© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

MABRIAN: Ουραγός η Ελλάδα στο αποτύπωμα άνθρακα των αερομεταφορών στην Ευρώπη | Πάνω από 170 τόνοι CO2 στην ήπειρο το 2023

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ

Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Ελλάδα στη λίστα των χωρών που η αεροπορική τους βιομηχανία παράγει τα υψηλότερα ποσοστά διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη, σύμφωνα με νέα μελέτη της Mabrian, η οποία διαπίστωσε ότι ο τομέας των αερομεταφορών παρήγαγε 172 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα στη Γηραιά ήπειρο κατά τη διάρκεια του 2023, αντιστοιχώντας στο 4% του συνολικού αποτυπώματος άνθρακα που παράγεται στην ήπειρο.

Η Mabrian, κορυφαία εταιρία στον τομέα της τουριστικής πληροφόρησης, παρουσίασε τα αποτελέσματα μιας νέας μελέτης σχετικά με τον αντίκτυπο των αερομεταφορών στο αποτύπωμα άνθρακα και την αειφόρο τουριστική ανάπτυξη των ευρωπαϊκών προορισμών το 2023, κατά τη διάρκεια της συμμετοχής της, σε μια εικονική συνεδρία που διοργανώθηκε από τον UN Tourism και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC), με θέμα τη μέτρηση του αποτυπώματος άνθρακα του τουριστικού τομέα.

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι 10 πρώτες χώρες που δέχονται τους περισσότερους ταξιδιώτες παράγουν το 84% των συνολικών εκπομπών των αερομεταφορών στην Ευρώπη.

Κατά τη διάρκεια του 2023, οι χώρες που συνέβαλαν σημαντικά στις εκπομπές CO2 που σχετίζονται με τις αερομεταφορές στην Ευρώπη περιλαμβάνουν, με τη συγκεκριμένη σειρά, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ισπανία, τη Ρωσία και τη Γαλλία.

Οι χώρες αυτές αντιπροσωπεύουν σημαντικό μέρος των συνολικών εκπομπών CO2 που δημιουργούνται από τον τουρισμό, σύμφωνα με τα στοιχεία των εισερχόμενων πτήσεων προς τις εν λόγω χώρες, ανεξάρτητα από την προέλευσή τους.

Στο κατώτερο σημείο της λίστας των 10 κορυφαίων ευρωπαϊκών χωρών με βάση τον παραγόμενο όγκο CO2 πέρυσι βρέθηκαν η Ιταλία, η Ολλανδία, η Ελβετία, η Πορτογαλία και στην τελευταία θέση η Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, το Ηνωμένο Βασίλειο ηγήθηκε της κατάταξης με 31,4 εκατομμύρια τόνους CO2, που αντιστοιχούν στο 18% των συνολικών εκπομπών. Ακολουθούσαν η Γερμανία και η Ισπανία με 20 εκατομμύρια τόνους έκαστη, αντιπροσωπεύοντας και οι δύο το 12% του μεριδίου των συνολικών εκπομπών στην Ευρώπη.

Η Ρωσία και η Γαλλία κατέλαβαν την τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα, συνεισφέροντας 18 εκατομμύρια τόνους η καθεμία, που αντιστοιχούν σε 10% η κάθε χώρα.

Η Ιταλία κατέλαβε την έκτη θέση με 13 εκατομμύρια τόνους (7%), ακολουθούμενη από την Ολλανδία, με 9 εκατομμύρια τόνους (5%), ενώ η Ελβετία και η Πορτογαλία μοιράστηκαν την όγδοη και την ένατη θέση, παράγοντας 6 και 5 εκατομμύρια τόνους αντίστοιχα, που αντιστοιχούν στο 3% η καθεμία.

Η Ελλάδα έκλεισε τον κατάλογο με 4 εκατομμύρια τόνους, συνεισφέροντας το 2% των συνολικών εκπομπών CO2 την περυσινή χρονιά.

Αυξημένες οι εκπομπές CO2 στην Ευρώπη

Υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση στις παραγόμενες εκπομπές σε σχέση με το 2022, με συνολική αύξηση κατά 16%. Αυτό είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο σε ορισμένες χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου καταγράφηκε αύξηση 24,20%, με επόμενες την Ιταλία με αύξηση 22,69% και τη Γαλλία με αύξηση 15,93%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που αναλύθηκαν, το 2023, ο τομέας των αερομεταφορών παρήγαγε περίπου 172 εκατομμύρια τόνους CO2 στην Ευρώπη, που αντιστοιχεί στο 4% του συνολικού CO2 που παράγεται στην ήπειρο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για να αντισταθμιστεί αυτό το αποτύπωμα άνθρακα, απαιτούνται περίπου 7 δισεκατομμύρια δέντρα ετησίως, που αντιστοιχούν στο 11% της συνολικής δασικής έκτασης στην Ευρώπη, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την έκθεση της εταιρείας συμβούλων Encon.

Σχολιάζοντας τα στοιχεία αυτά, ο Carlos Cendra, εταίρος και διευθυντής μάρκετινγκ και επικοινωνίας της Mabrian, είπε: “Η ανάλυση αυτή δεν έχει σκοπό να δείξει με το δάχτυλο τον κλάδο των αερομεταφορών, ο οποίος είναι απαραίτητος για τον τουριστικό τομέα και κάνει σημαντικά βήματα στην απαλλαγή από τον άνθρακα, αλλά στοχεύει μάλλον στην ευαισθητοποίηση των τουριστικών προορισμών σχετικά με την ανάγκη να μετρήσουν τον αντίκτυπο που έχουν οι επισκέπτες τους στο περιβάλλον, προκειμένου να ενεργήσουν ανάλογα, να λάβουν αντισταθμιστικά μέτρα και να προχωρήσουν προς τον στόχο του καθαρού μηδενός ή της κλιματικής ουδετερότητας που έχει τεθεί για το 2050. Αναμφίβολα, η μέτρηση είναι το κλειδί για να μπορέσουμε να αναλάβουμε δράση και να επιτύχουμε τους στόχους που έχουν τεθεί. Από την άλλη πλευρά, προτείνουμε τη χρήση διασταυρούμενων δεικτών, όπως η σχέση μεταξύ του αποτυπώματος άνθρακα και του εισοδήματος που παράγεται από τους επισκέπτες στην τοπική οικονομία του προορισμού, οι οποίοι επιτρέπουν την καλύτερη μέτρηση των επιπτώσεων από μια ισορροπημένη προοπτική”.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *