Photo by Matthew Henry on Unsplash

SOS εκπέμπουν τα ξενοδοχεία στην Ευρώπη εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης | Τι κάνουν και τι πρέπει να κάνουν τα ξενοδοχεία | Μέτρα και προτάσεις

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Τα ξενοδοχεία στην Ευρώπη απολαμβάνουν μήνες ισχυρών κρατήσεων, καθώς οι ταξιδιώτες προσπαθούν να ξεφύγουν, έστω για λίγο, από την αγχώδη καθημερινότητα, μετά από μια σκληρή πανδημία. Ωστόσο, ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση του ενεργειακού κόστους, που επιβαρύνει τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία στο σύνολό τους και απειλεί ευθέως τη βιωσιμότητά τους. Για να μην συμβεί αυτό, κυβερνήσεις, αλλά και επιχειρήσεις λαμβάνουν μια σειρά από μέτρα, σε όλη τη Γηραιά ήπειρο, για τον σταδιακό “απεγκλωβισμό” τους από τη ρωσική “θηλιά” του φυσικού αερίου.

Η Ρωσία έχει μειώσει την προμήθεια φυσικού αερίου, το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για την παραγωγή ηλεκτρισμού και θερμότητας για πολλές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Οι τιμές της ενέργειας βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, καθώς οι χώρες προσπαθούν να ενισχύσουν την προσφορά. Κι ενώ οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι υπόσχονται περίπου 280 δισεκατομμύρια ευρώ για την ανακούφιση των επιχειρήσεων και των καταναλωτών, η κρίση φαίνεται να ξεπερνά την προγραμματισμένη βοήθεια.

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η Crieff Hydro Family, στη Σκωτία, με το ενεργειακό κόστος του ξενοδοχειακού ομίλου να αυξάνεται κατακόρυφα, από περίπου 600.000 δολάρια πέρυσι σε περίπου 1,6 εκατομμύρια δολάρια φέτος.

Αυξήσεις και μέτρα

Στην Ισπανία, η κυβέρνηση έχει επιβάλει στα ξενοδοχεία, τα αεροδρόμια, τα καταστήματα και άλλες επιχειρήσεις να διατηρούν τους θερμοστάτες τους σε καθορισμένα χαμηλά επίπεδα. Από τον περασμένο μήνα και μέχρι τον Οκτώβριο του 2023, τα ξενοδοχεία δεν μπορούν να δροσίζουν τα δωμάτια κάτω από τους 27 βαθμούς Κελσίου ή να τα θερμαίνουν τον χειμώνα πάνω από τους 19 βαθμούς Κελσίου.

Η προσπάθεια της ισπανικής κυβέρνησης είναι αξιοσημείωτη δεδομένου ότι η χώρα δεν εξαρτάται τόσο πολύ από γεννήτριες που λειτουργούν με φυσικό αέριο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ή θερμότητας όσο πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

“Πρέπει να δείξουμε αλληλεγγύη στην Ισπανία με τους συναδέλφους μας στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη, όπως ακριβώς έδειξαν αλληλεγγύη μαζί μας την εποχή της πανδημίας”, δήλωσε εκπρόσωπος της ισπανικής ομοσπονδίας ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων CEHAT.

Σε όλη την Ευρώπη, ορισμένοι μεγαλύτεροι ξενοδοχειακοί όμιλοι διαπραγματεύτηκαν μακροπρόθεσμα συμβόλαια ενέργειας σε χαμηλότερες τιμές, πριν από την “εκτίναξη” των τιμών της ενέργειας, “κερδίζοντας” έτσι κάποιο βραχυπρόθεσμο “μαξιλάρι”.

Στη Γερμανία, οι τιμές της ενέργειας έχουν “εκτοξευθεί” για έναν ακόμη λόγο εκτός από τον ενεργειακό εκβιασμό της Ρωσίας. Η ξηρασία στέγνωσε τα ποτάμια νωρίτερα αυτό το καλοκαίρι, διακόπτοντας τις προμήθειες καυσίμων σε εργοστάσια που λειτουργούν με καύση άνθρακα, που αποτελεί εναλλακτική πηγή παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Ωστόσο, ορισμένοι ξενοδόχοι βλέπουν μια διέξοδο. Το lifestyle ξενοδοχείο Sand, στο Timmendorfer Strand, δίπλα στη Βαλτική Θάλασσα, που λειτουργεί από το 1995, χρησιμοποιεί γεωθερμική ενέργεια για την ψύξη και τη θέρμανση των 33 δωματίων του. Σχεδιάζει, μάλιστα, να υιοθετήσει ηλιακή ενέργεια για ενεργειακή αυτάρκεια, όπως δήλωσε η συνιδιοκτήτρια Marion Muller.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, 30 προμηθευτές ενέργειας έχουν βάλει” λουκέτο”, σύμφωνα με το Reuters, και οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές χρησιμοποιούν πλέον συχνότερα τους όρους “έκτακτη ανάγκη” και “ελλείψεις” για να περιγράψουν τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με το Bloomberg.

Κρίσιμη η τιμολογιακή πειθαρχία

“Η ενεργειακή κρίση καθιστά πρωταρχικής σημασίας για τους ξενοδόχους να παρακολουθούν τις τιμές σαν γεράκια”, δήλωσε ο Πάνος Αλμυράντης, πρόεδρος της EHMA (European Hotel Managers Association) και γενικός διευθυντής του Grand Hyatt Athens. Τα επιπλέον έσοδα θα βοηθήσουν να γίνει πιο υποφερτή η αύξηση του κόστους.

“Το να είστε σε θέση να ανταγωνιστείτε το compset [σύνολο ανταγωνιστών] σας είναι πρωταρχικής σημασίας, ενώ αντιδράτε σε πραγματικό χρόνο με τακτικές ενημερώσεις τιμών”, δήλωσε ο Αλμυράντης. Και πρόσθεσε: “Η επιθυμία των επισκεπτών για δημιουργία αξίας θα εκτοξευθεί στα ύψη και για να το επιτύχει ένα ξενοδοχείο, πρέπει να επανεξετάσει τα σταθερά κόστη, αλλά ταυτόχρονα να διασφαλίσει ότι το επίπεδο των υπηρεσιών παραμένει υψηλό”.

Σύμφωνα με τον κ. Αλμυράντη, τα ξενοδοχεία που προσφέρουν ευελιξία στους όρους κράτησης και στους όρους ακύρωσης θα κερδίσουν πελάτες, σε σύγκριση με εκείνα που δεν το κάνουν, ειδικά αν επιτρέπουν στους επισκέπτες να αλλάζουν ημερομηνίες χωρίς να επιβαρύνονται με χρεώσεις.

Τι κάνουν και τι πρέπει να κάνουν τα ξενοδοχεία

Στη Σκανδιναβία και τη Βαλτική, η Nordic Choice Hotels έχει προσθέσει πρόσφατα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, ηλιακής ενέργειας στις στέγες και συστήματα διαχείρισης της ζήτησης βάσει λογισμικού, σε πολλές από τις ιδιοκτησίες της.

“Ένα παράδειγμα αυτού είναι το ηλικίας ενός έτους Comfort Hotel Solna, που στεγάζει επίσης τα κεντρικά μας γραφεία στη Σουηδία”, δήλωσε ο Fredric Landell, επικεφαλής έργου της Nordic Choice Hotels. “Πρόκειται για το πρώτο ξενοδοχείο μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας στην περιοχή της Σκανδιναβίας και στην πραγματικότητα παράγει περισσότερη ενέργεια από όση καταναλώνει. Η πρόσοψη και η οροφή καλύπτονται από ηλιακούς συλλέκτες, και οι ανελκυστήρες φορτίζονται όταν κατέρχονται και επαναχρησιμοποιούν αυτή την ενέργεια για να ανέβουν ξανά”.

Τα μεγαλύτερα βήματα για τον περιορισμό της ενέργειας περιλαμβάνουν την εγκατάσταση αυτοματοποιημένων ελέγχων φωτισμού, όπως αισθητήρες παρουσίας ή φωτός ημέρας, ώστε ο φωτισμός να ανάβει μόνο όταν χρειάζεται ή την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροδότησης με κάρτα κλειδί στα δωμάτια.

“Σήμερα είμαστε σε θέση να συνδέσουμε το σύστημα κρατήσεων με το ξενοδοχειακό μας σύστημα και τα συστήματα διαχείρισης ακινήτων για τη βελτιστοποίηση και τη σωστή λειτουργία των συστημάτων”, δήλωσε ο κ. Landell της Nordic Choice Hotels.

Ορισμένες εύκολες και χαμηλού κόστους ενέργειες που θα μπορούσαν να λάβουν τα ξενοδοχεία περιλαμβάνουν την αντικατάσταση των συνηθισμένων λαμπτήρων με LED, την καθιέρωση μιας πολιτικής “σβησίματος” στους χώρους του προσωπικού, εκτός από τα φώτα ασφαλείας, και την εγκατάσταση προστατευτικών για τα ρεύματα σε πόρτες και παράθυρα, σύμφωνα με τη Sustainable Hospitality Alliance.

Η μείωση της χρήσης ενεργοβόρων υπηρεσιών, όπως το πλύσιμο, με την αναβάθμιση του εξοπλισμού πλυντηρίων, η παροχή κινήτρων στους επισκέπτες ώστε να να μην επιλέγουν ορισμένες λειτουργίες καθαρισμού του ιματισμού και η μείωση του φωτισμού, μπορούν να βοηθήσουν σύμφωνα με τους ειδικούς.

Με το βλέμμα στο μέλλον, οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων μπορεί να ενδιαφερθούν περισσότερο για επενδύσεις σε ανανεώσιμη ενέργεια στον χώρο των ξενοδοχείων.

Μπορεί να υπάρχει μια μικρή χρυσή τομή σε όλα τα μέτρα αποδοτικότητας. Ορισμένοι ξενοδόχοι, όπως οι ιδιοκτήτες του ξενοδοχείου Sand, στη Γερμανία, για παράδειγμα, πλαισιώνουν τις επενδύσεις ως ένα βήμα προς μια πιθανή μακροπρόθεσμη τάση αύξησης του ενδιαφέροντος των καταναλωτών για βιώσιμη φιλοξενία. Η Green Pearls, από την άλλη, μια πλατφόρμα μάρκετινγκ με έδρα τη Γερμανία, προωθεί ξενοδοχεία και άλλους παρόχους φιλοξενίας που πληρούν ορισμένες απαιτήσεις για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Για τα συνηθισμένα ξενοδοχεία, η αποδοτικότητα μπορεί να διατηρήσει το κόστος σε σχετικά χαμηλότερο επίπεδο μακροπρόθεσμα.

“Προσπαθούμε να χρησιμοποιούμε την ενέργεια όταν είναι πιο αναγκαία και να την χρησιμοποιούμε με τον πιο αποδοτικό τρόπο. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να μειώσουμε την κατανάλωσή μας και το κόστος μας, κάτι που θα είναι επωφελές για εμάς, τους ιδιοκτήτες των ακινήτων μας και τους επισκέπτες μας” είπε ο κ. Landell.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *