Another case of Greek statistics…

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ


Έλαβα από μια καλή φίλη την ακόλουθη επιστολή που θέτει ένα πολύ σοβαρό ζήτημα για τα στατιστικά στοιχεία των μικρότερων νησιών. Διαβάστε τη και θα καταλάβατε…
«Κάποιοι από σας με ρώτησαν εκεί γύρω στον Σεπτέμβρη, πως πήγε η Κάλυμνος το Καλοκαίρι, μετά τα τόσα που ακούστηκαν φέτος για Κω & Ρόδο. Άρχισα λοιπόν να ψάχνομαι χωρίς όμως εύκολα να βρίσκω άκρη.

Οι επαγγελματίες του νησιού παραπονιόντουσαν ότι δεν υπάρχει καμία διαφορά, όμως ακόμα και δια γυμνού οφθαλμού κάποια διαφορά φαινόταν.
Ψάχνοντας κατέληξα στον Αερολιμενάρχη της Κω, αφού ως γνωστόν της Καλύμνου το μικρό αεροδρόμιο δεν θεωρείται Πύλη Εισόδου.

Η απάντηση αφοπλιστική, «Κυρία μου ότι κατεβαίνει στη Κω καταγράφεται ως άφιξη Κω, ακόμα και αν ένα αεροπλάνο είναι γεμάτο με επιβάτες για άλλο νησί, από την στιγμή που κατεβαίνει σε μας έτσι καταγράφεται.»

Να σας ενημερώσω ότι επικοινώνησα και με το Λιμεναρχείο Καλύμνου το οποίο επίσης δεν καταγράφει στοιχεία παρ’ ότι αυτό θεωρείται Πύλη Εισόδου.

Με το τέλος της σεζόν, παρ’ ότι ο Νοέμβριος είναι ακόμα μήνας δουλειάς για την Κάλυμνο λόγω αναρριχητών, ζήτησα από τους καλούς μου φίλους στο Kalymnos Travel Group – βασικό DMC του νησιού, στατιστικά τα οποία σας επισυνάπτω και είναι εντυπωσιακά. Στην ερώτηση μου, εκτός από τους δικούς σας πελάτες, πως υπολογίζετε τους υπόλοιπους, παραθέτω την απάντηση,

«Yπολογίζουμε ότι οι υπόλοιποι πρακτορειακοί είναι περίπου 500 άτομα, Οι ελεύθεροι ίσως 1.500, και (οι Αναρριχητές γύρω στους 5.000 με βάση τα λεγόμενα του Δήμου…)»

Σημειώστε ότι η Κάλυμνος μπορεί να παίρνει κόσμο κυρίως από το αεροδρόμιο της Κω και όχι μόνο ξένους αφού υπάρχουν express boats που εξυπηρετούν τους επιβάτες της Καλύμνου και από εσωτερικές πτήσεις, αλλά παίρνει και από Ρόδο και από Αθήνα στο δικό της μικρό αεροδρόμιο έστω και με μία πτήση την ημέρα, και ακτοπλοϊκώς, κ.λπ, κ.λπ..

Παρ’ όλα αυτά, το θέμα μου δεν είναι η Κάλυμνος, το νησί μου το χρησιμοποίησα ως case study. Το θέμα μου είναι τα στατιστικά στοιχεία των μικρών προορισμών που εξαρτώνται από άλλα αεροδρόμια και πως καταγράφουν τις αφίξεις τους.

Δηλαδή πως καταγράφουν αφίξεις τα μικρά Δωδεκάνησα & Κυκλαδονήσια και ποιος τελικά επεξεργάζεται αυτά τα στατιστικά. Ας πούμε οι αφίξεις των Charter στο Άκτιο που αφορούν περιοχές από Ήπειρο έως Λευκάδα & Πελοπόννησο που πιστώνονται;

Επιστρέφοντας στο case study, αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι οι αφίξεις της Κω για την Κω, αν αφαιρεθούν οι αφίξεις των υπολοίπων νησιών, είναι αρκετά λιγότερες, αλλά το κατά κεφαλήν έσοδο για την Κω θα πρέπει να είναι αρκετά υψηλότερο.

Εν κατακλείδι, ακόμα φαίνεται πως δεν μπορούμε να μετρήσουμε σωστά…
Υπάρχει περίπτωση ποτέ να μάθουμε;
Τρόποι υπάρχουν πολλοί, θέλουμε όμως;».

Προσυπογράφω απολύτως…