Mediterranean

Skift Megatrends: Οι τάσεις που θα επηρεάσουν τον Τουρισμό το 2019

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η έκθεση της γνωστής διεθνούς εταιρίας Skift, με τον τίτλο “Skift Megatrends 2019”, αναφέρεται στις τάσεις που ενδέχεται να επηρεάσουν τον κλάδο του τουρισμού το 2019 σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πρόκειται για τάσεις που αναφέρονται σε διάφορες πτυχές κυρίως της καταναλωτικής συμπεριφοράς και της τεχνολογικής προόδου.

Οι τάσεις για το 2019, είναι οι εξής:

  • Τα Brands δίνουν στους ταξιδιώτες τη δυνατότητα να έχουν μεγαλύτερο έλεγχο στην εμπειρία τους
  • Από την προώθηση του προορισμού στη διαχείριση προορισμού
  • Η έννοια Premium Mediocre απομυθοποιείται
  • To upselling στον ταξιδιωτικό χώρο γίνεται πιο έξυπνο
  • Η σύγκλιση στον τομέα της φιλοξενίας
  • Ο υπο-τουρισμός είναι ο νέος υπερ-τουρισμός
  • Πόλεις μεσαίου μεγέθους: Αναμόρφωση μέσω νέων χώρων

SKIFTΣύμφωνα με το πρόλογο της έκθεσης, το 2018 υπήρξε ένα έτος που παρόλες τις έντονες γεωπολιτικές εξελίξεις, ο τουρισμός συνέχισε να αναπτύσσεται. Μία  άλλη μεγάλη τάση είναι εκείνη της τεχνολογίας που επηρεάζει πολλές διαστάσεις τις τουριστικής βιομηχανίες και η οποία θα συνεχιστεί  και το 2019, με  έμφαση στην ενδυνάμωση των καταναλωτών.

Πιο αναλυτικά:

Τα Brands δίνουν στους ταξιδιώτες τη δυνατότητα να έχουν μεγαλύτερο έλεγχο στην εμπειρία τους

• Η δημιουργία είναι η νέα καταναλωτική τάση. Οι ταξιδιώτες, κορεσμένοι και κουρασμένοι από τα «εμπορικά» ταξίδια, επιδιώκουν να έχουν πιο ενεργό ρόλο στον προσδιορισμό των εμπειριών τους, κάτι που τους προσφέρουν πλέον απλόχερα οι ψηφιακές πλατφόρμες, αυξάνοντας έτσι την ευδαιμονία που χαρίζει βήμα προς βήμα η ανακάλυψη του ταξιδιού.
• Η εμφάνιση της συν-δημιουργίας και της συνεργασίας μεταξύ της ταξιδιωτικής εταιρείας και του ταξιδιώτη, είναι ίσως η πιο επίκαιρη αλλαγή που έχει βιώσει η βιομηχανία, ως τελικό αποτέλεσμα μιας μακράς περιόδου συνεχούς ψηφιακής ανάπτυξης στο παγκόσμιο ταξιδιωτικό στερέωμα. Τα νέα ψηφιακά εργαλεία επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να συν-δημιουργήσουν ένα ταξίδι, μέσα από τη δομή των εφαρμογών και των υπηρεσιών που ήδη χρησιμοποιούν.
• Συνεπώς, τα νέα μέσα διοχέτευσης της πληροφορίας, είναι τώρα σε θέση να επιτρέψουν στο νέο κύμα των ταξιδιωτών να εμπλακεί και να αλληλεπιδράσει με το ευρύ φάσμα των «γιγάντων» της βιομηχανίας από τους «βετεράνους» Google και TripAdvisor, έως τους σχετικά νέους «παίκτες» , όπως είναι η Airbnb.
• Για παράδειγμα, η TripAdvisor ξεκίνησε μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για να επιτρέπει στους χρήστες να αποθηκεύουν και στη συνέχεια να συνδυάζουν τα επιλεγμένα στοιχεία διακοπών, ώστε να σχεδιάσουν το δικό τους ταξίδι. Αυτή θα είναι και η νέα τάση για τα έξυπνα ταξιδιωτικά brands, το να επιτρέπουν δηλαδή στους ταξιδιώτες να επιλέγουν μόνοι τους, αντί να πιέζονται από τον καταιγισμό προσφορών που τελικά δεν έγκεινται στις επιθυμίες τους.
• Πώς μπορεί λοιπόν μία επιχείρηση να ενθαρρύνει τους υπάρχοντες πελάτες στο να επισκέπτονται την πλατφόρμα της συχνότερα, προσελκύοντας ταυτόχρονα και νέους πελάτες; Δημιουργώντας μια πλατφόρμα με προϊόντα που να απευθύνονται και σε ντόπιους. Γιατί εκτός από τους ταξιδιώτες, και οι ντόπιοι αναζητούν εστιατόρια ή προβαίνουν σε διαδικτυακές παραγγελίες ή ψάχνουν τις «άγνωστες» γωνιές της ίδιας τους της πόλης, με λίγα λόγια και οι ντόπιοι αναζητούν μοναδικές εμπειρίες.
• Εν κατακλείδι, ο σοφότερος, δυναμικότερος καταναλωτής του μέλλοντος, θα επιλέξει τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες που του ταιριάζουν περισσότερο, αντί των συνηθισμένων υπηρεσιών. Ο έλεγχος είναι δύναμη, και οι ταξιδιώτες θέλουν περισσότερα.

Από την προώθηση του προορισμού στη διαχείριση προορισμού

• Ο ρόλος των Destination Marketing Organizations, (DMOs) εξελίσσεται και επεκτείνεται στη διαχείριση προορισμού, ώστε να αναβαθμίσει στοχευμένα πλέον την εμπειρία του πελάτη.
• Ως εκ τούτου, οι πιο «προοδευτικοί» DMOs αναπτύσσουν νέες εταιρικές σχέσεις με τοπικούς οργανισμούς για να βελτιώσουν την εμπειρία προορισμού με βάση τις παγκόσμιες τάσεις που αναδιαμορφώνουν την παγκόσμια οικονομία των επισκεπτών.
• Πρακτικά, οι οργανισμοί μετακινούνται από τη διαχείριση των πληροφοριών στη διαχείριση της εμπειρίας, αξιοποιώντας τις τουριστικές γνώσεις των στελεχών τους για την προώθηση της καινοτομίας στην εξυπηρέτηση πελατών του εκάστοτε τόπου.

Η έννοια Premium Mediocre απομυθοποιείται

• Η έννοια Premium Mediocre (η προσθήκη δηλαδή στοιχείων πολυτέλειας σε ένα μέσο προϊόν ή υπηρεσία ώστε να δικαιολογείται και μια υψηλότερη τιμή πώλησης) δεν είναι αναγκαστικά κάτι αρνητικό ή πλασματικό ώστε να χρήζει απομυθοποίησης, ωστόσο από ένα διάστημα και μετά, οι καταναλωτές δεν εντυπωσιάζονται πια από διάφορες προσθήκες (πχ αβοκάντο, λάδι τρούφας στο γεύμα τους) και δεν θεωρούν ότι κάτι τέτοιο είναι στοιχείο πολυτέλειας.
• Premium Mediocre, είναι μία φράση που ουσιαστικά αντιστοιχεί στις περιόδους χαμηλών πωλήσεων, κατά τις οποίες οι εταιρείες αναζητούν νέους τρόπους προώθησης των μεσαίας κατηγορίας υπηρεσιών τους ως πολυτελείς με ελκυστικές τιμές.
• Για παράδειγμα, ο πρωτοπόρος του Boutique Hotel Ian Schrager, εδώ και αρκετό καιρό μιλάει για τη διάσπαση της φιλοξενίας υψηλού επιπέδου, γεγονός που τον ενέπνευσε να ξεκινήσει το Public Hotel. Η έννοια της πολυτέλειας για όλους, ενώ δεν προσομοιάζει με την Premium Mediocre, έχει κάποια κοινά σημεία.

To upselling στον ταξιδιωτικό χώρο γίνεται πιο έξυπνο

•Χρόνια τώρα οι ταξιδιωτικές εταιρείες προσπαθούν να πείσουν τους πελάτες τους να αγοράσουν περισσότερα ταξιδιωτικά προϊόντα, ωστόσο οι διαφημιστικές τους τακτικές ήταν από γενικές έως απότομες. Αυτή η διαπίστωση ανήκει στο παρελθόν, αφού τα brands υιοθετούν πλέον την εξελιγμένη τεχνολογία, ώστε να εξατομικεύσουν τις πωλήσεις τους, κάνοντάς τες πιο αποτελεσματικές.
• Εκτός από τις αεροπορικές εταιρείες, πολλοί ταξιδιωτικοί τομείς όπως η ξενοδοχία ανεβάζουν τον πήχη στα εμπορικά τους παιχνίδια. Για παράδειγμα, το ξενοδοχείο Cosmopolitan Las Vegas διαπίστωσε ότι οι επισκέπτες που χρησιμοποιούσαν το chatbot, ξόδεψαν έως και 30% περισσότερα χρήματα από εκείνους που δεν το χρησιμοποίησαν. Εντός του τρέχοντος έτους, τα ξενοδοχεία θα γίνουν πιο δημιουργικά όσον αφορά τo upselling.
• Όπως οι αεροπορικές εταιρείες, με τον ίδιο τρόπο και πολλά ξενοδοχεία συνδέουν τις διάφορες βάσεις δεδομένων τους σε πωλητές όπως Amadeus, Channex, Impala, Mews, Oracle, Sabre, and Shiji. «Πολλά ξενοδοχεία συγκεντρώνουν στοιχεία για τους πελάτες τους όπως συναλλαγές, προφίλ και προτιμήσεις, δημιουργώντας ένα «χρυσό» αρχείο», δήλωσε ο Tim Sullivan, οικονομικός διευθυντής της εταιρείας τεχνολογίας ξενοδοχειακού μάρκετινγκ Cendyn. «Τώρα τα ξενοδοχεία μπορούν να αναλύσουν το αρχείο ενός πελάτη και να προσαρμόσουν τις προσφορές τους στις πιθανές προτιμήσεις του».
• Μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες όπως είναι οι Hilton, Intercontinental Hotels Group (IHG) και Marriott, πειραματίζονται, αντικαθιστώντας τον τυπικό κατάλογο των γενικών τύπων δωματίων στους ιστότοπους και στις εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα, με ένα νέο περιβάλλον κρατήσεων, που ονομάζεται «κράτηση βάσει χαρακτηριστικών». «Σε μια κράτηση βάσει χαρακτηριστικών, η έννοια του δωματίου ενός μεγέθους δωματίου, εξαλείφεται», δήλωσε Joe Youssef, εκτελεστικός αντιπρόεδρος για την προώθηση και εταιρική ανάπτυξη της μονάδας φιλοξενίας της Amadeus, η οποία παρέχει στην IHG τα τεχνολογικά εργαλεία που απαιτούνται. «Αντ’ αυτού, οι καταναλωτές επιλέγουν τα επιθυμητά χαρακτηριστικά του δωματίου που ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους, όπως είναι για παράδειγμα η επιλογή ενός υπέρδιπλου κρεβατιού με θέα στη θάλασσα σε ψηλό όροφο, αυξάνοντας έτσι τη βασική τιμή του δωματίου».
• Η ευρεία χρήση των κινητών συσκευών από τους καταναλωτές, τροφοδοτεί αυτόματα τις πωλήσεις. Τα ξενοδοχεία έχουν πια εκπαιδευτεί στο να στέλνουν ηλεκτρονικά μηνύματα προώθησης των υπηρεσιών τους την κατάλληλη στιγμή, με τη βοήθεια της επιστήμης των δεδομένων.
– Παράλληλα, η εξατομίκευση των προσφορών μετά το πέρας μίας πώλησης, με τη χρήση των συγκεντρωτικών δεδομένων, προσφέρουν στις επιχειρήσεις καλύτερα αποτελέσματα, αφού μπορούν να αναγνωρίσουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τους πελάτες τους και να προσαρμόσουν τα μηνύματα των προσφορών τους για τα επερχόμενα ταξίδια.
• Για παράδειγμα, γνωρίζοντας ότι ένας ταξιδιώτης έχει κλείσει αεροπορικά εισιτήρια για ένα συγκεκριμένο δρομολόγιο, μέσω των γνωστών οδών μπορούν να ενεργοποιηθούν συγκεκριμένα ηλεκτρονικά μηνύματα προς τον εν λόγω ταξιδιώτη.
• Ένα ακόμη ηχηρό παράδειγμα αποτελεί η Conversant, η οποία επεδίωκε αύξηση της κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας. Προκειμένου να επιτευχθεί η εν λόγω αύξηση, η συνεργαζόμενη εταιρεία εντόπισε τους επιβάτες των προσεχών κρουαζιερών και στη συνέχεια χρησιμοποίησε τα δεδομένα του προφίλ τους για να καθορίσει ποιες προσφορές αντιστοιχούν σε κάθε πελάτη. Οι υφιστάμενοι επισκέπτες εξυπηρετήθηκαν μέσω προσφορών που αφορούσαν σε εκδρομές στις στάσεις της κρουαζιέρας ή σε γεύματα και ποτά, πριν καν επιβιβαστούν στο κρουαζιερόπλοιο. Η καμπάνια ήταν επιτυχής, με αποτέλεσμα την αγορά 20.000 upselling προϊόντων που μεταφράζονται σε 5 εκατ. δολάρια πρόσθετα έσοδα.
• Εν κατακλείδι, ακολουθώντας αυτή την προσέγγιση, με την πάροδο του χρόνου δεν δημιουργούνται μόνο επιπρόσθετα έσοδα, αλλά και πιστότητα. Κάθε δευτερεύουσα πώληση έχει άμεσο αντίκτυπο στην επιχείρηση, για το λόγο αυτό η έξυπνη εξατομίκευση και οι στρατηγικές που βασίζονται στα δεδομένα, δεν αποτελούν πλέον πρόσθετο εργαλείο, αλλά απαραίτητα στοιχεία για την επιτυχία ενός brand.

Η σύγκλιση στον τομέα της φιλοξενίας

• Εάν υπάρχει ένα κοινό στοιχείο που παρατηρείται στη βιομηχανία της φιλοξενίας τα τελευταία χρόνια, είναι ότι τα παραδοσιακά «σύνορα» μεταξύ των κατηγοριών των καταλυμάτων-από ξενοδοχεία πολυτελείας μέχρι hostel και ενοικιαζόμενα δωμάτια-είναι πια δυσδιάκριτα.
• Η σημερινή εικόνα με μια ματιά: τα hostels δανείζονται στοιχεία των πολυτελών ξενοδοχείων, έχοντας ως στόχο την αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη. Τα μεσαίας τάξεως ξενοδοχεία εμπνέονται από τους ξενώνες, «ενεργοποιώντας» τους κοινόχρηστους χώρους τους. Οι κατασκηνώσεις αποπνέουν πολυτέλεια. Οι διαχειριστές ενοικίασης μπουτίκ διαμερισμάτων όπως είναι οι Lyric, Sonder και The Guild, εφαρμόζουν τις γνώσεις που έχουν αποκομίσει από τη λειτουργία των μπουτίκ και lifestyle ξενοδοχείων. Ακόμη και η απλή στέγη θυμίζει όλο και περισσότερο ξενοδοχείο, με την εμφάνιση των νέων προϊόντων όπως είναι η Airbnb Plus.
• Φαίνεται ότι ο σημερινός ταξιδιώτης δεν ενδιαφέρεται για κατηγορίες και αστέρια, αλλά για το αν το συγκεκριμένο κατάλυμα ανταποκρίνεται στην συγκεκριμένη εμπειρία την οποία επιζητά.

Ο υπο-τουρισμός είναι ο νέος υπερ-τουρισμός

• Τα τελευταία τρία χρόνια όσο περισσότερο αναφερόμασταν στους προορισμούς βάσει χωρητικότητας, τόσο περισσότερο συνειδητοποιούσαμε ότι υπερίσχυαν εκείνοι που κατανοούν τον τουρισμό ως ποιότητα και όχι ως ποσότητα.
• Τώρα που επήλθε η συνειδητοποίηση του υπερ-τουρισμού, γεννήθηκε μία παράλληλη τάση , ο υπο-τουρισμός, ο οποίος προωθείται από κάποιους αναδυόμενους προορισμούς, πρεσβεύοντας ότι προσφέρει «ήσυχες» αλλά και συναρπαστικές εναλλακτικές λύσεις, σε αντίθεση με τους πολύβουους, γεμάτους δρόμους άλλων πόλεων.
• Καθώς ο υπο-τουρισμός εισέρχεται στη συλλογική συνειδητότητα της βιομηχανίας, οι εκτός προβολέων προορισμοί ή εκείνοι που έχουν νέες ιστορίες να διηγηθούν, προβάλλουν και προωθούν τις σχέσεις με ανθρώπους, τόπους, πολιτισμούς, ενώ προσελκύουν ταυτόχρονα και το νεοσυσταθέν κοινό διαδικτυακών κοινοτήτων όπως είναι το Instagram, προσφέροντας εικόνες άξιες να φωτογραφηθούν από τους μαζικά περιοδεύοντες instagrammers.
• Κατ’ επέκταση, πολλοί προορισμοί συνειδητοποιούν την ευθύνη που απορρέει είτε από τη διαχείριση της αύξησης των επισκεπτών, προτού αυτή τεθεί εκτός ελέγχου, είτε από το σχεδιασμό που θα αποτρέψει τη δημιουργία μίας επόμενης Βαρκελώνης ή Βενετίας. Βραχυπρόθεσμα, αυτό σημαίνει απάρνηση ορισμένων εσόδων. Μακροπρόθεσμα όμως, οι περισσότεροι προορισμοί αναγνωρίζουν ότι μια μικρή ομάδα εύπορων ταξιδιωτών είναι προτιμότερη από ένα μεγάλο πλήθος που ξοδεύει λίγα χρήματα. Συνεπώς, με τον σωστό σχεδιασμό, αυξάνεται η πιθανότητα επανάληψης του ταξιδιού από τους ταξιδιώτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου.
• Εξάλλου, οι προορισμοί δεσμεύονται ότι θα αποσυμφορήσουν τις περιοχές με υψηλή τουριστική κίνηση προωθώντας λιγότερο δημοφιλείς περιοχές που έχουν ανάγκη τις τουριστικές δαπάνες ή επεκτείνοντας τον τουρισμό τους και εκτός περιόδου αιχμής. Ωστόσο η εν λόγω κίνηση, εάν επιτύχει, δεν αποτελεί λύση γιατί περισσότερο μετατοπίζει το πρόβλημα παρά το επιλύει. Συχνά, η προσέγγιση αυτή λαμβάνει χώρα όταν οι επιχειρήσεις στις περιοχές μετατόπισης δεν είναι ακόμη έτοιμες ή πρόθυμες να φιλοξενήσουν επισκέπτες, ή πριν σχεδιαστούν πραγματικά συμφέρουσες προσφορές που θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν την υψηλή περίοδο.
• Τα τελευταία χρόνια καταγράφονται όλο και περισσότεροι προορισμοί οι οποίοι ενεργοποιούν καμπάνιες υπο-τουρισμού. Το Όσλο, για παράδειγμα, ξεκίνησε μια εκστρατεία το 2017 η οποία επικεντρωνόταν στη «διάσωση» των τουριστών από δημοφιλείς πόλεις όπως το Παρίσι, επιδιώκοντας να τους φέρει στην πρωτεύουσα της Νορβηγίας, όπου κατά κανόνα δεν επικρατεί συνωστισμός στα μουσεία και στα εστιατόρια, ενώ οι δημόσιοι χώροι όπως τα πάρκα προσφέρουν άφθονο χώρο στους επισκέπτες τους.
• Ίσως η απάντηση για τους προορισμούς να βρίσκεται στην υιοθέτηση έξυπνων στρατηγικών για την προώθηση εναλλακτικών λύσεων, «εκπαιδεύοντας» τις προτιμήσεις των τουριστών.

Πόλεις μεσαίου μεγέθους: Αναμόρφωση μέσω νέων χώρων

• Οι μεσαίου μεγέθους πόλεις κινούνται έξυπνα προς την κατεύθυνση κατασκευής νέων χώρων, οι οποίοι δεν θα τους επιτρέψουν μόνο να γεφυρώσουν τα διαφορετικά οικονομικά στρώματα και τις πολιτιστικές κοινότητες, αλλά και να γίνουν πρώτοι σε ζήτηση προορισμοί για ταξίδια, εκδηλώσεις, συναντήσεις και συνέδρια.
• Οι εν λόγω πόλεις, επικεντρώνονται περισσότερο στην ανάπτυξη δημόσιων χώρων που παρέχουν τη δυνατότητα συγκέντρωσης διαφορετικών κοινοτήτων και πολιτισμών. Σήμερα, η επιτυχία των πόλεων στην παγκόσμια ταξιδιωτική οικονομία, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ικανότητά τους να συνδέουν ένα ευρύ φάσμα των ντόπιων και των επισκεπτών σε μέρη που γιορτάζουν την πρόοδο, τη δημιουργικότητα και την καινοτομία.
• Για παράδειγμα σε παγκόσμια κλίμακα, η περιοχή Saadiyat Cultural του Άμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, φιλοξενεί πολιτιστικές εγκαταστάσεις παγκόσμιας κλάσης, που εκτείνονται από το Λούβρο του Άμπου Ντάμπι στο Γκούγκενχαιμ του Άμπου Ντάμπι. Στην πραγματικότητα, η περιοχή έχει σχεδιαστεί για να γεφυρώσει την Ανατολή με τη Δύση μέσω των τεχνών και των πολιτισμών, προσδιορίζοντας τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ερμηνεύουν τον τόπο για να καθορίσουν την ταυτότητά τους
-Η ανωτέρω κίνηση αποτελεί την κορυφή της αναμόρφωσης μέσω της δημιουργίας νέων χώρων, συνασπίζοντας κυβερνήσεις, ιδιωτική βιομηχανία, πολιτιστικούς οργανισμούς και τους τοπικές ομάδες, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μίας νέας αφήγησης για την περιοχή.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *