Δέσμη μέτρων για την ενίσχυση του συνεδριακού τουρισμού της Αθήνας

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ


Μία σειρά από μέτρα, αλλά και τις προοπτικές της Αθήνας στη διεθνή αγορά συνεδρίων και εταιρικών συναντήσεων, παρουσίασε ο δήμαρχος Αθηναίων, κ. Γιώργος Καμίνης, σε εκδήλωση που διοργάνωσε το Γραφείο Συνεδρίων Αθηνών — Athens Convention Bureau, με επίσημο προσκεκλημένο τον καθηγητή, R. Davidson…

Στους βασικούς άξονες της τουριστικής πολιτικής του Δήμου Αθηναίων είναι η αναδιάρθρωση του συνεδριακού γραφείου της Αθήνας, σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε ο δήμαρχος κατά την εκδήλωση.
Συγκεκριμένα, ο δήμαρχος επισήμανε ότι προωθείται η ανατύπωση και ο εμπλουτισμός του ενημερωτικού υλικού και ιδίως του ιδιαίτερα επιτυχημένου Athens Meeting Planner’s Guide. Ταυτόχρονα, επιδιώκονται συνεργασίες με τα μεγάλα και πλέον διεισδυτικά μέσα του ευρωπαϊκού και του διεθνούς ειδικού τύπου της αγοράς MICE, με μεγαλύτερη έμφαση στο διαδίκτυο και στα δημοσιογραφικά αφιερώματα. Ακόμα, όπως σημείωσε ο κ. Καμίνης, ο συνεδριακός τουρισμός θα ενισχυθεί μέσα από το athensconventionbureau.gr και το Athens Convention Bureau (ACB) Newsletter.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα fam trips τα οποία σχεδιάζονται για εκπροσώπους διεθνών Media και στις επαφές με μεγάλους φορείς και οργανωτές συνεδρίων, με στόχο να γίνουν ολοκληρωμένες παρουσιάσεις για την Αθήνα και τις συνεδριακές της δυνατότητες.
Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Καμίνη, ετοιμάζεται η επίσημη έναρξη του προγράμματος Athens Ambassadors, με τη συμμετοχή σημαντικών προσωπικοτήτων διεθνούς βεληνεκούς της ελληνικής επιστημονικής κοινότητας.
Επίσημος προσκεκλημένος στην εκδήλωση ACB Events ήταν ο καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Greenwich του Λονδίνου, R. Davidson, ένας από τους 50 ισχυρότερους παράγοντες στη διεθνή αγορά συνεδρίων και συναντήσεων, βάσει του περιοδικού «Conference & Incentive Travel».
Σύμφωνα με τον κ. Davidson, αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλοί αναδυόμενοι προορισμοί στην Ευρώπη και σε άλλες περιοχές του κόσμου, που επενδύουν στην κατασκευή Συνεδριακών Κέντρων και στη δημιουργία Convention Bureau, αναγνωρίζοντας την ιδιαίτερη δυναμική αυτής της αγοράς, γεγονός το οποίο τους καθιστά δυνητικούς ή ισχυρούς, ήδη, ανταγωνιστές της Αθήνας, η οποία έχει κάνει ένα σημαντικό πρώτο βήμα με τη λειτουργία του Athens Convention Bureau, αλλά υπολείπεται σε άλλους τομείς, όπως π.χ. μεγάλο Συνεδριακό Κέντρο, αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία, κ.λπ..
Βασικό συμπέρασμα του κ. Davidson είναι ότι μόνο με την ολοκληρωμένη συνεργασία και τον συντονισμό όλων ανεξαιρέτως των εμπλεκόμενων πλευρών, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, θα μπορέσει αυτή η προσπάθεια να επιτύχει.
Ως προς τις νέες τάσεις διεθνώς, μεταξύ άλλων, ο καθηγητής επισήμανε ότι η κρίση των τελευταίων ετών έχει οδηγήσει τους οργανωτές συνεδρίων σε αλλαγή πολιτικής. Κύρια χαρακτηριστικά αυτής είνα ο συντομότερος χρόνος αίτησης προτάσεων και προσφορών, οι σκληρές διαπραγματεύσεις ως προς τα κόστη και τις παροχές καθώς και οι πιέσεις για επιμερισμό του ρίσκου ως προς την επιτυχία μίας διοργάνωσης.
Ειδική μνεία έκανεο κ. Davidson στον ολοένα και σημαντικότερο ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Social Media) στην αγορά συνεδρίων και συναντήσεων καθώς και στις τεχνολογικές εξελίξεις.
Επ’ αυτού, ανέφερε ότι υπάρχουν και ευκαιρίες και απειλές για την αγορά, επισημαίνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τις προηγμένες δυνατότητες τηλεματικής, χάρη στις οποίες, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μία σταδιακά αυξανόμενη προτίμηση -κυρίως σε επίπεδο εταιριών- σε συσκέψεις και συναντήσεις μέσω αμφίδρομων και διαδραστικών τεχνολογιών εικόνας και ήχου.