“Λουκέτο” σε αεροπορική | Ακυρώνονται όλες οι πτήσεις της Go First έως τις 9 Μαΐου

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της Ινδίας, η οποία πρόσφατα μετονομάστηκε σε Go First, κατέθεσε αίτηση πτώχευσης, κατηγορώντας τους “ελαττωματικούς” κινητήρες της Pratt & Whitney, τους οποίους χρησιμοποιεί στα αεροσκάφη Airbus 320 neo για αυτή την εξέλιξη.

Ο αερομεταφορές, μέλος του ινδικού ομίλου Wadia Group, χρεοκόπησε μετά 18 χρόνια λειτουργίας, ακολουθώντας την τύχη της Jet Airways, η οποία κατέρρευσε το 2019.

Η Go First οφείλει στους πιστωτές της 65,21 δισεκατομμύρια ρουπίες (797 εκατομμύρια δολάρια), όπως προκύπτει από την αίτηση πτώχευσης. Ωστόσο, μέχρι τις 30 Απριλίου, η Go First δεν είχε αθετήσει κανένα από αυτά τα χρέη, όπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά του το πρακτορείο Reuters.

Η Go First ανέστειλε την πώληση εισιτηρίων μέχρι τις 15 Μαΐου και όλες τις πτήσεις μέχρι τις 9 Μαΐου, επισημαίνοντας ότι θα εκδοθεί πλήρης επιστροφή χρημάτων στους πελάτες που επηρεάζονται.

Το χρονικό της πτώχευσης

Στην αίτηση πτώχευσής της, η Go First ισχυρίστηκε ότι η χρεοκοπία της ήρθε μετά την άρνηση της αμερικανικής εταιρίας να συμμορφωθεί με την εντολή διαιτησίας προκειμένου να αποδεσμεύσει τους εφεδρικούς μισθωμένους κινητήρες, γεγονός που θα της επέτρεπε να επιστρέψει σε πλήρη λειτουργία.

Η Go First υποστήριξε στην υπόθεση ότι οι κινητήρες της Pratt & Whitney είχαν ένα “σοβαρό σχεδιαστικό σφάλμα” που προκάλεσε διακοπή λειτουργίας, γεγονός που οδήγησε στην καθήλωση 28 αεροσκαφών της από αυτή την εβδομάδα, προκαλώντας σοβαρό πρόβλημα ταμειακών ροών.

Συγκεκριμένα, είπε ότι το πρόβλημα την ανάγκασε να προσγειώσει περίπου το ήμισυ του στόλου αεροσκαφών Airbus A320neo, γεγονός που είχε σαν συνέπεια την απώλεια εσόδων και εξόδων ύψους περίπου 108 δισεκατομμυρίων ρουπιών (1  – 1,3 δισ. δολάρια).

Σε απάντηση, η Pratt & Whitney είπε ότι “έχει συμμορφωθεί με την απόφαση της διαιτησίας του Μαρτίου 2023”, αλλά δεν μπορεί να σχολιάσει περαιτέρω, καθώς “αυτό είναι πλέον θέμα δικαστικής διαμάχης”.

Μερίδιο αγοράς διεκδικούν οι αντίπαλοι

Η κατάρρευση της πρώτης ινδικής αεροπορικής εταιρίας, μετά την Jet Airways δίνει τη δυνατότητα σε αντίπαλες αεροπορικές εταιρίες, με επικεφαλής τη μεγαλύτερη ανταγωνίστριά της IndiGo, αλλά και την Air India, την SpiceJet, καθώς και νεοεισερχόμενες εταιρίες όπως η Akasa Air, να πάρουν μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.

Την ίδια στιγμή, η κατάρρευση της Go First, υπογραμμίζει τον έντονο ανταγωνισμό στον αεροπορικό τομέα της χώρας, γεγονός που πιστοποιεί η συγχώνευση του δεύτερου και τρίτου μεγαλύτερου αερομεταφορέα της Ινδίας, της Air India και της Vistara, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2024.

Ωστόσο, ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού κινητήρων και αεροσκαφών επηρεάζουν τις αεροπορικές εταιρίες στην Ινδία, λένε ειδικοί του κλάδου.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρίας ανάλυσης αεροπορίας Cirium, 102 εμπορικά αεροσκάφη είναι καθηλωμένα στην Ινδία. Από αυτά 60 αεροπλάνα της Go First και της ανταγωνιστικής Indigo είναι προσγειωμένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *