Photo by Andrea Piacquadio on Pexels

ITB: Νέες τεχνολογικές τάσεις μεταβάλλουν τον κόσμο των ταξιδιών και του τουρισμού

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τέσσερις νέες, συναρπαστικές, τεχνολογικές τάσεις, από τα ρομπότ έως τα διαστημικά ταξίδια, κάνουν δυναμική είσοδο στην παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία, όπως διαπιστώνει η διεθνής έκθεση τουρισμού ΙΤΒ.

Σύμφωνα με την ITB, πολλές έρευνες για τον εντοπισμό των ταξιδιωτικών τάσεων που θα κυριαρχήσουν και θα διαμορφώσουν τον κλάδο τα επόμενα χρόνια και τις επόμενες δεκαετίες, αναφέρονται σε τεχνολογικές τάσεις που αναμένεται να διαμορφώσουν και να μεταβάλλουν τον κόσμο των ταξιδιών και του τουρισμού.

Η άνοδος των ρομπότ: Μια γνώριμη τεχνολογική τάση
Πίσω στο 2015, εμφανίστηκαν πρωτοσέλιδα για ρομποτικούς μπάρμαν που εργάζονταν στα πλοία της Royal Caribbean International. Τα ρομπότ ήταν τοποθετημένα στο “Bionic Bar”, όπου ετοίμαζαν κοκτέιλ και χόρευαν ακόμη και σε χορογραφημένα κομμάτια, εντυπωσιάζοντας τους επισκέπτες.

Έκτοτε, το ρομποτικό προσωπικό εμφανίζεται όλο και περισσότερο στην ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία. Μια μελέτη της GlobalData διαπίστωσε ότι το 31% από συνολικά 476 επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου, δήλωσαν ότι η επιχείρησή τους θα επενδύσει σε ρομπότ μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Στην ερώτηση “Σε ποιον από τους παρακάτω τομείς θα επενδύσετε εσείς/η εταιρία σας τους επόμενους 12 μήνες”, η ρομποτική ήταν η τρίτη πιο δημοφιλής απάντηση.

Η παγκόσμια πανδημική, υγειονομική κρίση έχει επιταχύνει τη ζήτηση και την ανοιχτή διάθεση απέναντι στο ρομποτικό προσωπικό. Μεταξύ άλλων, η χρήση ρομποτικής μειώνει τις περιπτώσεις επαφής ανθρώπου με άνθρωπο, περιορίζοντας έτσι τις πιθανότητες εξάπλωσης μιας ασθένειας.

Ο τουρισμός εικονικής πραγματικότητας 
Οι ταξιδιωτικές εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας ενισχύθηκαν κατά τη διάρκεια της κρίσης του κορωνοϊού, με ταξιδιωτικούς πράκτορες και οργανισμούς, όπως το Visit Malta, να ενσωματώνουν την τεχνολογία και να προσφέρουν βιντεοπεριηγήσεις σε προορισμούς.

Μια μελέτη της Accenture αποκάλυψε ότι οι μισοί από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται να αγοράσουν μια ταξιδιωτική εμπειρία VR ή AR (επαυξημένης πραγματικότητας). Αυτό θα μπορούσε να εκδηλωθεί στο “metaverse”, ένα δίκτυο τρισδιάστατων εικονικών κόσμων, που επικεντρώνεται στην κοινωνική σύνδεση.

“Το metaverse δεν έχει σκοπό να αντικαταστήσει τα φυσικά ταξίδια, αλλά να προσφέρει μια συμπληρωματική ενίσχυση σε μια συνολική εμπειρία”, δήλωσε η Emily Weiss, ανώτερη διευθύνουσα σύμβουλος και παγκόσμια επικεφαλής της ομάδας ταξιδιωτικής βιομηχανίας της Accenture.

Οι ταξιδιώτες επιθυμούν ταξίδι στο διάστημα
Δισεκατομμύρια έχουν επενδυθεί στη φουτουριστική προοπτική των διαστημικών ταξιδιών, με ορισμένες εταιρίες να έχουν αναλάβει να προσφέρουν μοναδικές υπηρεσίες στους τολμηρούς ταξιδιώτες. Η Space Perspective είναι μια εταιρία που προσφέρει ευκαιρίες για διαστημικά ταξίδια, με πρόθεση να μεταφέρει τουρίστες σε τροχιά γύρω από τη Γη μέχρι το 2024. Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα “Space Lounge” θα διαθέτει πανοραμική θέα του ηλιακού συστήματος. Βεβαίως οι τιμές θα.. “τσιμπάνε”, καθώς, θα διαμορφώνονται στα 118.257 ευρώ ανά εισιτήριο.

Μια άλλη εταιρία που καινοτομεί σε αυτόν τον τομέα είναι η Orbital Assembly Corporation, η οποία φέρεται να εργάζεται πάνω σε “τεχνολογίες δακτυλίων βαρύτητας”. Εάν αναπτυχθεί αυτή η τεχνολογία, η εταιρία σκοπεύει να εκτοξεύσει τον πρώτο διαστημικό σταθμό για τουρίστες σε τροχιά γύρω από τη Γη. Μπορεί να ακούγεται σαν κάτι από το μακρινό μέλλον, αλλά η OAC προβλέπει την εκτόξευση του διαστημικού σταθμού Pioneer, ο οποίος θα φιλοξενεί έως και 28 επισκέπτες, το 2025.

Κάνοντας την εμπειρία προγραμματισμού των ταξιδιών gaming
Μπορεί να μην ακούγεται τόσο ενδιαφέρον όσο τα ρομπότ, τα διαστημικά ταξίδια και η εικονική πραγματικότητα, αλλά η μετατροπή της εμπειρίας του ταξιδιωτικού προγραμματισμού σε gaming είναι μια τεχνολογική τάση που δεν μπορεί να αγνοηθεί. Μεγάλες αεροπορικές εταιρίες, όπως η Lufthansa, έχουν εισαγάγει λειτουργίες όπως το Lufthansa Surprise, το οποίο επιτρέπει στους πελάτες να επιλέξουν μια ταξιδιωτική εμπειρία με βάση ένα θέμα, όπως η φύση ή οι πόλεις.

Ο προορισμός αποκαλύπτεται στον ταξιδιώτη μόνο όταν γίνει η κράτηση, προσφέροντας ένα στοιχείο διασκέδασης και έκπληξης στην εμπειρία της κράτησης.

Η ενσωμάτωση του gaming στις υπηρεσίες φιλοξενίας θα μπορούσε επίσης να συμβάλει στη δημιουργία πρωτοπόρων ταξιδιωτών, κινητοποιώντας μια νέα γενιά ταξιδιωτών παγκοσμίως.

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *