money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Παρά την αύξηση του κόστους ζωής οι Βρετανοί εξακολουθούν να ξοδεύουν για ταξίδια

ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η κρίση του κόστους ζωής συνεχίζει να πλήττει τους πολίτες σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο, με περαιτέρω άσχημα νέα αυτή την εβδομάδα, χάρη σε ένα υψηλότερο από το αναμενόμενο επίπεδο πληθωρισμού. Παρά, ωστόσο, το δυσχερές οικονομικό περιβάλλον, οι Βρετανοί εξακολουθούν να δαπανούν χρήματα για ταξίδια.

Με τους φόβους ότι τα επιτόκια θα μπορούσαν να φτάσουν το 5% και την αμφισβήτηση της υπόσχεσης του Βρετανού πρωθυπουργού, Ρίσι Σουνάκ, να μειώσει στο μισό τον πληθωρισμό έως το 2024, πολλοί Βρετανοί διανύουν μία μάλλον ζοφερή περίοδο.

Και όμως, παρά τις ζοφερές αυτές οικονομικές προοπτικές, οι πολίτες στο Ην. Βασίλειο εξακολουθούν να ξοδεύουν χρήματα για κρατήσεις διακοπών, ακόμη και όταν περικόπτουν τα γεύματα σε εστιατόρια και τις αγορές ρούχων.

Την περασμένη εβδομάδα η εφημερίδα The Independent ανέφερε ότι τα χρήματα που δαπανήθηκαν για πτήσεις και διακοπές αυξήθηκαν τους πρώτους τρεις μήνες του 2023, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Τα στοιχεία φαίνεται να δείχνουν μια τάση προς πιο φιλικές προς τον προϋπολογισμό επιλογές, με τις δαπάνες στις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους να αυξάνονται ταχύτερα από ό,τι στον υπόλοιπο κλάδο. Η easyJet δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι τα έσοδά της ανά θέση αυξήθηκαν κατά 42%, κατά τους έξι μήνες μέχρι το τέλος Μαρτίου.

Ενώ τα τελευταία στοιχεία από την τραπεζική εφαρμογή Revolut προσφέρουν μια παρόμοια εικόνα για τις διακοπές -“άλμα” 91% στις κρατήσεις από τους πελάτες τους όταν συγκρίνουν τον Ιανουάριο του 2023 με την ίδια περίοδο του 2022- τα ευρήματά της δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες επιλέγουν μεγαλύτερης διάρκειας διακοπές και δαπανούν περισσότερα. Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε να εξηγηθεί από το γεγονός ότι, μετά την άρση των περισσότερων ταξιδιωτικών περιορισμών που επιβλήθηκαν για τον Covid-19, το κόστος ζωής γενικά είναι υψηλότερο.

Η εξέταση της τιμής είναι η “κύρια προτεραιότητα” για τους δυνητικούς τουρίστες το 2023, οι οποίοι επιδιώκουν να λάβουν “καλύτερες, ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με τις διακριτικές τους δαπάνες”, δήλωσε στην εφημερίδα The Independent η Naomi Hahn, αντιπρόεδρος στρατηγικής της Skyscanner.

Πρόσφατη δημοσκόπηση των πελατών της μηχανής αναζήτησης ταξιδιών έδειξε ότι το 41% σχεδιάζει να κάνει τον ίδιο αριθμό διακοπών φέτος με το 2022, το ένα τρίτο σκέφτεται να αυξήσει τον χρόνο που θα ταξιδέψει, ενώ μόλις το 7% σχεδιάζει να κάνει λιγότερες διακοπές.

“Οι παραθεριστές συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις περιπέτειες στο εξωτερικό και αγκαλιάζουν τις ταξιδιωτικές ελευθερίες με ευχαρίστηση”, δήλωσε η κα. Hahn, προσθέτοντας: “Για όσους δεν βλέπουν [την αύξηση των τιμών] να επηρεάζει τα σχέδιά τους, ο ηχηρός λόγος που αναφέρουν είναι ότι αποφάσισαν να δώσουν προτεραιότητα στις διακοπές έναντι άλλων μεγάλων δαπανών”.

Η Advantage Travel Partnership, ο μεγαλύτερος όμιλος ταξιδιωτικών πρακτόρων του Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε στην εφημερίδα The Independent ότι έχει παρατηρήσει αύξηση των κρατήσεων για τις καλοκαιρινές διακοπές του 2023, σε σύγκριση με το 2019, καθώς και ισχυρές επιδόσεις για το 2024, με το 20% των κρατήσεων της περασμένης εβδομάδας να αφορούν ταξίδια του επόμενου έτους.

Συνολικά τα ταξίδια παραμένουν εξαιρετικά σημαντικά για τους Βρετανούς, καθώς παρέχουν χώρο για χαλάρωση, επιτρέπουν στην οικογένεια και τα αγαπημένα πρόσωπα να έχουν ποιοτικό χρόνο, και, παράλληλα, προσφέρουν αξέχαστες εμπειρίες και μόνιμες αναμνήσεις, σύμφωνα με την Julia Lo Bue, επικεφαλής της Advantage.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *