techn

Metasearch για ξενοδόχους: Εξασφάλιση απευθείας κρατήσεων

ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Οι online ταξιδιωτικές εταιρείες μπορεί να αποτελούν σημαντικό κανάλι κατανομής, αλλά δεν συγκρίνονται με τις απευθείας κρατήσεις. Σύμφωνα με μια μελέτη της Kalibri Labs, «Οι απευθείας κρατήσεις παραμένουν πιο επικερδείς για τον ξενοδοχειακό κλάδο -γύρω στο 9 τοις εκατό- και εάν ληφθούν υπόψη και οι συναφείς δαπάνες, η κερδοφορία μπορεί να είναι μεγαλύτερη κατά σχεδόν 18 τοις εκατό».

Όπως αναφέρεται σε άρθρο στο Trivago, business blog, oρισμένα από τα συγκεκριμένα οφέλη των απευθείας κρατήσεων είναι η μείωση στο υψηλό κόστος των προμηθειών των online ταξιδιωτικών εταιρειών και η κατοχή του πλήρους ελέγχου στην επικοινωνία με τους πελάτες. Αυτά τα οφέλη μπορούν να οδηγήσουν στην εξοικονόμηση επιπλέον δαπανών και να διασφαλίσουν την απόκτηση και διατήρηση πελατών με στόχο την καλλιέργεια καλύτερων σχέσεων και την αφοσίωσή τους.

«Γιατί δεν μπορώ να εξασφαλίσω απευθείας κρατήσεις»;

Πριν από την ψηφιακή εποχή, τα ξενοδοχεία συνήθιζαν να αντιμετωπίζουν τους ανταγωνιστές τους με πολύ παραδοσιακό τρόπο. Οι κύριοι ανταγωνιστές τους ήταν τα άλλα ξενοδοχεία. Όμως σήμερα, το επίπεδο του ανταγωνισμού των ξενοδοχείων έχει αυξηθεί πολλαπλά και το εύρος πλέον υπερβαίνει μακράν τα παραδοσιακά ξενοδοχεία. Και εδώ, αναφερόμαστε στις ιστοσελίδες κρατήσεων τρίτων ή στις online ταξιδιωτικές εταιρείες.

Στις μέρες μας, οι online ταξιδιωτικές εταιρείες είναι οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές και η προσέλκυση απευθείας κρατήσεων αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για τους ξενοδόχους όλων των μεγεθών παγκοσμίως. Η Deloitte στη μελέτη της με τίτλο Travel and Hospitality Industry Outlook αναφέρεται στη μάχη για τον πελάτη και σημειώνει ότι «Η αέναη διελκυστίνδα μεταξύ ταξιδιωτικών παρόχων και online διαμεσολαβητών μπορεί να ενταθεί, ιδιαίτερα στον ξενοδοχειακό κλάδο όπου το διακύβευμα αυξάνεται. Για πρώτη φορά στα χρονικά, οι κρατήσεις ξενοδοχείων μέσω online ταξιδιωτικών εταιρειών υπερβαίνουν πλέον τις συνολικές κρατήσεις μέσω ιστοσελίδων ξενοδοχείων. Αυτή η ισχυρή δυναμική των online ταξιδιωτικών εταιρειών προκαλεί ανησυχία στους ξενοδόχους που θέλουν να προσελκύσουν απευθείας κρατήσεις στα καταλύματά τους.

«Πώς μπορεί το metasearch να με βοηθήσει να αυξήσω τις απευθείας κρατήσεις»;

Παρά την έντονη ανάπτυξη των online ταξιδιωτικών εταιρειών, τα ξενοδοχεία δεν είναι ανυπεράσπιστα στη μάχη για την κατανομή. Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους τα ξενοδοχεία μπορούν να προσελκύσουν ταξιδιώτες στις ιστοσελίδες τους και το metasearch είναι ένας από αυτούς. Η ανάπτυξη του metasearch έχει βοηθήσει ανεξάρτητα καταλύματα να ανακτήσουν κάποιο από το χαμένο έδαφος σε ό,τι αφορά την προσέλκυση απευθείας κρατήσεων.

Στη μελέτη της Phocuswright με τίτλο Independent Lodging Properties and the Online Marketplace αναφέρεται ότι «Η ανάπτυξη του metasearch έχει βοηθήσει ανεξάρτητα καταλύματα να ανακτήσουν κάποιον έλεγχο από τις ολοένα και πιο κυρίαρχες online ταξιδιωτικές εταιρείες στον τρόπο με τον οποίο πωλούνται τα καταλύματά τους. Επειδή γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ μάρκετινγκ και κατανομής, το metasearch ως τρόπος πραγματοποίησης επιχειρηματικών συναλλαγών γίνεται δεκτό με μεγάλη ικανοποίηση, και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που το 42% των ανεξάρτητων καταλυμάτων επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν περισσότερο αυτό το κανάλι για την κατανομή στο μέλλον».

«Τι θα πρέπει να λάβω υπόψη κατά την πραγματοποίηση μιας καμπάνιας metasearch»;

Ακολουθούν ορισμένοι κύριοι παράγοντες που θα πρέπει να έχετε υπόψη κατά την πραγματοποίηση μιας καμπάνιας metasearch, για να επιτύχετε μέγιστη κερδοφορία.

1. Γνωρίστε το κοινό σας:

Όπως επισημάνθηκε νωρίτερα, το metasearch είναι ένα κανάλι διαφήμισης και κατανομής. Γνωρίστε καλά το κοινό σας, για να στοχεύσετε σε αυτό με καλύτερο τρόπο. Οι αποφάσεις των ταξιδιωτών δεν εξαρτώνται πάντοτε μόνο από την τιμή. Προσπαθήστε να κατανοήσετε τι μπορεί να αναζητούν σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο και ανταγωνιστείτε με τα άλλα ξενοδοχεία σε αυτούς τους παράγοντες. Η απήχηση, η πρόθεση των χρηστών και οι δυνατότητες υποβολής προσφορών, όλα αυτά θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη λήψη σημαντικών αποφάσεων.

2. Διαχειριστείτε το προφίλ σας:

Βεβαιωθείτε ότι κοινοποιείτε ακριβές περιεχόμενο για το κατάλυμά σας, όπως περιγραφή, τιμές και φωτογραφίες στη μηχανή metasearch. Όσο καλύτερες και ακριβέστερες είναι οι πληροφορίες σας τόσο μεγαλύτερες θα είναι και οι πιθανότητές σας να επιτύχετε ικανοποιητική κατάταξη.

3. Δημιουργήστε μια καλοσχεδιασμένη ιστοσελίδα και μια μηχανή κρατήσεων:

Βεβαιωθείτε ότι καλωσορίζετε τους πελάτες σας με μια επαρκώς βελτιστοποιημένη και καλοσχεδιασμένη ιστοσελίδα όταν επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας για να κάνουν απευθείας κρατήσεις. Επίσης, χρησιμοποιήστε μια μηχανή κρατήσεων υψηλής ποιότητας, για να εξασφαλίσετε περισσότερες απευθείας κρατήσεις. Μια μηχανή κρατήσεων θα σας βοηθήσει να μετατρέψετε τους επισκέπτες σας σε πελάτες. Επομένως, αυτή είναι η ευκαιρία σας να κερδίσετε απευθείας κρατήσεις. Βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε περιεχόμενο υψηλής αξίας, ελκυστικές φωτογραφίες, καθώς και μια απρόσκοπτη λύση πληρωμών στην ιστοσελίδα σας.

4. Μην ξεχνάτε τη συνδεσιμότητα του metasearch:

Ένα από τα προαπαιτούμενα για την προσέλκυση απευθείας κρατήσεων μέσω metasearch είναι η ύπαρξη μιας ενσωματωμένης μηχανής κρατήσεων. Με αυτόν τον τρόπο, θα διασφαλίσετε ότι οι τιμές και η διαθεσιμότητά σας από την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας αποστέλλονται απευθείας στις μηχανές metasearch. Κατά την επιλογή μιας μηχανής κρατήσεων ή ενός Channel Manager, ζητήστε να ενημερωθείτε για τα ποσοστά μετατροπής σε κρατήσεις και την απόδοσή τους μέχρι εκείνη τη στιγμή.

5. Μεριμνήστε για την ισότητα τιμών:

Μέσω της καταχώρισης σε metasearch, οι τυχόν διαφορές στις τιμές γίνονται άμεσα αντιληπτές από τους πιθανούς πελάτες. Επομένως, θα πρέπει να σκεφτείτε τρόπους διαχείρισης της ισότητας τιμών στο metasearch, όπως είναι ο επιτόπιος έλεγχος των τιμών σας στις online ταξιδιωτικές εταιρείες ανά τακτά χρονικά διαστήματα.   

«Ποιες είναι οι επιλογές τιμών»;

Μόλις διαμορφώσετε μια στρατηγική metasearch και έχετε φροντίσει για την ιστοσελίδα σας, τη μηχανή κρατήσεων και τη συνδεσιμότητά σας, είναι η κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσετε την καμπάνια. Όμως, το μεγαλύτερο ερώτημα εδώ είναι το εξής: Τι γίνεται με τις τιμές;

Ανάλογα με τον τύπο ενσωμάτωσης που έχετε επιλέξει, πιθανότατα θα πληρώνετε CPC (κόστος ανά κλικ) ή CPA (κόστος ανά απόκτηση). Στο μοντέλο CPC, πληρώνετε κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ σε έναν σύνδεσμο στην ιστοσελίδα σας, ενώ στο μοντέλο CPA πληρώνετε κάθε φορά που ένας ταξιδιώτης ολοκληρώνει μια συγκεκριμένη ενέργεια, για παράδειγμα κάθε φορά που ένας ταξιδιώτης πραγματοποιεί μια κράτηση.

Η περίπτωση της trivago: Με τον Basic λογαριασμό της trivago, μπορείτε να διαχειρίζεστε το περιεχόμενο του προφίλ σας, να παρακολουθείτε την απόδοσή σας και να ελέγχετε την online φήμη σας, χωρίς τέλη και χωρίς προμήθειες. Ωστόσο, εάν θέλετε να προωθήσετε τις τιμές της ιστοσελίδας σας απευθείας στο προφίλ σας στην trivago, τότε θα πρέπει να ξεκινήσετε μια καμπάνια Rate Connect. Αυτή η εξειδικευμένη λειτουργία στο trivago Hotel Manager σάς δίνει τη δυνατότητα να αυξήσετε τις απευθείας κρατήσεις. Το Rate Connect χρησιμοποιεί το μοντέλο διαφήμισης κόστους ανά κλικ (CPC), το οποίο είναι επίσης γνωστό ως πληρωμή ανά κλικ (PPC). Το μοντέλο CPC απλώς σημαίνει ότι η trivago χρεώνει ένα μικρό τέλος κάθε φορά που ένας ταξιδιώτης κάνει κλικ στην επίσημη τιμή της ιστοσελίδας σας.

«Δεν έχω γνώσεις μάρκετινγκ. Μπορώ και πάλι να πραγματοποιήσω μια καμπάνια metasearch»;

Σύμφωνα με τη μελέτη της Phocuswright με τίτλο Independent Lodging Properties and the Online Marketplace, «Η ενημέρωση και η κατανόηση αποτελούν κύριους φραγμούς στην υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών που συμβάλλουν στην αύξηση των απευθείας κρατήσεων. Ως εκ τούτου, είναι δύσκολο για τα ανεξάρτητα καταλύματα να σημειώσουν περαιτέρω πρόοδο στη βελτιστοποίηση της κατανομής τους και στη βελτίωση της οικονομικής απόδοσής τους».

Επομένως, στις μέρες μας οι μηχανές metasearch διαμορφώνονται λαμβάνοντας υπόψη τις περιορισμένες γνώσεις μάρκετινγκ και τεχνικές γνώσεις των πολυάσχολων ξενοδόχων. Είναι εξαιρετικά σημαντικό για τους ξενοδόχους να επενδύσουν χρόνο και προσπάθεια, προκειμένου να παρακολουθούν και να βελτιστοποιούν τις καμπάνιες metasearch ώστε να εξασφαλίσουν την επιτυχία τους.

Η περίπτωση της trivago: Έχοντας κατά νου αυτόν τον παράγοντα και επιχειρώντας να βοηθήσει τους ξενοδόχους να ξεπεράσουν τα εμπόδια στην υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών, η trivago έχει ως στόχο να διατηρεί αυτήν τη διαδικασία όσο το δυνατόν απλούστερη. Στην trivago, μπορείτε να βρείτε προϊόντα και λειτουργίες μάρκετινγκ, δωρεάν και επί πληρωμή, που είναι απλά στη χρήση και παρέχουν εξαιρετικές δυνατότητες προσαρμογής. Και, εάν αντιμετωπίσετε οποιοδήποτε πρόβλημα στην πορεία, είμαστε πάντοτε εδώ για να βοηθήσουμε!

Εάν θέλετε να κατανοήσετε τι είναι το metasearch, διαβάστε το πρώτο άρθρο της σειράς: Metasearch για ξενοδόχους: Τα βασικά

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *