Diamatec. Το πατενταρισμένο αυτό νέο υλικό προσφέρει εξαιρετική αντοχή, που επιτρέπει στους σχεδιαστές να επιτύχουν το σχεδόν αδύνατο: εντυπωσιακά λεπτές, ευθείες άκρες που είναι ταυτόχρονα ανθεκτικές. Η κορυφαία αισθητική της σειράς Ipalyss™ αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τον βραβευμένο Βρετανό σχεδιαστή, Robin Levien.

     Η Intellimix είναι μια επαναστατική μπαταρία με φωτοκύτταρο. Για πρώτη φορά μία μπαταρία παρέχει μαζί με το νερό και σαπούνι.

     Μετά από χρόνια κλινικής έρευνας, η Ideal Standard παρουσίασε έναν ισχυρό συνδυασμό για την καταπολέμηση των βακτηρίων σε χώρους περίθαλψης υγείας: την αυτοκαθαριζόμενη (self cleaning) μπαταρία Markwik 21+, σε συνδυασμό με τον νιπτήρα Contour 21+. Τα δύο αυτά προϊόντα εγγυώνται δραστική μείωση των βακτηρίων, αφού α) ο καινοτομικός σχεδιασμός του νιπτήρα μειώνει τη διάχυση των σταγόνων του νερού κατά περισσότερο από 90% (άρα λιγότερα βακτήρια), και β) η μπαταρία (αυτο)καθαρίζεται άριστα εκ των έσω, χάρις στον ειδικό σχεδιασμό εσωτερικής ροής ζεστού νερού -για αποτελεσματικότερη αποστείρωση- που διαθέτει, σε συνδυασμό με τα πλήρως αποσπώμενα εξαρτήματά της, κάτι που βοηθάει στον ακόμα αποτελεσματικότερο καθαρισμό τους.

Τα νέα αυτά προϊόντα θα προωθηθούν και στην ελληνική αγορά το 2018. Απαντούν σε βασικά χρόνια ζητούμενα των ξενοδοχείων και χώρων περίθαλψης υγείας, πράγμα το οποίο μας διαβεβαιώνει ότι, σε συνδυασμό με τις ανταγωνιστικές τους τιμές, θα έχουν μεγάλη ανταπόκριση από την αγορά, και κατά συνέπεια και πολύ καλές πωλήσεις.

Κατά τη διάρκεια της ISH 2017, ο νέος CEO της Ideal Standard International, κ. Torsten Tuerling, παρουσίασε τη νέα στρατηγική της εταιρίας για τα επόμενα χρόνια. Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες αυτής της νέας στρατηγικής της εταιρίας και ποια θεωρείτε ότι θα είναι τα οφέλη από την εφαρμογή της για την Ideal Standard Ελλάδος;

– Στην Press conference ο κ. Torsten αναφέρθηκε στην πρόσφατη ανανέωση της «ταυτότητας» της εταιρίας μας, αλλά και στη δημιουργία μίας νέας στρατηγικής ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια, η οποία εστιάζει στις «παγκόσμιες τάσεις».

Τα Global Mega Trends -oι παγκόσμιες τάσεις- έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη χρήση του πολυτιμότερου πόρου μας, του νερού. Οι δημογραφικές αλλαγές, η ανάγκη για μεγαλύτερη βιωσιμότητα (sustainability), ο αγώνας ενάντια στις λοιμώξεις σε χώρους περίθαλψης της υγείας και η αυξανόμενη ψηφιοποίηση (Digitalization) της ζωής μας απαιτούν πιο ολιστικές λύσεις. Λύσεις που η Ideal Standard καθιστά δυνατές.

Το επόμενο «κύμα» προϊοντικών καινοτομιών της εταιρίας, θα απευθύνεται σε αυτές τις τάσεις, με προϊόντα για οικιακή χρήση που προσφέρουν απαράμιλλη ευκολία και ευελιξία, καθώς και με λύσεις μπάνιου για ξενοδοχειακούς και κοινόχρηστους χώρους που ξεχωρίζουν για την αποδοτικότητα κόστους και την ανθεκτικότητά τους, καθώς και λύσεις για χώρους περίθαλψης υγείας, οι οποίες στοχεύουν στον έλεγχο των λοιμώξεων.

Η εφαρμογή αυτής της νέας στρατηγικής και στην Ελλάδα -μίας χώρας με έμφαση στον τουρισμό- έχουμε την πεποίθηση ότι θα ενισχύσει τις πωλήσεις μας στον τομέα των ξενοδοχειακών μονάδων αλλά και εν γένει των δημόσιων κτιρίων, όπως είναι οι αθλητικοί χώροι και τα νοσοκομεία.

Το όνομα της Ideal Standard είναι συνώνυμο με μεγάλα έργα, οικιστικά και μη. Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που έχουν κατά τη γνώμη σας καθιερώσει την εταιρία στην ελληνική αγορά και ειδικά στην ξενοδοχειακή, έναντι του ανταγωνισμού και ποιος είναι ο ρόλος της ποιότητας, δεδομένου, άλλωστε, ότι η Ideal Standard Ελλάδος είναι ιδρυτικό μέλος και κατέχει την αντιπροεδρία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων για την Ποιότητα και την Ανάπτυξη των Κατασκευών;

– Η ποιότητα για εμάς είναι τρόπος ζωής, είναι στο DNA μας, και φυσικά είναι αδιαπραγμάτευτη.

Δεν χαρακτηρίζει μόνο τα προϊόντα αλλά και τις παρεχόμενες προς τον πελάτη υπηρεσίες. Για παράδειγμα είμαστε από τις ελάχιστες εταιρίες του κλάδου που διαθέτουν τμήμα After Sales Service, προκειμένου να διασφαλίζεται η σωστή λειτουργία των προϊόντων μας κατά τη διάρκεια της ζωής τους.

Στην ξενοδοχειακή αγορά συγκεκριμένα, τα στοιχεία που μας διαφοροποιούν είναι:

Η εμπειρία που έχει αποκτήσει η εταιρία μας τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια σε Μεγάλα Έργα.

Το πλήθος προϊόντων και λύσεων ανάλογα με τις ανάγκες κάθε έργου, με τιμές ειδικά προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις των μεγάλων έργων.

Η ύπαρξη εκτεταμένου εμπορικού δικτύου σε όλη την επικράτεια.

Η άμεση και συχνή επαφή με το έργο στη διάρκεια της εκτέλεσής του, ώστε να μπορέσουμε να παρέχουμε λύσεις σε κάθε ανάγκη ή επιθυμία.

Και φυσικά, το πεπειραμένο τμήμα After Sales Service, όπως προαναφέρθηκε.

Τι περιλαμβάνει το business plan της εταιρίας για το 2017;

– To επιχειρηματικό μας πλάνο για το 2017 είναι ήδη σε εξέλιξη και βασίζεται φυσικά στη νέα στρατηγική, η οποία -όπως προαναφέρθηκε- ανακοινώθηκε πρόσφατα από τον CEO της Ideal Standard, κ. Torsten. Στοχεύει, κυρίως, στην επιπλέον αύξηση της επικοινωνίας της εταιρίας μας με αρχιτέκτονες, μηχανικούς, σχεδιαστές εσωτερικών χώρων και υδραυλικούς και στο επιτυχές και γρήγορο λανσάρισμα των νέων προϊόντων σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιούμαστε.

Ποιες αλλαγές διαπιστώνετε στις συνήθειες του καταναλωτή εξαιτίας της κρίσης και πως η εταιρία έχει «θωρακιστεί» απέναντι σε αυτές τις αλλαγές;

– Η μεγαλύτερη αλλαγή ασφαλώς έγκειται στο μικρότερο προς διάθεση ποσό για την αγορά των ειδών υγιεινής. Αυτό είναι το δεδομένο. Οι καταναλωτές πέρασαν από μία φάση κατά την οποία ζητούσαν απλά το φθηνότερο διαθέσιμο υλικό, χωρίς να προσμετράνε στην επιλογή τους όρους ποιότητας, εγγυήσεις, χώρα προέλευσης. Η φάση αυτή όμως ολοκλήρωσε γρήγορα τον κύκλο της και πλέον έχει γίνει συνείδηση στους καταναλωτές ότι, η σωστή επιλογή είναι η value for money επιλογή. Αναζητούν, λοιπόν, καλή τιμή αλλά σε συνδυασμό με καλή ποιότητα και αξιοπιστία.

Μία δεύτερη αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες αποτελεί το γεγονός πώς η άμεση διαθεσιμότητα του προϊόντος παίζει καταλυτικό ρόλο στην απόφαση αγοράς.

Η Ideal Standard ανανεώνει διαρκώς το προϊοντικό της πορτφόλιο, προσθέτοντας νέες σειρές σε οικονομικό επίπεδο, τέτοιο ώστε να ανταποκρίνονται πλήρως στις οικονομικές απαιτήσεις της εποχής, αλλά πάντα με γνώμονα την άριστη ποιότητα, την ευκολία στη χρήση, την καινοτομία και την επάρκεια σε ανταλλακτικά, σε βάθος χρόνου.

Ταυτόχρονα, διαθέτοντας μεγάλες αποθήκες στον Ασπρόπυργο, διασφαλίζουμε την άμεση διαθεσιμότητα που ζητάει ο καταναλωτής.

Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν τελευταία στον χώρο του μπάνιου και ποιες είναι οι τάσεις που επικρατούν στην αγορά των ειδών υγιεινής;

– Αναμφισβήτητα είμαστε ήδη στην εποχή του κάθετου μπάνιου. Δηλαδή η μπανιέρα αντικαθίσταται πλέον από ντουσιέρα με καμπίνα. Μεγάλα ταψιά οροφής (κεφαλές ντους) και επίτοιχα τηλέφωνα πολλαπλών λειτουργιών μετατρέπουν το μπάνιο σε χώρο ευεξίας. Επίσης, η εντοιχιζόμενη μπαταρία νιπτήρος αντικαθιστά την επικαθήμενη μπαταρία. Τέλος, το έπιπλο και ο φωτισμός έχουν τον κύριο λόγο στη διαμόρφωση της συνολικής αισθητικής του μπάνιου.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *