Με την Omicron σε έξαρση και με αυστηρούς ταξιδιωτικούς περιορισμούς, ο Β. Κικίλιας ξεκίνησε καμπάνια χειμερινού Τουρισμού στο εξωτερικό !

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Με την μετάλλαξη Omicron να βρίσκεται σε έξαρση και τα κράτη να ανακοινώνουν συνεχώς ταξιδιωτικούς περιορισμούς, με την Ελλάδα και την Ιταλία μάλιστα σε “πρωταγωνιστικό” ρόλο, και χωρίς προγράμματα tour operators και σημαντικού αριθμού πτήσεων, ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, ανακοίνωσε μιλώντας στην Βουλή στο πλαίσιο της διαδικασίας ψήφισης του προϋπολογισμού, ότι ξεκίνησε σήμερα καμπάνια χειμερινού Τουρισμού στην Ελλάδα σε μέσα του εξωτερικού !!!

Την ίδια στιγμή η Trivago αναφέρει ότι τα ποσοστά ακύρωσης ταξιδιών, αυξήθηκαν στο 35% από τον Νοέμβριο και ο προγραμματισμός ταξιδιών για διακοπές μειώθηκε κατά 10%, με την πλειοψηφία των ταξιδιωτών να επιλέγουν προορισμούς εσωτερικού, καθώς οι ανησυχίες για την παραλλαγή Omicron του κορωνοϊού και οι νέοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί οδήγησαν σε μεγάλη αύξηση στις ακυρώσεις ξενοδοχειακών κρατήσεων παγκοσμίως, απειλώντας να ανατρέψουν μια “εύθραυστη” ανάκαμψη στον Τουρισμό.

Υπενθυμίζεται ότι με την έναρξη της πανδημίας του κορονοϊού, την Άνοιξη 2020, με εντολή του γενικού γραμματέα ΕΟΤ Δημήτρη Φραγκάκη, διεκόπησαν άμεσα όλες οι καμπάνιες του ΕΟΤ που ήταν σε εξέλιξη, για εξοικονόμηση των κονδυλίων και συνεχίστηκαν μόλις μειώθηκαν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, ενώ αυτή την περίοδο ούτε καν η Αυστρία δεν “τρέχει” καμπάνια…

© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Κατά τα λοιπά ο κ. Κικίλιας για μια ακόμη φορά επέμεινε να εμφανίζει τις 3ψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις των φετινών μεγεθών του Τουρισμού, σε σύγκριση με την “μηδενική” χρονιά του 2020, τονίζοντας για κάποιον -δυσεξήγητο- λόγο ότι “Ο Τουρισμός δεν είναι υπόθεση των λίγων, είναι υπόθεση των πολλών”.

Σύμφωνα με τον κ. Κικίλια, “Η ταξιδιωτική κίνηση μέχρι τον Σεπτέμβριο αυξήθηκε περισσότερο από 90% σε σχέση με το 2020, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις 140%, ενώ το ταξιδιωτικό ισοζύγιο παρουσίασε πλεόνασμα 8,033 δις ευρώ, 5 δις παραπάνω από το αντίστοιχο πλεόνασμα του 2020 και όταν κλείσει το έτος θα δούμε ότι ξεπεράσαμε κατά πολύ τα 10 δις ευρώ. Υπενθυμίζω ότι οι αρχικές προβλέψεις μιλούσαν για έσοδα της τάξης των 5-6 δις ευρώ.

H μέση κατά κεφαλήν δαπάνη από τον κάθε επισκέπτη, φέτος αυξήθηκε πάνω από 20% με τον κάθε έναν να δαπανά παραπάνω από 600 ευρώ.

Ποσοτικοί δείκτες, με δύο απτά και σαφή ποιοτικά χαρακτηριστικά: Πρώτον, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας για τους Έλληνες πολίτες και δεύτερον, αύξηση του εισοδήματος για όλα τα επαγγέλματα τα οποία συνδέονται έμμεσα ή άμεσα με το τουριστικό προϊόν”.

Και συνέχισε: “Στόχος μας είναι το 2022 καλώς εχόντων των πραγμάτων, να πάμε σε ολική επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού. Γι’ αυτό το λόγο από σήμερα τρέχει στο εξωτερικό η καμπάνια μας για τον χειμερινό τουρισμό. Θα ακολουθήσει η καμπάνια για τον εσωτερικό τουρισμό και μετά για το city break, ξεκινώντας από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Η θερινή περίοδος θα ξεκινήσει το 2022 από το Μάρτιο για όσους προορισμούς μπορούν, κυρίως λόγω κλίματος, να το υποστηρίξουν. Και με μεγάλη αισιοδοξία στις επαφές μας με όλες τις αεροπορικές εταιρείες, τους tour operators, τις εταιρείες κρουαζιέρας, βλέπουμε αύξηση διαθεσιμότητας, πτήσεων, δρομολογίων και προορισμών.

Γιατί μας προτιμούν οι ξένοι επισκέπτες; Πρώτος παράγοντας ο εμβολιασμός, δεύτερος παράγοντας η πεποίθηση ότι έρχονται σε μια ασφαλή ευρωπαϊκή χώρα, τρίτος παράγοντας η  διαφορετική τουριστική εμπειρία που προσφέρει η Ελλάδα.

Εκατοντάδες μικροί τουριστικοί παράδεισοι διάσπαρτοι σε δεκάδες νησιά,  εκατοντάδες παραθαλάσσιες περιοχές, μικρά χωριά, ταβερνάκια, οικογενειακές μονάδες, διατηρητέοι οικισμοί, πολυτελείς πεντάστερες μονάδες και εξαιρετικά gourmet εστιατόρια, τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, δημιούργησαν ένα εξαιρετικά ελκυστικό πλέγμα φτιαγμένο πάνω στο ανθρώπινο μέτρο όχι στη μαζικότητα και την απρόσωπη εξυπηρέτηση.

Αναδείχθηκε λοιπόν το τεράστιο πλεονέκτημα των εκατοντάδων διαφορετικών προορισμών της Ελλάδας, αλλά για εντελώς διαφορετικό λόγο απ’ ότι πριν από την πανδημία: Το μικρό, φιλικό, γραφικό ή πολυτελές έγινε ΚΑΙ ασφαλές για όσους εύλογα αναζητούν συνθήκες κατά το δυνατόν ελεγχόμενες. Κι αυτό πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε και να το εντάξουμε στον ευρύτερο στρατηγικό μας σχεδιασμό για την περαιτέρω ανάπτυξη του Ελληνικού Τουρισμού.

Όπως εντάξαμε ήδη την προβολή και την ανάδειξη λιγότερο γνωστών προορισμών, την επέκταση της τουριστικής περιόδου,  τη Θεσσαλονίκη ως home port και hub,  το project Digital Nomads και πάνω απ’ όλα τον μεγάλο στόχο και κύρια στρατηγική της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, τη βιωσιμότητα με σεβασμό στο περιβάλλον – green and blue tourism”.

Η Κ. Νοτοπούλου

“Τι είπε ο κ. Κικίλιας στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό; Τίποτα”, τονίζει σε δήλωσή της η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και τομεάρχης Τουρισμού Κατερίνα Νοτοπούλου.

Η δήλωση της κας. Νοτοπούλου, έχει ως εξής:

“Η σημερινή τοποθέτηση του Υπουργού Τουρισμού στην συζήτηση για τον Προϋπολογισμό του Κράτους, αποτελεί μία ακόμα απόδειξη της έλλειψης κατανόησης για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος του ελληνικού τουρισμού.

Αναρωτιόμαστε:

Για ποια επιτυχία καμπάνιας του χειμερινού τουρισμού μιλάει, όταν αυτή ξεκινά μόλις σήμερα, στα μέσα Δεκεμβρίου;!

Για ποιο brand της χώρας; Αυτό που χαρίζετε σε κάθε νομοθετική πρωτοβουλία σε ιδιώτες με απευθείας αναθέσεις;

Για ποια στήριξη των ανθρώπων του τουρισμού μιλάει, όταν οι εποχικοί εργαζόμενοι δεν έχουν λάβει ακόμα τα επιδόματα ανεργίας;

Για ποια επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μιλάει; Εξακολουθεί να θεωρεί τον Σεπτέμβριο μήνα της αυξημένης τουριστικής περιόδου;

Για ποια επιτυχία της Θεσσαλονίκης ως home port επαίρεται, όταν δεν συνδέεται με μια στρατηγική διάχυσης του οικονομικού αποτυπώματος στην τουριστική οικονομία της ευρύτερης περιοχή;

Για ποια αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών μιλάει, όταν ενώ η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αύξησε κατά 11% τον κατώτατο μισθό, η Ν.Δ., μετά από δυόμισι χρόνια, προχώρησε μόνο στην «ντροπιαστική συμβολική» αύξηση του 2% από τις αρχές του 2022 ;

Για ποια αύξηση θέσεων εργασίας, όταν η Ελλάδα έχει τη χειρότερη θέση σε όλη την Ευρώπη στην ανεργία των νέων και των γυναικών και τη δεύτερη χειρότερη θέση στην ανεργία των ανδρών;

Όταν η χώρα μας, σύμφωνα με την Eurostat, έχει το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό ανεργίας (14,5%) στην Ευρωζώνη; Και όταν η εφαρμογή του νόμου Χατζηδάκη με την εντατικοποίηση της φθηνής εργασίας υπολογίζεται ότι θα έχει ως συνέπεια λιγότερες 40.000 νέες θέσεις εργασίας;

Για ποια ασφαλή χώρα περηφανεύεται, με τριψήφιους αριθμούς ημερήσιων θανάτων από Covid και ασφυκτικά γεμάτες ΜΕΘ; Όταν η χώρα μας έχει δύο φορές πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο απώλειες ανθρωπίνων ζωών ανά εκατομμύριο κατοίκων;

Για ποια επιτυχία του εμβολιαστικού προγράμματος, όταν η χώρα μας είναι στο 63% πλήρους εμβολιασμού και υπολείπεται περίπου 10% του Ευρωπαϊκού μέσου όρου;

Για ποια ‘μοναδική ευκαιρία’ του Ταμείου Ανάκαμψης υπερηφανεύεται, όταν τα κονδύλια που θα διατεθούν αμιγώς για τον τουρισμό είναι ελάχιστα, μόλις το 0,6% του Σχεδίου, και αντιστρόφως ανάλογα με την συμβολή του κλάδου στην ελληνική οικονομία;

Ο Υπουργός Τουρισμού σήμερα δεν είπε τίποτα. Για μια ακόμα φορά έκρυψε την πραγματικότητα”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *