Photo by Thorsten technoman on Pexels

Πρόκληση η ανάπτυξη all-inclusive θερέτρων στην Ευρώπη | Πιο δημοφιλή τα all in στην Καραϊβική

ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μεγαλύτερη είναι η επιτυχία των ευρωπαϊκών ξενοδοχειακών αλυσίδων στην ανάπτυξη all-inclusive θερέτρων στην Καραϊβική, όπου το all in μοντέλο διαμονής είναι από τα πιο δημοφιλή, ενώ στην ευρωπαϊκή αγορά οι προκλήσεις και οι δυνατότητες παραμένουν σημαντικές.

Σε ορισμένες περιοχές του κόσμου, όπως η Καραϊβική, τα all-inclusive θέρετρα συνιστούν από τις πιο δημοφιλείς μορφές διαμονής. Πολλά από αυτά τα καταλύματα ανήκουν και λειτουργούν από εταιρίες που εδρεύουν στην Ευρώπη. Ενώ οι εν λόγω εταιρίες φιλοξενίας σημειώνουν μεγάλη επιτυχία στην Καραϊβική, η συγκεκριμένη μορφή διακοπών δεν έχει κατακτήσει σε μεγάλο βαθμό τους ταξιδιώτες στην Ευρώπη.

Κατά τη διάρκεια ενός πάνελ στο συνέδριο Atlantic Ocean Hotel Investors’ Summit, στελέχη της ξενοδοχειακής βιομηχανίας συζήτησαν για το πώς το all in μοντέλο θα μπορούσε να λειτουργήσει στις ευρωπαϊκές αγορές και να γίνει πιο προσιτό στους Ευρωπαίους ταξιδιώτες.

“Οι αναδυόμενες ευρωπαϊκές αγορές, όπως οι χώρες των Βαλκανίων, είναι ευπρόσδεκτες στο συγκεκριμένο μοντέλο”, δήλωσε η María Zarraluqui, αντιπρόεδρος παγκόσμιας ανάπτυξης της Meliá Hotels International, ξενοδοχειακής εταιρίας με έδρα τη Μαγιόρκα της Ισπανίας, η οποία έχει υπογράψει 100 ξενοδοχειακές συμφωνίες τα τελευταία τρία χρόνια και διαθέτει πλέον ένα χαρτοφυλάκιο περίπου 400 ξενοδοχείων.

Η Meliá έχει διαπιστώσει ευκαιρίες για μεγάλης κλίμακας ξενοδοχεία all-inclusive, σε δημοφιλείς προορισμούς αναψυχής σε όλη την Ευρώπη, με πιο βασικό τα Κανάρια Νησιά, τα οποία, όπως πρόσθεσε η κα. Zarraluqui, είναι ίσως ο ευρωπαϊκός προορισμός που μοιάζει περισσότερο με πολλούς προορισμούς της Καραϊβικής.

Άλλες ευρωπαϊκές αγορές όπως η Ελλάδα, η Τουρκία, η Αλβανία και άλλες χώρες των Βαλκανίων είναι επίσης υποψήφιοι προορισμοί για την ανάπτυξη all-inclusive θερέτρων, όπως είπε η κα. κα. Zarraluqui, αλλά με διαφορετικό χαρακτηριστικά. “Όχι τόσο μεγάλα”, επισήμανε.

Τροχοπέδη στην ανάπτυξη all in θερέτρων στην Ευρώπη

Στην Καραϊβική, τα all-inclusive ξενοδοχεία έχουν σαφή προϋπολογισμό και παρέχουν συνδεδεμένη εμπειρία, σύμφωνα με τον Raúl González, CEO  της Barceló Hotel Group στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Η Barceló, με έδρα τη Μαγιόρκα, διαθέτει 26 all-inclusive θέρετρα στην Ευρώπη, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται στην Ισπανία, συμπεριλαμβανομένου του Barceló Corralejo Sands, δυναμικότητας 156 δωματίων, στην Φουερτεβεντούρα των Καναρίων Νήσων.

“Στην Ευρώπη, είναι πιο περίπλοκη η κατάσταση, καθώς υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις ακριβώς έξω από το all-inclusive κατάλυμα. Στην Καραϊβική, οι ξενοδόχοι εκτιμούν ότι το λειτουργικό κόστος ελέγχεται, κάτι που δεν βλέπουμε να συμβαίνει στις ώριμες αγορές”, δήλωσε ο κ. González.

Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, στην Ευρώπη είναι δύσκολο να βρεθούν επαρκείς εκτάσεις, ειδικά σε παραθαλάσσιες περιοχές.

Μια ακόμη πρόκληση στην Ευρώπη είναι ο αυξανόμενος αριθμός κυβερνητικών κανονισμών σχετικά με τον αριθμό των καταλυμάτων. Αγορές που μπορεί να φαίνονται ιδανικές για την ανάπτυξη all-inclusive θερέτρων -όπως η Ίμπιζα και η Μαγιόρκα- συχνά εφαρμόζουν κανονισμούς που απαιτούν τη μείωση του αριθμού των διαθέσιμων ενοικιαζόμενων δωματίων προτού προστεθούν νέα.

Το κόστος των κατασκευών είναι επίσης υψηλό στην Ευρώπη και οι μετατροπές υφιστάμενων ξενοδοχείων σπάνια μπορούν να εξυπηρετήσουν το μοντέλο all-inclusive.

Οι Βορειοαμερικανοί επισκέπτες που κάνουν κράτηση για διαμονή σε all-inclusive καταλύματα στην Καραϊβική είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα, γεγονός που αποτελεί άλλο ένα εμπόδιο για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που προσπαθούν να επιτύχουν τη λειτουργία του μοντέλου των all in θερέτρων στην Ευρώπη.

Ο Daniel Diaz, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Blue Diamond Resorts -η οποία ανήκει στον όμιλο Sunwing Vacations Group- δήλωσε ότι η εταιρία του έχει επωφεληθεί από την τεράστια ζήτηση που προέρχεται κυρίως από τις ΗΠΑ.

Το 2021, η Blue Diamond, με έδρα το Οντάριο, έκανε συμφωνία διανομής με τη Marriott International, πολλαπλασιάζοντας έτσι το μερίδιο αγοράς της κατά επτά φορές.

“Πρέπει να έχεις τα δικά σου απευθείας κανάλια, αλλά οι αμερικανικές εταιρίες μας βοήθησαν να αναπτυχθούμε”, είπε, προσθέτοντας ότι μία από τις προτεραιότητές του για το 2025 είναι να εγκαινιάσει μια πλατφόρμα επώνυμων κατοικιών.

Από την πλευρά της η κα. Zarraluqui, συμφώνησε ότι οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ είναι πολύ εξοικειωμένο με τα πακέτα διακοπών και τα θέρετρα μεγάλης κλίμακας.

Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες δεν έχουν δείξει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις τιμές όταν κάνουν κρατήσεις all-inclusive, δήλωσε ο González, και αυτός είναι ένας λόγος που η Barceló έχει τις δικές της συμφωνίες διανομής στις ΗΠΑ.

Οι Ευρωπαίοι επισκέπτες των θερέτρων απαιτούν επιλογές υψηλότερης ποιότητας φαγητό, ενώ οι Αμερικανοί θέλουν μεγαλύτερης διάρκειας διαμονή. “Αυτό αλλάζει πολλές από τις λειτουργικές εξισώσεις”, σημείωσε η κα. Zarraluqui.

Ο Oriol Gimenez, διευθύνων σύμβουλος της επενδυτικής εταιρείας Alójica με έδρα την Πόλη του Μεξικού και εταίρος της CPG Hospitality -η οποία διαθέτει 2.000 δωμάτια στο Μεξικό και την Κόστα Ρίκα- δήλωσε ότι δεν υπήρξε επιτακτικός λόγος για την αλλαγή του μοντέλου λειτουργίας των all-inclusive θερέτρων. Πρόσθεσε ότι το χαρτοφυλάκιό του επιτυγχάνει σταθερή απόδοση μεταξύ 14% και 15% επί του κόστους.

Οι προοπτικές του all in μοντέλου διαμονής

Τα all-inclusive θέρετρα στην Καραϊβική έχουν διαπιστώσει ότι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των επισκεπτών τους έχουν αλλάξει με την πάροδο του χρόνου. “Κάποτε προσελκύαμε Ευρωπαίους πελάτες. Τώρα οι περισσότεροι δεν είναι Ευρωπαίοι”, δήλωσε ο κ. González.

Εντούτοις, παρά τους λιγότερους Ευρωπαίους που ταξιδεύουν στην Καραϊβική, η Barceló δεν επιδιώκει να αλλάξει το branding, ώστε να είναι ακόμη πιο αναγνωρίσιμο στους Αμερικανούς επισκέπτες.

“Το όνομα Barceló στην πόρτα του ξενοδοχείου, δεν νομίζω ότι θα αλλάξει τα επόμενα 10 χρόνια”, υπογράμμισε.

“Μια ποικίλη στρατηγική διανομής και μάρκετινγκ είναι το “κλειδί” για να παραμείνει κανείς ανταγωνιστικός στον χώρο των all-inclusive resorts”, δήλωσε η κα. Zarraluqui της Meliá. “Πρόκειται για ένα παιχνίδι διανομής … ή πρέπει να κάνει κάτι καλά για να κάνεις τη διαφορά”, συμπλήρωσε.

“Η ανάπτυξη all-inclusive θερέτρων στην αμερικανική ήπειρο συνεπάγεται μακρά πορεία, από τον σχεδιασμό μέχρι την έναρξη λειτουργίας”, δήλωσε ο κ. Gimenez. “Στην Κόστα Ρίκα, πρέπει να είσαι νέος για να αναπτύξεις ένα θέρετρο, διαφορετικά δεν θα ζήσεις για να το δεις να λειτουργεί”, είπε με νόημα.

Αλλά υπάρχουν ακόμα ευκαιρίες για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου μοντέλου διαμονής στο Μεξικό, σύμφωνα με τον κ. Diaz.

Ο ίδιος πρόσθεσε, ότι οι επενδυτές και οι πιστωτές που ενδιαφέρονται να αναλάβουν την αναδοχή των all-inclusive ακινήτων αναζητούν ευκαιρίες προστιθέμενης αξίας.

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *